Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 22:08:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła  (Przeczytany 24553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 15, 2012, 09:58:49 »

Ja widzę po simsonie, że najlepiej znaleźć taki styl jazdy, żeby jechać jak najszybciej przy jak najmniejszym otwarciu przepustnicy. Mam trochę poprzerabiane okna w cylindrze, gaźnik Amal 19T, wypełniacze na wale i teraz v-max wynosi 78-80km/h. Zauważyłem że przyspiesza tak samo wtedy jak od razu odkręcę manetę do końca i wtedy jak bedę ją odkręcał stopniowo wraz ze wzrostem obrotów. Tak samo z prędkością max, i na pełnym gazie i na połowie na 4 biegu osiąga ok 7500obr, tylko że potrzebuje przy tym mniej paliwa. Pali mi niecałe 3 litry na 100km, a znam takich, którym zwykły seryjny simson pali ponad 4. Wszystko zależy od stylu jazdy.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 15, 2012, 21:14:09 »

 Odgrzewam schabowego.
Zastanawia mnie bardzo(jak na opowieści innych) spalanie mojej Jawy. Z wyliczeń oscyluje w okolicach 3.6-3,8L/100km. Osatatnio na 10l paliwa(z czego ulałem szklankę paliwa) zrobiłem 277km, wcześniej na 5L zrobiłem 135-140km.
Styl jazdy ekonomiczny nie jest, przynajmniej ja tak nie uważam. Prędkości w okolicach 80km/h, czasem 100km/h, czasem 70km/h. Jazda w mieście i poza, bez stania w korkach, średnie trasy 50-100km. Ruszanie z pod świateł z kręceniem do 3,5-4 tys obr.
Zapłon ustawiony na śrubę z papierem milimetrowym czyli nie zbyt dokładnie, poziom paliwa 11mm, iglica najniżej, dysze oryginał(chociaż możliwe, że zamieniłem dysze ssania z główną w czasie czyszczenia gaźnika, ale kolor świec ceglany(nawet za ciemne)).
Jedyną opcją jest chyba inne przełożenia lub przekłamujący licznik.
Zegar wskazuje 80km/h przy jednej kresce ponad 3 tys. Czy wy też tak macie  przy oryginalnym przełożeniu. Niestety nie wiem jaką mam "zębatkę" zdawczą.


Naszło mnie na taką refleksje po przeczytaniu opisu von majzla o przeróbkach aby jawa paliła mniej. Tyle się chłopak namęczył, żeby mniej paliła a ja mam to bez niczego.


Ps. Silnik po remoncie w tamtym roku, dotarty już chwile temu.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 15, 2012, 21:29:06 »

Hehehe , no moja pare dni temu mi na trasie do Krakowa i z powrotem (Zakopianką , z górkami , Tirami itp - 195 km) przy prędkości 95-105 km/h , chapnęła 3,1L/100km (solo , bez bagazu) Jestem z niej bardzo zadowolony , ale fakt namęczyłem się =D

Przy 100 km/h ja mam 5000 obr/min tak by the way .
(Przy 80 - 4000)

W tym linku w podpisie jest to zarejestrowane (ten dystrybutorek) . Tam faktycznie średnie spalanie jest wyższe , ale ja nie zawsze jeżdżę ekonomicznie , szukam , testuje i do tego trzeba odkręcić . Niedawno też była docierana - na dość bogatej mieszance i tam to też pięknie widać .
« Ostatnia zmiana: Maja 15, 2012, 21:41:14 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 15, 2012, 21:51:19 »

4 tys przy 80?? Dużo. Jaką masz zdawczą?? Czy ktoś mógłby powiedzieć jakie powinny być zębatki zdawcze dla 638.0 i 638.1??
Zapisane

pit

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 6V 472.5 + 472.6 12V
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 15, 2012, 21:51:39 »

najniższy wynik spalania czyli 2,8 udało mi sie osiągnąc w trasie przy dwóch dość istotnych parametrach,i teraz uwaga: 1-zębatka koszowa czyli jezeli dobrze pamiętam 17z oraz2- bardzo duża szyba milicyjna jakie kiedys były montowane w mz.Motocykl wtedy baaardzo ładnie się zbiera, obroty to coś około 3,5 tys prędkośc pomiędzy 80-90.Z racji małej zębatki(koszowej) predkość max raczej niższa od orginalnej,ale jezeli ktoś w wiekszosci jeżdzi po miescie to w zupełności wystarczy(do setki dochodzi ze spokojem) a power taki że asfalt zawija. ;) Na początku myslałem że tak duża szyba bedzie robiła po prostu opór,ale okazało się że sa oszczędności w zużyciu paliwa.

Jest jeszcze jeden aspekt który po cześci mógł się przyczynić do tego mianowicie iskra była potężna na świecach bo miałem elektrownię z dużego fiata i aku 45 ah i dobrze dobrane świece.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 15, 2012, 21:55:42 »

Dodam też że mam elektroniczny moduł zapłonowych(przerywacz pozostały)
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 15, 2012, 22:02:51 »

Ja mam 17 zdawczą =)
Zapisane

Vasaki

  • Gość
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 15, 2012, 22:03:05 »

Ja wlalem ostatnio za 40 zł, pojechalem na zlot z predkoscia ok 70 km/h (3tys obrotow~)
trasa 50km.
tam jeszcze troche szarzowania (przyspieszanie itp ze 3 jazdy po 10 min)
powrot 50km predkosc 70-80 bo sprzegla nie mialem.
W baku zostalo cos okolo 2,5-3,5L.
Tak ze ladnie wg. mnie
Zapisane

pit

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 6V 472.5 + 472.6 12V
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 15, 2012, 22:05:25 »

4 tys przy 80?? Dużo. Jaką masz zdawczą?? Czy ktoś mógłby powiedzieć jakie powinny być zębatki zdawcze dla 638.0 i 638.1??

wiesz to jest dwusów a dwusuwy to raczej wysokie obroty.Troche sie to gryzie z filozofią dbania o motocykl i mówieniem że"mój nigdy nie był katowany..." , ale tez nie należy mylić katowania z podwyższonymi obrotami użytkowymi jakie wymikają z charakterystyki silnika dwusuwowego kiedy to osiąga on swoją najwieksza moc czy użyteczny moment obrotowy.
Kiedy masz dwusuwa to trzeba się troche przestawić na inną technikę jazdy niz na czterosuwie.

Zębatka zalezy do czego -na teren,kosz miasto czy trasę trochę to trzeba sobie wybrac i się zastanowić.Fabryka dała nam przełożenie które pozwoli uzyskać w miare sprawne poruszanie sie po mieście i nie najgorszą na ówczesne czasy predkość podróżną przy spalaniu jakie wtedy wydawało się niskie.

Ja widze to tak jezeli mieszkasz poza miastem a stówkę przekraczasz raczej rzadko to lepsza będzie mniejsza.   Jezeli dojeżdżasz gdzieś daleko,do szkoły,pracy itp,zostań przy fabrycznej .
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 15, 2012, 22:06:24 »

Ja mam 17 zdawczą =)

Ja mam 100 przy około 4 tys. Zębatka wydaje mi się, że oryginał z tym, że mam 638-0 gdzie jest inne przełożenie czwartego biegu.
Zapisane

Vasaki

  • Gość
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 15, 2012, 22:08:48 »

ja przy 3 tys mam 70~~ na godzine.
Czego to moze byc przyczyna?
Dodatkowo na predkosci 80~~ lub gdy gwaltownie przyspieszam STRASZNIE kopci.
« Ostatnia zmiana: Maja 15, 2012, 22:13:27 wysłana przez Vasaki »
Zapisane

pit

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 6V 472.5 + 472.6 12V
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 15, 2012, 22:08:58 »

Ja mam 17 zdawczą =)

myślę że von majzel ma zebatkę dobraną optymalnie do miejsca swojego zamieszkania czyli jak sie nie mylę to praktycznie rzecz biorac góry. :)
Zapisane

pit

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 6V 472.5 + 472.6 12V
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 15, 2012, 22:11:56 »

a tak troche półzartem,pół serio to z doświadczenia powiem że najlepsza predkośc dla jawy-cz to jak obie wsazówki pokazują kierunek jazdy na wprost ;D
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 15, 2012, 22:13:12 »

4 tys przy 80?? Dużo. Jaką masz zdawczą?? Czy ktoś mógłby powiedzieć jakie powinny być zębatki zdawcze dla 638.0 i 638.1??

wiesz to jest dwusów a dwusuwy to raczej wysokie obroty.Troche sie to gryzie z filozofią dbania o motocykl i mówieniem że"mój nigdy nie był katowany..." , ale tez nie należy mylić katowania z podwyższonymi obrotami użytkowymi jakie wymikają z charakterystyki silnika dwusuwowego kiedy to osiąga on swoją najwieksza moc czy użyteczny moment obrotowy.
Kiedy masz dwusuwa to trzeba się troche przestawić na inną technikę jazdy niz na czterosuwie.

Zębatka zalezy do czego -na teren,kosz miasto czy trasę trochę to trzeba sobie wybrac i się zastanowić.Fabryka dała nam przełożenie które pozwoli uzyskać w miare sprawne poruszanie sie po mieście i nie najgorszą na ówczesne czasy predkość podróżną przy spalaniu jakie wtedy wydawało się niskie.

Ja widze to tak jezeli mieszkasz poza miastem a stówkę przekraczasz raczej rzadko to lepsza będzie mniejsza.   Jezeli dojeżdżasz gdzieś daleko,do szkoły,pracy itp,zostań przy fabrycznej .

Zupełnie nie o to mi lata. Ja mam 80 przy lekko ponad 3 tys, a majzel przy 80. Przy 4 tys. u mnie są już okrutne wibracje do tego cierpnąca prawa dłoń uprzykrzają jazdę(nie jest to wina motocykla).

Nie chcę zmieniać zębatek bo ta co mam jest odpowiednia dla mnie.
Chcę wiedzieć jakie były w oryginale, żeby wiedzieć czy prędkościomierz dobrze wskazuje. Zmiana zębatek i licznik będzie przekłamywał.

Kolejna sprawa to różnica w skrzyniach biegów 638.0 i 638.1.
W -0 po zmianie z 3 na 4 obroty znacznie spadają i czasem pod górkę trzeba dobrze przycisnąć na 3. Czy ktoś może potwierdzić wielkość zębatek dla obu modeli??

Ty majzel jaką masz skrzynię??

Prędkości podajesz według oryginalnych zegarów czy GPS??
Zapisane

pit

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 6V 472.5 + 472.6 12V
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 15, 2012, 22:24:35 »

no kumam ,majzel ma wyzsze obroty bo ma mniejszą zdawcza .Orginalnie jest tak jak u ciebie ,z tym ze nie przypominam sobie silnych drgań przy czterech tys. :o
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 15, 2012, 22:27:53 »

No ja właśnie mam wibracje. Nie wiem czym to jest spowodowane ale już się przyzwyczaiłem. Czuć mocne(pojęcie względne) drgania na kierownicy, a nawet gdy dotknę nogą na boczkach pod siedzeniem(mam metalowe. Muszę się przejechać czyjąś Jawą i porównać.
Zapisane

pit

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 6V 472.5 + 472.6 12V
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 15, 2012, 22:30:57 »

no chyba tak ,bo to cos dziwnie
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 15, 2012, 22:37:18 »

ja mam zębatkę 17 według GPSu przy 4100rpm mam 100km/h przy 5750rpm 139km/h a przy 3250rpm jakieś 80:)
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 15, 2012, 22:53:06 »


...mam 638-0 gdzie jest inne przełożenie czwartego biegu.

 :-\
Przełożenie czwartego biegu jest we wszystkich knedlach 1:1
Zresztą w większości moto nie tylko z KDLu tak bywało.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 16, 2012, 06:58:01 »

Lopez : zegary mam cyfrowe (obr + prędkość - licznik "rowerowy" Sigma , obrotomierz elektronik ze Skody) , ale GPS'u jeszcze się nie dorobiłem , niemniej chcę sprawdzić GPS'em czy mi sie pokrywa z prędkościomierzem jak ktoś mi użyczy .
Zapłon mam prameti .

Linkowe obrotomierze i prędkościomierze , niestety potrafią lekko przekłamywać (zaniżać) o +-1000 obr lub +-15 km/h , więc ja z nich zrezygnowałem już sporą chwilę temu .
Ja mam skrzynie z dolnym wałkiem 13t . Czyli koszową =) Ale to nie gra większej roli dla całkowitego przełożenia (tak jak Jawol mówi - na 4ce jest tak samo - 1:1) , tylko 1 , 2 i 3 sa trochę (o 1/12) bliżej 4-ki . Nie potrzeba dokręcać 3ciego biegu na bardzo wysokie obroty żeby zapiąć 4ke , tak zeby nie zamulać , ale 1 , 2 i 3 są dłuższe i ciut słabsze , ale to sie bez problemu nadrabia troszkę wyższymi obrotami . No i pod górki na 3-ce 65-70 km/h spokojnie można jechać .
Z tego co wiem Jawy bez kosza (634 i późniejsze) miały fabrycznie 18z zębatki zdawcze i skrzynie z wałkiem 12t .


Niemniej różnica w obrotach między zębatką 17t i 18t jest - 1/18 ... przy 80km/h i  4000obr to daje 222 obroty/minutę . Ja radzę pozakładajcie sobie porządne obrotomierze , bo w 3100 obrotów przy 80 km/h trudno mi uwierzyć , gdy moja Jawica na zębatce 18z jest już wyraźnie bardziej zamulona a ma +- 3800obr przy 80km/h . (w drugą strone : przesiadka z 18t na 17t to 6 km/h mniej , zamiast 100 rzeczywiście będzie 96 km/h , na tych samych obrotach , patrz też PS poniżej)



Z takich dodatków - zmniejszenie oporu przepływu tłumików dodaje silnikowi sporo siły na wysokich obrotach , niemniej tracimy wtedy dół . Trzeba sobie to zbalansować odpowiednio , żeby po mieście nie kręcić do 4000 . Trzeba mądrze to robić , żeby nie stracić rezonansu . Niemniej , przy jeździe ze stałą prędkością w trasie używam sporo mniej gazu .


 
ja mam zębatkę 17 według GPSu przy 4100rpm mam 100km/h przy 5750rpm 139km/h a przy 3250rpm jakieś 80:)

No to wychodzi praktycznie prawidłowo . Przyrost prędkości i obrotów jest LINIOWY . Ludziska , podręczniki do PKM'ów powyciągać i studiować =) Gdy silnik się kręci 2x szybciej to motór jedzie też 2x szybciej .
Przyjmijmy 4100obr = 100 km/h
co daje po prostych obliczeniach :
(dzielimy równańko przez 2) 2050 obr = 50 km/h
(/100 *80) 3280obr = 80 km/h
(/100 *139) 5699 = 139 km/h

(*1,5) 6150 obr = 150 km/h (teoretycznie tyle powinna mieć , nie wiadomo czy ma tyle powera aby aż tak się rozhulać)


Tylko wydaje mi się że takie wyniki powinny być przy 18t i dość dużej tylnej oponie .

- - - - - -
W mojej jest tak że 1000 obr = 20 km/h
2000 obr = 40
3000 obr = 60
4000 obr = 80 km/h
5000 obr = 100
6000 obr = 120
7000 obr = 140 km/h
+- 100obr na wysokich obrotach , trudno się dokładnie wpatrywać w obrotomierz powyżej 100 km/h =)

Do tej pory troszkę ponad 130 moją jechałem (6500obr) , wystarczy mi , trzęsła się już okropnie --> shimma


PS. Pamiętajcie że w fabrycznym rozwiązaniu linka prędkościomierza jest napędzana przez dolny wałek w skrzyni , to znaczy że jak zmieniasz zębatkę z fabrycznej 18t , to prędkościomierz pokazuje źle ! Pomiar prędkości najlepiej brać z koła , bo to uniezależnia pomiar od przełożeń napędu .
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2012, 08:54:20 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 16, 2012, 08:56:11 »

Ekonomia w dużej mierze zależy od wagi jadącego,wiele osób mnie zna i wiecie że mały nie jestem,do tego motocykl zapakowany na maxa ,jadąc do Kamieńska z prędkością do 100 km/h spaliła ok 4,2-4,3 litra .Uważam to za bardzo dobry wynik i nie oczekuję że spali mniej,choć Jędruli czoper i Siberta ( obecnie 640) spaliły ok 3,5 litra na 100 km.
a informacyjnie ponownie podaję link obroty a prędkość:
http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/37.htm

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 16, 2012, 09:11:05 »

Ja myślę że masa gra rolę przy przyspieszaniu i pod górki , jednak na wyższych prędkościach na płaskim (>80km/h) bardziej się liczy aerodynamika (bagaż , plecak , sakwy , szyba/owiewka , pasażer itp ) .
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 16, 2012, 17:46:14 »


...mam 638-0 gdzie jest inne przełożenie czwartego biegu.

 :-\
Przełożenie czwartego biegu jest we wszystkich knedlach 1:1
Zresztą w większości moto nie tylko z KDLu tak bywało.

Czyli coś pokręciłem.
80 prz 3100-3200 obrotów. Z waszych wypowiedzi wynika że coś w kulki leci. Obrotomierz lub prędkościomierz.

Proszę o podanie różnic skrzyń biegów 638.0 i 638.1.
Jakie zębatki zdawcze mają być w oryginale??
O co chodzi z tym wałkiem koszowym??

Do majzla:
Masz elektroniczny prędkościomierz i obrotomierz?? Pokaż te patenty.

Czy jest możliwość przeróbki oryginalnych zegarów na elektroniczne aby nie zmieniać ich wyglądu??
Zdaje się, że w skodach były elektroniczne.

Gdy naprawię telefon to porównam prędkości z GPS.

Dzięki za zainteresowanie.
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 16, 2012, 18:00:43 »

Patrzyłem na tą tabelkę i wszystko się zgadza, na 4 po przekroczeniu pola economic mam 80 km/h. Jak ktoś mówi, że żeliwniak jest słaby to polecam porządną regulację gaźnika zapłonu i innych pierdół.

U siebie nie liczę spalania póki co, bo przepalam tylko wokół komina dodatkowo ja troszeczkę bardziej czasem cześkę odkręcam tak więc spalanie trzyma się w okolicach 5L/100, może mniej. W styczniu wlałem 5,3L benzyny plus jakiś litr był w baku i zostało w zbiorniku na pewno więcej jak litr.

Nie będę się krył, że spalanie w WSK jest magiczne. Magiczne 2,4L/100 :)

Ja bym na spalanie nie patrzył, bo jednak knedel ma całkiem mocny silnik. Między 638, a żeliwniakiem jakiejś istotnej różnicy nie ma... Co najwyżej to 638 ma stawiam, może 2 konie więcej i patrząc na dane katalogowe 38Nm momentu czyli o 7Nm więcej jak 632/634(31Nm).

Jak ja to mówię: Moc, Moment i Etylina :) 
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Ekonomiczna Eksploatacja czyli jak jeździć aby mało paliła
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 16, 2012, 18:23:52 »


...mam 638-0 gdzie jest inne przełożenie czwartego biegu.

 :-\
Przełożenie czwartego biegu jest we wszystkich knedlach 1:1
Zresztą w większości moto nie tylko z KDLu tak bywało.

Czyli coś pokręciłem.
80 prz 3100-3200 obrotów. Z waszych wypowiedzi wynika że coś w kulki leci. Obrotomierz lub prędkościomierz.

Proszę o podanie różnic skrzyń biegów 638.0 i 638.1.
Jakie zębatki zdawcze mają być w oryginale??
O co chodzi z tym wałkiem koszowym??

Do majzla:
Masz elektroniczny prędkościomierz i obrotomierz?? Pokaż te patenty.

Czy jest możliwość przeróbki oryginalnych zegarów na elektroniczne aby nie zmieniać ich wyglądu??
Zdaje się, że w skodach były elektroniczne.

Gdy naprawię telefon to porównam prędkości z GPS.

Dzięki za zainteresowanie.

Różnice między napędami jawy 638 solo:
638.0 - wałek pośredni 12 zębów,"zębatka" zdawcza 18 zębów,aby moto dobrze ciągnęło na 4 biegu trzeba mocniej podkręcić na 3

638.1- wałek pośredni 13 zębów,"zębatka" zdawcza 17 zębów-w tym zestawieniu nie ma tak dużej różnicy obrotów po przełączeniu z 3 na 4 bieg,ogólnie wszystkie biegi można zmieniać przy podobnych obrotach,praca skrzyni jest równomierna.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
6129 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 12, 2006, 18:40:24
wysłana przez NaczelnyFilozof
26 Odpowiedzi
14657 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 19, 2012, 11:59:38
wysłana przez Don1993
18 Odpowiedzi
9434 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 24, 2013, 21:58:38
wysłana przez Daniel_TS_Lubelskie
8 Odpowiedzi
5087 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 01, 2015, 20:28:03
wysłana przez Adamu2T
30 Odpowiedzi
7218 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 19, 2019, 10:20:19
wysłana przez elkinio