Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 20:46:04 *
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: przerywacze  (Przeczytany 16749 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lyyy

  • Gość
przerywacze
« dnia: Grudnia 29, 2006, 13:11:42 »

zdaje się  że jest to dość szeroki temat, dla tego nowy wątek  -  jeżeli wszędzie podaje się że-(Przerwę na przerywaczach w Jawie ustawia się przy tłokach ustawionych w GMP)to czy nie należy również określić jak ma być ustawiony cały przerywacz względem krzywki podczas tej regulacji.wydaje się że ma to wpływ na póżniejsze maksymalne rozwarcie platynek.czy może nie ma to znaczenia?być może dobrze było-by znać wartość maksymalnego wychylenia.jestem ciekaw Waszych opinii
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 29, 2006, 13:34:42 »

zdaje się  że jest to dość szeroki temat, dla tego nowy wątek  -  jeżeli wszędzie podaje się że-(Przerwę na przerywaczach w Jawie ustawia się przy tłokach ustawionych w GMP)

Ja tą przerwę 0,3-04 mm ustalam na maxymalnym wychyleniu krzywki...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

QTR

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 29, 2006, 13:41:09 »

Muszę przyznać że trochę Cię nie rozumiem. Przerwe na przerywaczach ustawia się w GMP ponieważ tam jest największe rozwarcie styków. Obracając przerywacz względem krzywki zmieniasz wyprzedzenie zapłonu. Trzeba jeszcze dodać że zmniejszając przerwe zapłon się opó¼nia a zwiększając zapłon się przyśpiesza.
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 29, 2006, 13:57:10 »

GMP nie równa się maksymalnemu wychyleniu krzywki ,nawet jeśli przerywacz jest maks. w lewo. więc o co chodzi z tym zapłonem.u mnie jest 0.3 w gmp.maks wychylenie około 3 mm więc czy nie za dużo.z tym że moto chodzi dobrze.wyprzedzenie 2,8.wszystko idealnie ustawione.albo urzytkownicy się nie dogadują z tymi przerwami, albo u mnie jest coś nie tak
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 29, 2006, 16:42:22 »

Ważne, żeby przy GMP było 0,35-0,4mm na przerywaczach, a po obniżeniu tłoka o 2,7mm nastąpiło ich połączenie. Naczelny skoro przy maksymalnym wychyleniu krzywki masz 0,35-0,4mm to kiedy nastąpi połączenie przerywaczy? Przy maksymalnym wychyleniu krzywki powinno nastąpić połączeniu przerywaczy. Jaka powinna być przerwa kiedy przerywacze są w innym położeniu niż GMP tłoka i maksymalne wychylenie krzywki nie ma raczej znaczenia.


pzdr
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 29, 2006, 17:07:22 »

Ważne, żeby przy GMP było 0,35-0,4mm na przerywaczach, a po obniżeniu tłoka o 2,7mm nastąpiło ich połączenie. Naczelny skoro przy maksymalnym wychyleniu krzywki masz 0,35-0,4mm to kiedy nastąpi połączenie przerywaczy? pzdr


Ludzie. Ja tam nie wiem. NIGDY przy układaniu max rozwarcia styków na krzywce nie spoglądałem w ustawienie tłoka. Może krzywka jest tak spasowana że się równa z GMP?

0,3-0,4 to wartość pewnie nadlewka krzywki. O tą wartość opada przerywacz i nam zamyka cykl zapłonu...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

lyyy

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 29, 2006, 17:44:08 »

NERLST-wydaje mi się że sobie pomyliłeś .maksymalne wychylenie krzywki nie powoduje zwarcia styków ,natomiast teoretycznie powinno się dać ustawić zapłon przy maks 0,35  0,4mm,ale wtedy nie bawimy się w ustawianie szczeliny w GMP tylko od razu ustawiamy wyprzedzenie.dlatego poruszyłem ten temat bo wydaje mi się że takie ustawienie powinno być korzystniejsze dla aparatu zapłon.(mniejszy skok platynek a co za tym idzie mniejsze zużycie +dłuższe ładowanie cewki przy dużych obrotach.tylko nie wiem czy silnik zagada.może NACZELNY rozwinie temat.albo ktoś? jak na takim ustawieniu chodzi siln.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 29, 2006, 20:02:23 »

Jednak wydaje mi się, że podczas maksymalnego wychylenia krzywki powinno nastąpić połączenie przerywaczy, bo jeśli połączenie nastąpi wcześniej to podczas maksymalnego wychylenia krzywka przesunie już połączone przerywacze. Mam nadzieje, że wiesz o co chodzi…



pzdr
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 29, 2006, 20:06:45 »

może NACZELNY rozwinie temat.albo ktoś? jak na takim ustawieniu chodzi siln.

Ni chodzi silnik.... Normalnie. Nigdy inaczej luzu platynek nie ustawiałem...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 29, 2006, 20:11:24 »

Jednak wydaje mi się, że podczas maksymalnego wychylenia krzywki powinno nastąpić połączenie przerywaczy,


O ile dobrze pamiętam, to iskra pojawia się w momecie rozwarcia przerywacza (początek wzniosu krzywki).

Na krzywce przerywacze nie mogą sie zwierać, bo jak?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

nerlst

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 29, 2006, 20:22:43 »

Aj  <mur> przestawiłem sobie przerywacze do góry nogami… (w głowie) ;)


pzdr
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 29, 2006, 20:43:46 »

To ja w takim razie nie rozumiem o co chodzi... Lyyy możesz wyjaśnić o co Ci chodzi dokładniej? Zapłon działa w sumie na prostej zasadzie, w GMP ma być 0,35-0,4mm na przerywaczach, a po obniżeniu tłoka o 2,8mm (trzeba sprawdzić przy jakim ustawieniu silnik najlepiej pracuje w przedziale 2,6-3mm) powinno nastąpić połączenie styków, jeżeli styki łącza się wcześniej (mniejsze wyprzedzenie), jeżeli pó¼niej (większe wyprzedzenie), obracając podstawę od przerywacza na prawo zmniejszamy wyprzedzenie, na lewo zwiększamy, ot cała filozofia ustawiania zapłonu... więc o co kamman?


pzdr
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 29, 2006, 21:00:45 »

generalnie chodzi mi o to czy zapłonu nie powinno się ustawiać z mniejszą przerwą na maksymalnym rozwarciu przerywaczy-tak jak Naczelny.  Po ustawieniu w GMP 0.35 0,4mm maksymalna przerwa może być różna w zależności gdzie był przerywacz   podczas tej regulacji- np 3mm tak jak u mnie.Myśle że w niedługim czasie jak osłabną blaszki sprężynujące platynek, przerywacze mogą się nie domykać przy dużych obrotach.być może jest tu gdzieś rozwiązanie dla wielu problemów z zapłonami na forum.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 29, 2006, 23:30:48 »

Myślę, że gdyby istniały ustawienia zapłonu przy których silnik pracował by lepiej to konstruktorzy tego silnika by je zastosowali czyli… ustawienia 0,35-0,4mm przy GMP i 2,8mm są ustawieniami optymalnymi dla tego silnika, mogą one się zmienić minimalnie bo silnik się zużywa, ale zmieniając je raczej nie uzyskasz super efektów, silnik odpali, ale być może będzie palił jak smok lub w ogóle nie odpali.


pzdr
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 30, 2006, 00:36:01 »

nie chcę zmieniać ustawieñ tylko wiedzieć w jakim położeniu przerywaczy ustawia się przerwę przy gmp.domyślnie można ustawić na środku(tak zrobiłem).ale można też maks w lewo-wtedy maksymalne rozwarcie będzie najmniejsze  lub maks w prawo -wtedy maksymalne rozwarcie będzie największe.dane serwisowe się nie zmieniają.jeżeli mam rację to taka informacja powinna być w serwisówce.a jeżeli nie ma to może się zdażyć że komuś brakuje zakresu do ustawienia wyprzedzenia,albo inne cuda
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 30, 2006, 01:16:10 »

Ja dalej nie rozumiem tych wywodów. Przerwe na przerywaczach ustawiamy na 0.35 - 0.4mm i jest to maksymalna wartość rozwarcia styków
i nieważne w jakim położeniu tłoka ona wystepuje. Ważne jest natomiast aby rozpoczęcie rozwierania styków nastąpiło 2.7mm przed GMP bo wtedy przeskakuje iskra. Prościej się już chyba nie da tego wytłumaczyć.
Zapisane

KOREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 168
  • CZ 175 Typ 487,0 - '87 + CZ 350 Typ 472,6 - '86
    • nawigacja GPS
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 30, 2006, 02:28:19 »

nie chcę zmieniać ustawieñ tylko wiedzieć w jakim położeniu przerywaczy ustawia się przerwę przy gmp.

To co napisałeś nie ma najmniejszego sensu. <hammer> Pomyśl... <blink>
Chyba mylisz ustawianie wyprzedzenia zapłonu z ustawianiem przerwy na platynkach... Przy innym wyprzedzeniu zapłonu (Ty to nazywasz położeniem przerywaczy) nie zostanie spełniony warunek, taki że po obniżeniu tłoka o daną wartość musi nastąpić zwarcie styków przerywacza.
Jeśli tak jak Ty tu piszesz ustawisz przerywacze (czyli całą płytke) maksymalnie np. w lewo  i ustawisz przerwe (0,3 - 0,4) na przerywaczu przy GMP to po obniżeniu tłoka o wartość wyprzedzenia NIE NAST¡PI ZWARCIE STYKÓW PRZERYWACZA !!! (Przecież krzywka tylko w jednym miejscu ma "ścięcie") Co oznacza, że będzie złe wyprzedzenie zapłonu.
Przerwa na przerywaczu (która musi wynosić wiadomo ile) jest istotna tylko i wyłącznie w momencie kiedy tłok znajduje się w GMP. Przez reszte ślizgu krzywki po wypuście młoteczka przerwa na platynkach może być nawet kilometrowa ! Wżny jest moment przeskoku prądu (iskry) i wtedy przerwa musi być odpowiednia.

"Wysłany przez: QTR
Przerwe na przerywaczach ustawiamy na 0.35 - 0.4mm i jest to maksymalna wartość rozwarcia styków
i nieważne w jakim położeniu tłoka ona wystepuje." - QTR niestety nie masz racji... <no> O to chodzi, że WA¯NE w jakim położeniu tłoka.  <hammer>
Tak jak napisałem wyżej.
Nie wiem nad czym się tu jeszcze zastanawiać... <blink>

pzdr.

lyyy

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 30, 2006, 10:17:20 »

Luuuuuuuuuuuudzie - wiedziałem że to będzie ciężki temat.jeszcze raz-jeżeli przerwe ustawia się w maks wychyleniu to ok. nie mam pytañ.wszystko jasne jak słoñce.ale jeśli w GMP to pozostaje pytanie gdzie płytka z przerywaczami popczas tej regulacji(czego nie ma w serwisówce).czyli mam rozumieć że byle gdzie, tylko żeby dało się ustawić wyprzedzenie.tak?Korek- a jeżeli kupisz nowy moto i płytka będzie maks w lewo to od czego zaczniesz ustawianie zapłonu.od przerwy? chyba nie.i tu jest właśnie nieścisłość w serwisówce.tak?
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 30, 2006, 11:09:46 »

No właśnie że ustawianie zapłonu zaczyna się od ustawienia przerwy na przerywaczach.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 30, 2006, 11:20:04 »

Jak się kupuje nowy motocykl to powinno wszystko już być ustawione ;) a tak na serio jeśli chodzi Ci o płytki z nieruchomą częścią przerywacza to zgodnie z serwisówką śrubka z górnej płytki powinna być przykręcona maksymalnie w prawo, a dolna maksymalnie w lewo. Jeśli masz serv od CZ 350 to nie jest to napisane, ale pokazana na rysunku… tak czy inaczej nadal nie wiem czy o to Ci chodziło.



pzdr
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 30, 2006, 12:22:13 »

Nie o to. Załóżmy że mamy rozebrany zapłon i montujemy płytki z platynkami do stojana.W jakim położeniu je przykręcamy  w stosunku do krzywki mając już ustawione GMP tłoka żeby ustawić przerwę na 0,35 0,4mm.jeśli ktoś odpowie na to proste pytanie będziemy krok dalej w naszym wątku.bo na razie się nie dogadujemy.

pozdr
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 30, 2006, 12:44:22 »

Ustawiamy w takim położeniu aby styki zaczęły się rozwierać 2.7mm przed GMP, czyli w położeniu GMP styki mają być rozwarte na ok. 0,3mm
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 30, 2006, 12:55:57 »

Przykręcamy je na środku oczywiście, potem po obniżeniu tłoka o 2,6-3mm ustawiamy tak aby nastąpiło połączenie styków.



pzdr
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 30, 2006, 13:20:33 »

więc w serwisówce powinno być podane że przed ustawieniem przerwy w GMP sprawdzamy ustawienia całych płytek z przerywaczami(no oko no środek).a tak swoją drogą chyba dobrze było-by tak je ustawić żeby to maks wychylenie nie było zbyt duże.(patrz-początek wątku).teraz już się chyba rozumiemy.


pozdr
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: przerywacze
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 30, 2006, 13:42:30 »

W serwisówce modelu CZ 350 472.5 na stronie 6 jest rysunek całej płytki z przerywaczami z którego wynika, że wszystko przykręcamy na środku oprócz wspomnianych przeze mnie wcześniej płytek z nieruchomą częścią przerywaczy, które przykręcone są: górny max w prawo, dolny max w lewo.



pzdr
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
6380 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 06, 2006, 15:38:39
wysłana przez Johnny
12 Odpowiedzi
7893 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 29, 2012, 21:45:24
wysłana przez Jws
11 Odpowiedzi
4364 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2016, 21:06:36
wysłana przez Bimberpołudnie