Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 15, 2025, 22:32:12
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Przepalanie  (Przeczytany 11467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3375
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 08, 2012, 21:18:37 »

Najgorsze co może być odpalić 2 suwa i nie zrobić żadnej trasy. Nawet jak pochodzi dajmy 5 minut to zło  dla niego.

W tamtym roku sezon skończyłem przy -10 jawa nie miała problemów z paleniem :D dobrej jakości benzyna :D i gadała od 2 czasami 3 kopa
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 08, 2012, 21:29:38 »

http://www.youtube.com/watch?v=8LiACwu4ZWQ jemu trochę gorzej pali.
A ja jeżdżę simsonem zimą bo nie mam innego wyjścia i powiem wam że temperatura nie robi mu dużej różnicy, czy jest +30 czy - 28 i tak zawsze zimny pali na ssaniu od 2 kopa a ciepły od pierwszego. CZ nawet nie ruszam odkąd zrobiło się zimno, bo nie ma sensu montować do niej akumulatora. Moim zdaniem "przepalanie" to tylko pretekst do pokatowania motoru po świeżym śniegu :P no bo co się stanie jak się nie będzie ruszać motoru przez całą zimę? W 99% nic.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

von_Majzel

  • Gość
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 08, 2012, 23:44:50 »

A mi się wydaje że jak silnik zostawiamy np na zimę , ale się go przepali pomimo ujemnych temperatur , to się staną dwie rzeczy : olej w skrzyni zostanie rozmieszany , skrzynia i wszystkie łożyska dostaną warstwę oleju , który będzie ściekał jakiś dłuższy czas , ale pewnie kiedyś ścieknie całkiem i znowu odsłoni elementy stalowe dla korozji . A dwa , w silniku , bogata mieszanka po rozruchu dodatkowo przesmarowuje wszystkie elementy . To że się tam coś zetrze w minimalnym stopniu to mi nie przeszkadza , nie będę obciążać silnika jeżdżąc na lodowato zimnym silniku mającym luzy poza tolerancjami , tylko przepalić na chwilę , żeby się pokręcił pomalutku na niskich i co najwyżej średnich obrotach i to w miejscu . Co najwyżej biegami się pobawię podnosząc na podnóżce tylne koło .
Do zostawienia silnika na dłuższy czas instrukcja "Magiczna Żółta Księga" zaleca wstrzykiwać olej Hipol pod gumę gaźnika , żeby zostawić w silniku warstwę smaru . Silniki modelarskie również zalewa się albo WD40 , albo olejami after-run ale tam korozja jest dużo większa , paliwo - metanol to powoduje . Ja raczej propaguję przepalanie - tylko regularnie !  W silniku jak się go zaleje olejem i zostawi to potem ciężko odpalić , trzeba czyścić świece , gaźnik itp . A jak przepalimy raz w miesiącu , w jakiś cieplejszy dzień to powinno wszystko być równie dobrze nasmarowane i działać "ciągle" . W gaźniku niepalonego silnika , jeśli nie wypalono paliwa do końca , to ono odparuje . Ale zostanie po nim olej , który przyciąga straszny syf z kurzu i zakleja dysze . Czyścić okresowo też trzeba , oczywiście , ale inaczej się czyści "przymusowo" nieruszany całą zimę i zaklejony olejem gaźnik , a inaczej profilaktycznie raz na sezon taki gaźnik na którym silnik palił 5 min temu .
« Ostatnia zmiana: Lutego 09, 2012, 00:02:41 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 09, 2012, 08:58:13 »

Jako, że wczoraj zrobiło się troszkę cieplej, postanowiłem się troszkę przejechać, podgrzałem świece i maszyna załapała za 5 kopkiem na ssaniu. Okazało się niestety, że niedawno kupione świece b8hs, są już do wyrzucenia ........
Założyłem stare Iskry i zrobiłem rekreacyjnie ok 4 km. Maszyna jechała jak należy.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Paweł

  • Gość
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 09, 2012, 09:21:11 »

A mi się wydaje że jak silnik zostawiamy np na zimę , ale się go przepali pomimo ujemnych temperatur , to się staną dwie rzeczy : olej w skrzyni zostanie rozmieszany , skrzynia i wszystkie łożyska dostaną warstwę oleju , który będzie ściekał jakiś dłuższy czas , ale pewnie kiedyś ścieknie całkiem i znowu odsłoni elementy stalowe dla korozji . A dwa , w silniku , bogata mieszanka po rozruchu dodatkowo przesmarowuje wszystkie elementy . To że się tam coś zetrze w minimalnym stopniu to mi nie przeszkadza , nie będę obciążać silnika jeżdżąc na lodowato zimnym silniku mającym luzy poza tolerancjami , tylko przepalić na chwilę , żeby się pokręcił pomalutku na niskich i co najwyżej średnich obrotach i to w miejscu . Co najwyżej biegami się pobawię podnosząc na podnóżce tylne koło .
Do zostawienia silnika na dłuższy czas instrukcja "Magiczna Żółta Księga" zaleca wstrzykiwać olej Hipol pod gumę gaźnika , żeby zostawić w silniku warstwę smaru . Silniki modelarskie również zalewa się albo WD40 , albo olejami after-run ale tam korozja jest dużo większa , paliwo - metanol to powoduje . Ja raczej propaguję przepalanie - tylko regularnie !  W silniku jak się go zaleje olejem i zostawi to potem ciężko odpalić , trzeba czyścić świece , gaźnik itp . A jak przepalimy raz w miesiącu , w jakiś cieplejszy dzień to powinno wszystko być równie dobrze nasmarowane i działać "ciągle" . W gaźniku niepalonego silnika , jeśli nie wypalono paliwa do końca , to ono odparuje . Ale zostanie po nim olej , który przyciąga straszny syf z kurzu i zakleja dysze . Czyścić okresowo też trzeba , oczywiście , ale inaczej się czyści "przymusowo" nieruszany całą zimę i zaklejony olejem gaźnik , a inaczej profilaktycznie raz na sezon taki gaźnik na którym silnik palił 5 min temu .


Odpalenie na kilka minut nic da. A  silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury i nie odparuje wilgoci z powietrza zassanego do cylindra. Wynikiem czego para wodna osiadzie na wewnętrznych elementach skrzyni korbowej. Jak już przepalac to lepiej przejechac się tak by porządnie silnik zagrzac. A jak nie to zalać olejem po 20ml na gar i zostawić na zime.
« Ostatnia zmiana: Lutego 09, 2012, 17:57:33 wysłana przez elkinio »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #30 dnia: Lutego 09, 2012, 09:34:54 »

Przy takiej temperaturze to on po 30 km będzie zimny ;]
Lepiej zapuścić go na parę minut, pobawić się gazem trochę, jak będzie fest gorący, to zatopić pływak ( lub włączyć ssanie ) dodać gazu i go zgasić ;)
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #31 dnia: Lutego 09, 2012, 12:16:49 »

Panie Paweł, zapewniam Pana, że ten człowiek ma o wiele większe doświadczenie od Pana, zalecałabym, żeby Pan przeczytał sobie regulamin forum, w szczególności punkty dotyczący kultury osobistej i obrażania innych forumowiczów. Czy administratorzy/moderatorzy mają zamiar to tak zostawić?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 09, 2012, 12:53:00 »

Dajcie sobie już siana z tym przepalaniem :P
Na forum są maszyny co po kilku lub kilkunastu latach zostały wyciągnięte z jakiejś stodoły a silnik dalej pracuje ;D
Co Wam się może stać w motocyklu jak będzie stał 2-3 miesiące nie odpalany? Nic więc po co ten temat? Najwyżej może trochę pary ulecieć z kół :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

von_Majzel

  • Gość
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 09, 2012, 14:52:14 »

Panie Paweł, zapewniam Pana, że ten człowiek ma o wiele większe doświadczenie od Pana, zalecałabym, żeby Pan przeczytał sobie regulamin forum, w szczególności punkty dotyczący kultury osobistej i obrażania innych forumowiczów. Czy administratorzy/moderatorzy mają zamiar to tak zostawić?


Dzięki za słowa poparcia , ale pan Paweł nie jest w stanie mnie obrazić =) Jemu również grzecznie życzę szerokości . Niech się pochwali swoim sprzętem , chętnie również spotkam go na jakimś zlocie =)
Anyway , zostawić na 2-3 miesiące to nie jest długo , w Krakowie lub innych bardziej ciepłych niż moje rejonach przerwa zimowa tyle trwa lub nawet krócej . Niemniej tu , na podhalu czasami nawet 6 miesięcy jest "nie do jazdy" i konserwacja silnika jest rzeczą ważną . Palenie silnika po rocznej lub dłuższej przerwie to jednak jest ryzyko , albo będzie rdza , albo nie będzie . Jak będzie to kompresja może znikać w oczach po takim odpaleniu , jak zassie kawałeczki rdzy do cylindrów . Dokładnie taki przypadek miał znajomy w małym autku RC , niefortunnie zaczoł sezon . Jak silnik 2T był jakoś zakonserwowany to są szanse przeżyć taki nawet wieloletni postój bez strat .
Zapisane

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 09, 2012, 17:54:45 »

Ja też myślę że przepalanie nie jest potrzebne.
A czy ja przepalam motor? Mimo iż uważam że nie jest to potrzebne to przepalam, bo lubię sobie pobuczeć :) Jakoś nie obchodzi mnie co tam się z łożyskami dzieje. Wysypią się to je wymienię, nie wysypią się to będę jeździł dalej (aż się wysypią ;))

A czy moja jawa odpala w taki mróz z pierwszego kopa? Tak odpala z pierwszego kopa, ale najpierw muszę do silnika na 15minut przystawić dmuchawę 2000W  8)
« Ostatnia zmiana: Lutego 09, 2012, 18:26:54 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 10, 2012, 16:23:54 »

A ja zauważyłem w simku takie zjawisko, że nawet jak mam świeży olej i odpalam go w zimie to po niedługim czasie olej robi się biały- ma w sobie dużo wilgoci. Z ojcem doszliśmy do wniosku że jak silnik się nagrzewa to powietrze w skrzyni biegów zwiększa objętość i wylatuje przez odpowietrznik, ale jak już go zgaszę i silnik ostygnie to do skrzyni biegów z powrotem wlatuje zimne, wilgotne powietrze i robi gówno z oleju. Co roku tak mam i mimo tego że motor jest używany praktycznie codziennie (najdłużej stał ok. 5 dni) w skrzyni i sprzęgle jest pełno rdzy, której kiedyś nie było. Aha, olej zmieniam zawsze na wiosnę, stosuję zwykły hipol.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 10, 2012, 18:42:21 »

To jest 2t i wiadomo, że olej w skrzyni nie gra tutaj znaczącej roli, także nie ma się co przejmować takimi sprawami :)
P.S mój komarek kiedyś jeździł 2 tyg bez oleju w skrzyni :P
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 10, 2012, 19:39:03 »

Niby tak, ale jak zrobi ci się rdza na zębach kół w skrzyni, to gdy się zetrze to będzie większy luz, tak samo jest z łożyskami. Tam nic nie lubi wilgoci.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 10, 2012, 20:32:02 »

Ale jak ma zardzewieć jak jest w oleju albo jak jeździ dziwne.
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 10, 2012, 20:40:41 »

Prawda jest taka - 2T potrzebuje temperatury, i odpalanie na krótko sprzyja tylko łatwiejszemu osiadaniu korozji na podzespołach jak łożyska.
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

Jezus

  • Gość
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #40 dnia: Lutego 10, 2012, 20:42:46 »

Lepiej przechowywać silnik w domu, czy mozna go spokojnie tzymać w szopie pod kocem?
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 10, 2012, 20:45:48 »

U mnie zardzewiało, tylko że olej ma w sobie strasznie dużo wilgoci.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Damiano89

  • Gość
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 10, 2012, 20:47:55 »

U mnie stoi w blaszaku, i jak ja postawilem na zimowanie to tak bedzie stala do wiosny :) raczej nic niepowinno jej dolegac :)
Zapisane

kat94

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • CZ 350 472,6 86r.
    • Hussars ASG
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 16, 2012, 22:32:54 »

O kurde nie wiedziałem że mam taki rarytas :D ciepły garaż to jest coś :) moja maleńka stoi sobie i czeka do wiosny. Według mnie jak już "przepalać" motor to nie odpalić pogazować  5 minut i zgasić tylko odpalić niech pochodzi z pół a nawet godzinę i dopiero gasić . No ale załóżmy że ktoś nie może, przepalać w zimę to jak koledzy wcześniej pisali warto zalać po 20 ml oleju na gar troche bujnąc tłokami i niech stoi . Tylko przy odpaleniu na wiosnę zapomnieć o ostrym gazowaniu od razu , silnik po dłuższym postoju musi trochę się powoli rozruszać.
Zapisane
    Status GG
CZ 350 1986r.
WSK 175

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 16, 2012, 22:41:43 »

Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 17, 2012, 08:05:40 »

Aż miło posłuchać :)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

radzisz

  • Gość
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 17, 2012, 12:42:47 »

http://www.youtube.com/watch?v=8LiACwu4ZWQ jemu trochę gorzej pali.

Trafny komentarz Muczos!!  ;D No faktycznie, moja troszeczke lepiej pali  ;D

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 17, 2012, 13:19:14 »

O kutwa przepalanie na mrozie? To jakaś nowa zabawa?  ;D
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 17, 2012, 13:36:23 »

no chyba tak ;) mi się zdarzyło że jawa nie odpaliła jak zawsze czyli 3 kopy bez zapłonu i kop z zapłonem, bo się ssanie wieszło ;)
Zapisane