Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 21:50:38
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.  (Przeczytany 10663 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302

Jawol mnie trochę natchnął :D
Tu umieszczamy ciekawe porady jak dotyczące naprawy/eksploatacji/itp. naszych Jaw/CZ
Coś na zachętę sam nie będę robił, nie jestem modem , mamy sobie wzajemnie pomagać.
Każdy wie że szukajka jest do niczego, ten temat jest po to aby zebrać takie informacje


Vel FIS/Święty Piotr
1.Teraz konkrety (bez lania wody) co zrobic aby skrzynia latała długo:
Włączać biegi delikatnie, ale zdecydowanie.
Zwrócic uwage na następujące sprawy:
Pierwsze primo - sprzęgło musi być dobrze wyregulowane i ten obsrany Dżawoski półautomat również.
Dwa - wodziki muszą być z dobrego materiału - najlepiej oryginalne (jeden h.j blacha czy odlew)
Trzy - prowadnica musi być prosta.
Cztery - łozyska sprawne (bez luzów - nawet tych poosiowych)
Pięć - SKRZYNIA BIEGÓW MUSI BYć DOBRZE ZDYSTANSOWANA *
Sześć - tarcza krzywkowa - nie zuzyta z przyzwoitymi luzami na kołkach wodzików
Siedem - wybierak sprawny i nie wychechłany.
Aha! Jeszcze osiem - koła zębate w dobrym stanie, bez zuzytych kłów (np. zaokrąglonych) i wyszczerbieñ.

*
Na czym polega dystansowanie skrzyni biegów:
połozenie robocze koła przesuwnego danego biegu w skrzynce musi być zgodne z położeniem wodzika. A polozenie wodzika ustala zapadka tarczy krzywkowej i jest to połozenie nieregulowalne.
(chodzi mi o tarczę krzywkową, lub wałek krzywkowy - Jawa ma tarczę - Haras wałek - jak zwał tak zwał - zasada jest jedna)
aby nie dochodziło do tarcia (nacisków bocznych) koła przesuwnego o wodzik podczas pracy skrzyneczki.
Tylko tyle - proste?





Każdy niech znajdzie te 10min wolnego czasu, i poszuka czegoś co nada,
Powtarzam sam nie będę robił

Ładny kolor prawda :D #7FFFD4 aquamarine :P
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 03, 2012, 15:19:56 »

Porada numer 2
Millow
Witam
Jawa juz działa   bylo to metaliczne stukanie przy wyzszych predkosciach (tak jak jeden z kolegow pisal przy pred 90-120).
Winna byla uszczelka pod glowica, a dokladniej jej brak 
Ale teraz juz wszystko ok. Nic nie dzwoni przy wyzszych predkosciach
Dodam coś od siebie na wolnych też stukało,
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 03, 2012, 15:25:15 »

Porada numer 3
Kurzyn
Dobrym sposobem uszczelnienia połączenia głowica - cylinder, jeśli mamy zużytą aluminiową uszczelkę.
Moje też prychała,
Problem zniknął gdy posmarowałem gęstą farbą aluminiową uszczelką głowicy
Też miałem nową uszczelkę a komprecha uciekała
Posmaruj odpal niech rozgrzeje się silnik i nie powinna parskać
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 03, 2012, 15:33:19 »

Porada numer 4
cochise
Muszę tutaj sprostować jedną wypowiedź. Lagi pod żadnym pozorem nie polerujemy papierami o podanych wyżej gradacjach. Jako, że na codzień zajmuję się serwisem motocyklowym widzę jak naprawia się FACHOWO porysowane lagi. Ręczna robota mija się z celem, wyszlifujemy po prostu nierówno. Wiele firm zajmuje się polerowaniem rys na lagach, koszt jest śmieszny - 25 PLN za sztukę. Lagę wprowadza się do maszyny podobnej do tokarki, zbiera ona materiał jednakowo z całej powierzchni. To jest jedyna słuszna metoda, co roku mamy kilkanaście upside-down do takiej roboty. Nic innego nie zdaje egzaminu. Jeśli komuś zależy na jakości i kasie (10 PLN wywalicie na papier, stracicie kilka godzin, po czym wywali wam olej za 30 PLN - robota zacznie się od nowa), to niech to zrobi poprawnie.

Co do samej wymiany.
Uszczelniacz prowadzimy po ladze do gniazda, tak mamy większą pewność, że go nie zniszczymy (do smarowania polecam wazelinę techniczną). Do osadzania uszczelniacza polecam Ci kawałek rury PCV, wąskiej i grubej, przeciętej poprzecznie. Przy osadzaniu staraj się robić delikatne ruchy młotkiem (najlepiej mały, 100g), odskakujący "dziubek" może porobić trochę dziur na powierzchni lagi.

No i nie zapomnij o najważniejszym - czystości na stole warsztatowym.

Powodzenia!
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 03, 2012, 15:33:55 »

Porada numer 5
Prawidłowa wymiana uszczelniaczy uwzględniająca prawidłowe skręcenia

vel Jawsim
Hmm- mam pytanie- czy dokręcałeś tą śrubę zaciskającą oś koła przedniego ( tą na dole teleskopu ) gdy motocykl stał jeszcze na podstawce centralnej? TZN kolejnośc taka- załozyłes koło, potem włożyłeś oś koła, następnie skręciłes tą zaciskająca śrubę i na koniec dokręciłeś nakrętkę? Bo wiele osób zapomina,że prawidłowe złożenie przodu wygląda następująco:
-zakładamy koło z tarczą szczęk.
-wkładamy oś koła
-wstępnie dokręcamy nakrętkę osi używając otworu w ośce po drugiej stronie do utrzymania jej gdy dokręcamy nakrętkę.
-stawiamy motocykl na kołach i kilkukrotnie energicznie naciskamy na kierownice celem ugięcia się i "ułożenia" przednich teleskopów na osi po czym- zwalniamy nacisk na kierownicę- motocykl ciągle stoi na kołach- dokręcamy tą śrubę zaciskająca dolną czesć teleskopu na osi.
Dlaczego tak? Bo gdy skręcimy to gdy koło zostało założone i motocykl stał na podstawce centralnej jest duża szansa,że teleskopy będa wyglądały w przesadnym porównaniu tak- / \    albo  tak  \ /, w gorszych przypadkach tak l /  , l \ lub tak \ l , / l , dopiero gdy postawimy moto na kołach i naciśniemy kilkakrotnie przód to teleskopy ułożą się nam na osi tak- l  l .

Aha- bardzo istotne jest też skasowanie luzu na łożyskach główki ramy oraz łożyska w piaście koła przedniego- wystarczy,że jedno będzie mocno zużyte i efekt ten sam. Co dalej ? Zobacz jak osadzona jest opona na obręczy. w tym celu porównaj ile i w jakich odstępach od obręczy wystają te pierścienie kontrolne na oponie ( takie lekko wystające cienkie linie na oponie tuż przy krawędzi obręczy ) jesli z jednej strony widzisz dwa te okręgi a z drugiej jeden lub dwa,ale wyra¼nie mniej wystające poza krawęd¼ obręczy- masz krzywo założoną oponę- musisz spuścić powietrze do koñca, zdjąc koło, podeptać twardymi buciorami oponę po obu stronach by zeszła z garbu i posmarowac garb ( ta wewnątrzna czesć obręczy na której siedzi opona ) mydlaną pastą BHP- potem przesadnie napompowac spręzarką koło kontrolując czy opona wskoczyła równo po obu stronach na garby i na koniec spuścić powietrze by otrzymac właściwe ciśnienie w kole.
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2012, 12:15:32 wysłana przez Kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 03, 2012, 15:36:58 »

Porada numer 6
Mathini

Kiedy świeca jest do uratowania
Nic mi to dogrzewanie nie dało, bo po 60km lewa świeca już zaczęła przerywać. Zastosowałem stary patent, mianowicie wrzuciłem ją do żaru w piecu na 5 min. wyjąłem czerwoną, poczekałem aż ostygła, zakręciłem i git majonez
« Ostatnia zmiana: Lutego 03, 2012, 16:07:12 wysłana przez Kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 03, 2012, 15:45:36 »

Porada numer 7

KcPrWWL

Gdy robi buuu to czasami nie oznacza złe wyregulowanie gaźnika
no i juz wiem... przedni chamulec lekko trzymał <mur> więc było jej troszke ciężej. Ale dzisiaj jeżdziłem i wszystko gra, no oprócz sprzęgła. więc oglądanie chyba naprawdę sobie daruje. Wielkie dzięki chłopaki  <cheers>
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 03, 2012, 15:47:43 »

Porada numer 8
mati krk
Jeżeli ci nie wchodzi na wysokie obroty to poszedł kondensator czasami wysycha od niechcenia   <cheers>
Zgadzam się, dodatkowo należy sprawdzić prostownik czy nie odlutował się drucik
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 03, 2012, 15:55:05 »

Porada numer 9
Jawol
Silnik ten sam a widać różnicę
Temat dziury w mocy lub obrotach był już kilka razy wałkowany.
Może jeszcze"zalega" gdzieś w zakamarkach forum?
 
SONY jestem prawie pewien, że masz Jawę z podniesionymi wydechami i długimi kolankami?
Jeśli tak to ta "dziura" jest prawie normą. Silnik dostaje kopa tak od 3k obrotów.
Wspólnie z Holgerem po wielu dyskusjach i doświadczeniach podejrzewamy że wina leży po stronie zestrojenia wydechu.
 
W Jawach z niskimi długimi wydechami i krótkimi wydechami silnik ciągnie ostro od dołu.
Lecz nie ma takiego "kopa" powyżej tych 3k.
 
Bardzo różnie zachowują się też slilniki z 12 i 13 zębowym wałkiem pośrednim.
Ale to już całkiem inna historia. Zresztą też było opisywane.
« Ostatnia zmiana: Lutego 03, 2012, 16:07:34 wysłana przez Kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 03, 2012, 16:00:42 »

Porada numer 10
Ale ja słyszałem że Jawa to spokojnie pali te 8l :o
Piotrex
Silnik remontowany, zapłon ustawiony dobrze i pali 20 na 100 <lol> <lol> <lol>.
- Jawa NIE JEST WSTANIE TEGO PRZEPALIĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kolego wlej jeszcze raz 5 litrów wachy i przejedź szosą maksymalnią ilośc kilometrów przy stałej prędkości 80km/h i napisz kiedy brakło paliwa.
Bo tyle lat miałem styczność z knledlami a takich bredni jeszcze nie słyszałem 20l na 100 <lol> <lol> <lol>.

I podpowiem jeszcze że najprawdopodobniej ktoś CI pod....lił paliwo z baku.


FIS
Sprawdz wartość cieplna świec. Jak jest dobra to OK. Zrób prawidłowa mieszanke olej-paliwo.
Potem ustaw zaplon i wszystkie przerwy (przerywacze i na swiecach) i reguluj gaźnik aż uzyskasz ceglany bądz szary kolor. Miłej zabawy.

Czyli reg. iglice, poziom paliwa, sprawdz wartości dysz i czy nie sa kijowe. Walcz aż Ci się uda.
Sprawdz zaworek w gaźniku, poczytaj trochę literatury, a nie - na łatwizne...!!! ponoć Jawers tfardy jest - pokaz jak bardzo... <photo>
EDIT
Mienki
tylko nie mówić mi potem ze jestem jakimś krwiopijcą, temat przewija sie jak rolka papieru toaletowego, normalne spalanie to około 5 litrów na 100, a jak już ci spaliła te 10 to mógłbyś opisać dokładniej w jakich warunkach i ustawieniach...
« Ostatnia zmiana: Lutego 03, 2012, 16:07:48 wysłana przez Kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 03, 2012, 16:06:45 »

Porada numer 11
Jawol
Moja sprawdzona metoda na ustawienie "jednośladowości" motocykla:
Stawiasz moto na kolach.
Potrzebny jest kolega, który trzyma moto za kierownicę a Ty klękasz w pewnej odległości od tylu moto i parzysz czy kola są w jednej linii.
Kolega trzymający kierownice ustawia kolo przednie tak abyś widział oba koła idealnie w jednej linii.
Jeśli nie są w jednej linii regulujesz odpowiednio napinaczami tylnego koła.
Ta metodą można ustawić idealny jednoślad. I nic nie ściąga.

Jeśli ściąga w lewo to  koło jest za bardzo w prawo.
Wiec dokręcasz stopniowo nakrętki lewego napinacza. Aż będzie ok.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 03, 2012, 16:17:17 »

Porada numer 12
Johnny
Jak poznać czy trzeba robić szlif czyli jak mam wyjechaną tuleje :D
Problem jest obszerny, ale postaram się go pokrótce wyjaśnić:)

Generalnie w dwusuwach największe zużycie cylindra występuje w okolicach okien, głównie wydechowego:) Dlatego istnienie progu nie jest miarodaje jeżeli chodzi o zużycie cylindra:). Dokładnego pomiaru można dokonać jedynie z wykorzystaniem tzw. średnicówki mikrometrycznej (na pewno posiadają ją zakłady wykonujące szlify i co lepsi mechanicy:)
Jeżeli jednak takim narzędziem nie dysponujesz zrób tak 
Zdejmij jeden pierścieñ i wstaw go przy górnej krawędzi, tak żeby jego dolna krawęd¼ była powyżej progu, następnie szczelinomierzem zmierz szczelinę na zamku pierścienia- jeżeli będzie duża to pierścieñ jest już "zjechany" (duża tzn. powyżej 1mm, chociaż ja zawsze przyjmowałem jako wymiar krytyczny 0,7:) i kawalifikuje się do wymiany.
Teraz we¼ nowy pierścieñ i wstaw go w to samo miejsce- zmierz szczelinę, powinna wynościć ok 0.2 mm (około!!).
Następnie zsuñ pierścieñ niżej tak długo aż szczelina będzie największa, zmierz ją. Odejmij od siebie obie wartoście zmierzonej szczeliny a następnie zastosuj wzór na obwód koła  czyli otrzymaną różnicę dzielisz przez pi (dla przypomnienia pi=3,14). Kolejne nadwymiary w jawie są co 0,25 więc jeżeli zużycie będzie większe od owych 0,25 to trzeba przeskoczyć jeden szlif   Jeżeli natomist będzie większe powiedzmy od 0,1 mm to zalecam szlif (trzeba zostawić pewną rezerwę materiału na zeszlifowanie ewentualnych rys).
Opisany sposób pomiaru jest bardzo ale to bardzo przybliżony i osobiście zawsze traktowałem go raczej jako ciekawostkę   A ze stwierdzeniem stopnia zużycia garów zawsze udawałem się do zaprzyja¼nionego mechanika
Teraz co do kosztów. Znajomy "zaśpiewał" mi ostanio 80 zł za szlif obu garów. Co do polskich tłoków to wystrzegaj się tego g... jak zarazy i lepiej zainwestuj w oryginały
Co do sworznia, to jeżeli mocno siedzi w piastach tłoka to trzeba sobie  dorobić taki magiczny  wyciskacz (opaska ze śrubą).
Jeżeli będzie zainteresowanie takowym przyrządem wrzucę skan zdjęcia takowego
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 03, 2012, 16:19:50 »

Porada numer 13
STÓWA
Regulacja sprzęgła
Regulację sprzęgła rozpoczynamy od poluzowania linki sprzęgła na wysokości cylindrów(wkręcając śrubę w taką nagwintowaną tulejkę)potem śrubę półałtomatu wkręcamy do momentu aż ramie półałtomatu zetknie(ZETKNIE) się z takimi widełkami umieszczonymi na wałku przechodzącym przez cały sinik.Potem luzujemy tą śrubę o 1/6 obr,i napinamy linkę wykręcająć ją do momentu aż na dzwibni sprzęgła w miejscu styku z mocowaniem dzwigni zostanie luz na jakieś 3mm.Po tym wszystkim powinno byc ok.                                 Jeszcze jedna sprawa .Nie wiem jak u was ale u mnie pomiedzy obydwoma popychaczami sprzęgła znajduje się mały śrut(kulka).Tym którzy tego śruta nie mają radziłbym go wstawić pomiędzy popychacze.W Jawce,WS-ce i kilku innych motocyklowych silnikach taka kula występuje ,a działa ona w ten sposób ze znacznie obniza tarcie pomiedzy popychaczami.Nie muszę nikomu tłumaczyc że jest to bardzo korzystne dla pracy sprzęgła.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 04, 2012, 11:45:42 »

Kiedy Jawa nie zasysa wachy czyli świece są suche
cypis.z
Sprawd¼ czy nie zasysa ci lewego powietrza.Pokop trochę zatykając wlot powietrza z filtra.Spróbuj odpalić. Jeżeli nie to nalej trochę paliwa do cylindrów i spróbuj odpalić jak zapali to rozkręć ga¼nik i przeczyść jeszcze raz i dobrze uszczelnij odcinek między ga¼nikiem a cylindrami.
Johnny
Sprawdzcie czy gdzieś nie zaciąga "lewizny" tzn. czy wszytsko jest szczelne w układzie dolotowym i przy cylindrze. Jeśli kompresja jest dobra- niezużyte pierścienie i cylinder, no i oczywiście ga¼nik jest sprawny (czysty) to musi zaciągnąć. Jweżeli dalej nie zaciąga to może to sugerować nieszczelność na czole wału- pisalismy już dużo na ten temat więc poszukajcie.
semaj
baaaardzo prawdopodobny jest w tym wypadku za niski poziom paliwa w ga¼niku - miałem tak tuż po zakupie Jawy, że zasysała dopiero po ok 40 kopnięciach, a pó¼niej było OK..

Regulacja poziomu paliwa jest bardzo dokładnie opisana na forum
Warto sprawdzić teź gumę bo na pękniętej daleko nie pojeździsz :D
waberni
hehe, przerabiałem już to w tamtym roku i w moim przypadku to był bardzo błachy powód <yes>. Miałem pękniętą gume łączącą ga¼nik z filtrem i paliwo zamiast do cylindrów wylatywało przez tą właśnie dziurę. Noi dostawała się lewizna przez szczęlinę między gażnikiem a cylindrami ( ebonitowa nakładka była pęknięta ).

warto jest jest na poczatku sprawdzić rzeczy których nawet nie podejrzewamy do złą pracę :>
W najgorszym przypadku
gustaw
No chłopaki to było najgorsze czego mogłem sie spodziewać!!! moje cylindry idą do szlifu. jak odkręciłem ga¼nik to przy okazji wsadziłem palca do gardzieli a tam..... masakra, wszystko sie rusza i nawet nie wiem jak ona sie ciągneła , ma przejechane 14 tys. a wyglada jak by miała ze 40 tyle dobrze ze jest na nominale wiec jeszcze moge zrobić szlif a chybya na 3 sie wyrobie / Dzięki za rady <cheers>
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2012, 13:23:52 wysłana przez Kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 04, 2012, 12:01:49 »

Kiedy sprzęgło szarpieJohnny
Zamiast zakładać nowy wątek mógłbyś pomÓzgować i przeszukać forum  bo o kolejności przekładek na oringu pisaliśmy bardzo dużo- podpowiem tylko że najpierw ma być przekładka, a nie tarcza cierna. <cheers>
gringo
i jak bedziesz składał sprzęgło to co masz to pamiętaj najpierw METALOWA PRZEK£ADKA NA ORING /dno
Rozztocz
oring sprzęgła do wymiany...
To nie ma różnicy <yes> Jak ma szarpać to i na nowym oringu zabieraka  będzie.On nic nie ma do tego ,że szarpie.Nie wierzysz to sprawdź.Nawet gdyby go nie było ,to i tak sprzęgło by działało Winę za szarpanie z reguły ponosi :-nie dokręcona zębatka zdawcza oraz śruba kosza sprzęgła.-nie napięty łańcuch Koniec i kropka -(mowa o jawie ts 350 638.0,638.1)Tutaj jest mowa o skrajnym przypadkumikes
Druga sprawa (odnośnie tego tematu) szarpanie przy ruszaniu i w czasie jazdy było spowodowane tym, że zerwało połowę zębów z koła zębatego wałka zdawczego i większość zębów (2 zostały) z koła żebatego wałka pośredniego  <eek> Nie wiem jakim cudem to się stało, normalnie wrzuciłem bieg i spokojnie ruszyłem spod przejazdu i zęby mi się posypały  <blink>Wodziki i koła przesuwne całe.
ps. formatowanie jest zepsute bo kiedy chcę zaznaczyć fragment tekstu to zaznacza się to co nie trzeba!, i dlatego pół tekstu na czarno a pół na biało
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2012, 14:28:31 wysłana przez Piotrex »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 04, 2012, 12:13:25 »

Wymiana uszczelniaczy Metoda Jawola  <yes>
1. Odkręć i wyjmij oś przedniego koła- wyciągnij koło.
2. Odkręć i wyjmij błotnik.
3. Odkręć korki (M5) na dole goleni lag i spuść olej.
4. Odkręć śruby mocujące golenie - od spodu - klucz imbus 8?
Aby zablokować obracanie się goleni na lagach wsuń w nie oś koła.
5. Zdejmij golenie z lag - do dołu.
6. Wyjmij pierścienie Segera blokujące simeringi - jeśli takowe są (w
niektórych modelach nie ma)
7. Wyciągnij uszczelniacze,powycieraj do sucha i odstaw w czyste miejsce
- będą pomocne przy wbijaniu nowych.
8.Wypłucz golenie i powycieraj do sucha (ropa ,benzyna, olej, do wyboru)
9. Posmaruj lagi i uszczelniacz olejem.
10. Zamontuj wszystko w "odwrotnej do demontażu" kolejności
11. Dopiero teraz odkręć korki (klucz32) na górze lag i wlej odpowiednią
ilość oleju i zakręć korki.
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2012, 13:14:34 wysłana przez Kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 04, 2012, 12:19:15 »

Kiedy jawa jeździ do tyłu
Kurzyn
Sprawdź fajki (ale nie te w kieszeni :D ), czy są prawidłowo zamontowane, może się zdarzyć że trzeba miejscami przemienić.
Oczywiście ustaw zapłon
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 04, 2012, 12:24:29 »

Wali mi z kolanka czyli uszczelnienie bez silikonu

Fizyk
Jakby  ktoś miał problemy z uszczelnieniem na łączeniu rury z tłumikiem polecam założyc o-ring fi 40x4,5 rura ciasno wchodzi i trzyma super(oryginalnie jest tam fi 40x4).Dobrze by było jakby o-ring był silikonowy (jest odporniejszy na temperature niż czarny NBR).
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 04, 2012, 12:49:44 »

Jeśli coś ci dzwoni to sprawdź czy masz gumowe
Fizyk
Paski są po to by wyeliminować dzwonienie żeberek w cylindrach i głowicach aluminiowych.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 04, 2012, 13:01:48 »

Wrzucam jedynkę i głośne klik  :o
Kurzyn
Na początku wyreguluj obroty jałowe silnika dla silnika 638 powinno to być ok 1100obr/min za duże powodują głośny zgrzyt przy włączeniu pierwszego biegu
Jeśli nie możesz ustawić obrotów, bo jawa Ci gaśnie to sprawdź ładowanie, powinno pomóc.

Jeśli masz coś do dodania do moich postów, własne informacje to zgłoś się do mnie albo do moderatora który mam nadzieję doda twoją opinię.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 04, 2012, 13:28:11 »

Brak wolnych obrotów
gustaw,AndrewS,jawol


Sprawd¼ czy nie zasysa ci lewego powietrza.Pokop trochę zatykając wlot powietrza z filtra.Spróbuj odpalić. Jeżeli nie to nalej trochę paliwa do cylindrów i spróbuj odpalić jak zapali to rozkręć ga¼nik i przeczyść jeszcze raz i dobrze uszczelnij odcinek między ga¼nikiem a cylindrami.

u mnie brak wolnych obrotow byl spowodowany zapchaniem sie dyszy od wolnych obrotow
To typowe dla tego ga¼nika i bardzo często się zdarza (nawet gdy sie ma założony filtr paliwa)

Dobre w TS jest tylko to, że aby przedmuchać dysze nie trzeba odkręcać ga¼nika.
Wystarczy obrócić go o 90 stopni i jest dostęp od wszystkich dysz <thumbup>
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 04, 2012, 13:53:55 »

    Regeneracja Nakrętek widelca przód z uszczelniaczem w cz 175
    Po co kupować, nakrętki widelca przód z uszczelniaczem jak to można rozebrać i wymienić uszczelniacze i gumki ich, koszt wyjdzie około 13zł     

                                                                 
  -To czerwone to uszczelniacz
  -te paski czarne to gwint
  -to zielone jest taką opaską żeby jedno na drugie nie wchodziło i żeby nie tarło
  -To grube czarne to uszczelka gumowa
  -to żółte to przegroda
 
 
  Jest pytanie jak to rozebrać ( mądry 14latek myśli ) 8)
 
  Potrzebne narzędzia śrubokręt mały i cienki , mały młotek , coś do ciskania/wyciskania? z 4 stron
  1 krokiem to wydłubanie uszczelniacza  (to każdy wie jak zrobić )/ nie każdy ja nie wiem
  2 Bierzemy coś do ciskania z 4 stron
  3 Wkładasz nakrętkę widelca do ciskania ale ściskaj od strony  gwintu i na samym początku uważaj żeby nie za mocno ścisnąć.
  4 widzimy przegrodę lub ściankę  to bierzemy śrubokręt  i stukamy troszkę i tak dookoła
tej przegrody stukamy i widzimy że obie część się rozchodzą jak się troszkę rozsunie to bierzemy do reki i sami staramy się rozsunąć.
  Uwaga  na palce !! i żeby nie uszkodzić  żadnego elementu  , i nie za mocno uderzać młotkiem
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2012, 13:57:19 wysłana przez Matii-x »
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Zbiór porad z naszego forum dotyczących naszych Czechosłowackich Knedli.
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 22, 2016, 10:27:21 »

Jako że tylko na tym forum nie mam złotego szpadla za odkop:-P
Jeśli ci poszarpuje podczas jazdy ze stałą prędkością w okolicach 40-60 km/h to spora szansa,że masz do wymiany łożyska głowki ramy. U mnie mocno poszarpywał cały motocykl,centrowałem koła,zapłon zmieniałem,łańcuch luzowałem itp itd.
Mialem lekki luz na lozyskach,ale zostawilem sobie wymiane na wiosne.
Po wymianie usztywnil sie przód,znikneło poszarpywanie.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
6884 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 06, 2007, 19:32:22
wysłana przez tokarz
Zapłon naszego kolegi Adriana R.

Zaczęty przez albeercik Elektryka

17 Odpowiedzi
9081 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 19, 2007, 21:50:33
wysłana przez piter19850207
159 Odpowiedzi
43237 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 30, 2007, 01:16:58
wysłana przez mechanik32
6 Odpowiedzi
5439 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 15, 2009, 01:46:58
wysłana przez Anarch
0 Odpowiedzi
2104 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 09, 2017, 14:52:02
wysłana przez KML