Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 24, 2025, 00:55:18
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: przedmuch przez kruciec ssacy  (Przeczytany 18742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
przedmuch przez kruciec ssacy
« dnia: Kwietnia 07, 2012, 20:23:19 »

Drodzy znawcy jaw 350 jak  juz pisalem i nauczke dostalem pisze jeszcze raz, moja jawa,po zimie przy kopnieciu kopniakiem dmucha przez kruciec ssacy tam gdzie montuje sie gaznik sprawdzalem jakie jest cisnienie na tlokach  0.92 a na ewym 0.95 niedolujcie mnie naprawde jestem zrezygnowany juz do  niunki
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2012, 22:32:35 wysłana przez mlody majer »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 07, 2012, 20:48:27 »

Jesli masz 638 (TS) to tam jest miedzy gaźnikiem a króćcem taka guma . Trzeba ją nową lub szczelną , lub uszczelnić np sylikonem . W 634 jest zwykła uszczelka i ona nie powinna sprawiać problemów ...

Jeśli nie masz założonego gaźnika i tam dmucha na zewnątrz , to trochę jest normalne . Jak przestudiujesz trochę konstrukcje 2T ze ssaniem sterowanym tłokiem to wyczaisz , że jak tłok schodzi w dół to zanim zamknie się okno ssące część mieszanki która wpadła pod tłok , zostanie stamtąd wypchnięta . Na wyższych obrotach to już nie będzie występować , bo mieszanka ma i tak mało czasu żeby wlecieć pod tłok . Wtedy działają troszkę inne zjawiska niż statyczne ciśnienia i to tak działa , po prostu =)
Zapisane

woodlot

  • Sebastian
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 73
  • Jawa 350 TS 638
    • Strona o moim parku maszyn
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 07, 2012, 20:58:39 »

A ciśnienie masz dobre.
I cierpliwości życzę.
Zapisane
BMW R1150GS "Buma"
BMW K75 "Cegła"
Jawa 350 TS t.638 "Biała Śmierć"
Jawa 350 TS t.638 "CKM"
SHL M11 "B&W"

pit

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 6V 472.5 + 472.6 12V
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 07, 2012, 22:38:52 »

cisnienie może i nie najgorsze ale mała rysa na cylindrze lub złamany pierścień i są przedmuchy.Jak na moje to silnik do szlifu niestety.Wiem z doswiadczenia jak wszystko jest oki to zasysa(przy wszystkich obrotach-bo raz ciagnie jeden cylinder a raz drugi)a jak dmucha przez gażnik do tyłu to dupa wielka .Ciezko bo ciezko ale odpalisz ale o wolnych obrotach zapomnij-wtedy tak pow,1500 trzeba trzymac ale to już agonia.Generalnie obstawiam ryse na cylindrze lub wybombane tłoki i przedmuchuje z komory korbowej.A dwusuwy-jak wszyscy wiemy mają tzw.rozrząd tłokowy,co w przypadku zużycia tłoków jest przyczyną problemów.Wymiana pierścieni moim zdaniem nic nie da niestety.pzdr.
Zapisane

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 08, 2012, 10:06:31 »

To czyli co chlopaki radzicie generalny remont szlif wymiana uszczelniaczy tloki pierscienie ,boje  sie troche z tym labiryntem. TAK MACIE RACJE ROK TEMU CIEZKO MI ODPALAŁA ale jezdzilem na niej . Myslicie ze w 300zl zmieszcze sie z remontem, dostalem ten motor  za darmo wiec mogę trochę wlożyc w nia.
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2012, 22:33:20 wysłana przez mlody majer »
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 08, 2012, 10:19:27 »

Za kompletną regenerację silnika zapłacisz ok 500zł i będziesz mial spokój na łuchuchu i jeszcze dłużej.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 08, 2012, 10:23:12 »

Za kompletną regenerację silnika zapłacisz ok 500zł i będziesz mial spokój na łuchuchu i jeszcze dłużej.

W 500zł się nie zmieści jeśli chce zrobić dobrze. Może zacznij od diagnozy albo oddaj to do kogoś kto się zna. Jak na razie to poniektórzy od razu ładują Cię w najgorsze tymczasem może być to przecięty kabel. Pozdro.
Zapisane

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 08, 2012, 16:55:52 »

Czy przyczyna tego rodzaju przedmuchu moze byc uszkodzony simering od strony zaplonu ?bo po rozebraniu zauwazylem ze jest tram lekko mokro od oleju, chcialbym  dac do naprawy  jakiemus mechanikowi ale sie boje ze mnie oszuka  i nienaprawi jak trzeba zaufac mozna tylko sobie dlatego fajnie ze sa takie portale jak JAWA klub.
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2012, 22:35:17 wysłana przez mlody majer »
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 08, 2012, 17:23:07 »

"Dmuchanie" w gaźnik to normalna rzecz w 2T. Nieszczelny simmerring(nie zimering) pod alternatorem może powodować problemy z rozruchem, nie prawidłową pracę prawego garnka itp.


Skąd jesteś??
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2012, 17:54:13 wysłana przez Lopez »
Zapisane

Mcmaker

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 139
  • čezet 175 86', Jawa 350/638-1 89'
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 08, 2012, 17:36:09 »

Nie "z kąd" tylko skąd jeżeli jesteśmy tacy drobiazgowi :)
Nie masz się co bać rozkładać silnika, jak czegoś potrzebujesz to zawsze możesz zapytać na forum, a przy okazji nauczysz się czegoś nowego.
Z własnego doświadczenia wiem jak "fachowcy" naprawiają takie silniki, może tylko w mojej okolicy, ale i tak warto zrobić to samemu.
Zapisane
    Status GG

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 08, 2012, 17:52:21 »

Sprawdź silnik a nie od razu do remontu się szykujesz ;D
Odpala to?
Dmucha ale dokładniej w którym miejscu? Na łączeniu króćca z garami? Na łączeniu gaźnika z króćcem?
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 08, 2012, 18:15:30 »

przeciez delikatne "dmuchanie " zwrotne to norma w silnikach 2 t ( dlatedo nawet gaźniki sa inaczej konstruowane do 2t niz do 4t ) jesli ssie przy kopaniu to znaczy ze jest dobrze. mnie tez to kiedys wystraszyło w mojej cz i byłem głupi rozebrałem silnik wał zawiozłem do naszego speca we franciszkowa pod swidnikiem to powiedział ze labirynt jest "spoko". Powiedział tez ze jak labirynt jest ssypany to motor nie bedzie trzymał wolnych obrotów wogule i inacze jak na pych nie zapali. Ja bym zaczą na twoim miejscu od zeczy najprostrzych zapłon i jeżeli chodzi o gaxnik ts i palenie to najczesciej jest źle ustawiony poxiom paliwa w gaźniku
Zapisane
    Status GG

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 08, 2012, 22:15:27 »

wiecie co ogólnie  nie  moge jej juz odpalic ,jak sciagnelem gaznik i przylozylem reke do krucca ssacego to normalnie dmuch czuc dosyc mocno niewiem jak ma dmuchac  nie mam porownanioa do sprawnej ale wydaje mi sie ze za mocno, jak reke przyloze  no tak naprawde  czuje lekko ze ssie, ale tak slabo .zakladalem tez gaznik od cz  kiedys mi nanim jezdzila ale teraz nawet pyrknac niechce
Zapisane

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 13, 2012, 21:04:10 »

A wiec chlopaki odwazylem sie rozebrac cylinder i jest luz na tloku jak poruszam tlokiem palcem to rusza sie na boki no i mam na tloku trzy kreski czyli chyba 3 szlif tak czy moge jeszcze raz robic szlif czy nie, wymienilem tez simmering prawy ale wstawilem polski czy to dobrze  ..JAKIE MAM CZESCI KUPIC,ps DZIEKI ZA RADE
Zapisane

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 14, 2012, 08:51:48 »

czy mozna zastapic  lozysko igelkowe w korbowodzie tymi oto czesciami  http://allegro.pl/jawa-350-ts-org-czeskie-tloki-kpl-tlok-4-szlif-i2170446755.html czy wogóle to moge wstawic
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 14, 2012, 08:58:56 »

ja bym zajżał do labiryntu i jego sie czepił prawdopodobnie dmucha ci z lewej połówki do prawej z  tąd zazwyczaj problem z odpaleniem tego sprzetu . ja miałem cylindry nominalne tak wyjudłane ze z nominału na 3 szlif odrazu pszły i nie miałem problemów z paleniem
Zapisane
    Status GG

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 14, 2012, 09:47:16 »

Masz ten cylinder? Weź go do jakiegoś majstra by go zmierzył średnicówką. Jak będzie ostro wyrąbany to czwarty wymiar naprawczy nie wyjdzie :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 16, 2012, 20:31:44 »

na cylindrze mam oznaczenia  tk 3 B CZYLI JAK SIE NIE MYLE TO TRZECI SZLIF TAK A NA tloku jest litera lL CZYLI SELEKCJA TAK
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 05, 2012, 18:01:24 »

a wiec zrobiłem  szlif  70 zl  tloki 200 zl mam wszystko przygotowane  i jeszcze zaówazylem po wyczyszczeniu czesci ze mam gardziel  ssacy nadpekniety jest normalnie kreska  i następny koszt  ale dzieki wam mozna dzialac 
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 05, 2012, 18:24:08 »

Jeśli pęknięcie przeszło do środka króćca, to ja proponuję wymienić go albo zastosować mój autorki patent. Mianowicie bierzesz piłkę do metalu, pogłębiasz od zewnątrz pęknięcie tak na ok 1,5mm i ładujesz tam silikon, u mnie to zdało egzamin.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 05, 2012, 19:36:51 »

nie wymienie lepiej na nowy pekniecie jest w srodku ale dzieki za rade

Zapisane

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 06, 2012, 11:21:25 »

a czy idzie sciagnac tloki zeby nie wypadly  te swoznie igielkowe i ponownie wlozyc tlok (nowy) widzialem troche na you tube i czytalem o zakladaniu ale niema zmianki o niesciaganiu tych swozni
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 06, 2012, 13:05:46 »

Jak masz silnik wyjęty to połóż go na boku i wybijaj sworzeń. Jak masz zamontowany w silniku, to musisz ciasno napchać szmat w otwór do skrzyni korowej, tak aby żadna igiełka nie wpadła Ci tam jak się wysypią, jak coś Ci wpadnie, to musisz obowiązkowo wyjąć silnik i "wytrzepać" ją stamtąd. Najlepiej jeszcze na upchane szmaty położyć kartkę papieru przeciętą na korbowód i skleić taśmą kartkę z korbowodem, wtedy nic Ci nie wpadnie tam, gdzie nie trzeba.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: przedmuch przez kruciec ssacy
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 06, 2012, 18:49:07 »

ok rozumiem czyli nie idzie zdiac tlokow bez wyciagania lozyska igielkowego czyli tak mi sie rozpadnie i tak jo (kurde)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
24 Odpowiedzi
9981 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 28, 2011, 22:07:59
wysłana przez Karolex
25 Odpowiedzi
8189 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2013, 21:51:27
wysłana przez maciej24
8 Odpowiedzi
3940 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 07, 2013, 07:13:10
wysłana przez Markoltent10
14 Odpowiedzi
7166 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 25, 2015, 15:36:32
wysłana przez Kempin
20 Odpowiedzi
9454 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 18, 2019, 18:45:02
wysłana przez mostasz