Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:27:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pomiary i sprawność elementów ukł. zapłonowego w instalacji 6 i 12v...  (Przeczytany 3347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

willy

  • Gość

Witajcie Panowie !

Ma co nie kto wiedzy ogrom na ten temat to może ktoś by naprowadził willa na dobrą drogę i wytłumaczył mu czym i jak sprawdzić sprawność takich elementów jak Cewka czy kondensator?

Fakt najprostrzym sposobem jest zamontowanie elementów w motocyklu i sprawdzenie czy buja lecz jednak ciekawi mnie jak i czym to zrobić mając te elementy na stole bo kurcze niekiedy jest tak że cewka niby jest sprawna iskra wygląda w miarę ładnie jednak motocykl nie pracuje jak należy po czym wymieniasz cewkę na inną i jest już jak należy.


Moje pytanie to jakiego sprzętu użyć do takiego pomiaru i jak nim się posłużyć... Pomogło by mi to nawet przy sprzedaży bo bym mógł się całkowicie upewnić czy element który sprzedaje komuś jest 100% sprawny...
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Pomiary i sprawność elementów ukł. zapłonowego w instalacji 6 i 12v...
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 10, 2012, 13:08:41 »

Może miernikiem raz sprawdzałem moduł do rometa ale wiedziałem jakie powinny być wyniki jak się zgadza to powinno chodzić bez problemu
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Pomiary i sprawność elementów ukł. zapłonowego w instalacji 6 i 12v...
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 10, 2012, 14:44:42 »

Akumulator + przerywacz z kondensatorem (układ mechaniczny) ew. moduł wykonawczy z tranzystorem od zapłonu el. + kable + prosty iskiernik o regulowanym odstępem elektrod (zamiast świecy) + kable (normalne i WN).
Przerywacz mechaniczny trzeba by ułożyskować i napędzić jakimś silnikiem. Można wtedy sprawdzać sam przerywacz i kondensator. Do sprawdzania cewki lepszy i prostszy do wykonania (wydłubania ze szrotu) jest jakiś układ zapłonowy od starszego samochodu. Najlepiej komplet : aparat zapłonowy + moduł. Opisane to było na forum przez Pietras12V.
To sa elementy dość typowe. Natomiast iskiernik trzeba zrobić (choć mozna i kupić - służą do pomiaru bardzo wysokich napięć). Dwa zaostrzone druty włożone w skrzynkę z bardzo dobrego izolatora z możliwością zmiany odstępu między szpicami. Kable jak najgrubsze z porządnymi kabeloczkami lub innymi konektorami w zależności od potrzeb.
Dla samej ceki i kondensatora można wykorzystać miernik RLC. Szczególnie chodzi o L i C. Pomiary rezystancji wiele nie wnosza poza przypadkami krańcowymi - szrot lub do dalszych badań.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
5255 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 30, 2022, 14:26:34
wysłana przez Bimberpołudnie
4 Odpowiedzi
2500 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 20, 2015, 08:00:48
wysłana przez johndeere7930
4 Odpowiedzi
3933 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 08, 2015, 08:25:06
wysłana przez mostasz
3 Odpowiedzi
2991 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 24, 2016, 19:02:48
wysłana przez Bubel500
7 Odpowiedzi
3712 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 06, 2017, 16:31:36
wysłana przez Strażak