Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 12, 2025, 04:52:44
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk  (Przeczytany 22893 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kris

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • motory i pasja ....
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwca 23, 2012, 18:38:20 »

CHłopaki ja dodam jeszcze do tego wątku Adama ze ta uszczelke papierową to ja sobie kazałem tam wcisnąc bo składajac do kupy połówki surowe widac było niewielkie szczelinki jakby było przeciagniete na tych srubach co sie mocuje przód silnika wiec lekkie szlifowanie sie odbyło z pomiarem płaskosci :)  i sadziłem ze dodatkowo ta uszczelka zapewni mi szczelnosc a jednak to był błąd  o reszcie problemów juz wiecie skad sie brały te tajemnicze stuki walenie i młackarnia :) dodam ze wystapiło jeszcze kilka mankamentów podczas składania poprzednio mojego silnika  ale Adam to wszystko wyłapał i doprowadził  do należytego stanu mam wiadomosc ze po niedzieli silnik juz bedzie gotowy pozdrawiam !
Zapisane
    Status GG
cz 472.5,jawa 634, jawa 638 velorex,jawka kaczka
kivaka 250 61r, mz etz 250, mz jaskolka,

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwca 27, 2012, 22:14:21 »

Ja u siebie krecac korbowodem nie znalazlem mozliwosci kolizji z przeciwwaga, ale i tak mysle, ze to jest przyczyna tych dziwnych odglosow. Korbowod ewidentnie ma ogromny luz w boki na lozysku, na razie wyjasniam to sobie tak, ze jak jest w krancowej pozycji bocznej, byc moze tlok lekko zarzuca w jedna strone (czyli scianka tloka nie jest idealnie rownolegla do tulei cylindra, moze pierscionki lapia wtedy troche krawedzie okien w cylindrze). Zobaczymy, wal zastepczy w drodze, czekam na dostawe, mam nadzieje, ze uda mi sie zwalczyc zmore. A te waly sprobuje w warsztacie w Lomiankach zareklamowac, zobaczymy co "specjalista" powie.

EDIT:
Udalo mi sie rozgryzc dzis wreszcie tajemnice odglosow tarcia w silniku! Tak jak juz wczesniej pisalem, waly maja zalozone chinskie korbowody z podkladkami dedykowanymi do Jawy 638, ktore sa zbyt plaskie do zeliwniaka. Z tego powodu, korbowody lataja w boki na dolnym lozysku. Odkrylem na garbach korbowodow (dokladnie na bokach garbow) minimalne otarcia. Wlaczylem mozg, pokrcilem troche walem w innym silniku, i... eureka:

Pierwsze zdjecie: garb korbowodu zbliza sie w pewnym momencie do tulei cylindra, ktora wchodzi dosc gleboko w karter. Raz na gorze, raz na dole.

Drugie zdjecie: jezeli korbowod jest na srodku, ma w tym miejscu wystarczajaca przerwe, zeby nie doszlo do kolizji korbowodu z tuleja cylindra. Poniewaz tuleja, jak to tuleja, ma przekroj okragly, luz miedzy korbowodem a tuleja zmniejsza sie, im bardziej korbowod jest przesuniety w bok (jak w polokraglym tunelu: na srodku najwyzej). I tam skubaniec, przez w.w. blad, zahaczal o tuleje cylindra!

WNIOSEK: CHINSKIE KORBY W 634 "TAK", PODKLADKI DODAWANE W KOMPLECIE "NIE"!!!
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2012, 22:38:47 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3598
  • Smoczyciel
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwca 27, 2012, 22:41:29 »

Gratuluję koledze!

Dzisiaj trzeba uważać na każdy szczegół nawet jak się kupuje oryginalne części, o zamiennikach nie wspominam. Widać jakie cyrki mogą być...
Jednakże jesteś osobą która zamiast wypisywać na forum kolejny temat "Jawa 350 - PROBLEM" po pierwsze konkretnie opisuje co jest "nie halo" a po drugie szuka aż znajdzie...
Pełen szacun!

Pozdrawiam!

P.S. Aha, scaliłem twoje posty co by nie było jednego pod drugim ;)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwca 28, 2012, 07:34:03 »

Dzieki Rozztocz. Staram sie zawsze do konca znalezc blad, bo tylko w ten sposob mozna odpowiednio zareagowac i uniknac problemow w przyszlosci.

Ale faktycznie te ostatnie dwie przygody (chinskie korby i niepasujace niby oryginalne czolo walu) kosztowaly mnie duzo pracy i nerwow. Z drugiej strony czlowiek sie znowu mase nauczyl. Dawno tyle razy pod rzad w tak krotkim czasie nie rozpolawialem silnika  ;) Teraz taka akcja to dla mnie jak kiedys zdjecie dekla od sprzegla  ;)

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwca 28, 2012, 10:59:54 »

A ja dodam że trzeba uważać też na tłoki. Są one niedokładnie obrobione na dole i przy przejściu do DMP ocierają o przeciwwagi wału. Na zimno docierają a co by było jak by się tłok rozgrzał i zwiększył wymiary to chyba nie muszę mówić :o
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwca 28, 2012, 11:04:25 »

Oj tam, po paru kilometrach by się dotarło  ;D
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwca 28, 2012, 11:22:45 »

A ja dodam że trzeba uważać też na tłoki. Są one niedokładnie obrobione na dole i przy przejściu do DMP ocierają o przeciwwagi wału.

Ja generalnie preferuje czeskie tloki. Roznica wykonania jest ogromna, nawet w porownaniu do Almotu. To samo pierscienie. Niebo, a Ziemia. Po kilku probach kupuje teraz tylko oryginaly z symbolem "KO". Polskie pierscienie, ktore kupilem wczesniej na Allegro, mozna bylo przy delikatnym powolnym naginaniu dosc mocno odksztalcic (sa chyba nielamliwe  ;) ).

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwca 28, 2012, 18:56:49 »

mnie to w ogle DZIWI po CO kupujecie korby z chin i inne pasci jak stare korby da sie zregenerować
Taki Gosciu co sobie go osobiscie chwale Marek Olachowski Dor-mar (http://www.dor-mar.na7.pl/firma.htm) regeneruje full wypas a wy sie BAWICIE z badziewiem z czajna


Bluzgi wyciołem - v_Mzl
« Ostatnia zmiana: Czerwca 28, 2012, 19:03:12 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwca 28, 2012, 18:59:46 »

Moim skromnym zdaniem głównym powodem zakupu części  że  tak nazwe "nieoryginalnych" jest ich cena . Bądź co bądź dośc atrakcyjna
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 28, 2012, 19:00:44 »

kolo robi wały idealnie żadnej fuszery
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwca 28, 2012, 19:10:13 »

Regenerować da się chyba tylko oryginalne korbowody, które mają wymienne tuleje zarówno w dolnej stopie jak i w główce.
Żadne aktualnie dostępne korbowody na rynku nie posiadają wymiennych tulei, czy to czeskie czy chińskie czy z ugandy.
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwca 29, 2012, 04:40:08 »

Iroq, pogadaj z Majzlem, on na chinskich korbach juz tysiace kilasow na kola nawinal. Chinskie korby nie sa zle, nie w tym byl tu problem. Problem byl w tym, ze niektorzy "specjalisci" regenerujacy waly sie nie znaja i jakos nie kole ich w oczy widok korby majacej 5 mm luzu bocznego na stopie.

Wracajac do tematu, wczoraj wlozylem silnik w rame ze zregenerowanym walem z Allegro, cylindrymi po szlifie, odpalilem sprzeta i chodzi jak marzenie. Silniczek tylko szumi, wydeszki pyrkaja, banan mi sie pojawil na twarzy jakiego dawno nie mialem przez te ostatnie przygody.

Nie wiem jak u Was pogogda, ale ja zmuszony jestem niestety jeszcze czekac na lato, zeby rozpoczac docieranie motocykla. Na razie, ze jest koniec czerwca poznaje tylko po tym, ze deszcz jest cieply  ;)

kris

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • motory i pasja ....
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwca 30, 2012, 18:40:27 »

Witam ponownie Kichau i reszte chłopaków ! w tym wątku ciesze sie ze wreszcie ustaliłes przyczyne  tak widzisz jak wspominałęs u mnie za ciasno u Ciebie za luzno .. wiec musi byc jak ksiazka pisze ;) silnik odebrany od Mada 72 ! dzis juz w ramie i co ssanie i pierwszy kop .. rewelka !!! jak Adam robi silniki to poezja !!! pamietacie jak jego  silniczek pracował na zlocie w zasadzie głosniej pracowały wydechy jak silnik i teraz u mnie tez tak jest .. no nie bede juz sie nakrecał bo przechwale . teraz szanowac układac silniczek mi pozostało pozdrawiam
Zapisane
    Status GG
cz 472.5,jawa 634, jawa 638 velorex,jawka kaczka
kivaka 250 61r, mz etz 250, mz jaskolka,

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwca 30, 2012, 21:52:29 »

Siema Kris! 

No i super, tez sie ciesze, ze udalo Ci sie doprowadzic motor do stanu cieszacego jego wlasciciela. Smieszne, ze akurat w tym samym czasie bardzo podobna przyczyna rozlozyla nasze silniki (za cienkie lub za grube podkladki na stopie korbowodu) i praktycznie jednoczesnie udalo nam sie te problemy rozwiazac!

A jeszcze bardziej ciesze sie z tego, ze oboje sie cieszymy i wlasnie o to w tym sporcie chodzi!
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
5788 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2012, 16:47:52
wysłana przez Jws
17 Odpowiedzi
7866 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 08, 2012, 19:02:30
wysłana przez jawol RIP
11 Odpowiedzi
8664 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 23, 2013, 16:03:58
wysłana przez motoman12
26 Odpowiedzi
9560 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 07, 2015, 07:24:29
wysłana przez muczos
0 Odpowiedzi
1556 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2015, 23:12:32
wysłana przez michalnet123