Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 01:09:08
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku  (Przeczytany 33685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grzehoo

  • Gość
[638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« dnia: Stycznia 05, 2006, 13:26:21 »

witam może ktoś regulował poziom paliwa w ga¼niku ?, podobno trzeba robić to podginając blaszki na których są pływaki, i podobno poziom ma mieć 11 mm ale jak to ustawić ?  ???
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 29, 2012, 12:49:52 wysłana przez Bulo »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 06, 2006, 11:50:36 »

Poziom paliwa w komorze pływakowej powinien wynosic 11 mm +/-1mm.poziom mierzymy od płaszczyzny styku pokrywy komory pływakowej a korpusu gażnika .Kiedys ktos opisał na poprzednim forum bardzo prosty sposób sprawdzenia.Potrzebne do tego będą płaski,wypoziomowany stół lub miejsce gdzie masz idealny poziom.Jakiś szklany polemnik dobrze byłoby gyby był takiej samej średnicy u podstawy i u góry i taki szeroki zeby do niego nie wpadł gażnik.Odkręcasz pokrywę komory i kładziesz gażnik na tej szklance.Walewasz paliwa do wężyka aż pływak zamknie zaworek iglicowy i paliwo zatrzyma sie w wężyku(musisz mieć założony wężyk).Potem mierzysz sówmiarką odległośc poziomu paliwa od poziomu gażnika ,dodajesz do tego odległośc poziomu gażnika od poziomu styku z pokrywa komory pływakowej i wychodzi ći poziom paliwa.Podginamy ta blaszkę która bezposrednio działa na zaworek iglicowy ,żadną inną.      SPosób sprawdzenia jest prostszy niz jego opisanie ;)
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 06, 2006, 12:57:30 »

Jedna uwaga - poziom paliwa w ga¼niku powinien być ustawiony dla odpowiedniego ciśnienia paliwa. W tej chwili już nie pamiętam wartośći, ale to powinno być takie ciśnienie, jakie wywiera paliwo, gdy w zbiorniku jest conajmniej 5l paliwa. Przy zbyt niskim ciśnieniu przy ustawianiu osiągniemy efekt taki, że potem poziom będzie zbyt wysoki przy zatankowanym zbiorniku.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 19, 2006, 18:39:45 »

prawidlowy poziom paliwa jest zaznaczony w srodku gaznika przez taki wypustek na jednej ze scianek, problem w tym ze po rozebraniu gaznika mozna zobaczyc ten poziom, ale niestety wyjete sa plywaki i poziom jest zafalszowany oczywiscie nizszy
wiec trzeba robic to albo jak opisal Stowa albo w inny spob ale o tym nizej

ponizej fotka przedstawia ten wypustek i jak go mierzylem suwmiarka to odleglosc od laczenia gaznika wynosila ok 10 mm



ponizej przdstawiam fotke zassana kiedys z netu na ktorej widac inny sposob sprawdzania poziomu paliwa w gazniku



mam zamiar go wyprobowac
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 19, 2006, 19:04:43 »

Kiedyś rozmawiałem na ten temat z kims u Ruszczyka i z rozmowy wynikało, że ten wypust służy do ustawiania poziom właśnie po wyjęciu pływaka. Ale mogłem ¼le zrozumieć. 
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 19, 2006, 20:07:29 »

Ja do regulacji, jako wartość wyjściową przyjmuję właśnie ten wypust - czyli ustawiam poziom paliwa aby był równo z wypustem po zdjęciu komory.
Jest to o tyle wygodne, że przy niższym poziomie paliwa, po prostu podginam blaszkę pływaków, po czym zakładam komorę i ją trzymam i napuszczam paliwo. Jak przestanie lecieć opuszczam komorę na kartery i sprawdzam poziom. Jak za mało to powtórka. Jak za dużo na leci, to trzeba trochę się nagimnastykować, aby wyjąć komorę tak aby nic nie wylać, ale można użyć strzykawki aby odciągnąć nadmiar  :D
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 19, 2006, 20:14:51 »

eee... to panowie ja po zdjeciu dolnej pokrywy mam na bide z 5 milimetrow za niski poziom, jak nia kiedys jezdzilem na takim ustawieniu to nie przypominam sobie zeby cos bylo nie tak podczas jazdy albo juz nie pamietam 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 19, 2006, 20:45:22 »

Demonos- jeszcze raz dla pewności- poziom paliwa ma być równo z wypustem przy czym  w komorze pływakowej nie ma pływaka- komora zdjęta??

Sorry za natarczywość ale tyle wersji juz słyszałem, że zgłupiałem już całkiem :[
Zapisane

Romek35

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 19, 2006, 22:36:42 »

Dokładnie tak, poziom paliwa przy wyjętych pływakach do "wypustka"
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 19, 2006, 22:43:03 »

eee... to panowie ja po zdjeciu dolnej pokrywy mam na bide z 5 milimetrow za niski poziom, jak nia kiedys jezdzilem na takim ustawieniu to nie przypominam sobie zeby cos bylo nie tak podczas jazdy albo juz nie pamietam 

I wcale nie musi być nie tak. Każda Jawa działa inaczej  ;)
Jak napisałem, ja tę wartość przyjmuję jako wyjściową do dalszych ustawieñ. Choć przyznam,  że na takim ustawieniu jest ok., ale będę teraz stopniowo obniżać.   :)
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 27, 2006, 21:00:09 »

własnie cały problem  że ten poziom z serwisówki , te nieszczęsne 11 mm ma byc przy załozonej pokrywie i danym cisnienieniu- ten jopek własnie pokazuje poziom po wyjeciu pływaków i ustawiam sobie na ta wartość, kiedyś zaznaczyłem te 11 mm na korpusie dyszy głównej i włozyłem pływaki, o ile nie licząc podsiąku paliwa poziom ustalił sie własnie na ok 11 mm! zatem ten jopek wyraża poziom paliwa przy wyjętych pływakach, przynajmniej jak dla mnie
 spróbuje tego sposobu co podał wyżej jeden z kolegów- ten z szklanym pojemniczkiem choc i ten z rurką i dysza gowna tez jest ciekawy tylko jak to zrobic technicznie

pozdrawiam

Mirek
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 27, 2006, 21:28:18 »

kolego Madras troche zamotales, albo przynajmniej ja tak to zrozumialem,
skoro ten poziom ma byc przy zalozonej pokrywie czyli 11mm czyli do wypustka, to po zdjeciu pokrywy a tym samym wyjeciu plywakow poziom bedzie mniejszy !!
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 27, 2006, 23:04:39 »

A ja uważam że jak raz sie ustali poziom paliwa  w komorze pływakowej to nie ma potrzeby jego regulacji ;).Moja Jawa ma 52000 km przebiegu ,mam ja od nowości,pływak jest od nowości ,wszystkie dysze,zaworek iglicowy tylko przepustnicę z iglicą wymieniłem a mimo to moto pali 4 litry ,oczywiście przy pewnych obrotach i prędkościach <punk>.Jest pewna zasada :Im mniej sie grzebie tym mniej sie naprawia ;]
Zapisane

semaj

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 27, 2006, 23:10:54 »

Moja Jawa ma 52000 km przebiegu ,mam ja od nowości,pływak jest od nowości ,wszystkie dysze,zaworek iglicowy tylko przepustnicę z iglicą wymieniłem


No popatrz, a ja prawko zrobiłem na początku zeszłego sezonu, który w moim przypadku był... powiedzmy "awaryjny" i 3 razy kupowałem nowe pływaki, każdy poprzedni zatonął  <mur> i na dodatek każdy kupowałem w innym miejscu.


Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 28, 2006, 19:44:05 »

 <mur>, racja zagalopowałem sie i szczerze byłem przekonany, ze ten jopek jest nizej ( własnie wracam z garażu i pomiarów suwmiarką :-/), u mnie jest 10,5 mm od krawędzi kubeczka czyli poziom po załozeniu pływaków, (nie rozumiem konstruktorów i wysokosci tego jopka zatem)

doświadczalne jak wspominałem wyznaczyłem ten poziom po zdjęciu pływaków i wyszło mi ok 17,5 mm i własnie na ten poziom ustawiam poniewaz po zmontowaniu ga¼nika toretycznie paliwo powinno mieć te 11 mm
warto to jednak sprawdzic bo znów wprowadzę kogoś niechcący w błąd :'(

Mirek
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2006, 19:48:47 wysłana przez madras30 »
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 30, 2006, 13:05:59 »

Ja wczoraj postanowiłem sprawdzić jak tam u mnie z poziomem paliwa i..  <mur> nie wiem jak ja to zrobiłem, ale wyjaśniło się, dlaczego z ga¼nika ciągle mi się lało...
Było tak, że jak zostawiłem kranik na ON, to po pewnym czasie zawsze wacha wylatywała z ga¼nika, to samo podczas jazdy - po każdej je¼dzie miałem mokro pod ga¼nikiem. Myślałem,  że to wina zaworu iglicowego... ale nie <drool>. To ja geniusz jestem. Okazało się, że blaszka regulacji poziomu była tak przygięta, że nawet przy pełnym ga¼niku paliwa zawór nie był zamknięty  <mur>  :D

Teraz ustawiłem metodę na naczynie szklane (zresztą przeze mnie już dawno praktykowane). Zobaczymy - powinno spaść spalanie - te 6 litrów tłumaczyłem sobie zimnem i ostrą jazdą miejską  :>
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 30, 2006, 13:24:42 »

MAm gorąca prośbę :

 jak kolega ustawi ten poziom na szklance czy innym naczyniu to prosze o zmierzenie potem poziomu paliwa w kubeczku już po regulacji i wyjęciu pływaków  <lookaround>  sprawdzimy odrazu o ile ten poziom opadnie i wyznaczy sie przy okazji tak poszukiwana choc zapewne przybliżoną wartość poziomu paliwa  <photo>

Pozdrawiam

Mirek
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 05, 2006, 22:44:56 »

Demonos !!

Jeśli ustawiłeś już poziom paliwa w ga¼niku to pochwal się jakie poziomy paliwa przyjąłeś i czy regulowałeś z pływakiem czy bez niego- chyba domyślasz się co mam na myśli pisząc ten skrót myślowy:)

Z góry dzięki za odp <cheers>
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 05, 2006, 23:41:08 »

Ustawiłem, ustawiłem, ale na razie nie mam kiedy zmierzyć bez pływaków.
Ustawiałem tak:
wymontowany ga¼niik wsadziłem w słoik. Poziom paliwa mierzymy dla słupa paliwa 250 mm (ja przyjąłem ok. 750mm.)
Na słoiku od wewnątrz oznaczyłem poziom 12 mm. 12 stąd, że 1mm trzeba dodać na kryzę korpusu ga¼nika, na której opierał się ga¼nik na słoiku. W rzeczywistości komora ga¼nika wchodzi o ten mm. głębiej. Więc trzeba było dodać 1 mm, żeby wyszło 11 mm od krawędzi podziału ga¼nika przy włożonych pływakach.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 06, 2006, 06:37:30 »

wielkie dzięki za odp.

Napisz jeszcze jak jawa chodzi na takim ustawieniu:)

Jakoś ciągle mam wątpliwości czy te 11mm jest z pływakiem czy bez pływaka w komorze pływakowej:/
Zapisane

semaj

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 11, 2006, 23:30:41 »

a bierze się jakąś poprawkę na to, że ga¼nik zamontowany jest pod kątem a nie poziomo??
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 12, 2006, 20:22:12 »

Dzisia sprawdzałem pozoim paliwa u siebie.

11 mm na szklance odpowiada 15 mmm w komorze pływakowej po wyjęciu pływaków- czyli 5mm poniżej tego wypustku w ga¼niku.

A i jeszcze jedno pomiary były bardzo orientacyjne, więc liczcie sie z błedem plus minus 1mm.
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 13, 2006, 23:39:29 »

z okazji ¦wiąt zawieszałem firanki w pokoju i kombinowałem sobie przy okazji :) otóż:
 jesli szklanka ma pole przekroju równe polu przekroju kubeczka ga¼nika to ok! pomiary i regulacje będa prawidłowe, i tylko w tym przypadku mozna w ten sposób regulować bo idąc tym tropem pływaki mają określiny wypór cieczy i np w przenosząc ustawione pływaki na dany poziom do jakiegos naczynie o duzym polu przekroju (obrazowo) to poziom wzrosnie o milimetr albo jego ułamki zatem analogicznie regulując poziom na  tym słoiku, po zmontowaniu ga¼nika  napewno poziom w kubeczku nie będzie odpowiadał ustalonemu na tym słoiku.
zatem zanim zaczne ustawiac poziom na :"szklankę" poszukam takiego naczynia, któro w duzym przybliżeniu bedzie odpowiadało pojemnosci a przynajmnej polu przekroju "kubeczka" ga¼nika

Wesołych Swiąt

Mirek
Zapisane

semaj

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 14, 2006, 00:21:55 »

Nie wiem czy Twoje kombinowanie poszło w dobrym kierunku...

z tego co piszesz wynikałoby np. to, że łódka pływająca po jeziorze ma mniejsze zanurzenie, niż ta sama łódka pływająca po morzu...
Więc albo się właśnie nauczyłem nowego prawa fizyki i przez 7 lat bycia żeglarzem o tym nie słyszałem, albo kolego Madras ¼le kombinujesz....


PS. Dokładam się do życzeñ Madrasa
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 14, 2006, 00:42:09 »

nie sądzę ( choć co do samego zanurzenia łodki to sie zgadzam) łódka o tej samej masie i objętości w tej samej cieczy zawsze wyprze tę samą ilość cieczy tylko, ze na słupku wskazujacym na jeziorze poziom wody podniesie sie o milionowe cześci milimetra a już zanurzona w np zbiorniku i wymiarach nieco wiekszych od samej łodki podniesie poziom o ileś wiecej  a przeciez chodzi nam nie o objetość  tylko poziom
sam się juz zakręciłem ale jak będę regulował ga¼nik to sprawdzę w szklance i 5 litrowym słoiku, ciekawe co wyjdzie <blink>

Mirek

PS powiedzmy- wrzucic do tej nieszczęsnej szklanki bryła o danej objetości- niech bedzie sześcian dla ułatwienia-poziom podniesie się i daną objetość bryły, a potem wrzucić daną bryłę do wiekszego naczynia -owszem wyprze tą samą ilość czieczy ale poziom będzie niższy, problem w tym, że znuzone pływaki mają neregulerne kształty i przemieszczają się w dodatku na przegubie , zatem nie da się w za pomoca prostych obliczeñ okreslić poziomu, stąd i doswiadczalne przeginanie blaszki pozostaje.. :'(

Mirek
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2006, 00:53:37 wysłana przez madras30 »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
25 Odpowiedzi
22078 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 19, 2011, 22:14:56
wysłana przez diablos29
6 Odpowiedzi
5139 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2009, 15:58:18
wysłana przez modjo
21 Odpowiedzi
8077 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 13, 2009, 20:50:42
wysłana przez kucyk1969
0 Odpowiedzi
3438 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2012, 12:52:34
wysłana przez jawol RIP
25 Odpowiedzi
15708 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 09, 2014, 02:14:49
wysłana przez Jawolotmen