Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 01:08:44
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku  (Przeczytany 33683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 14, 2006, 09:46:22 »

Jeżeli chodzi o regulację ga¼nika w Jawie, to swego czasu było sporo na p.r.m (w 2003 roku bodajże). W każdym razie generalna konkluzja była taka, że doświadczalnie jest najlepiej. Tzn. podginamy blaszkę i jedziemy. Patrzymy jak reaguje Jawa, potem sprawdzamy świece. I tak regulujuemy (a właściwie obniżamy) aż osiągniemy taki stan, że świece mają odpowiedni kolor, a Jawa jedzie dobrze, ale gdyby było ciut mniej paliwa, to by zaczęły się nieprawidłowości. Ale mnie się nie chce tak robić :D
Może za jakiś czas spróbuję obniżyć poziom paliwa o milimetr. Dam wtedy znać jakie wartości przyjąłem - tym razem będzie to raczej poziom w komorze bez pływaków  ;)

PS
Madras, masz rację, poziom będzie inny w zależności od pola powierzchni.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2006, 09:51:35 wysłana przez -Demonos- »
Zapisane

semaj

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 14, 2006, 11:05:55 »

owszem poziom będzie inny w zależności od pola powierzchni, gdybyśmy mieli do czynienia z niezmienną objętością...

Wracając do ga¼nika to nie jest naszym zadaniem ustawić go na określoną objętość paliwa, tylko na odpowiedni jego poziom. Pływak ma swoją określoną wyporność i wg mnie w umywalce czy na jezioże powinien się utrzymywać na tym samym poziomie.

Pamiętajmy, że naszym punktem odniesienia nie jest stały ląd, tylko zawór igligowy i nie ważne ile paliwa przez niego przeleci zanim się zamknie, tylko przy jakim poziomie tego paliwa zawór się zamknie.

Więc jeśli np na garnku 5l zawór zamknie się na odpowiedniej wysokości, to na komorze pływaka też się zamknie na tej wysokości, ale już przy innej objętości paliwa.

Czyli przy ustawianiu interesuje nas - tak jak Stówa pisał - odległość między powierzchnią styku ga¼nika z komorą pływaka i poziomem paliwa.

Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 14, 2006, 11:15:26 »

Znajomy mechanik też radził mi ustawiać poziom paliwa tak jak opisał to Demonos- ale podobnie jak jemu mi się nie che :)

Kiedyś wpadłem na pomysł aby wywiercić w komorze pływakowej dziurę i wklepić tam szkiełko- pozwoli to na "zobaczenie" ile tam właściwier jest tego paliwa. Czytają wszystkie powyższe rozważania wydaje mi się że jest to chyba jedyny pewny i nie budzący wątpliwości sposób. Jak znajdę chwilę to to zrobię i pochwalę się rezultatami. :)
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 14, 2006, 13:44:56 »

Po głębokim przemyśleniu i zastanowieniu dochodzę do wniosku, że samaj ma rację.

Madras też ma rację, ale miałoby to znaczenie gdybyśmy mierzyli poziom paliwa w komorze od jed dna. Natomiast my mierzym na jakim poziomie jest lustro paliwa patrząc od krawędzi podziału ga¼nika, czyli de facto nie mierzymy poziomu paliwa, tylko ile jest wolnej przestrzeni pomiędzy lustrem paliwa a krawędzią podziału komory. I tu nie ma znaczenia wielkość naczynia tylko wyporność pływaków. Jeżeli nad powierzchnią jeziora umieścisz korpus ga¼nika, to zawsze będziesz musiał wlać tyle, by podniosło pływaki na taki poziom, aby zamknęły zawór.
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 14, 2006, 19:11:15 »

teraz ja przyznaje kolegom rację,
ja przyjałem inny punkt odniesienia stad i ten mylny wniosek ale po to jest forum by sobie pomagać czy wymieniac doświadczenia, na wszelki wypadek jak będę regulował to sprawdzę i na wiekszym zbiorniczku :-)

pozdrawiam serdecznie

Mirek
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 14, 2006, 19:23:13 »

A nie lepiej wykonać sobie "przyrząd" jak opisałem parę postów wyżej- prościej chyba, a w dobie dobrych klejów nie powinno z tym być problemów.
Zapisane

ptak

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 24, 2006, 18:49:54 »

Przeczytalem caly watek, zapoznalem sie z wszelakimi sposobami ustawiania poziomu paliwa i nabyta wiedze zastosowalem w swoim motocyklu.

Po szeregu doswiadczen, konfiguracji i analiz dochodze do wniosku, ze panowie konstruktorzy nie mogli byc tak bezmyslni by umiescic w komorze plywakowej wypustek tak aby na jego podstawie nie dalo sie stwierdzic czy poziom jest wlasciwy. Tak wiec uwazam, ze oznacza on wlasnie poziom paliwa bez zanurzonego plywaka. Do nastepujacych przypuszczen sklania mnie fakt, ze silnik mojej jawy przy tak skonfigurowanym gazniku pracuje stosunkowo rowno, ladnie trzyma wolne obroty, po obnizeniu poziomu paliwa do powiedzmy 5 mm ponizej wypustka silnik traci na kulturze pracy i trudniej ustawic stabilne wolne obroty.

Tak to wyglada u mnie. Oczywiscie jawa jawie nie rowna, ale moim zdaniem wypustek jest pomyslany w miare rozsadnie... :)
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 24, 2006, 20:28:56 »

Ja, jak pisałem ostatnio, ustawiłem poziom na 11mm poniżej granicy podziału przy zanurzonych pływakach. Bez pływaków wychodzi to w komorze ok. 18mm. Ostatnio obniżyłem poziom, bo po je¼dzie miałem mokro pod ga¼nikiem. Efekt - dobrze jedzie, świece ładny kolor, z ga¼nika w koñcu nic nie wycieka. Obecnie to jest ok. 19mm poniżej krawędzi podziału (bez pływaków oczywiście). Iglica oczywiście maksymalnie w dół - czyli pierwszy ząbek od góry.
Jeszcze będę testować, czy przypadkiem jednak nie jest zbyt uboga mieszanka, ale na razie, po ok. 30 km jest ok.
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 09, 2006, 23:13:27 »

Jako ze mam drugi gaznik w wolnej chwili zrobilem sobie cos takiego (przesadzilem z wielkoscia szkielka  :P ale taki mialem akurat kaprys)


bede mial chwile to sie pobawie. tylko po przeczytaniu calego watku nadal nie jestem pewny jak to 11 mm ma byc odmierzone...
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 10, 2006, 00:13:34 »

Po różnych próbach doszedłem do wniosku, że to jest 11 mm z zanurzonymi pływakami. Przy ustawianiu 11 mm bez pływaków poziom paliwa jest zbyt wysoki - zawór iglicowy prawie się nie zamyka. Przy ustawieniu 11mm z pływakami - świece mają idealny kolor, nagaru prawie nie ma w komorach spalania i na tłokach.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 10, 2006, 16:18:45 »

Demonos napisałes że 11 mm z pływakami to 18 bez pływaków, a pó¼niej wspominałeś że sszedłeś do 19 mm- chciałem zapytać jak to je¼dzi :D
U mnie mam chyba 15 albo i mniej (bez pływaków) i wydaje mi sie że to troche za dużo. Dzięki za info :)

A i jeżdzisz na B6HS o ile pamiętam :) ??
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2006, 18:59:34 wysłana przez Johnny »
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 09, 2006, 23:55:32 »

Witam, i ustawiłem na słoiczku te 11 mm, po włozeniu w kubeczek i ponownym zmierzeniu na zdjętych pływakach było 17-18 mm od krawędzi kubeczka, oto wrażnia z jazdy:

przyspiesza całkiem całkiem i znikneło to trroche buczenie podczas przyspieszania choc dziura w obrotach jest nadal, ale przyspieszając stoponiowo tj, delikatnie ale sukcesywnie dodajac gazu nawet niezle przyspiesza

musiałem podkręcić z 1,5 na 1 obrót śrube regulacji-

troszke dłużej musze kopnąć na ssaniu- dawniej za 4 paliła ateraz 5-6

 I najwazniejsze- przestal lac z tłumików!!! zawsze woziłem szmatke i po 10-20 km wycierałem  denka dłumików a przy dłuższych trasach nawet i tablice rejestracyjną :-(, teraz mimo, ze przesiadłem sie z syntetyka R2 na Orlen 2T- całkiem dobry olej jak za tę kase :-D, skonczyło sie lanie z tłumików :-), owszem wybiore się na dłuzsza trasę i sprawdze ale juz róznice widać mimo że półsyntetyk tez stosowałem jeszcz przed regulacją

niestety zaczyna przerywac tak  pow 100 lub nawet juz przy 90 jak ostro szarzuję ale to wina raczej  kranika i tej napuchniętej uszczelki, sądze, ze kranik z MZ rozwiaze sprawę, tylko czy gwinty pasują?


ogólnie moto chodzi całkiem dobrze

moze kolega m4rush cos napisze jeszcze bo lepszego przyrzadu jak widac na obrazku nie ma chyba, przynajmniej w warunkach warsztatowych


pozdrawiam wszytkich

Mirek
« Ostatnia zmiana: Czerwca 10, 2006, 00:08:03 wysłana przez madras30 »
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 25, 2006, 23:23:53 »

Witam
dzis pośmigałem sobie do Tomaszowa i spowrotem- górki doliny itp, 90-100 nie schodziło w niezabudowanym bo powyżej troche przerywała ale to wina kranika bo po chwili znów ciągnie, ładnie chodzi nawet i ładnie wkręca się na obroty, jezdze na orlenie2T- przydymia troszkę na przygazowce przy dużych obrotach ale nie strasznie wiec nie ma sensu za bardzo pakowac kasy w cud syntetyki za 50 zł choć to inna klasa przyznam,
co najwazaniejsze: po 70km koncówki wydechów były wilgotne, skonczyło sie lanie z rur jak było wczesniej i nie musze wycierac ich co 20-30 km by nie było  obciachu i pochlapanego błotnika olejem choc delikatne kropki są.
Zatem nie narzekam.
Zapisane

emzet

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwca 25, 2006, 23:34:50 »

Co do poziomu paliwa jeszcze:
1. Czy jak kupie nowy pływak to musze się tym bawić?
2. Czy poziom paliwa może mieć wpływ na spalanie? Jawa jezdzi dobrze, ale za dużo pali, nie wiem czy to wina poziomu paliwa w gazniku czy czego :(
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #39 dnia: Lipca 11, 2006, 23:26:30 »

kto zna czeski ?? moze warto by bylo zajzec na jakies czeskie forum, bo kto jak kto ale oni to powinni juz wiedziec jak jest  z tym poziomem  :>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

fizyk0

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #40 dnia: Lipca 13, 2006, 16:08:30 »

Emzet jak kupisz nowy pływak dobrze by było skontrolować poziom.Po drugie poziom ma wpływ na spalanie i sład mieszanki.W starszych gaznikach rolę ssania pełniło podniesienie poziomu paliwa przez zatopienie pływaka.Ja u siebie mam ustawione na 18 mm bez pływaków i zastanawiam się czy jeszcze troszkę nie zminiejszyc bo kolor świecy na prawym cylindrze jakby wskazywał na zbyt bogatą mieszankę (choć to troszkę dziwne bo na lewym kolor świecy jest dobry).
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #41 dnia: Lipca 13, 2006, 16:29:47 »

sprawdzic niezaszkodzi ale nówka napewno ma ustawiony poziom prawidłowo, natomiast Fizyk - pobawic się zawsze mozna a wrażenia opisać :-) ale sądze , że jest ok jak lewa  brązowa jak podajesz a i nieciągnie oleju uszczelniaczem ze skrzyni to napewno wszystko gra, co do prawego- świece masz napewno jednakowe zatem wg mnie to powoduje róznica w sprężaniu- sprwdż nawet ręka naciskając kopak na czuja czy i jak długo trzymają kompresję poszególne cylindry, jak w prawym jest słabsza to napewno bedzie ciemniejsza- niższe temperatury spalania-wiadomo. (moja np lepiej spręza na prawy, gośc zrobił mi szlif na jeden wymiar a rózna była grupa selekcyjna tłoków i teraz dzwoni w jednym). narazie tak dla ciekawości zamieñ świece, zakładam, że zapłon jest prawidłowo wyregulowany :-)

Mirek
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #42 dnia: Lipca 13, 2006, 17:14:46 »

Jak kupujesz nowy pływak to poziompaliwa może być dowolny- nie wierzę żeby ktokolwiek "kalibrował" języczek na pływaku. Po drugie jeśli nawet byłby ustawiony to po trudach transporu na pewno będzie już rozkalibrowany.
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #43 dnia: Lipca 13, 2006, 17:44:13 »

Madras cylindry mam nówki.Kompresja mierzona w dwóch prawie identycznie.Olej z dozownika prawie nic nie dymi(oczywiście jak ciepła).Iglica na ostatnim rowku(czyli najniżej opuszczona).A mimo to prawa troszke "za czarna"
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #44 dnia: Lipca 13, 2006, 17:47:56 »

U mnie też tak jest- prawa jest bardziej zasyfiona. To wynika chyba z tego samego z czego wynika intensywniejsze dymienie z prawej rury, czyli z budowy ga¼nika- jak opisywał to Stówa w jedym z wcześniejszych wątków.
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #45 dnia: Lipca 13, 2006, 17:58:14 »

A może to kwestia Vape tak jak to strzelanie z prawej rury przy zbyt słabym kopnięciu?Mamy ten sam zapłon i identyczne objawy.
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: poziom paliwa w ga¼niku
« Odpowiedź #46 dnia: Lipca 13, 2006, 20:26:58 »

no to mnie zastrzeliłes fizyk :-/.

pozostaje mi tylko  nieco rózna ciepłota świec, przeciez jest tolerancja napewno, zamien miejscami świece, zobaczymy co będzie :-)
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #47 dnia: Września 04, 2012, 15:58:28 »

Odgrzewam kotleta. Dzisiaj przeglądałem sobie oryginalną instrukcję od 638-0 i co tam wyczytałem. Otóż poziom paliwa w gaźniku powinien wynosić 9mm(+/- 1mm), zaglądam do oryginalnej instrukcji od 638-1, a tam jest napisane, że powinno być 11mm(+/- 1mm).
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć tę rozbieżność??
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #48 dnia: Września 04, 2012, 17:38:19 »

Może i jest to prawdą. Czuć nawet różnice jak się jedzie 638 a 638,1. 638 przyśpiesza ładnie i równo od samego dołu natomiast 638,1 muli poniżej 3tyś obr ale za to jak je przekroczy to uwalnia się z niej moc. Czyżby te wydechy tak były strojone? Na te pytania chyba nie znajdzie się chyba racjonalne wytłumaczenie ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #49 dnia: Września 04, 2012, 17:41:40 »

nie - poprostu jest inaczej ustawiony gaźnik - w 638.0 zapłonem i gaźnikiem można ją ustawić jak się chce, tylko że jest z tym dużo roboty
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
25 Odpowiedzi
22078 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 19, 2011, 22:14:56
wysłana przez diablos29
6 Odpowiedzi
5139 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2009, 15:58:18
wysłana przez modjo
21 Odpowiedzi
8077 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 13, 2009, 20:50:42
wysłana przez kucyk1969
0 Odpowiedzi
3438 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2012, 12:52:34
wysłana przez jawol RIP
25 Odpowiedzi
15708 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 09, 2014, 02:14:49
wysłana przez Jawolotmen