Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:38:19
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku  (Przeczytany 33698 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #50 dnia: Września 04, 2012, 19:18:58 »

to że 638-1 jest bardziej zamulona na niskich obrotach jest to wina wałka pośredniego który ma 13z a w jawie 638-0 jest wałek pośredni 12z i tu jest ta różnica;) zresztą było już o tym :]
Zapisane

Bocian

  • Gość
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #51 dnia: Września 04, 2012, 20:26:06 »

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo nie chcę syfić, więc wetnę się tutaj. Mam taki problem, że, gdy Jawa jest już rozgrzana i ją zgaszę i nie będę odpalać przez dłuższy czas (np godzina), to wtedy muszę zawsze włączać dźwigienkę ssania do góry, żeby odpaliła. To jest normalne? Ktoś na spocie u KanterX'a powiedział mi, że mam zły poziom ustawiony. Wychodzi, że trzeba go pomniejszyć, czy powiększyć?
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #52 dnia: Września 05, 2012, 09:41:55 »

chyba delikatnie zwiekszyć, ale z moich obserwacji to odpalanie zależne jest od zapłonu i regulacji śrubą składu mieszanki - jak słabo pali to wkręc 1/4 obrotu i zobacz jak będzie wtedy
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Bocian

  • Gość
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #54 dnia: Września 05, 2012, 10:12:50 »

Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #55 dnia: Września 06, 2012, 10:31:43 »

http://www.jawaold.su/main.php?sec=__gar&page=engine-carb638

oo kurde ja uczył się rosyjskiego, ale wszystko zapomniał

Holger tłumacz bedzie ładny artykuł :-)
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #56 dnia: Września 06, 2012, 10:48:52 »

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo nie chcę syfić, więc wetnę się tutaj. Mam taki problem, że, gdy Jawa jest już rozgrzana i ją zgaszę i nie będę odpalać przez dłuższy czas (np godzina), to wtedy muszę zawsze włączać dźwigienkę ssania do góry, żeby odpaliła. To jest normalne? Ktoś na spocie u KanterX'a powiedział mi, że mam zły poziom ustawiony. Wychodzi, że trzeba go pomniejszyć, czy powiększyć?


??


Nie.. jak Ci odpala okej, to nic nie rób.


Paliwo odparowuje z tłoków, i musisz zapodawać ssanie.
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

Bocian

  • Gość
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #57 dnia: Września 06, 2012, 10:58:36 »

Trochę to wkurzające jest, bo jakoś inne Jawy palą normalnie.
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #58 dnia: Września 06, 2012, 11:35:56 »

Zmień świece z inną ciepłotą ;) ja mam NGK BP6HS i w upalne dni po nocy co jawa stoi tylko pod dachem odpala na raz bez prze kopki  na ssaniu i od razu muszę wyłączać, a jak jest chłodno np 10 stopni to odpalam jak w serwisówce pisze 3 kopy bez zapłonu i zapłon i odpala ale oczywiście na ssaniu ;)
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #59 dnia: Września 06, 2012, 12:20:36 »

Zmień świece z inną ciepłotą ;) ja mam NGK BP6HS i w upalne dni po nocy co jawa stoi tylko pod dachem odpala na raz bez prze kopki  na ssaniu i od razu muszę wyłączać, a jak jest chłodno np 10 stopni to odpalam jak w serwisówce pisze 3 kopy bez zapłonu i zapłon i odpala ale oczywiście na ssaniu ;)
Możesz rozwinąć co ma wartość cieplna do uruchamiania silnika?
Zapisane

Bocian

  • Gość
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #60 dnia: Września 06, 2012, 14:14:44 »

Też niezbyt to rozumiem, jaka to różnica, skoro czy jest mniejsza, czy więsza ciepłota, to iskra jest i tak? Nawiasem mówiąc, mam identyczne świece u siebie.
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #61 dnia: Września 06, 2012, 14:23:53 »

no widocznie ma coś ponieważ w zimie jawe odpalić to w życiu na tych NGK nie zapaliła mi jawa po 3 kopach na ssaniu ;) a zmieniłem świece na inną wartość cieplną od razu tak jak w lecie;) coś mają bo nawet na forum gdzieś o tym wątek był

Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #62 dnia: Września 06, 2012, 16:14:38 »

Wartość cieplna nie ma tu nic do gadania! Zastanawia mnie fakt, czy przed wkręceniem nowych świec ktokolwiek z was ustawia sobie przerwę na elektrodach z zastosowaniem np szczelinomierza? W tym małym parametrze doszukiwałbym się dlaczego na jednych świecach zapala na innych nie. Ale wartość cieplna nie ma nic do rzeczy!
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #63 dnia: Września 06, 2012, 21:16:34 »

no musi mieć najwidoczniej zawsze ustawiam przerwę 0.6mm ;) na każdej świecy niby taka sama iskra a tak jakby jedna szybciej ciepłotę łapała niż druga;)
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #64 dnia: Września 07, 2012, 07:10:07 »

no musi mieć najwidoczniej zawsze ustawiam przerwę 0.6mm ;) na każdej świecy niby taka sama iskra a tak jakby jedna szybciej ciepłotę łapała niż druga;)

Cóż, nie przekonam Cię ale jesteś w błędzie wartość cieplna nie ma nic do rzeczy, jak świeca może "ciepłotę" złapać po dwu obrotach wału? Szukaj innych różnic miedzy świecami, których używasz a tę bajkę dorzuć do bajki o formatowaniu świec!
Lub przekonaj nas tu wszystkich konkretnymi dowodami, bo można także stwierdzić że np świece mają większe oznaczenie i to one powodują że lepiej zapala, a skąd to wiem, no bo takie świece wkręciłem miały większe napisy i motocykl od razu lepiej zapala. To na pewno przez większe napisy.
« Ostatnia zmiana: Września 07, 2012, 07:15:55 wysłana przez GROM »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #65 dnia: Września 07, 2012, 09:21:33 »

może się mylę ale czemu jak zakładam właśnie świece NGK BP6HS i jest temperatura zerowa to muszę przekopać z 6 razy bez zapłonu na ssaniu i wtedy odpala ? przecież to nie przez to chyba że paliwo jest zimniejsze  ?  chyba że przez mniejsza dawkę co mam ustawiona? ale gdy jest ciepło np.18 stopni to przychodzę włączam ssanie i nie przekopuje tylko od razu odpalam i chodzi,  a wcześniej miałem świece boscha nie pamietam wartości cieplnej i nie przeszkadzało jaka temperatura. Może faktycznie się mylę i ktoś mnie  uświadomi czemu tak jest.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #66 dnia: Września 07, 2012, 12:12:47 »

Musisz mi uwierzyć na słowo, wartość cieplna nie ma tu nic do gadania. Możesz przeanalizować kształt np elektrod w obu typach świec, mogą one produkować zupełnie inne "iskry" nawet teoretycznie jeśli w obu przypadkach ustawisz takie same przerwy to samo wyładowanie będzie inne. Jeśli nadal posiadasz poprzednie bosche to spróbuj zmniejszyć jeszcze bardziej na nich przerwę, powinieneś zauważyć różnice.
Jeśli możesz wklej zdjęcia obu świec a się wspólnie zastanowimy czym się różnią.
Zmniejszenie dawki paliwa pewnie że wpływa na rozruch, silnik zimny tym bardziej temperatura otoczenia niższa i do uruchomienia mieszanka musi być bogatsza.
Sam w CZ-tce jakiś czas temu miałem iglicę na 2 ząbku od góry ileż się czasami okopałem by zapaliła zimna, po podniesieni iglicy zapala szybciej ale znów na ciepłym silniku łatwo ją zalać.
Mocno już odbiegamy od tematu głównego :D
« Ostatnia zmiana: Września 07, 2012, 12:18:59 wysłana przez GROM »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #67 dnia: Września 07, 2012, 12:28:53 »

może warto założyć osobny temat, a ja  postaram przeanalizować świece i zdjęcia porobić;)
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #68 dnia: Września 07, 2012, 14:03:13 »

Coś prawdy w tym jest że na jednej świecy pali łatwo na zimnym silniku i w ujemnych temperaturach a na drugich gorzej. Fakt że ustawienie dawki paliwa tez na to wpływa ale nie raz moto pracowało dobrze, równo, świeca była kawa z mlekiem a odpalało nie za dobrze. Bez żadnych regulacji wymieniałem tylko świece i od strzałeczki palił :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: [638] Regulacja poziomu paliwa w gaźniku
« Odpowiedź #69 dnia: Września 07, 2012, 14:50:50 »

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo nie chcę syfić, więc wetnę się tutaj. Mam taki problem, że, gdy Jawa jest już rozgrzana i ją zgaszę i nie będę odpalać przez dłuższy czas (np godzina), to wtedy muszę zawsze włączać dźwigienkę ssania do góry, żeby odpaliła. To jest normalne? Ktoś na spocie u KanterX'a powiedział mi, że mam zły poziom ustawiony. Wychodzi, że trzeba go pomniejszyć, czy powiększyć?

Identycznie mam. Z tą różnicą, że ja ssanie muszę włączyć nawet po 10 min. od zgaszenia silnika. Tyle dobrze, że jest ono potrzebne tylko do odpalenia, potem je wyłączam i chodzi normalnie. Świece - kawa z mlekiem, zapłon 2,8 mm.
Kombinowałem z poziomem paliwa, ale było to działanie bezcelowe, bo i tak wróciłem do pierwotnych ustawień. Za jakiś czas spróbuję jeszcze go trochę podnieść, chociaż teraz według mnie "trafiłem" w dobry punkt - nie brakuje paliwa na wysokich obrotach i gaźnik jest w miarę suchy.
 
Na tą chwilę dałem sobie z tym spokój, bo nie ma żadnych niepokojących objawów  :)  aczkolwiek po tak krótkim czasie moto powinno odpalać bez ssania.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
25 Odpowiedzi
22082 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 19, 2011, 22:14:56
wysłana przez diablos29
6 Odpowiedzi
5141 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2009, 15:58:18
wysłana przez modjo
21 Odpowiedzi
8079 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 13, 2009, 20:50:42
wysłana przez kucyk1969
0 Odpowiedzi
3438 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2012, 12:52:34
wysłana przez jawol RIP
25 Odpowiedzi
15716 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 09, 2014, 02:14:49
wysłana przez Jawolotmen