Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:19:01
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zapłon,PROBLEM  (Przeczytany 13039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Zapłon,PROBLEM
« dnia: Czerwca 11, 2012, 11:05:30 »

Witam
koledzy pomóżcie bo już opadam z sił
Zapłon ustawić umię ale w mojej jawie się nie da ustawić zapłonu,nie wiem jak to możliwe jest,ustawiałem nie raz i poprawnie nie da się tego zrobić by pracowała tak jak nalerzy.
Za każdym razem ustawiam tłoki w górnym martwym punkcie,wtedy przerwy na pltynkach ustawiam na 0.35mm,lecz gdy cofne wałem ,aby ustawić wyprzedzenie zapłonu tak,np.od 2.5 do 3mm za chiny platynki sie nie będą otwierały w tym momencie,ponieważ one sa nadal otwarte od gornego martwego punktu i to sporo.Ustawiałem płytkę,jak sie tylko dało,gówno to pomaga.NIe wiem czy to wina krzywki -nowa,czy czegoś innego.da sie ustawić zapłon tak że 2.7mm przed martwym punktem będą się platynki otwierały ale wtedy przerwa na platynach bedzie 0.10-0.15mm nie 0.35.Dlaczego tak się dzieje,jak ustawie na takich wartościach to nawet ladnie jedzie ale i tak przerywa minimalnie w jezdzie.Dodam że odpala mi co troche w drugą stronę.....
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 11, 2012, 12:52:37 »

Odpala do tyłu? Źle ustawiony zapłon. Sprawdź czy płytki do regulacji zapłonu nie są krzywe. Przerywacze w jakim stanie?
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

xcmichal

  • Gość
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 11, 2012, 13:11:41 »

Ja się jeszcze podepnę. Dziś ustawiałem zapłon i doszedłem do wniosku że mam pokrzywiony stator prądnicy oraz płytkę. Zamierzam kupić nowy stator oraz komplet: płytkę z przerywaczami. Czy płytka z przerywaczami od ts 350 będzie pasowała do mojej Jawy 634? Bo z tego co widzę przerywacze od ts 350 mają grubsze ebonitowe ślizgi.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 11, 2012, 13:21:32 »

Przecież to wszystko jest identyczne. Płytka, przerywacz to to samo. Cewki są różne, mają inną oporność i są pod inne napięcie.
Zapisane
    Status GG

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 11, 2012, 13:35:06 »

Ustawiłem zapłon chwilę temu,ale zamiast przerwy na platynkach 0.35 ustawiłem 0.20mm,wyprzedzenie zapłonu 2.8mm.powiem tak.Po takim ustawieniu motorek naprawde ładnie pracuje,wkreca sie na każdym biegu bez zastrzezen,nie przerywa i do tyłu nie odpala bo prubowałem odpalać kilka razy.Jednak nie każdy sinik musi mieć wartości blisko 0.35mm.mój ma 0.20 mm na platynkach w GMP i widocznie  tak musi mieć
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 368
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 11, 2012, 13:39:32 »

Może po prostu masz już platynki zużyte :) Ta część co się ślizga po krzywce może jest już starta znacznie?

No ale skoro pali ok to ok :)
Zapisane

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 11, 2012, 13:42:03 »

platynki maja przejechane 400 km od zakupu,raczej nie są starte,tera to zapisałem sobie ustawienia dla mojej niuńki żeby już wiedzieć jakie lubi mieć:)
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 15, 2012, 22:28:53 »

koledzy co jest jak mam swiece okopcone po jezdzie,nie sa takie kawowe wypalone tylko okopcone i nie wkreca się na obroty motorek podczas jazdy..............
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 16, 2012, 08:10:33 »

Masz za bogatą mieszankę.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 16, 2012, 08:55:16 »

Zapnij igłę przepustnicy na najwyższy rowek, to spowoduje zmniejszenie dawki paliwa, jak nie pomoże, to będziemy myśleć dalej z regulacją gaźnika, który zapewne też jest do ustawienia u Ciebie.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

PPRush

  • Gość
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 16, 2012, 16:56:12 »

Napisz jeszcze raz jak ustawiasz przerwę bo chyba coś żle czytam....
Zapisane

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 16, 2012, 17:00:22 »

Masz bicie na wale lub na wirniku.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Online Online
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 16, 2012, 19:01:58 »

kolego na początku garba ustaw 0.35-0.4 mm i bedzie chodziło połowa nowych krzywek ma bicie co nie wyklucza tego ze możesz miec krzywy wał . Ale jak chcesz olac bicie krzywki to ustaw se tak jak wyrzej ci napisałem reszte płaszczyzny krzywki olej i powinno grac ja u siebie to samo miałem i u kolegi w jawie to samo jest motor kolegi chodzi bez problemu na tym a w moim juz nie ma tej krzywki założyłem sobie poprostu elektronika
Zapisane
    Status GG

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 18, 2012, 09:14:26 »

Zapłon ustawiam tak:  Tłok lewy odpowiada u mnie na dużej płytce a prawy na tej małej półpłytce,nie wiem czemu tak jest ale jest na odwót jak u wszystkich:/.GMP tłoka wtedy na platynkach ustawiam 0.20mm przerwy,nastepnie cofam wał o 2.8mm i wtedy ustawiam tak aby platynki zaczely się otwierać,robię to na żarówkę.większej przerwy nie moge zrobić na platynkach niż 0.20 ponieważ nie ustawie wogole wyprzedzenia zaplonu,nie da sie poprostu.
Gażnik mam dobrze wyregulowany,iglice ustawiona mam zeby jak najmniej mieszanki podawala,iglica siedzi najnizej.
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

woodlot

  • Sebastian
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 73
  • Jawa 350 TS 638
    • Strona o moim parku maszyn
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 18, 2012, 09:34:35 »

Pełna płytka - górny przerywacz - czarny przewód => Prawy cylinder
Pół płytka - dolny przerywacz - brązowy przewód => Lewy cylinder
dlaczego miało by być inaczej niż wszędzie indziej?
Zapisane
BMW R1150GS "Buma"
BMW K75 "Cegła"
Jawa 350 TS t.638 "Biała Śmierć"
Jawa 350 TS t.638 "CKM"
SHL M11 "B&W"

cdsoftware

  • Gość
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 18, 2012, 09:34:43 »

Zapłon ustawiam tak:  Tłok lewy odpowiada u mnie na dużej płytce a prawy na tej małej półpłytce,nie wiem czemu tak jest ale jest na odwót jak u wszystkich:/.GMP tłoka wtedy na platynkach ustawiam 0.20mm przerwy,nastepnie cofam wał o 2.8mm i wtedy ustawiam tak aby platynki zaczely się otwierać,robię to na żarówkę.większej przerwy nie moge zrobić na platynkach niż 0.20 ponieważ nie ustawie wogole wyprzedzenia zaplonu,nie da sie poprostu.
Gażnik mam dobrze wyregulowany,iglice ustawiona mam zeby jak najmniej mieszanki podawala,iglica siedzi najnizej.

Pytanie do innych ?
Da radę odwrotnie wał złożyć ?
Chociaż może ktoś czop z klinem wetknął obrócony o 180 stopni ? i dlatego człek ma odwrotnie.
Nie dziwota że nie może ustawić przerwy i zapłonu ;)
Zapisane

cdsoftware

  • Gość
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 18, 2012, 09:36:40 »

Pełna płytka - górny przerywacz - czarny przewód => Prawy cylinder
Pół płytka - dolny przerywacz - brązowy przewód => Lewy cylinder
dlaczego miało by być inaczej niż wszędzie indziej?

Bo może kto czop prawy wcisnął z klinem przekręcony o 180 stopni ;) i wtedy ma na górze ten który powinien być wtedy na dole, a płytki przerywaczy nie założy przecież przekręconej o 180 stopni ;)

Jakby przerobił ten układ na pseudo elektronik z cewką od malara + modułem tranzystorowym, ustawił zapłon tak jak powinien ustawić, ale patrząc na cylindry odwrotnie - czyli ustawiał przerwę na przerywaczach, wtedy kiedy cylinder odpowiadający właściwemu przerywaczowi był w dolnym punkcie zwrotnym, a nie w górnym - po czym zmostkował przerywacze usunął kondensatory i podpiął to wsio pod podwójną cewkę od malara to na mój gust pracowałoby to prawidłowo.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 18, 2012, 09:39:58 wysłana przez cdsoftware »
Zapisane

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 18, 2012, 10:44:07 »

ja nie wiem sam co z tym zrobić ale serio u mnie lewy cylinder odpowiada przerywaczowi na plytce głownej a nie na półpłytce,wlasnie przez to nie moge ustawic odpowiednio zapłonu.co mam w takim razie zrobic?
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 18, 2012, 10:53:35 »

W wujka TS też ustawiałem zapłon po raz pierwszy jak ją kupił i za ch*j nie mogłem tego ustawić. Z nerwów odkręciłem bak i to co zobaczyłem to mnie zaskoczyło ;D . Jakiś dzięcioł podpiął odwrotnie platynki tak jak u Ciebie. Przepiąłem kable od przerywaczy i za 30 minut jawa paliła ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 18, 2012, 10:54:58 »

Tłok lewy odpowiada u mnie na dużej płytce a prawy na tej małej półpłytce,nie wiem czemu tak jest ale jest na odwót jak u wszystkich...

Może masz krzywkę od motoroweru Jawa.
W niej "garbek" krzywki jest  obrócony o 180 stopni.

Było już o tym na forum kilka razy... Szkukać i czytać wam się nie chce?

Zapisane

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 18, 2012, 11:15:23 »

nie wiem sam,moze i krzywka jest zla,moze i platynki zalozone ale nie sądzę,wymienie tą krzywkę i zobaczę co będzie się działo,ale to dopiero za poltora miesiaca bo nie ma mnie już w domu.
Wogóle da się wał złożyć na odwrót?bo jeśli jest tak to znów w hu....roboty z silnikiem.
nie da sie wogole zrobić tak żeby teraz platynki górne odpowiadały do prawego cylka a dolne do lewego.usytyowanie płytek z przerywaczami u mnie wyglada tak jak na obrazku.Czy wogóle jest różnica w ustawieniu zapłony przy silniku 12V i 6V?ustawienie jest takie samo,czy jest różnica?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 18, 2012, 12:40:27 wysłana przez pery_1989 »
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

woodlot

  • Sebastian
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 73
  • Jawa 350 TS 638
    • Strona o moim parku maszyn
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 18, 2012, 13:29:03 »

Wygląda jakby płytka była założona w drugą stronę i dlatego zamienione strony. Przy prawym otworze mocowania jest taki wystający kołnierzyk, który winien być mniej więcej na górze. Rozbierz to i zobacz może ktoś to koślawo przykręcił, albo inne mecyje i złóż jak prawidłowo + strony jak należy.
Zapisane
BMW R1150GS "Buma"
BMW K75 "Cegła"
Jawa 350 TS t.638 "Biała Śmierć"
Jawa 350 TS t.638 "CKM"
SHL M11 "B&W"

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1155
  • Mustang EBE
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 18, 2012, 13:49:31 »

Kolego zobacz czy  wirnik sie na czopie nie przekręcil ( może klin nie wytrzymał) a może  krzywka sie w wirniku obróciła?

Teoria z odwrotnie założonym czopem jest  mało prawdopodobna chociaz nie wykluczona.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 18, 2012, 14:01:13 wysłana przez Piotrex »
Zapisane

pery_1989

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • Jawa 634
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 18, 2012, 14:48:41 »

rozbiore cala prodnice,wszystko z prawej strony i zobacze,a mogę prosić o dokladne zdjęcie jak to ma wygladać?prosił bym o fotki z silnika 6Voltówki.Dam odpowiedz czy coś jest nie tak ale dopiero około półtora miesiąca bo narazie nie bedzie mnie w polsce,jestem w pracy.
Zapisane
    Status GG
Drogę otwartą,Wibrację pod butem,Wiatr we włosach
i Manetki w dłoniach. Żeby to nigdy się nie kończyło,
w Szeroki Świat ze mną pędziło,Gdy kopniesz raz-poczujesz pusty gaz,
Gdy kopniesz razy pięć-usłyszysz piękny dźwięk. Maszyna się obudzi,
dwutaktem Świat przewróci,Wy chyba już to wiecie -
Dla mnie Jawa Najpiękniejszy motor na Świecie:D

mlody majer

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zapłon,PROBLEM
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 18, 2012, 20:38:52 »

kup zaplon od janka napewno ci pomoze 1000procent

Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
elektroniczny zapłon

Zaczęty przez grzehoo Elektryka

22 Odpowiedzi
15973 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 19, 2006, 11:58:55
wysłana przez antek
Elektoniczny zapłon once again...

Zaczęty przez adamnajawie Elektryka

5 Odpowiedzi
4635 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 29, 2006, 14:35:33
wysłana przez K2squad
zapłon

Zaczęty przez krystiankot Elektryka

7 Odpowiedzi
6601 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 06, 2006, 23:23:03
wysłana przez Płosior
zapłon-problem

Zaczęty przez kamilek Mechanika

3 Odpowiedzi
2811 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 16, 2009, 10:42:27
wysłana przez kamilek
16 Odpowiedzi
3865 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 31, 2021, 21:48:59
wysłana przez DZIUK