Na pewno do wymiany wszystkie simmeringi i uszczelki.
Obejrzyj wodziki skrzyni czy nie są wytarte i prowadnicę wodzików( ten pręt) czy nie krzywa. Sprawdź czy korbowody mają luzy pionowe na dolnych łożyskach. Jeśli tak to bardzo źle
Rzuć okiem uszczelnienie środkowego łożyska. Jest ono widoczne po odkręceniu czoła wału, czyli tych 2 dużych aluminiowych półksiężyców po środku walu. Nie zgub kołka ustalającego. Gdy to małe aluminiowe badziewie pod czołem wału luźno lata to niedobrze, gdy na czole wału widać ślady wygniecenia na styku z karterem i silnik rozszedł się podejrzanie luźno to jest powód do niepokoju.
Teraz góra silnika: zobacz czy na cylindrach w górnej części jest wyraźny próg. Jeśli tak to gary do szlifu
Teraz luz na zamkach pierścieni:Zdejmij pierścień i umieść go w cylindrze w okolicy kanału wydechowego i zmierz szczelinomierzem luz. Przy nowym jest koło 0,3 mm. Nie pamiętam w tej chwili wartości krytycznej zużycia, ale na pewno przerwa musi być mniejsza niż 1 mm.
Raczej doradzam przy okazji wymianę wszystkich łożysk.
Uszczelkę między połówkami karteru odradzam. dobrze odtłuścić i silikon, najlepiej ten odporny na temperaturę, zwykle czerwony
Napisałem może nieco chaotycznie, ale to rzeczy podstawowe do sprawdzenia.
Papiery są jak najbardziej do odzyskania jeśli moto było zarejestrowane na twojego wujka. Musi się wtedy udać do swojego urzędu komunikacji i poprosić o potwierdzenie jego prawa własności do motocykla, nawet jeśli jest wyrejestrowany jest to możliwe . Jakie koszta tego nie mam pojęcia, trzeba się spytać w urzędzie co i jak