Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:27:08
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ 350 slinik  (Przeczytany 14127 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
CZ 350 slinik
« dnia: Czerwca 17, 2012, 09:29:25 »

Witam po pierwsze chciałem się przywitać bo jestem nowy na tym forum.Posiadam CZ 350 (6v) z silnikiem 634-9.CZ dostałem od wujka stała coś 6 lat w szopie.Niestety brak papierów (gdzieś się zgubiły) :-\ .
No i teraz moje pytanie wczoraj rozpołowiłem silnik aby posprawdzać co trzeba wymienić a co nie i teraz moje pytanie na co zwrócić szczególną uwagę?? Jakieś rady dotyczące składania silnika np: składać na uszczelce czy na sylikonie??
A jest jakiś Dobry poradnik o składaniu skrzyni??
« Ostatnia zmiana: Czerwca 17, 2012, 09:39:24 wysłana przez CZ#350 »
Zapisane
    Status GG

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 17, 2012, 10:12:23 »

Dario 922 poruszał ten temat na forum: http://www.jawacz.pl/mechanika/skladam-silnik-14390/, poszukaj. Żadnych uszczelek między kartery, tylko silikon.
Zapisane
Został velorex...

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 17, 2012, 10:32:23 »

Na pewno do wymiany wszystkie simmeringi i uszczelki.
 Obejrzyj wodziki skrzyni czy nie są wytarte i prowadnicę wodzików( ten pręt) czy nie krzywa. Sprawdź czy korbowody mają luzy pionowe na dolnych łożyskach. Jeśli tak to bardzo źle :(
Rzuć okiem uszczelnienie środkowego łożyska. Jest ono widoczne po odkręceniu czoła wału, czyli tych 2 dużych aluminiowych półksiężyców po środku walu. Nie zgub kołka ustalającego. Gdy to małe aluminiowe badziewie pod czołem wału luźno lata to niedobrze, gdy na czole wału widać ślady wygniecenia na styku z karterem i silnik rozszedł się podejrzanie luźno to jest powód do niepokoju.

Teraz góra silnika: zobacz czy na cylindrach w górnej części jest wyraźny próg. Jeśli tak to gary do szlifu
Teraz luz na zamkach pierścieni:Zdejmij pierścień i umieść go w cylindrze  w okolicy kanału wydechowego i zmierz szczelinomierzem luz. Przy nowym jest koło 0,3 mm. Nie pamiętam w tej chwili wartości krytycznej zużycia, ale na pewno przerwa musi być mniejsza niż 1 mm.
Raczej doradzam przy okazji wymianę wszystkich łożysk.
Uszczelkę między połówkami karteru odradzam. dobrze odtłuścić i silikon, najlepiej ten odporny na temperaturę, zwykle czerwony
Napisałem może nieco chaotycznie, ale to rzeczy podstawowe do sprawdzenia.
Papiery są jak najbardziej do odzyskania jeśli moto było zarejestrowane na twojego wujka. Musi się wtedy udać do swojego urzędu komunikacji i poprosić o potwierdzenie jego prawa własności do motocykla, nawet jeśli jest wyrejestrowany jest to możliwe . Jakie koszta tego nie mam pojęcia, trzeba się spytać w urzędzie co i jak
 
« Ostatnia zmiana: Czerwca 17, 2012, 10:36:52 wysłana przez kozulec »
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 17, 2012, 10:41:22 »

Dzięki wielkie panowie :)  A jak maja iść te tryby w skrzyni który tryb na który wałek ile maja zębów te tryby itp z góry dzięki  ;)
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 17, 2012, 10:45:47 »

Kolego jak będziesz wyciągał skrzynię to sobie ją od razu składaj na boku tak jak powinna iść, w sumie tam nie ma co źle złożyć.
Pewnie nasłuchałeś się mitów o skomplikowanej skrzyni w CZ.

Najpierw wybijasz prowadnicę z lewego karteru i powoli wyciągasz wszystko ;)

Jak ją wyciągniesz, to zobaczysz, żę wszystko do siebie pasuje i nie ma innej opcji.

http://www.breinride.home.pl/moto/wws/index/montazskrzyni.htm
« Ostatnia zmiana: Czerwca 17, 2012, 10:48:47 wysłana przez Strażak »
Zapisane
    Status GG

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 17, 2012, 10:49:14 »

A mam taki jeszcze jeden problem :-\  Wypadła mi sprężynka od automatu  :-\  i czy da się dokupić same sprężynki czy trzeba kupować cały automat ?
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 17, 2012, 10:51:58 »

Zapisane
    Status GG

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 17, 2012, 10:56:06 »

Sprężynki ciężko dokupić, ja dopasowałem od składania przegubu od malucha
(między przegubem a półosią).
Zapisane
Został velorex...

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 17, 2012, 10:58:39 »

Coś będę musiał wymyślić bo sam automat jest dobry tylko wypadła ta sprężynka i dlatego musiałem rozebrać silnik aby ja wyciągnąć.
Zapisane
    Status GG

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:06:39 »

Przecież automat jest na wierzchu i do tego nie trzeba rozpoławiać silnika.
Mam właśnie jeden rozebrany w trakcie kapitalki, więc spojrzę co i jak z tym automatem, ale wydaję mi się że jak wszystko jest złożone to nie moze wypaść. Moja była pęknięta na pół i siedziała na miejscu.
Zapisane
Został velorex...

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:14:19 »

Musiałem rozpoławiać bo ta sprężynka która wyleciała z automatu poleciała do skrzyni i nie chciałem aby coś tam narobiła to rozebrałem silnik.
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:14:42 »

Po pierwsze podałem link do sklepu z tymi sprężynkami i innymi duperelami do Jawy, a wy coś mówicie, że ciężko to dokupić.
Gratulacje za spostrzegawczość.

Po drugie, jak wypadnie sprężynka z automatu i wpadnie do skrzyni, to się silnik w łapy bierze i trzepie aż wypadnie.
Raczej dziwne jest, żeby wypadła z gniazda sama z siebie, pewnie jej pomogłeś.
Często przy wyciąganiu wałka zmiany biegów wypadają pieski z zabieraka i wpadają do skrzyni, te są małe, to trochę trzeba potrzepać, ale i tak da się wyjąć bez połowienia.
Zapisane
    Status GG

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:18:51 »

Nie mogłem tego namierzyć, więc szukałem alternatywy i się udało...
Przed chwilą patrzyłem na silnik i wg mnie nie ma opcji, żeby sama wypadła.
Zapisane
Został velorex...

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:20:49 »

To według Ciebie, mało widziałeś jeszcze  ;D

Skoro mi się udało kilka razy, to chyba jednak można  ::)
Zapisane
    Status GG

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:23:55 »

No z całą pewnością nie mam takiego doświadczenia jak niektórzy Koledzy z Forum ale dzielnie czytam i się uczę. Ale skoro jesteśmy przy temacie składania silnika, to spytam przy okazji, czy uszczelkę pod cylindry się zakłada suchą czy czymś się to smaruję?
Zapisane
Został velorex...

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:26:35 »

Są różne szkoły, jedne mówią żeby nasmarować w Towocie, czy oleju, inni smarują ją hermetykiem.
Zapisane
    Status GG

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:27:56 »

Czyli silikon bez sensu? A Ty jak robisz?
Zapisane
Został velorex...

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:29:22 »

Ja Towotem. Sylikon na środek, między kartery i ewentualnie na lewą kapę ( dekiel, miskę olejową, jak zwał tak zwał )
Zapisane
    Status GG

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 17, 2012, 11:31:48 »

Czyli jutro tak samo robię i mam nadzieję, że w tym tygodniu maszyna odpali bez żadnych problemów! :) Dzięki Strażak!
Zapisane
Został velorex...

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 17, 2012, 12:13:48 »

Ja pcham silikon gdzie tylko potrzeba szczelności, nie widzę przeciwskazań, żeby posmarować uszczelkę pod cylindry z obu stron.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

szkodnik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 140
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 17, 2012, 12:19:21 »

A ja widzę. Sylikon ma to do siebie, że wyłazi z każdej strony przy skręcaniu elementów. Włazi to w kanały i przytyka. Sylikon to dobra sprawa ale nie wszędzie go można pchać.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 17, 2012, 12:26:42 »

Pod lewą kapę można dać samą uszczelkę z gambitu o ile płaszczyzna przylegania nie jest zniszczona, bo później nie ma problemów z rozbiórką jak trzeba będzie rozebrać sprzęgło.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 17, 2012, 12:30:29 »

A ja widzę. Sylikon ma to do siebie, że wyłazi z każdej strony przy skręcaniu elementów. Włazi to w kanały i przytyka. Sylikon to dobra sprawa ale nie wszędzie go można pchać.
Jak się wyciska pół tubki na jedną uszczelkę, to pewno, że wyłazi.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

szkodnik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 140
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 17, 2012, 12:57:39 »

Rób jak uważasz, ja myślę, że sylikon jest dobry ale nie wszędzie. Pod cylindry osobiście wolę już dać papierową uszczelkę. No ale ludzie różnie robią, niedawno widziałem nawet dziurę w skrzyni biegów zaklejoną sylikonem.
Zapisane

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: CZ 350 slinik
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 17, 2012, 15:43:41 »

Panowie stała eis rzecz straszna :-\ Zawiozłem dziś prawy karter z włożonym wałem do kolegi aby mi go wybił i zostawiłem go u niego i pojechałem do domu miał w wolnej chwili go wyciągnąć.Za jakieś 2 godziny od dzwoni do mnie abym szybko do niego przyjechał to szybko się ubrałem i pojechałem wchodzę na warsztat patrze a tu wał leży wyciągnięty z katera oczywiście ale w 2 częściach tak jak na foto

I jak go teraz dobrze poskładać ??
Zapisane
    Status GG