Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:30
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??  (Przeczytany 22081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lukasz_2014

  • Gość
Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« dnia: Marca 11, 2007, 12:36:27 »

Chcialbym sie dowiedziec jak prawidlowo powinien byc ustawiony poziom paliwa w gazniku bo mam maly problem motor mi ne zasysa paliwo przy odpalaniu i nie wiem jak powinienem ustawic i jak to sie mierzy a moze trzeba wyregulowac dysze w srodku tylko nie mam pojecia jak a na forum szukalem i nic nie moge znalezc.Prosze o pomoc z gory dziekuje  <crybaby>


 <cheers>
Zapisane

wojk2

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 11, 2007, 12:47:52 »

Zobacz tu:
http://www.demonos.vipserv.org//content/view/493/47/
tam jest wszystko opisane.
Następnym razem troche poszukaj na forum <hammer>
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 11, 2007, 22:58:53 »

o tak Kolego! żółta kartka za takie pytanie  <lol> <lol> <lol>
to podstawowy i obowiązkowy temat do zapoznania się zanim zaczniesz użytkować forum  <thumbup> w koñcu kto pyta-nie błądzi :-) witamy wsród rodziny zatem  <cheers>
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 11, 2007, 23:46:37 »

temat wcale nie jest jasno rozwiazany!!! to co napisal Demonos na stronie to jedynie sposoby ustawiania tego poziomu.. a jaki on powinien byc tego nadal nikt nie wie!!! moze ktos by sie z czechami skontaktowal albo cos.. przeciez te 2 sposoby podane tu na stronie wzajemnie sie wykluczaja..
1 sposob rozni sie od drugiego o 10 mm czy wiecej.. 10 mm rozbieznosci wiec gdzie tu jaka kolwiek systematyzacja?


jak sie ustawi poziom na "cycek" co wystaje 11mm od krawedzi w gazniku bez plywakow to przy zalozonych plywakach ten poziom jest prawie rowny 0mm (prawie przy srednicy podzialowej)
z kolei jak sie ustawi te 11 mm z plywakami to poziom paliwa jest z 10 mm pod cyckiem po zdemonotowaniu komory.

ogolnie to sie kupy nie trzyma.. ja mam za komorze zamontowana z boku szybke i widze jak to wyglada przy zalozonych plywakach (zlozonym calym gazniku).

jedyne konkretne wnioski to takie ze obnizamy ten poziom az do momentu zauwazalnego spadku mocy/ksztuszenia sie przy maxymalnych obrotach.

jak sie ma czas poeksperymentowac to mozna ustawic idealnie, ale wymaga to troche zabawy.

NADAL JEDNAK NIE WIADOMO JAKI POZIOM I JAK USTAWIC JAKO POSTAWE.(typu zloze gaznik i ruszam w trase) JAK NP ZE SRUBA WOLNYCH OBROTOW - WYKRECAMY O 1,5 OBROTU I POWINNO BYC W MIARE OK. PRZY POZIOME PALIWA NADAL TEGO NIE WIEMY.

zrodla trzeba szukac chyba u czechow.. gdzies kiedys (pare lat temu) trafilem na ppl.rec.motocykle na dokladny opis regulacji gaznika.. mysle, ze trzeba archiwum przejrzec
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 12, 2007, 01:08:16 »

Można ten problem rozwiązać po prostu podajmy jak mamy ustawiony poziom w naszych motocyklach i zobaczy się jaki sposób stosuje więcej ludzi. Podajmy jeszcze orientacyjne spalanie. Ja np ustawiam te 11mm od płaszczyzny podziału bez pływaków. Moto odpala dobrze, nie przerywa na wysokich. Pali ok 4-4,5 l/100km.

Na pewno nie wyjaśni to sprawy w 100% ale zawsze da innym jakiś pogląd na sytuacje.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 12, 2007, 07:18:35 »

ok, wojna będzie o to i już. Gdyby Czesi dali tego jopka niżej wszystko byłoby ok a tak niejasność pozostanie do koñca. Wg serwisówki to 11mm+-1 przy ciśnieniu takim to a takim jak zatem mozna zmierzyc i ustawic ten poziom przy niepodłaczonym zatem gaxniku? czyli albo szklanka albo jak  kolega na forum zrobił otwór i wstawił szkiełko by mozna było dokładnie zaoobserwowac poziom. Miałem nówke ga¼niku siebie. Po zdjęciu zbiornika poziom był ok 16 mm od płaszczyzny podziału. i siegał prawie do załamania jedej ze ścianek bocznych. Obecnie mam na 17 mm przy zdjętych pływakach i nie zauwazyłem zadnej róznicy chyba, ze wspalaniu jak  ustawiłem na 11 mm przy zdjetych płwywakach. Owszem potrafi przerywać  przy prędkości 100-110. Gumka kranika do wymiany albo cały kranik.
Tak i przychylam sie do próby wyjaśnienie u Czechów ew poszukania na ich stronach. Mozliwe, że poziom jest gdzieś pośrodku 11 a 17 mm.
PS jeszcze jedno. Jeśli ten poziom ma być ustawiony przy cisnieniu paliwa to nie ma innego sposobu jak na "szklankę" bo przy skręconym ga¼niku ustali sie i poziom i to nieszczesne cisnienie 250 mmpaliwa, a nawet po zdjeciu węzyka i odkręceniu pokrywy to paliwo wlewa się do komory powyzszając poziom. Owszemm mozna djąć węzyk i odessac z króćca paliwo ale po odkręceniu komory, i wyjeciu pływaków poziom  paliwa opada (Archimedes  sie kłania! ) i znów lipa!!!
nie ma sensu  wałkowanie coągle tego tematu bez zdecydowanych działañ. CZy  na list po polsku odpowiedzą? zna ktos czeski? wypracujmy jakies wspólne stanowisko bo do konca tego forum lub nas nie rozwiażemy tego problemu  :-/

no jest jeszcze sposób- dodatkowy otwór przelewowy ew do podłaczenia rurki waserwaga tak jeśli dobrze to nazwałem , otwór potem mozna zaslepić śrubką czy klejem
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2007, 08:23:47 wysłana przez madras30 »
Zapisane

Kapelusz

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 14, 2007, 21:31:49 »

Witam, widze ze wiekszosc ustawia poziom paliwa sugerując sie "cykiem" w komorze gaznika, ktory moim skromnym zdaniem konczy sie 11mm od gory przypadkowo, poniewaz ten ''cycek" [nie wiem czy ktos z forumowiczow jeszcze oprocz mnie to zauwazyl] sluzy do przytrzymywania bocznego-bolczyka, ktorym mocuje sie plywak do gaznika i jest dla niego jakby zawiasem [kazdy chyba wie o co mi chodzi] Z tego co wyczytalem w tym typie gaznikow poziom paliwa na zalozonych plywakach i zalozonej komorze powinien wynosic 2mm od gory komory. W sumie te 11mm na wyjetych plywakach to jest calkiem mozliwy wynik,  poniewaz na wsadzonych poziom pewnie wzrosnie wlasnie cos do ok 2mm od gory...
Pozdr
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 14, 2007, 21:55:31 »

Ja ustawiłem ciut wyżej od cycka i na saniu lipa,moto gasło.Ostatnio ustawiłem na 11mm w szklance i też nie najlepiej bo czuć że mu brakuje paliwa na obrotach. :'(
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 14, 2007, 22:49:07 »

oo to co napisał kolega Kapelusz rzuca nowe światło na sprawę poziomu paliwa czyli tak waznej a ciągle niewyjasnionej kwestii. Skad dokładnie masz takie informacje? jakie żródło?
Fakt, że przy  ustawieniu na szklanke mi tez przerywa tak ok 100-110  ale musze wyelinimować ewntualną winę kranika jeszcze.
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 14, 2007, 23:22:33 »

Tu się zgodzę z kolegą. W takich ga¼nikach jak np w Jawie poziom paliwa po skręceniu ga¼nika powinien wynosić właśnie ok 2mm od górnej krawędzi dyszy. Wiem to od kolegi który jest wykształconym mechanikiem (a dyplom zdobywał w czasach "świetności" Jaw i CZ - a uczyli ich wtedy bardzo ciekawych rzeczy).
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

Kapelusz

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 14, 2007, 23:32:48 »

Zrodlem informacji jest zbior o rasowaniu starych motocykli-             Tomasz Salek "Rasowanie cz. V"
A ze dawno to czytalem to wkradl sie maly bląd ale niewielki;)
cyt. jak w tej kwesti wypowiada sie autor:
"Wysokosc poziomu paliwa w komorze plywakowej wplywa na sklad mieszanki  w calym zakresie obrotow. Poziom paliwa powinien znajdowac sie 2 do 2,5mm od gornej powierzni rozpylacza" , czyli chodzi o tą dziurke gdzie wchodzi iglica, a ona znajduje sie nad tą komorą gaznika.
pozdr
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 15, 2007, 15:04:42 »

...górnej krawędzi dyszy... , ...rozpylacza... ?
 jesli chodzi o dyszę w TS to jest ona króciutka a rurka emulsyjna, która poniejąd stanowiłaby przedłużenie tej dyszy znajduje sie tylko w dyszy wolnych obrotów i w ... ale o tym w dalszej części posta ( nie do konca  samych wolnych obrotów bo dysza ta bierze udział jak podaje literatura  o ga¼nikach  do 40 % udziału w składzie mieszanki od obrotów początkowych czyli do pewnego momentu co jest logiczne-podaje  paliwo zanim z rozpylacza dyszy głownej  zacznie sie wydostawac odpowiednia ilośc paliwa)
jak widać  krawęć rozpylacza w TS jest nad dolną cześcią otworu gardzieli z 5 mm więc jak zachować i od czago liczyc te 2-2,5 mm? w dodatku w tym ga¼niku  jeśli podwyzszysz poziom do ok krawędzi podziału to zacznie się wylewac paliwo  rurka nadmiarową w w kubeczku, która to w zasadzie jest równa głebokosci kubeczka i sięga do płaszczyzny podziałowej
. niejak zatem nie odnosi sie to do tego typu ga¼ników
jak się domyslam i to by sie zgadzało pdane dane i opis pasuje do trdycyjnych ga¼ników- romet, wsk 125, czy jawa/cz oprócz TS (bo TS  był produkowany od niedawna uogólniając). Tam po "przelaniu" paliwo wręcz leje sie z otworów powietrznych do haromijki bo w koñcu tak rozwiazano "ssanie" i po to jest to przelewanie przecież  i faktycznie po ustaleniu się poziomu w kubeczku obok napewno  ten poziom jest ok tych 2-2.5 mm poniżej krawędzi rozpylacza.
Zważając na wysokośc rurki przelewowej  to jednak byłbym za tym 11 mm przy skręconym ga¼niku i podanym cisnieniu.

Nie wnikam czy nie chce obalać  opinii lub droczyć się z kolegami. Jak każdy posiadacz TS chcę w koñcu mieć jasne dane i zakonczyć ten spór, który trwał i nadal trwa. Dalej zatem twierdzę, że temat nie został jasno wyczerpany.
W MZ sprawa jest jasna, tyle to a tyle pływaki od pałszczyzny podziału i gra czy np. Simek. A własnie czy czasem w simku nie ma tego cycka też bo niepamiętam? Coś mi sie kojarzy, że jest i dość nisko w tym kubeczku choc tam to akurat ma on charakter kontrolnego ale budowa ga¼nika podobna

idąc dalej a mając ga¼nik w ręku wysuwam tezę, że popularna dysza ssania nr 72 wcale nia nie jest i jest błędnie tak nazywana nawet w serwisówce. To dysza układu przejsciowego gdyż jest połaczony z układem biegu jałowego a rurka emulsyjna a raczej jej koñcówka- rozpylacz znajduje się pod przepustnicą i na biegu jałowym napewno nie wydobywa się z niej paliwo ani tez nie jest ssaniem bo przy zamnietej przepustnicy tez by nie pracowało. Ssanie ma tylko rurkę przytwierdzoną na stałe i zanurzona w paliwie  i to zapewne jej dobraną średnicą stanowi dyszę rozruchową i  jednocześnie doprowadzane jest samo paliwo do "ga¼niczka" rozruchowego- jak w sim czy Mz po posniesieniu d¼wigni ssania tłoczek umozliwia przepływ paliwa z pwietrzem zasysanym  zewnątrz ga¼nika kanałem obok d¼wigni ssania i uważem, że niefiltrowanym przy okazji stąd charakterystyczny syk pracy na ssaniu. Ta dzysza ssania jak ja wszyscy nazwamy a w rzeczywisości dysza układu przejsciowego wystaje ponad gardziel mniej wiecej połowę tego co rurka-krawęd¼ rozpylacza dyszy głównej zatem ma za zadanie pośredniczyć w ustalaniu składu mieszanki między  prawie niewystającą dysza biegu jałowego a dysza głowną.
Zatem w serwisówce jest kolejny błąd nazywając te dysze dyszą  układu rozruchowego.Pozostała jeszcze jedna sprawa. Czy nie zastanaiwało nikogo dlaczego MZ  ma do 250 ccm dysze głowną 120 czy chyba 130 nawet i iglice na którymś zabku? a jawa 350 poj. i  raptem 95    (jak w wsk 125 ; 80-90)? i na pierwszym - najnizej opuszczona iglica?
wg mnie a co jest kolejnym dowodem, ze dawna dysza rozruchowa to układ przejsciowy, paliwo w pewnym przedziale obrotów- srednim- wyzszym wypływa z obu dysz na raz zatem suma 92-95 i 72 da ok 160 co jakby pasowało do  tej pojemnosci.  Owszem  średnica dysz i rurki emulsyjne w  układzie biegu jałowego i przejsciowego tworzy odpowiednio załozony skład mieszanki. To w zasadzie moje gdybania ale uff  <scared> wystarczy tego bo dopiero teraz się namieszało. Dalej i powtarzam kwestia poziomu paliwa jest niewyjasniona  :[  <mur>
« Ostatnia zmiana: Marca 15, 2007, 16:27:23 wysłana przez madras30 »
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 15, 2007, 20:58:46 »

A to co napisał kolega  madras30 ma nawet sens! Niech ktoś zamieni dysze 95 i 72 miejscami. Efekt:wolnych obrotów nima,a przyspieszejąc najpierw idzie super a potem jak chce się jeszcze dac gazu to robi sie buuuuu.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 15, 2007, 23:52:59 »

nio, rozpisałem się i to chyba mój najdłuzszy post ale tak jakoś wyszło  :-/
tak. zamiana dysz powoduje własnie takie objawy, natomiast by przekonac się, że ta nieszczęsna dysza ssania nie jest od ssania. Jak rozpocznę rezon to odkręcę kubeczek, zapcham np zapałką ta dysze 72. i sporóbuję odpalić. napewno na ssaniu zakoczy- wynika to z kanałow paliwa i powietrza, ciekawe też jak sie moto zachowa- napiszę oczywiscie chyba, że ktos  zrobi ten eksperyment wczesniej i nawet lepiej bo sam jestem ciekaw.
Co do poziomu paliwa to dalej jestesmy w punkcie wyjścia  <crybaby>
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 17, 2007, 07:36:53 »

u mnie przy ustawieniu na 11 mm z plywakami rowniez brakuje paliwa przy wyzszych prekosciach obrotowych (wyglada to jakbym mial odciecie zaplonu przy wyzszych obrotach).


druga sprawa... zastanawia mnie jeden kanalik w gazniku. ostatni od strony fitra powietrza. ktory ma ujscie w gornej czesci gardzieli a nie jak wszystkie dysze w dolnej. zastanawia mnie jaka to ma fukcje.
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 17, 2007, 08:58:02 »

tez mnie zastanawiał  jak uparcie szukałem przyczyn ( besskutecznie) tego buuu przy nagłym otwarciu gazu i tego chiwlowego spadku mocy, tak kombinowałem z tym kanalikiem, że az  drugi gaxnik musiałem  załatwic  :-/.
wg. mnie to bardzo proste ale zapewne skuteczne urzadzenie wzbogacające. Pracuje ono a raczej  wydostaje się z niego paliwo zapewne podczas największych obrotów  bo znajduje się przed przepustnicą i podcisnienie musi byc naprawdę duże by podciągnąć paliwo na taka wysokość a przy okazji "wzmocnić" mieszankę w najwyższych obrotach.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 17, 2007, 09:37:51 »

właśnie u mnie też jest takie buu przez chwile zanim wskoczy na obroty.  Czy to jest normalne ?? czy mam ga¼nik juz zjechany??
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 17, 2007, 21:19:11 »

no, tak jak zawsze zeszlismy z tematu ale ważne sprawy posusza się więc admin i autor napewno wybaczy  :>

nie , ga¼nik napewno niezajechany bo jak? co oprócz ew. luzu przepustnicy miałoby się tam zuzyć w sensie materialnym? tropie i tropiłem to buu od dawna i nie dałem rady. To chyba przypadłość TS-ek i wina jednoczesnie tego typu ga¼ników. Przy nagłym otwarciu przepustnicy paliwo z dyszy układu przejsciowego moim zdaniem opada na skutek nagłego spadku podcisnienie przed i pod przepustnicą a paliwo z dyszy głównej czyniąc to samo zapewne musi mieć chwilę by podciągnąc się i zacząć rozpylac w strumieniu powietrza. Jedynym rozwiązaniem jakie przychodzi mi do mojej pustej makówki  <lol> jest to że byłaby tu potrzebna jakaś pompka przyspieszająca albo montaż ga¼nika starego typu gdzie zapewne jest te 2-3 mm poziom paliwa od rozpylacza dyszy głownej a zamiast rurki emulsyjnej i dyszy z brązu jak w Ts znajduje się tam chyba mały otworek cos na wzór otworka dyszy biegu jalowego.
Wg mnie to jest główna przyczyna. pokombinuję w wolnej chwili z ta dyszą niby to "ssania". Moze tu jest metoda?

Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 17, 2007, 22:54:23 »

Tak kolego madras30 tu jest potrzebna pompka przyspieszenia(zrywu).
Jak ktoś jezdził maluchem to tam dzieje się to samo. Dajesz gazu a tu buu...,i jazda tak jak TS-ka. Dzieje się tak przez ubogą konstrukcje ga¼nika.Otwierasz przepustnice do koñca i wtym momencie jest zamało paliwa w zasysanym powietrzu. Gdyby owa pompka istniała to w tym momencie wszczykuje odpowiednią dawke paliwa prosto w gardziel ga¼nika i pojawia się czarny dymek z rury ale jedzie odrazu ((bez tego buuu)).
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 18, 2007, 06:29:43 »

dokładnie kolego j@wa. Niestety nie mozliwe do zrealizowania bo jak?
jest tylko jeden problem. Miałem okazje kiedys  jechać jedną Tską-  kolega szukał do kupna-stan techniczny a raczej wuzualny nie pozostawiał za bardzo do myslenia ale to było to. Przyzpieszała bez tego buuu.  Pare razy naciskałem gaz i to samo ciągnęła odrazu jak bym płynął. Do dziś to pamiętam choć mnineło z 10 lat. CZyli jest to mozliwe tlko jak? moze  dopiłować wystajaca rurkę dyszy głownej? dac dwie dysze 92? bo z poziomem juz kominowałem, nawet  przy tych 11 mm na zdjętym kubeczku  jest to nieszczęsne buu przynajmniej u mnie. Napewno poziom musi byc wyższy ale co dalej? i jeszcze jedno, Napewno nie bedzie spalała 4.2-4.5 jak mi teraz.
PS  a jakby tak ga¼nik z MZ wstaić tylko gardziel mu rozroczyc jak by sie dało bo chyba ma 2 mm mniejsza od TS ale nie pamiętam. MZ też ma to buu ? przecież konsrtukcja ga¼nika podobna tyle tylko, że ma dłuższy dolot co skutkuje lepszym dładowaniem na "dole" obrotów i 250 zassania na raz więc i podcisnienie inne. Sądzę, że gaxnik TS by ją usportowić  jest za blisko cylindrów stąd jest sałby dół a mocniejsza góra obrotów. Może pokombinuję bojak narazie zaakceptowac trezba i to buu i inne niedociągnięcia TS albo ( wypluc to słowo) zmienić moto  :'(
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 18, 2007, 11:17:20 »

Mnie to buuuu jakoś tak bardzo niedokucza. To trzeba poprostu pokochać.

Swoją drogą jazdziłem kiedyś AUDI A6 2.3 E. 5 cylindrów na wielopunktowym wtrysku,a jak się jej łupło po gazie to dopiero robiło buuuu. Jakby filtr powietrza miała zasać do silnika.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

madras30

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 18, 2007, 21:20:58 »

no tak,  temat omijamy szerokim łukiem  :> ale w koñcu to dotyczny ga¼nika i napewno  poziomu troche też.
przyzwyczaiłem sie do tego  buuuu bo było i będzię ale mam na to sposób jaki zapewne zna wielu uzytkowników TS- jak sie rozpędzam to powolutku ale stopniowo dodaje gazu (lepiej przyspiesza niż odrazu maks) i podciągam duzo do większych obrotów na niższym biegu przed zmianą na wyzszy-ślicznie wtedy "wyje" :P tzn fajna praca silnika i skrzyni i buch 3  czy 4. problem sie robi jak jadę w dwie osoby bo niestety to nieszczęsne buuuu  jest bo  sam waże prawie 105 kg  :'( ale  wróciłem do 17 z 18 zębatki i w miare ok. i to chyba tyle na ten temat. Mozliwe, że zmiana ga¼nika na innej firmy o podobnych paramtrach może by pomogła.

mad.
Zapisane

wiacu

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 18, 2009, 17:32:51 »

witam. ja w sobote postanowiłem odpalic moja jawucze ktora stala jakies 1,5 miesiaca....
ale najpierw rozkreciłem gaznik wyczysciłem i ustawiłem poziom paliwa na jakies 18mm bez pływaków.
skreciłem gaznik, ssanie 2 kopniecia i odpaliła bez problemu i wolne obroty tez trzyma z czym wczesniej miała problemy!!!!!
wczesniej po takim przestoju zawsze musiałem ja pchac!!!!
pzdr
Zapisane

diablos29

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 62
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #23 dnia: Września 19, 2011, 21:46:30 »

Czytam iczytam i nie czaje jak mozecie ustalic poziom paliwa w komorze ,jezeli macie wyjete plywaki? Co w takim razie ma zamknac zaworek? Wytlumaczcie mi prosze.
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Ustawienie odpowiedniego poziomu paliwa w gazniku??
« Odpowiedź #24 dnia: Września 19, 2011, 22:02:00 »

 <lol> bez pływaków znaczy się z jedną połową gaźnika w jednej dłoni, a drugą w drugiej  :) Ustawiasz poziom paliwa, składasz gaźnik "do kupy" ale nie skręcasz śrubkami, puszczasz paliwo z gaźnika, zaworek zamyka dopływ, zakręcasz kranik, trzymasz komorę pływakową w dłoni podnosisz "górę" i sprawdzasz poziom. W razie konieczności poprawiasz i znowu powtarzasz w/w czynności i tak do skutku :)
Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem ;)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
69 Odpowiedzi
33695 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 07, 2012, 14:50:50
wysłana przez Zmiennik
6 Odpowiedzi
5140 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2009, 15:58:18
wysłana przez modjo
21 Odpowiedzi
8078 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 13, 2009, 20:50:42
wysłana przez kucyk1969
12 Odpowiedzi
8362 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 30, 2011, 15:42:15
wysłana przez Two-Stroke
0 Odpowiedzi
3438 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2012, 12:52:34
wysłana przez jawol RIP