Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:04:36
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Przekaźnik czy regulator???  (Przeczytany 15336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Przekaźnik czy regulator???
« dnia: Marca 14, 2007, 00:02:46 »

Panowie problem wygląda w ten sposób, że naładowałem dzisiaj akusia, wieczorkiem wsiadłem na moto (trochę zimno) i po przejechaniu kilku kilometrów na wolnych obrotach przygasają światła, dodam gazu i jest ok, ale muszę trzymać obroty powyżej 3000... <hammer> <scared>
Co to może być przekaźnik czy regulator napięcia??
A może jeszcze coś innego??
Może wymiana obydwu na elektroniczne załatwiłaby sprawę co wy na to??
« Ostatnia zmiana: Listopada 05, 2012, 10:51:16 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 14, 2007, 01:32:50 »

Moim zdaniem to jest normalne bo na niskich obrotach nie masz pełnego POWERA z altka i żarówki świecą pobierając prąd z aku. Na wyższych jest solidniejsze ładowanie więc i światła lepiej świecą.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 14, 2007, 14:18:13 »

Moim zdaniem to jest normalne bo na niskich obrotach nie masz pełnego POWERA z altka i żarówki świecą pobierając prąd z aku. Na wyższych jest solidniejsze ładowanie więc i światła lepiej świecą.

No nie mów że to jest normalne...
Mogą światła delikatnie przygasać ale nie tak że prawie nic nie widać...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 14, 2007, 23:16:17 »

Sorki ale sam napisałeś że przygasają. Jeśli byś napisał że gasną to zupełnie inna sprawa.

A instalkę masz w porządku?? Ja tak miałem kiedyś i okazało sie ze mam przewody na regulatorze zamienione. Zmierz też prąd wzbudzenia alternatora.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 15, 2007, 08:17:35 »

Ok dzisiaj spróbuję a jaka powinna być wartość napięcia wzbudzenia na alternatorze??
« Ostatnia zmiana: Czerwca 21, 2014, 12:21:30 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 15, 2007, 09:27:24 »

dokładnej wartości nie pamiętam ale najważniejsze jest aby malał on wraz ze wzrostem obrotów silnika
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 15, 2007, 18:46:10 »

tez mam problem. na szczotkach mam 12v ale jak wsadze szczotki w alternator to jest na nich 1,4v  <scared> czy tak powinno byc?? nie mam ładowania i czy to jest przyczyna?
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 15, 2007, 18:52:42 »

słuchaj jak masz takie małe napiecie na szczotkach alternatora to może robi Ci zwarcie do stojana a to może być przyczyną braku ładowania <scared>
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 15, 2007, 19:16:33 »

moglby ktos zmierzyc jakie tam powinno byc napiecie. a czy to moze byc uszkodzony wirnik?
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 15, 2007, 22:37:10 »

To że na wyjętych szczotkach jest 12V to normalne. Po wsadzeniu szczotek robią one obwód przez wirnik i dlatego napięcie tak drastycznie spada to też jest normalne.
Po włączeniu zapłonu przyłóż do wirnika coś metalowego jeśli zadziała jak magnes to wszystko wporządku. Pozprawdzajcie sobie uzwojenia stojana - czy nie robią zwarcia do masy, czy nie są popalonę (tu potrzebny jest dokładny omomierz)
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 17, 2007, 20:39:57 »

Sprawa wygląda tak: wirnik przyciąga więc jest dobry, przeka¼nik też sprawdzałem i też jest dobry, ale ładowania jak nie bylo tak nie ma. co to może być i jak to sprawdzić?? :'(
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 18, 2007, 15:14:17 »

A patrzyłeś regulator napięcia?? bo moze tam tkwi problem...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 18, 2007, 15:51:05 »

A więc napiszę tak: swego czasu miałem także problem z ładowaniem,
Na sam początek proponuje sprawdzić instalacje tzn. czy styki nie są zaśniedziałe, czy kable są ok.
Ja u siebie zrobiłem konkretny porządek z inst. ładowania, wymieniłem wszystkie wsuwki, nie zaciskałem wsuwki na kablu tylko lutowałem, i w rezultacie uzyskałem bardzo dobry efekt.
Już pisałem co nieco na forum:

http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,155/topic,1658.0%5C


Proponuje także sprawdzić stan powierzchni stykowych w gnie¼dzie bezpiecznika. Może się zdarzyć , że mimo sprawnego bezpiecznika z uwagi na brak właściwego styku układ ładownia nie działa sprawnie.
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2007, 15:57:20 wysłana przez Piotr TS 350`90r. »
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 18, 2007, 17:17:17 »

instalacje mam nowa, ale chodzi o to ze kontrolka wogole nawet nie gasnie a przewod ktory daje napiecie zeby gasla idzie bezposrednio z alternatora
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 18, 2007, 19:13:29 »

Coś masz nie tak z instalacją, bo przewód który jest podłączony do kontrolki ładowania powinien wychodzić z przeka¼nika, złącze 87a. 
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 18, 2007, 19:27:14 »

no i idzie, ale do przekaznika idzie z 86 z alternatora i jezeli jest na nim napiecie to przekaznik rozłącza napięcie w 87a i kontrolka gaśnie
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 18, 2007, 19:46:15 »

no i prawidłowo, jeśli alternator i wirnik jest ok i prostownik także jest sprawny to na pewno uszkodzony jest regulator.
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 18, 2007, 19:48:39 »

no i prawidłowo, jeśli alternator i wirnik jest ok i prostownik także jest sprawny to na pewno uszkodzony jest regulator.
sprawd¼ także szczotki
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 19, 2007, 20:30:31 »

Panowie, czy to mozliwe ze mam padniety regulator?? Regulator daje napięcie na szczotki(12V), wirnik działa jak magnes ale bardzo słabiutko i przy chodzącym silniku alternator daje jakies 1,5v. Czy przyczyna moze byc to ze regulator jest zepsuty i daje za slabe natężenie?
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 19, 2007, 20:40:57 »

sprawd¼ czy masz uzwojenia stojana w porządku
tylko do tego potzrebujesz dokładnego omomierza bo różnica w wynikach jest raczej nie do "wyłapania" zwykłym miernikiem za 20 zł.
Bracik miał problemy z ładowaniem (normalnie cuda się działy, nawet regulator zmienił) i okazało się że miał popalone uzwojenie jednej fazy w stojanie (do masy nie byo przebicia). Musisz sprawdzić wartości mierząc omomierzem między X-Y,Y-Z,X-Z i potem X-86,Y-86,Z-86. Wartości mierzone np miedzy X-Y powinny być ok 2 razy większe niż przy pomiarze X-86, Y-86.
A jakie masz wartości napięcia na aku (oczywiście przy chodzącym silniku)??
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 19, 2007, 21:10:59 »

jeszcze nie sprawdzalem, a jak mozna sprawdzic regulator?
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 19, 2007, 21:32:26 »

w żółtej książce jest napisane że nie da rady i trzeba eliminować pozostałe elementy  ;]
jeśli nie masz od kogo pożyczyć regulatora to sprawd¼ choć czy prąd wzbudzenia maleje ze wzrostem obrotów silnika
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 20, 2007, 12:50:04 »

Rozebrałem regulator. Przy stykach jedenego z kondensatorów płytka aż się odbarwiła :'( To chyba było przyczyną. Kupie elektroniczny i zobzczymy.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 25, 2007, 01:10:58 »

Panowie problem wygląda w ten sposób, że naładowałem dzisiaj akusia, wieczorkiem wsiadłem na moto (trochę zimno) i po przejechaniu kilku kilometrów na wolnych obrotach przygasają światła, dodam gazu i jest ok, ale muszę trzymać obroty powyżej 3000... <hammer> <scared>
Co to może być przekaźnik czy regulator napięcia??
A może jeszcze coś innego??
Może wymiana obydwu na elektroniczne załatwiłaby sprawę co wy na to??

I co i nic...
Okazało się że warto było posiedzieć te 3 godziny przy moto i poczyścić wszystkie styki, złączki, wsuwki, oczka...
Ładowanie chodzi bez zarzutu...
Polecam owe operacje!!!! <punk>
« Ostatnia zmiana: Listopada 05, 2012, 10:50:43 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Przeka¼nik czy regulator???
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 25, 2007, 13:34:04 »

A rozwiązanie mojego problemu wyglada tak, regulator byl przypalony i dawal 12v ale chyba za male natezenie, wlozylem elektronika i wsio działa!
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
8986 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 27, 2011, 21:35:51
wysłana przez kichau
17 Odpowiedzi
7014 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 07, 2014, 21:02:58
wysłana przez janosikmz19822
4 Odpowiedzi
3088 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 24, 2015, 12:08:49
wysłana przez lelo98
74 Odpowiedzi
23644 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 02, 2017, 10:05:45
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
2 Odpowiedzi
3301 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 08, 2019, 09:46:02
wysłana przez Bison