Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 22:05:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ  (Przeczytany 4483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« dnia: Lipca 26, 2012, 10:41:48 »

Koledzy,
jakis czas temu czytałem interesujący wywód na temat różnic w budowie sprzęgła Jawa/CZ, dlaczego ich nie zamieniać, a zakończony był opisem Sprzęgła "idealnego" - kompilacji standardu z koszem od crossa. Chciałem do tego wrócić, żeby porządnie poukładać swoje w Teresce i nie mogę znaleźć. Próbowałem najróżniejsze kombinacje  w szukaj, u siebie w historii itp. Ni cholery. Może ktoś mógłby podrzucić link , albo podpowiedź gdzie znaleźć? ???
Z góry dziękuję
Zapisane

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 26, 2012, 12:13:40 »

Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 26, 2012, 13:29:21 »

a ja jeszcze tak zapytam to jak sprzęgło w 638 lepiej niby przenosi moc na koło to czemu w modelach 640 były montowane sprzęgła z jawy 634 ? ja u mnie mam również zamontowane sprzęgło z 634 i nie dość że nie ma z nim problemów to nie zauważyłem spadku mocy
Zapisane

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 26, 2012, 13:34:21 »


To dobre pytanie Don :D .
Wszyscy praktycy jeżdżą na sprzęgłach 634, a tu proszę.
Może trzeba się trochę podroczyć z autorem artykułu?
Pozdrowienia
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 26, 2012, 13:38:13 »

Jakby faktycznie było tak odczuwalne to bym wrócił do sprzęgła z 638 ale nie ma sensu, zanim zmieniałem sprzęgło sprawdzałem jawe tzn przyśpieszenie i prędkość maksymalną i nic nie wyczułem różnicy, po montażu sprzęgła z 634, poza tym że pierwszy bieg wchodzi tak że go w ogóle nie słuchać a na sprzęgle z 638 było słychać a nieraz aż się serce krajało ;);) Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2012, 13:46:28 wysłana przez Don1993 »
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 26, 2012, 15:53:33 »

Gdzies już wcześniej zapodałem ten link, ale nikt nie wdał sie w dyskusję. Osobiście nie używałem sprzęgła z 638. Od razu włożyłem stare z Cezety i chodzi po dziś na oryginalnych tarczkach i przekładkach.
Sprzęgło przenosi moment ale przez jaki okres czasu? Kiedy jest wyłączone, wiec to trwa chwilkę.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 26, 2012, 17:08:21 »

Tylko wg mojej obserwacji sprzęgło w 634 ma większą płaszczyznę roboczą od sprzęgła 638 ;) .
Po za tym przy tego typu konstrukcjach w mechanice oblicza się jakie np. takie sprzęgło momenty przenosi i konstruuje się je z odpowiednim zapasem, by nie było buby jak sprężyny się troszkę wyeksploatują lub przekładki przytrą :) .
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 26, 2012, 18:50:29 »

Sprzęgło w 640 miało grubsze podkładki nakładane na sprężyny jak CZ.

Niestety sam, chociaż mam tarcze oryginalne to borykam się z problemem słabej klamki. Motor nie ciągnie, ale żeby przenosił napęd poprawnie to muszę tak wykręcić śrubę w półautomacie, że wajcha lata a klamka stawia opór słabszy jak sprzęgło od WSK...
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: różnice w budowie sprzęgła Jawa/CZ
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 26, 2012, 23:29:20 »

Jawolotmen regulacja się kłania.Uwierz mi nie jeden jawer na tym zęby zjadł.Ja miałem sprzegło ori 638 zmieniłem na to z CZ/634 i po za tym że 1bieg wchodzi bez zgrzytu nie zauwazyłem róznicy w mocy.Z tym że u mnie w sprzęgle z 638 były wyłamane słupki i nie mogę oceniać jego pracy bo umnie z tego powodu szwankowało.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
12329 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 05, 2013, 15:17:16
wysłana przez Karolek
4 Odpowiedzi
2774 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 29, 2014, 20:17:27
wysłana przez Markoltent10
10 Odpowiedzi
3573 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 28, 2017, 12:30:59
wysłana przez gucio695
5 Odpowiedzi
2780 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 15, 2019, 15:10:32
wysłana przez Yabaman
1 Odpowiedzi
1149 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 07, 2022, 07:25:17
wysłana przez Blenders