Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 01:49:13
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dlaczego warto sprawdzać konektory, oraz dbać o styki?  (Przeczytany 4192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Dlaczego warto sprawdzać konektory, oraz dbać o styki?
« dnia: Sierpnia 04, 2012, 21:15:20 »

Z dedykacją dla Kutrona

Tak więc bywa czasem piękny dzień lub noc... Gdzieś po bezdrożach jedzie rzędowy knedel zrobiony w Czechach, aż tu nagle piękno jazdy kończy się tym, że silnik zdycha na amen i nawet nie śmie pierdnąć...

Niestety zdjęć nie zrobiłem, zresztą nie mam czym zrobić szczegółowych zdjęć, a iPhone na pewno się do tego nie nada, bo to "iSZROT"Wracając do opowieści, cóż zakończyło tę piękną jazdę w nocy po bezdrożach? Jak ona się zakończyła? To chyba każdy wie... nie jest to pocieszające będąc 28km od domu z ciężkim klocem na kołach jakim jest knedel na totalnym zadupiu i bez prądu...

Pierwsze 20 km zaczął się zapych klocusia po drodze, cóż... Jak nie pali to trzeba z buta. I tak marszem 3 godziny w plecy... Zostało 8 km, o dziwo pierdnął lecz jazda nie była pocieszająca... Ujmę to inaczej: pierwszy kilometr chodził na dwa gary i świeciły światła. A potem... Zaczął kichać, światła padły i by utrzymać silnik w rasowym odgłosie zarzynanej pilarki słuchając dudududududu i ciągnąc 4 tys obr na pierwszym biegu musiałem wyłączyć wszystko i stać się partyzantem niczym w lesie...

Niestety ten fakt jeszcze bardziej dociera do myśli jako, że gary po szlifie i takie coś... Who cares. Nie mam informacji co się z tym silnikiem dzieje... Nic nie widać, słychać odgłosy niczym by głowica odleciała i wyrwała szpilki z karterów... A najgorsze są długie światła terenowego SUV'a jadącego przede mną i to że prawie wjechałem w rów... Nie ma jak to oślepienie... Ostatnie osiem kilometrów knedel się dzielnie dotoczył, a w "podmyślach" czy co by się nie stało z garami...

Wróciłem o domu po godzinie pierwszej, pierwsze co zrobiłem to przywieziony ze sobą akumulator sprawdziłem multimetrem: Wynik? ledwie 11,5V.

Jedno jest pewnie, na asfalt lało się równo. Tak przestał dzień pod pokrowcem, były burze, sino na niebie by cokolwiek zrobić. Aż do dzisiaj, dzisiaj wyszło słońce a dzień wieńczył brak wiatru. Świeżo naładowany akumulator wstawiłem we wnękę pod siedzeniem, przelałem gaźnik jak zwykle, do akumulatora podpiąłem multimetr. Nie przekopywałem tylko od razu kopałem z zapłonem... Dlaczego? Po mej przygodzie to pewnie knedel będzie rzygał czarną mazią... Zapalił od strzała, choć stał prawie 2 dni. Multimetr pokazał równo 12V, ładowania nie ma...

Czas ściągnąć zbiornik... Moim oczom ukazał się prostownik, do którego kable nie były podpięte, nic nie odpinałem. Nie, lecz super konektory i wibracje spowodowały że samoczynnie wypadły. Do tego styki prostownika są zaśniedziałe i to mocno... No to w ruch poszedł kontakt S. W międzyczasie zaizolowałem kabel od masy prostownika, gdyż na konektorze żadnej izolacji nie było... Zarobiłem nowe konektory na przewodach, zaizolowałem. Jako, że styki prostownika były spryskane kontaktem, a na to potrzeba czasu by zadziałało to był czas na żarełko i czeskiego browarka.

Złożyłem wszystko do kupy, a kable od prostownika tak ułożyłem, by się luźno nie merdały.

Na filmie niestety chyba rozmach startera włączył jedynkę, nie wiem czasem się jednak zdarza, że z 1 nie zawsze do końca luz się wbije i jak się ruszy wajchą to wraca spowrotem 1.

Tak więc knedel pracuje tak:

#Link do YouTube niepoprawny#

A na koniec mogę tylko zacytować jedno zdanie: Pyszna jazda czesia :) (ale ta dzisiejsza, nie ta nocna)

Ładowanie mam 15V na długich teraz ze względu na to, że oczyściłem styki, a ostatnio coś i tak mi podsysała aku.

Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dlaczego warto sprawdzać konektory, oraz dbać o styki?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 05, 2012, 13:21:52 »

Nie wiem o czym ten cały wywód. Wystarczyło mieć ze sobą latarkę lub zapalniczkę i w nocy przeglądnąć czy wszystkie styki są na miejscu i przeruszać przy okazji.

15V na światłach to za dużo.
Zapisane

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dlaczego warto sprawdzać konektory, oraz dbać o styki?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 05, 2012, 13:42:56 »

No i po problemie :) . I jednak wyszło że elektryka tak jak sądzilśmy w sumie przy tych objawach nic innego nie moło być.. Tak jak Lopez pisze dobra latarka to chyba musi być w standarcie lub w telefonie o dobrej baterii :) . Dobra lekcja na przyszłość że jak coś takiego jest to ewidentnie kabelki winne - ciekawe dokładnie co spowodowało odłączenie całości - wibracje czy jakiś kiepski kawał od kogoś. :)
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Dlaczego warto sprawdzać konektory, oraz dbać o styki?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 05, 2012, 13:49:03 »

Może być za dużo z tego względu, że aku był naładowany do pełna. Jak już troszkę z niego ucieknie(kwasiaki samorozładowanie mają spore) to zrobię pomiar jeszcze raz, jednak aku się nie gotował ani nic mi nie popaliło.

O ile w 638 możesz zobaczyć to szybko to w cz nie zrobisz nic póki nie ściągniesz zbiornika więc i tak byłem w dupie i bez prądu.

Styki warto czyścić, zaśniedziałe nie przewodzą jak powinny.

Na mojej mikroprocesorowej ładowarce jest 14,7V. Wspomniane 15V jest przy bardzo mocnej przegazówce i powyżej tej wartości napięcie nie rośnie. Na economicu przy światłach napięcie jest w okolicach 14,7V a jest to praca buforowa akumulatora, co najwyżej jest podtrzymany.

Chyba, że mój kochany regiel jest na nic w co wątpię... Hmm kto wie, okaże się.

Styki tak luźno latały, że być może się wypięły, nie wiem...

 
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
Odp: Dlaczego warto sprawdzać konektory, oraz dbać o styki?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 05, 2012, 22:55:19 »

Sprawdź mu za jakiś czas czy to napięcie nie wzrosło.  Bo z tego co pamiętam napięcie nie może przekraczać 15V w żadnym wypadku.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Dlaczego warto sprawdzać konektory, oraz dbać o styki?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 05, 2012, 23:54:34 »

Cytat: Turbo
kiepski masz ten regiel

PAL'owki Magneton - Ceska Kvalita

Cóż, wcześniej było za mało, teraz za dużo. Póki co niczego nie spaliło. Jutro multimetr w łapę, zobaczę jeszcze raz czy coś się zmieniło.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Olej lany 1:100.... czy warto?

Zaczęty przez MOTOMYSZOR Eksploatacja

10 Odpowiedzi
6250 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 21, 2007, 13:49:17
wysłana przez Energizer
10 Odpowiedzi
5509 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 08, 2011, 17:49:33
wysłana przez Karolex
14 Odpowiedzi
6883 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 22, 2017, 18:25:16
wysłana przez Bimberpołudnie
17 Odpowiedzi
6321 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2017, 21:47:46
wysłana przez xPredatorx88
3 Odpowiedzi
2260 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 29, 2019, 14:53:34
wysłana przez Blenders