Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:58:16
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Napięcie ładowania 6V  (Przeczytany 9818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Napięcie ładowania 6V
« dnia: Sierpnia 26, 2012, 23:36:45 »

Mam pytanie w kwestii napięcia ładowania aku w 634. Mam mechaniczny regulator i ustawilem go tak, że daje na światłach przy 4500 obr. max 7,4V a bez świateł dochodzi do 7,7V. Według teorii to nieco zbyt dużo. Jak wy macie ustawione ładowanie?
Dodam, że zwykle jeżdżę po mieście i ustawiłem tak celowo by ciągle nie szukać prostownika. W aku płynu nie ubywa. Dodam, że zamierzam zmienić aku na nowy, bo około 3 letni chińczyk coś zaczyna kaprysić tak więc puki co mogę jeszcze poeksperymentować
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 27, 2012, 12:39:31 »

Jak tak jest to tylko sie cieszyć.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 28, 2012, 11:24:28 »

Wg. mnie nie ma się z czego cieszyć. Napięcie na aku nie powinno przekraczać 7.2 V !
Mierzone przez ciebie jest  wyższe a na 100% w szczytach jest jeszcze wyższe, czego zwykłym multimetrem nie zmierzysz.
Męczysz aku.  Jak masz aku żelowy to już zupełna kiszka. Nie pożyje długo...
Zapisane

benwatkins

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Jawa 350 634 '81
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 28, 2012, 21:25:16 »

Witam, dołączę się do tematu, ponieważ mam problem podobnego typu, tylko na odwrót.
Na niskich obrotach kiedy mam załączone światła silnik pracuje nierówno, tak jak by mu prądu brakowało. Aku kupiłem nowy na wiosnę, więc myślę, że to nie jego wina, mierzyłem napięcie i wygląda to następująco:
na wolnych obrotach bez świateł (ok 1200) 5,80V
powyzej 2700,  bez świateł 6,05-6-10V
na wolnych obrotach, światła 5,60V
powyżej 2700, razem ze światłami 5,90 V

W takim wypadku potrzebna jest regulacja regulatora napięcia? Szczerze nie chciał bym się nim bawić ponieważ nie jestem elektrykiem tylko informatykiem ;)
Pozdrawiam.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 28, 2012, 21:38:42 »

Można powiedzieć, że ładowania nie masz. Napięcia skaczą więc prądnica dycha. Podejrzewał bym regulator lub/i szczotki.
Zapisane

benwatkins

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Jawa 350 634 '81
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 28, 2012, 21:47:48 »

O to bryndza, da się to jakoś oględnie sprawdzić czy to regulator czy szczotki ?
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 28, 2012, 21:55:38 »

benwatkins Jak piszesz o regulacji regulatora, to wnioskuję iż masz regulator elektromechaniczny. Tzw. wibracyjny. Oryginał od knedli. Faktycznie regulacja tego "sprzęta" bez zaplecza (zasilacz regulowany bezwzględnie konieczny) mija się z celem.
Sprawdź to co pisał Lopez i jak będzie ok, to kup regulator elektroniczny.
W twoim regulatorze podejrzewam złe ustawienie wyłącznika prądu zwrotnego. Za nisko i przy małych RPM aku zasila pradnicę robiąc z niej marny silnik. Napięcie w instalacji spada bo aku nie wydala na zapłon światła i jeszcze pasażera na gapę czyli prądnicę w funkcji silnika.
Zapisane

benwatkins

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Jawa 350 634 '81
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 28, 2012, 22:05:28 »

Po szybkim przeglądzie na allegro zobaczyłem, że elektroniczny regulator + szczotki + przesyłka =  ~70-80 zł. Więc taką koszta można zaakceptować :)
Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam

Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 29, 2012, 08:43:44 »

Zanim wydasz te niewielkie - jak dla ciebie :D - pieniądze, Zrób dwie rzeczy:
1. Poszperaj na forum, w necie na temat regulatorów prądnic aby nie kupić badziewia.
2. Sprawdź szczotki, stan i bicie (ważne!) komutatora.
3. Sprawdź samą prądnicę:
 Odepnij kabel regulatora idący do aku. Zapal silnik na aku. Mierz napięcie na szczotce niezmasowanej przy różnych RPM.
Podaj wyniki.
Zapisane

benwatkins

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Jawa 350 634 '81
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #9 dnia: Września 04, 2012, 15:44:51 »

Witam, nie sprawdzałem porady kolegi wyżej tylko te które były wcześniej. Na moje oko szczotki były dobre, więc zamówiłem elektroniczny regulator, podłączyłem go tak jak było na forum, czyli (wg. starego regulatora) zamieniłem czerwony z białym, i niestety motocykl zamilkł. Podłączyłem stary regulator i motocykl dalej milczy ...
Sprawdziłem wszystko na starym reglu napięcie jest, paliwo dopływa iskra też jest. Wcześniej moto palił (prawie) na dotyk. Cuż wg. Was Panowie mogło się stać?

Pozdrawiam.
_________
 edit: Wszystko działa, razem z nowym regulatorem, na wolnych obrotach bez względu czy są światła czy ich niema jest ok 5,80 V, a pozyżej 3 tys obr jest 7,10 - 7,25 V. Dziękuję wszystkim za porady i jeszcze raz pozdrawiam.

EDIT:
@jack63 to właśnie dzięki Waszym radom "rumak" dobrze działa, nie wiem czy przeczytałeś po tym jak edytowałem posta, że już wszystko wróciło do normy i ładowanie na obrotach jest dobre, więc nie wiem po co w twoim głosie (a raczej poście) jest taki sarkazm.
« Ostatnia zmiana: Października 15, 2012, 19:31:41 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #10 dnia: Września 05, 2012, 14:58:02 »

No cóż. Wziąłem z rozpędu edit za reklamę. Ślepawy juz troche jestem... Sorki. Post poprawiam. Sarkazm niepotrzebny.
Jednak napięcie na "wolnych" jest trochę za niskie. Albo masz słaby aku, albo dalej cóś jest nie halo...
Spróbuj jakie jest napięcie na aku po odłączeniu prądnicy.
A może kłopoty z masą lub stykami???
Coś dość późno ci sie ta prądnica wzbudza. Dla ok 2k RPM powinna być już pełna moc. Jeżeli w ogóle można to mocą nazwać... Jednak trochę sarkazmu zostało :D
Zapisane

benwatkins

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 22
  • Jawa 350 634 '81
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #11 dnia: Września 29, 2012, 19:39:53 »

Witam ponownie, mam pytanie odnośnie kontrolki ładowania, otóż na wysokich obrotach ma ona całkowicie zgasnąć, czy też będzie się żarzyć ? Ostatnio w dzień jeździłem to nie widziałem tego, ale dziś jak sobie zrobiłem wieczorny wypad to widać, że kontrolka się żarzy. To jest normalne?
Pozdrawiam.
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #12 dnia: Września 30, 2012, 21:52:19 »

Jeśli masz elektroniczny regulator to jest to normalne. Przy mechanicznym nie zdarzało mi się to.
Polecam użyć miernika i upewnić się co jest co
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

kamil.op

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • Jawa 350 - 634.7 , WSK 125 , Bmw rt1200
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 13, 2012, 15:06:10 »

Ostatnio w dzień jeździłem to nie widziałem tego, ale dziś jak sobie zrobiłem wieczorny wypad to widać, że kontrolka się żarzy. To jest normalne?
kozulec napisał'' Jeśli masz elektroniczny regulator to jest to normalne." ale z czego to wynika? U mnie tez to jest na reglu z APE.
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2012, 15:09:17 wysłana przez kamil.op »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Napięcie ładowania 6V
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 13, 2012, 16:11:05 »

Jest to normalne zjawisko. Jest to efekt związany ze spadkiem napięcia na diodzie prostowniczej w regulatorze napięcia. W mechanicznym regulatorze rolę diody spełniają styki, które się zwierają w momencie gdy napięcie prądnicy jest większe od napięcia instalacji aby prąd płynął od prądnicy do akumulatora. Spadek na stykach teoretycznie jest równy zero i żarówka nie świeci. Natomiast na diodzie mamy spadek napięcia, powoduje to różnicę w napięciach na zaciskach żarówki, zależnie od zastosowanej diody może to być np 0,7V itd itp.
Można zastosować inna diodę  o mniejszym spadku napięcia.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
4052 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 21, 2007, 08:03:10
wysłana przez madras30
44 Odpowiedzi
15903 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 24, 2012, 17:06:46
wysłana przez sebaxll
15 Odpowiedzi
8644 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 28, 2011, 09:02:15
wysłana przez Mathini
42 Odpowiedzi
14532 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 27, 2011, 17:32:05
wysłana przez szkodnik
19 Odpowiedzi
8185 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 29, 2012, 08:12:28
wysłana przez Rozztocz