Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 20:06:56
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic  (Przeczytany 11754 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« dnia: Września 03, 2012, 18:19:25 »

Witam wszystkich, mam problem z ładowaniem w cz 350 6v, na prądzie nie znam się wcale więc nie mam zamiaru w nim grzebac by nie zrobic gorzej niż jest.
 W związku z powyższym szukam pilnie kogoś kto zajmie się pądem z okolic mysłowic i pobliskich miast.
Jeśli jest ktoś chętny co się zna to proszę o kontakt, przyjadę gdzie trzeba moto i sprawdził by mi o co kaman. gg do mnie jakby co 9540025
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2012, 18:29:00 wysłana przez Piotrex »
Zapisane
    Status GG

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #1 dnia: Września 04, 2012, 19:51:19 »

posprawdzałem dziś wszystko według tego co znalazłem na forum, wirnik i stojan zawiozłem do gościa co naprawia rozruszniki i alternatory, sprawdził na sprzęcie do kontroli i stwierdził że jest wszystko ok, kable podłaczone według schematu i opisów z sieci.

Mimo to nie ma ładowania, na szczotkach nie ma żadnego napięcia czyli prądnica nie produkuje prądu, o co chodzi? gdzie tkwi problem, może ktoś pomoże i doradzi jak wyjśc z problemu bo motocykl stoi  a chciało by się pojeździc jeszcze puki  pogoda dopisuje.
Dodam jeszcze że szczotki są ok, regulator nowy kupiłem jest sprawny na 100%
« Ostatnia zmiana: Września 04, 2012, 19:52:52 wysłana przez Arek »
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Online Online
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #2 dnia: Września 04, 2012, 20:13:29 »

jak nie masz po stacyjce prądu na szczotkach to z stacyjki albo nie dochodzi plus do regulatora po stacyjce ten niebieski przy regulatoże albonie masz dobtej masy
Zapisane
    Status GG

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #3 dnia: Września 04, 2012, 20:20:51 »

jak to sprawdzic prostym sposobem? można obejsc stacyjkę aby wykluczyc jej awaryjnośc lub inaczej?
Pytanie jeszcze czy wie ktos moze jaki opor powinien miec stojan bo jeśli nastąpiło zwarcie międzyzwojowe to opornośc sie zmieni co może skutkowac brakiem produkcji prądu
« Ostatnia zmiana: Września 04, 2012, 20:33:32 wysłana przez Arek »
Zapisane
    Status GG

archaniol

  • Gość
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #4 dnia: Września 05, 2012, 20:14:58 »

Jak byłeś u faceta, który naprawia alternatory i rozruszniki to zapytaj go czy nie naprawił by Ci ładowania.
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #5 dnia: Września 05, 2012, 20:36:18 »

hehe pytałem ale niestety mamy takich fachowców jakich mamy, byłem z tym u xxx fachowców, elektryków, na tylu warsztatach i każdy twierdzi że tego nie robi, ja na to że nie chcę żeby mi naprawił tylko sprawdził na przyżadach czy jest dobry wirnik i stojan to odpowiadają że się nie znają, poprostu ręce opadają. Wkońcu jeden z łaską sprawdził i okazało się że jedna cewka ma zwarcie miedzyzwojowe i nie wzbudza prądnicy, choc ta teoria jest trochę naciągana.

Nietety nie ma już ludzi którzy się znali i naprawiali a nie wymieniali na nowe, bo wymienic to ja też potrafię, dzisiejsi/współcześni "fachowcy" jak się nazywają to jak już naprawiają to skutki a nie przyczyny...
Zapisane
    Status GG

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #6 dnia: Września 05, 2012, 21:57:35 »

Jeśli masz możliwość to zajrzyj do mnie do Wrocławia.
Instalacja w jawie 6V dla jest prosta jak drut, ale nie mam siły tłumaczyć jak rozpoznać usterkę i ją naprawić.
Ale elektrycy magicy nie naprawiają taki rzeczy na co dzień i nie chcą się po prostu uczyć.
Swoją drogą jak to możliwe że na śląsku nie ma nikogo kto by to naprawił?
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #7 dnia: Września 06, 2012, 09:21:42 »

Dzięki wielkie za chęci ale do wrocławia ma ponad 200 km, co do instalacji to przejrzałem ją całą według schematu, zrobiłem nowe końcówki na przewodach żeby wykluczyc jakieś niedomaganie instalacji, regler jest nowy sprawny, prąd wzbudzenia dochodzi do prądnicy nie wiem tylko jaki powinien byc duży bo u mnie jest bardzo mały coś około 0,36v a ona i tak nie produkuje żadnego napięcia.
Jakbyś mógł tylko opisac jak sprawdzic stojan czy aby napewno  jest zepsuty/sprawny bo już nie mam sił do tego.
Zapisane
    Status GG

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #8 dnia: Września 06, 2012, 20:21:52 »

Do stojanu podłącz jakiś prąd z prostownika najlepiej 6V by mu za ciepło nie było.
Następnie przykładaj coś żelaznego do cewek i sprawdź czy rdzenie cewek się magnesują.
Powinny się magnesować.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #9 dnia: Września 06, 2012, 20:44:32 »

ok sprawdzę zaraz z rana, a jeśli sie będą magnesowac i stojan bedzie sprawny to co może jeszcze byc przyczyną nie wytwarzania przez prądnicę prądu. Jakię napięcie powinno dochodzic na wzbudzenie, poniżej 1V powyżej 1V może kilka V bo tego nie wyczytałem nigdzie

Sprawdziłem jeszcze dziś ten stojan, magnesują się i to bardzo przy napięciu 14 v bo obecnie nie mam innego prostownika, i teraz już zgłupiałem bo skoro stojan dobry to czemu nie produkuje prądu, co może byc nie tak jeszcze?
« Ostatnia zmiana: Września 06, 2012, 21:28:40 wysłana przez Arek »
Zapisane
    Status GG

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #10 dnia: Września 06, 2012, 22:36:02 »

Sprawdziłeś każdą z tych cewek?
Dobrze by było jak byś robił to na wymontowanym stojanie.

Oprócz stojana musi być jeszcze sprawny wirnik.
Złóż prądnicę do kupy, podłącz do masy motocykla minus prostownika, odłącz szczotkę tę co idzie do zacisku D. Następnie podłącz do niej żarówkę 12V, drugi koniec żarówki do plusa prostownika.
Żarówka powinna świecić, zakręć silnikiem, może nawet odpal go żarówka powinna cały czas świecić, przerwy w jej działaniu jeśli wystąpią dyskwalifikują wirnik.

Fajnie jak byś porobił zdjęcia z połączeń kabli na prądnicy i na regulatorze.

Wzbudzaniem się nie przejmuj. Ta prądnica bez prądu wzbudzenia powinna też działać. 
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #11 dnia: Września 07, 2012, 09:24:49 »

zdjęcia nie mam jak zrobic ale dzis z samego rana sprawdziłem według twojego opisu jeszcze raz dokładnie, stojan się magnesuje czyli dobry, żarówka na wirniku świeci nawet przy zapalonym silniku czyli też dobry. Doszedłem do wniosku że brakiem ładowania był rozmagnesowany stojan, motocykl stał bardzo długo i podpięcie go pod prąd trochę go namagnesowało czego skutkiem jest ładowanie, po ponownym zamontowaniu prądnicy ładowanie jest a przecież nic nie zmieniłem w instalacji.
Tylko że na wolnych obrotach ładowania brak mimo że obroty napewno przekraczają delikatnie 1000, nie wiem też do końca jakie to ładowanie jest bo miernik który posiadam wariuje kiedy moto jest odpalone, taki badziew za 10 zł z targu, trzeba się zaopatrzyc w porządny miernik i sprawdzic czy aby napewno wszystko jest ok.
Zapisane
    Status GG

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #12 dnia: Września 07, 2012, 13:13:37 »

tak tak wiem że to zakłócenia które pochodzą od fajek/ cewek w/s które to z kolei nie są wyposarzone w filtr przeciwzakłoceniowy, a przedłużanie kabli miernika jest sposobem jeśli mierzymy jakieś napięcie tak mniej więcej bo miernik potrafi ładnie przekłamywac nawet na nieoryginalnych kablach które dostajemy wraz z miernikiem a co dopiero jeśli je przedłużamy, zmieniają się parametry, opór itd.

jak zrobię wszystko na cacy to napisze jakie jest ładowanie itd.
Zapisane
    Status GG

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #13 dnia: Września 07, 2012, 15:33:14 »

Do miernika równolegle dołącz jakiś opornik np. 56K om powinno to pomóc. Tanie mierniki mają wysoką rezystancję wejściową, to powoduje że łapią zakłócenia.

No to cieszę się że ładowanie powróciło.
Jeśli na niskich obrotach jest słabo to może warto wyczyścić komutator. Albo po prostu podnieść obroty.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #14 dnia: Września 07, 2012, 16:11:42 »

Tylko że na wolnych obrotach ładowania brak mimo że obroty napewno przekraczają delikatnie 1000,

Według instrukcji serwisowej, prądnica ładuje od 1800 obrotów, więc przy 1000 to możesz pomarzyć o dobrym ładowaniu.

Cytuj
przedłuż kable od miernika i odsuń go od moto na jakieś 4 metry i wtedy zmierz, mam mam miernik za 10zł

ja mam miernik za 20 zł http://elkom-serwis.com.pl/multimetry-master/1810--miernik-cyfrowy-multimetr-m830-buz-uniwersalny-master.html
i wskazuje normalnie, a może moto mi nie robi zakłóceń ?
Zapisane
    Status GG

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #15 dnia: Września 07, 2012, 16:28:58 »

komutator czysty przetarty drobnym papierem, raczej trzeba podnieśc obroty.
 Co do zakłóceń to podstawa to dobre kable, i fajki w metalowych osłonach lub z filtrem jak np. w starszych samochodach było, kiedyś jak miałem fieste 3 to jak wysiadł ten filtr przeciwzakłoceniowy, nie wiem jak to dokładnie się nazywa, to można było pomarzyc o jakimś stereo w aucie, a zakłócenia były tak wielkie że w garażu nie chciała nawet wieża odbierac stacji tylko piski wydobywały się z głośników. 

Narazie dzięki wszystkim za pomoc, napiszę jeszcze jakie jest ładowanie jak wszystko z instalacją dopieszcze, potem czeka mnie rozbiórka silnika bo na jedynce strasznie trzaska coś pewnie zębatka wysiadła ale to już inny temat.  Pozdrawiam.
Zapisane
    Status GG

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #16 dnia: Września 07, 2012, 17:52:16 »

no dokładnie, dlatego też mówię że przy takich pomiarach jak napięcie ładowania jest to nieistotne bo są to różnice rzędu ~0,05v ale jak już mierzysz oporniki, rezystory itp to jest to już duża różnica.

Co do fajek to też bedę musiał zmienic na jakieś lepsze aby zarzegnac problem zakłuceń.
Zapisane
    Status GG

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #17 dnia: Września 07, 2012, 19:09:51 »

Co do fajek to też bedę musiał zmienic na jakieś lepsze aby zarzegnac problem zakłuceń.

Polecam przewody wysokiego napięcia z jakiegoś samochodu ze środkiem z włukta szklanego (czy czegoś tam, warze by nie było w nich drutu)
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #18 dnia: Września 07, 2012, 20:44:17 »

mówię tylko to co wiem z teorii, ja też nie mierzę oporników itp. rzeczy bo się nie znam , nie stresuj się.
jakieś znikome pojęcie o elektryce mam, każdy coś tam wie o prądzie, fizyka była w szkole nie.
ale grzebanie i dochodzenie co do czego w instalacji którą ktoś wymyslił to już nie dla mnie.

A wracając do ładowania to załatwiłem sobie porządny miernik taki ze skazówką i skalą i nie na baterie, takie są najlepsze podobno, i tak, ładowanie skacze w granicach 6,8-7,4 V  przy właczonych światłach na zaciskach akumulatora czyli chyba lepiej by nie może. Abezpośrednio na wyjściu z prądnicy pokazyje 8- 8,5V w porywach do 9,2 V


Zapisane
    Status GG

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3008
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #19 dnia: Września 07, 2012, 21:14:58 »

Co do fajek to też bedę musiał zmienic na jakieś lepsze aby zarzegnac problem zakłuceń.

Polecam przewody wysokiego napięcia z jakiegoś samochodu ze środkiem z włukta szklanego (czy czegoś tam, warze by nie było w nich drutu)
a dlaczego? i mógłbyś jakoś dokładniej określić jakie przewody masz na myśli?
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #20 dnia: Września 07, 2012, 21:15:38 »

Oczywiscie że moze być lepiej a u ciebie wcale nie jest dobrze!
Najgorsze jest jednak to, że masz duży spadek napięcia między pradnicą a aku. Słabe styki kabli lub masy.
A ten mierniczek wskazówkowy to mozesz sobie oddać do muzeum... Tam jego miejsce. Sam mam takie Lavo2 i trzymam go tylko z sentymentu.
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #21 dnia: Września 08, 2012, 08:04:58 »

mierniczek nie jest jakimś muzealnym zabytkiem tylko nowym sprzętem z górnej półki, ale ja się tam nie znam, wskazania miał bardzo dokładne.

Styki mam na 100% dobre, nowe końcówki kabli, wszystko wyczyszczone, dodatkowo spryskane płynem pomagającym w przewodnictwie. Co do kabelków jestem pewien że jest ok.

Spadek może się wzioł z tąd że aku był już prawie na granicy wyczerpania. Może jakaś sugestia jeszcze co zrobic by było lepiej. Ile V powinna wytwarzac samam prądnica?
Zapisane
    Status GG

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #22 dnia: Września 08, 2012, 17:20:47 »

Co do fajek to też bedę musiał zmienic na jakieś lepsze aby zarzegnac problem zakłuceń.

Polecam przewody wysokiego napięcia z jakiegoś samochodu ze środkiem z włukta szklanego (czy czegoś tam, warze by nie było w nich drutu)
a dlaczego? i mógłbyś jakoś dokładniej określić jakie przewody masz na myśli?

Kiedyś kombinowałem nad podłączeniem elektronicznego licznika rowerowego do jawy, i układu na mikro-kontrolerze. Wymiana przewodów WN na takie "miękkie" sporo obniżyła zakłócenia.
Podejrzewam że ten sam efekt dają fajki z wbudowanym rezystorem.
Po prostu rzeczy o dużym oporze nie są dobrymi antenami nadawczymi.
Ale nie wiem :P
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

GROM

  • Gość
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #23 dnia: Września 08, 2012, 17:29:21 »

To są przewody WN o rdzeniu ferromagnetycznym nie włókna szklanego.
Warto z grubsza się np z tym  zapoznać http://www.gg.com.pl/
« Ostatnia zmiana: Września 08, 2012, 17:35:06 wysłana przez GROM »
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: poszukiwany elektryk do CZ 350 6v - okolice Mysłowic
« Odpowiedź #24 dnia: Września 08, 2012, 20:18:06 »

mierniczek nie jest jakimś muzealnym zabytkiem tylko nowym sprzętem z górnej półki, ale ja się tam nie znam, wskazania miał bardzo dokładne.

Styki mam na 100% dobre, nowe końcówki kabli, wszystko wyczyszczone, dodatkowo spryskane płynem pomagającym w przewodnictwie. Co do kabelków jestem pewien że jest ok.

Spadek może się wzioł z tąd że aku był już prawie na granicy wyczerpania. Może jakaś sugestia jeszcze co zrobic by było lepiej. Ile V powinna wytwarzac samam prądnica?

Nie rozumiesz, wiec napiszę:
Nie ważne jakie jest napięcie w danej chwili na aku (jak jeszcze zyje oczywiście :D). Ważne jest jaka jest róznica napięć między różnymi punktami obwodu, które są połączone tylko kablem lub ramą (masa). Jakby nie było rezystancji to napięcia byłyby IDENTYCZNE. Rezystancja zawsze jakas jest więc identyczne nie będą, ale te różnice powinny być minimalne - 0.1 - 0.3 V max. U ciebie jest więcej. Nie wiem jak czuły masz ten miernik, ale możesz spróbować zmierzyć napięcia nie względem masy ale miedzy początkiem a końcem przewodu lub między żródłem (np. szczotka prądnicy) a odbiornikiem (np. aku). To samo między masami. Masa silnika i minus aku. Pomiary przeprowadź na zakresie ok 1-2V. W sprawnej instalacji nie powinno być więcej niż to co pisałem wyżej.
W kwestii miernika. Wg. mnie każdy miernik cyfrowy za 15zł a juz na 100% za 50 zł jest dokładniejszy od wskazówkowego!
W kwestii zakłóceń pomiarowych od układu zapłonowego:
Któryś z kolegów pisał (sorry skleroza) słusznie (prawie) że należy dołączyc równolegle do miernika rezystor. Tylko ze nie może byc to 56k tylko mniej powiedzmy 1k. A najlepiej  zapiąć małą żarówkę - 2W. Przy niej żadne zakłócenia nam nie grożą.
Ludzie na forach wypisują głupoty (urban legends), że pomagają dłuuugie kable pomiarowe. Bzdura ta rozprzestrzenia się jak łańcuszek św. Antoniego...
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
4554 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 17, 2012, 18:15:27
wysłana przez Kurzyn
7 Odpowiedzi
3720 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 15, 2013, 07:14:27
wysłana przez Orzeszek
74 Odpowiedzi
15588 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 07, 2013, 20:58:45
wysłana przez Mofeix
105 Odpowiedzi
27633 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 19, 2016, 19:59:41
wysłana przez Paweł Świecie
1 Odpowiedzi
2477 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 07, 2018, 18:06:21
wysłana przez janosikmz19822