Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 01:37:49
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Cylindry nie do pary  (Przeczytany 3695 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Cylindry nie do pary
« dnia: Września 18, 2012, 22:06:50 »

Jak w temacie.Mam tak że jeden cylinder jest po 1 szlifie a drugi po 2 szlifie.Pytanie mam takie czy ma to jakiś wpływ na moc,na wał itp??
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Cylindry nie do pary
« Odpowiedź #1 dnia: Września 18, 2012, 22:12:13 »

Teoretycznie tak 
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

von_Majzel

  • Gość
Odp: Cylindry nie do pary
« Odpowiedź #2 dnia: Września 18, 2012, 22:16:23 »

Nie powinno się zakładać różnych szlifów do Jawy . Tak podaje instrukcja , a ja przypuszczam że będą wibracje od tego dość spore .
Zapisane

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Cylindry nie do pary
« Odpowiedź #3 dnia: Września 18, 2012, 22:18:43 »

To mnie pocieszyliście  :(
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: Cylindry nie do pary
« Odpowiedź #4 dnia: Września 19, 2012, 10:32:44 »

nie może byc dwóch różnych, inne średnice tłoków i automatycznie ich waga co wpływa na nierównomierne obciążenie wału, w skrajnych przypadkach gdy różnica wagi jest spora wał potrafi pęknąc, może nie w takim moto ale w samochodach tak się dzieje.
rada, zrób szlif na drugim cylindrze i bedziesz miał już do pary
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Cylindry nie do pary
« Odpowiedź #5 dnia: Września 19, 2012, 10:59:43 »

Raczej w Jawie wał nie pęknie , jest na to zbyt miekki , przykładowo w maluchu gdzie jest to sztywniejszy sporo , bo odlewany to bardziej możliwe . Raczej przypuszczałbym że bedą nierównomierne wibracje - i to spowoduje że np lewe łożyska padną wcześniej niż druga strona . I bedzie trząść silnikiem .


EDIT:
Szlif trzeba zrobić obu naraz . Wtedy ma się komplet , który będzie mieć równy przebieg . A nie tak że jeden padnie po 10'000 km a drugi po 25'000 km ... Ale każdy robi dla siebie , jak zrobi tak bedzie mieć .

A z motorem to jak zrobisz tak będziesz mieć . Jak zrobisz porzadnie to długo będziesz jeździć , proste . Jak zrobisz na szybko i tanio , to potem bedzie kolejny głos jakie te Jawy nie są awaryjne , że dużo palą , że nie mają mocy itp =]
« Ostatnia zmiana: Marca 27, 2013, 11:51:58 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Cylindry nie do pary
« Odpowiedź #6 dnia: Września 19, 2012, 16:10:06 »

Po za tym ciężko może być ją ustawić by pracowała równo bo jak wiadomo jawa ma jeden gaźnik ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Kartery, czy do pary?

Zaczęty przez quick Mechanika

7 Odpowiedzi
4129 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 25, 2009, 16:15:05
wysłana przez Jawsim
7 Odpowiedzi
2861 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 05, 2017, 14:47:16
wysłana przez Pietras
3 Odpowiedzi
3042 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 31, 2018, 11:15:39
wysłana przez Rozztocz
2 Odpowiedzi
1887 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 10, 2020, 18:57:01
wysłana przez kamil199402
8 Odpowiedzi
2115 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 05, 2021, 18:18:53
wysłana przez azbescik2