Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:27:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ustawianie zapłonu  (Przeczytany 12590 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kozak471

  • Gość
Ustawianie zapłonu
« dnia: Września 24, 2012, 18:59:56 »

Witam, mam problem  z ustawieniem zapłonu w mojej 638’ce. Otóż gdy ustawie przerwę na przerywaczach
0,3mm, i ustawie tłoka w pozycji 2,7 cm to brakuje mi regulacji przesuwam w koło i nic. Może być tak, że zamiast cofać to poporostu wyprzedzam zapłon przez moje niedopatrzenie ?
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: Września 24, 2012, 19:04:22 »

Ustaw dużą płytkę mniej więcej na środku, potem prawy tłok do góry, ustaw teraz 0,3 i musisz znaleźć regulację.
Jak obracasz płytkę z zegarem, czyli w prawo to zapłon opóźniasz.
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: Września 24, 2012, 19:10:08 »

Wyprzedzenie 2.7 cm?? To nic dziwnego, że regulacji brakuje.
Na którym cylindrze brakuje regulacji??
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: Września 24, 2012, 19:13:25 »

Przy 2,7cm to na obydwu :D
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

kozak471

  • Gość
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: Września 24, 2012, 19:17:08 »

Moj błąd ustawiam na 2,7 mm.






Ok, zacznę jutro od nowa płytkę całą ustawie na środku i wtedy ustawie przerwę na przerywaczach. A co z pół płytką jak ją zacząć też jakoś na środku i szukać idealnego ustawienia ?
« Ostatnia zmiana: Września 24, 2012, 19:24:22 wysłana przez kozak471 »
Zapisane

przemek_2255

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 123
  • JAWA TS350 638-1 91r
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: Września 24, 2012, 19:23:20 »

a napewno dobry przerywacz do dobrego cylindra ustawiłes???
Zapisane

kozak471

  • Gość
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #6 dnia: Września 24, 2012, 19:25:27 »

No słuchaj górny przerywacz do prawego cylindra a ten na pół płytce do lewego.
Zapisane

przemek_2255

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 123
  • JAWA TS350 638-1 91r
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #7 dnia: Września 24, 2012, 23:03:42 »

nie koniecznie musisz popatrzec po kolorach kabli które idą od przerywaczy do cewek WN. Zazwyczaj jest tak że górny od lewego a na pół płytce od prawego.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #8 dnia: Września 24, 2012, 23:24:37 »

Górny przerywacz z żółtym kablem w 472, czarny w 638, idzie do prawej cewki. I jak tak jest to jest ok.
Jak ustawisz w połowie, potem przerwa i nie znajdziesz wyprzedzenia 2,7, to cofasz płytkę na max i wtedu ustaw znowu przerwę w GMP no i nie ma bata żebyś nie znalazł 2,7mm przed GMP.

Zapisane
    Status GG

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #9 dnia: Września 25, 2012, 20:46:34 »

Przerwy nie ustawia się w gmp tylko w największym rozwarciu przez krzywkę.


Ustawiałem tak zapłon i knedel odżył, oraz bez problemu znalazłem wyprzedzenie jakie chciałem.


Jak płytka zapłonu jest zwichrowana to na pewno platynki nie będą się dobrze stykać.


Przerwę ustaw 0,35mm.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

kozak471

  • Gość
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #10 dnia: Września 25, 2012, 20:48:24 »

Witam, ustawiłem zapłon ale jest trochę różnica. Od niskich obrotów mam troszkę muła czy po prostu do nowej regulacji muszę też wyregulować gaźnik ?
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #11 dnia: Września 25, 2012, 20:57:19 »

Z tym 2,7 to rużnie może bywac bo u mnie jakoś nie chce działac jak powinno, jak dam na 3,5 to chula jak ta lala ale może tylko u mnie tak jest albo żle ustawiam.
Zapisane
    Status GG

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #12 dnia: Września 25, 2012, 21:16:11 »

Jawoltomen mylisz się akurat technik ustawiania zapłonu w jawie jest wiele, Ustawiałem zapłon twoja metoda na zlocie i wyszła dupa, metodą przerwy w GMP i było lepiej.
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #13 dnia: Września 26, 2012, 06:59:33 »

Każdy knedel inny, u mnie metoda z największym rozwarciem przez krzywkę się sprawdziła.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

cdsoftware

  • Gość
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #14 dnia: Września 26, 2012, 08:14:27 »

Jawoltomen mylisz się akurat technik ustawiania zapłonu w jawie jest wiele, Ustawiałem zapłon twoja metoda na zlocie i wyszła dupa, metodą przerwy w GMP i było lepiej.

Zgadzam się z Gustawem w 100% :)
Nie zgadzam się z Jawolotmen i z PPRush - nie należy od razu z góry zakładać, że ktoś ma źle złożony wał z czopem źle wciśniętym.
Należałoby to sprawdzić żeby raz na zawsze rozwiązać problem i odwieczne kłótnie.

Czyli na zlocie wziąć knedla z fabrycznym wałem i fabryczną krzywką.
Sprawdzić przerywacz w GMP czy jest wtedy w maksymalnym wznosie krzywki - jeśli jest to teoria PPRush'a i Jawolotmena będzie jak najbardziej prawidłowa. Jeśli w GMP przerywacz znajduje się w trakcie wznosu krzywki to teoria ustawiania przerwy w max rozwarciu jest o kant tyłka potłuc i sprawdzi się prawdopodobnie tylko tam gdzie rzeczywiście wał jest nieprawidłowo złożony.
Pragnę zauważyć żę płytkę z przerywaczami można przekręcić o dość spory kąt - więc czop trzeba by przestawić o pewnie dobre 90 stopni żeby nie dało się wyregulować prawidłowo zapłonu.

Więc proponuję na Kamieńsk zadanie do odrobienia - bierzemy knedla z dobrym czytaj fabrycznym wałem i sprawdzamy ;)

Zakład o przekonanie :)

Według mnie ustawianie 0,4 w max rozwarciu to za mało - przynajmniej tak było u mnie, 0,4 w GMP to było pewnie z 1mm przy max rozwarciu.

Pozdrawiam !

PS:
A mnie to już nie dotyczy ;) Promoto działa jak się patrzy :D
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #15 dnia: Września 26, 2012, 09:03:51 »

Nic nie da takie badanie. Pierwsze to to ze krzywka się ściera i to głównie przez nią są później problemy z ustawieniem zapłonu.
Witam, ustawiłem zapłon ale jest trochę różnica. Od niskich obrotów mam troszkę muła czy po prostu do nowej regulacji muszę też wyregulować gaźnik ?

Ustawiłeś na 2,7mm?
Spróbuj jeszcze ustawić  2,6mm. Nie każda jawa chce dobrze jechać na ustawieniach z serwisówki ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

cdsoftware

  • Gość
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #16 dnia: Września 26, 2012, 09:06:34 »

Nic nie da takie badanie. Pierwsze to to ze krzywka się ściera i to głównie przez nią są później problemy z ustawieniem zapłonu.
Witam, ustawiłem zapłon ale jest trochę różnica. Od niskich obrotów mam troszkę muła czy po prostu do nowej regulacji muszę też wyregulować gaźnik ?

Ustawiłeś na 2,7mm?
Spróbuj jeszcze ustawić  2,6mm. Nie każda jawa chce dobrze jechać na ustawieniach z serwisówki ;D

Nie przesadzajmy z tym ścieraniem się krzywki.
Prędzej zetrze się bakelit/plastik się po niej ślizgający i moto stanie bo nie będzie miało przerwy, niż zetrze się krzywka.
Do eksperymentu można wziąć nową krzywkę :P ja mogę użyczyć swoją która leży i nie jest mi potrzebna, a nie wykazuje jakichkolwiek oznak zużycia.
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #17 dnia: Września 26, 2012, 09:10:35 »

masz racje ale nie do końca ;D
nigdy nie wiadomo ile taka krzywka w swoim życiu starła tych platynek i ile razy był smarowany ten filc. Sam mam w garage krzywkę która jest praktycznie całkowicie starta. Jest owal ale różnica to 0,3mm ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

radzisz

  • Gość
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #18 dnia: Września 26, 2012, 09:13:59 »

Po mojemu ona się nie wyciera ,jedynie może dostać luzu (luźno się nasuwa) a tak nie powinno być, ma siedzieć na sztywno.

Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #19 dnia: Września 26, 2012, 09:29:30 »

Radzisz wiem że ona ma siedzieć na sztywno. Też mi się wydawało że raczej to jest nie możliwe by ona się wytarła a jednak może. Mam 3 krzywki i wszystkie wyglądają ok, tylko ta jedna jest okrągła.
No ale w sumie wałki rozrządu się wycierają choć mają obfite smarowanie to w sumie dlaczego nie może się wytrzeć głupia krzywka w jawie?
W szkole uczą że zużyciu sciernemu narażone są elementy współpracujące ze sobą o dużej różnicy twardości między sobą :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #20 dnia: Września 26, 2012, 10:12:33 »

Może też być patent z wirnikiem od altka na 6V czopie.
I wirniki ma luz i stąd się biorą bicia i nadmierne otwieranie przerywaczy.
Zapisane
    Status GG

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #21 dnia: Września 26, 2012, 13:10:41 »

Strażak Twoje patenty przemilczę. PPRush ma rację bo tak powinno się robić w każdym innym sprzęcie ale w jawie nigdy nie wiesz czy płytka jest prosta czy krzywka siedzi jak powinna czy klin od wirnika nie jest ścięty dlatego czasem nawet w GMP może być źle ale od tego jest regulacja i wolne popołudnia :)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #22 dnia: Września 26, 2012, 13:55:06 »

Strażak Twoje patenty przemilczę.
Kilka ładnych lat jeździłem na czopie 6V i zapłon mogłem ustawić. Tylko wirnik był dosyć luźny zanim się go dokręciło :D
Ale da się ? da  :P
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #23 dnia: Września 26, 2012, 15:10:06 »

Sprawdź czy na czopie wirnika nie masz na końcu zrobionego "grzybka" od bicia młotkiem. Ja tak miałem i za cholere nie mogłem ustawić zapłonu.


PS. To nie ja biłem młotkiem po czopie.
Zapisane

kozak471

  • Gość
Odp: Ustawianie zapłonu
« Odpowiedź #24 dnia: Września 26, 2012, 18:46:52 »

Dzisiaj kupiłem szczelinomierz i wziołem się od nowa za ustawianie. Jak jechałem wczoraj po ustawieniu było ok tylko lekkiego muła miałem od niskich obrotów. Dzisiaj jadę do szkoły i w połowie drogi na jeden gar mi chodziła. I w drodze powrotnej jechałem na jednym cylindrze. Po powrocie wziołem się za ponowne ustawianie. Przerwa na przerywaczach 0.30, tłok przed gmp 2.7-2.8. I dalej to samo potem sprawdziłem iskrę. To na jednym tym nie chodzącym cylindrze była mniejsza i słabsza. To zamieniłem świece i dalej to samo. Dobrze, że mam 2 silnik na części to zamieniłem kondensatory. I od razu odezwał się cylinder. I Zapłon też jest dobrze ustawiony tak jak chciałem. I jeszcze chyba filter do wymiany mam, strasznie ciężko przez niego powietrze idzię. Nic dziwnego 20x lat daje swoje znaki.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
5375 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 22, 2010, 20:14:41
wysłana przez Jawsim
3 Odpowiedzi
4785 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 02, 2012, 07:45:42
wysłana przez cdsoftware
2 Odpowiedzi
3236 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 12, 2012, 21:14:28
wysłana przez bartek10
9 Odpowiedzi
5030 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 25, 2014, 20:15:22
wysłana przez Biały
14 Odpowiedzi
7384 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 28, 2014, 13:00:38
wysłana przez muczos