Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 15, 2025, 22:28:48
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634  (Przeczytany 9410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Thedyndek

  • Gość
Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« dnia: Września 24, 2012, 20:00:20 »

Witam mam problem z moją Jawą ponieważ nie mogę ustawić zapłonu na prawym cylindrze. Lewy pracuje idealnie. Po zmianie kapturków z lewego na prawy i na przerywaczas odwrotnie kabli wtedy prawy działał bez zarzutu. Kupuje co chwile nowe cewki zapłonowe, nowe kable , przerywacze. Nie mam pojecią co to może być. Próbowałem ustawiać na słuch ten prawy cylinter lecz nic to niedaje , czasami załapie. Świece sprawdzałem szczelinomierzem (przerwa wynosi 0,7mm) mam kilka kompletów iskra 95 i ngk. Proszę o pomoc.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #1 dnia: Września 24, 2012, 20:23:48 »

No przecież masz cewkę trafioną. Jak zamieniasz fajki i kable na przerywaczach to zamieniasz cewki. Czyli wniosek jak się objaw przenosi, cewka pierdut.

Przerwę ustaw na 0,5 na świecy. W 6V powinna być nieco mniejsza.
Zapisane
    Status GG

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #2 dnia: Września 25, 2012, 09:38:42 »

"Bociana dziobał szpak. A potem była zmiana i szpak dziobał bociana".
Ale to chyba nie to, bo :
Kupuje co chwile nowe cewki zapłonowe, nowe kable , przerywacze. czasami załapie.
Tylko czy te nowe cewki były wymieniane na miejsce starej?
Zrób porządną masę ciągnąc kabel od jakiejś śruby silnika do punktu masowania na ramie!
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #3 dnia: Września 25, 2012, 10:46:35 »

a najlepiej pociągnij od silnika do minusa akumulatora, ja zrobiłem według rad forumowiczów i pomogło, moto nie przerywa teraz tak bardzo na wolnych, w sumie to wcale nie przerywa.
Zapisane
    Status GG

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #4 dnia: Września 25, 2012, 11:55:20 »

Arek. Czyżbyś nie był zwolennikiem ORYGINALNOŚCI Jawy/CZ ??? :D
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #5 dnia: Września 25, 2012, 13:02:59 »

dlaczego tak sądzisz?

Zapisane
    Status GG

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #6 dnia: Września 25, 2012, 13:32:12 »

Bo w oryginale tej masy nie było...
Są na forum tacy, co nawet knedlowe dziadostwo traktują jak świętość i męczą się starając się nic nie zmieniać...
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #7 dnia: Września 25, 2012, 14:47:35 »

Wiem że nie było ale patrzac z innej strony to jeśli ma pomóc w działaniu to dlaczego nie, ingerencja w oryginalnośc znikoma a odpowiednie poprowadzenie kabelka jest nie do wypatrzenia.
Zawsze można szybko zdemontowac jeśli zainstnieju ku temu potrzeba czyż nie.

A jak chce ktoś miec egzemplarz unikatowy w 101% oryginalny i do jazdy od świeta to jak najbardziej ale jak ma mi moto słuzyc do codziennej jazdy to takie drobiazgi jak dodatkowa masa mi nie przeszkadza. Nawet bodajże przy rejestracji na zabytek jest cos koło 80 % oryginalności chyba, więc minimalne zmiany sa dopuszczalne.
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #8 dnia: Września 25, 2012, 16:32:36 »

O ile się nie mylę to w CZ regulator napięcia jest połączony przewodem masowym z prądnicą. Mylę się??
Zapisane

Bufon

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Podlasiak
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #9 dnia: Września 25, 2012, 18:52:58 »

lopez masz rację. w cz 350 6v był kabel masowy od regulatora do prądnicy ale też nie we wszystkich
Zapisane
    Status GG

Thedyndek

  • Gość
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #10 dnia: Września 25, 2012, 19:57:39 »

To znaczy sprawdzałe prąd doprowadzany na świece za pomocą miernika. I na jednym i drugim był jednakowy. Moja jawa była malowana więc może właśnie być brak masowania i tak się dzieje. Czasami udało mi się ją wyregulować na perfekt i chodziła z 4 miesiące bez zarzutu ale do czasu. Postaram się pokombinować jeszcze. Dzięki z góry. ;)

Edit:
Jack oczywiście . Zawsze tak robię . A obodowa cewki ma się porządnie stykać z ramą?bo tamte miejsca mam dosyć mocno pomalowane.

NIE PISZEMY POSTA POD POSTEM! Lektura regulaminu się kłania...
« Ostatnia zmiana: Września 27, 2012, 07:52:37 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #11 dnia: Września 26, 2012, 11:30:19 »

Bocian
To tylko dziecięcy wierszyk, ale jak masz kompleksy możesz napisać swoją wersję, gdzie dziobany będzie szpak... :D

Jack oczywiście . Zawsze tak robię .
Ale co TAK ROBISZ?
Cytuj
A obodowa cewki ma się porządnie stykać z ramą?bo tamte miejsca mam dosyć mocno pomalowane.
Widać że nie kumasz bazy. Ponoć  mierzysz prądy cewek ???
A obudowa cewki jest odizolowana od jej zawartości! Sprawdź to omomierzem. Jeżeli tak nie jest to masz przebicie wewnątrz cewki.
Dla działania zapłonu cewka może wisieć w powietrzu. Nie jest istotne czy jej obudowa ma masę czy nie!
Zapisane

Thedyndek

  • Gość
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #12 dnia: Września 29, 2012, 20:55:51 »

Miałem na myśli w odpowiedzi do twojego posta , że podczas wymiany cewki na nową kable przekładam tak samo patrząc na oznaczenia. Po dzisiejszej regulacji prawy cylinder zaczął łapać co drugi raz swojego cyklu ale na tym się skończyło.
Zapisane

mazi2008

  • Gość
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 01, 2012, 16:22:59 »

Witam!!! mam dla ciebie gotową odpowiedź na twój problem!!! Bez szczegółowych pytań mogę z pewnością powiedzieć że masz problem z tym garem ,który akurat pracuje na dolnym przerywaczu!  Dzieje się tak dlatego że: gdy ustawisz prawidłowe przerwy na obu przerywaczach i prawidłowy zapłon robisz to na pewno za pomocą żarówki i czujnika wkręconego w miejsce świecy, to wał jest w spoczynku i w momęncie gdy uruchomisz silnik wał ten zaczyna podskakiwać (zbyt duży luz na łożysku) i przerwa ta znacząco się zmniejszać co z kolei powoduje krótsze ładowanie się cewki a co z kolei jest przyczyną wadliwej pracy tego cylindra (dymienie,przerywanie albo całkowity brak pracy) dodatkowym skutkiem tej sytuacji jest poważne opóźnienie zapłonu!!!  Jeżeli ktoś nie jest w temacie to dodatkowo w sposób najprostszy wyjaśniam iż przerwa na przerywaczu i kształt krzywki ściśle ze sobą jest uzależnione ,gdyż oba te parametry wpływają na czas ładowania się cewki i jakość iskry na świecy!!!!  Tak więc reasumując -jeżeli luz nie jest jeszcze tragiczny to dorażnie przerwę na dolnym przerywaczy ustawić nawet 2 razy większą niż trzeba  ,albo wymienić łożyska!!!! Pozdrawiam   Darek(mazi2008)
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1724
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 01, 2012, 16:50:17 »

Ja mogę dodać, że warto sprawdzić simering na prawym czopie wału. Zdejmij elektrownie i wirnik przypatrz się dokładnie, przy okazji poruszasz tym czopem i bedziesz wiedział czy ma luz na łożysku.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

von_Majzel

  • Gość
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 01, 2012, 17:06:29 »

mazi2008 :
1. Skąd Ty wiesz że inni mają zbyt duże luzy na łożyskach wału ??
2. Proszę nie pisać wielokrotnie tego samego postu ... wiem że chcesz się pochwalić , ale kto ma przeczytać to przeczyta .


To co opisałeś (zmniejszenie przerwy) powoduje raczej dłuższy czas ładowania się cewki od dolnego przerywacza , nie ?
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2012, 17:12:57 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 01, 2012, 17:34:13 »

Mowa jest o prawym cylindrze, a z tego co mi wiadomo to dolny przerywacz jest od lewego.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 01, 2012, 18:02:04 »

Witam!!! mam dla ciebie gotową odpowiedź na twój problem!!! Bez szczegółowych pytań mogę z pewnością powiedzieć że masz problem z tym garem ,który akurat pracuje na dolnym przerywaczu!  Dzieje się tak dlatego że: gdy ustawisz prawidłowe przerwy na obu przerywaczach i prawidłowy zapłon robisz to na pewno za pomocą żarówki i czujnika wkręconego w miejsce świecy, to wał jest w spoczynku i w momęncie gdy uruchomisz silnik wał ten zaczyna podskakiwać (zbyt duży luz na łożysku) i przerwa ta znacząco się zmniejszać co z kolei powoduje krótsze ładowanie się cewki a co z kolei jest przyczyną wadliwej pracy tego cylindra (dymienie,przerywanie albo całkowity brak pracy) dodatkowym skutkiem tej sytuacji jest poważne opóźnienie zapłonu!!!  Jeżeli ktoś nie jest w temacie to dodatkowo w sposób najprostszy wyjaśniam iż przerwa na przerywaczu i kształt krzywki ściśle ze sobą jest uzależnione ,gdyż oba te parametry wpływają na czas ładowania się cewki i jakość iskry na świecy!!!!  Tak więc reasumując -jeżeli luz nie jest jeszcze tragiczny to dorażnie przerwę na dolnym przerywaczy ustawić nawet 2 razy większą niż trzeba  ,albo wymienić łożyska!!!! Pozdrawiam   Darek(mazi2008)

Ja właśnie takie objawy miałem, wieczne problemy z prawym cylkiem..
i był widoczny luz na elektrowni, więc zrobiłem regenerację wału, ciekawe czy moje problemy zginą:)
Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

mazi2008

  • Gość
Odp: Problem z prawym cylindrem. Jawa 350 cz /634
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 01, 2012, 21:20:28 »

Witam!! sorki jak poprzednio wysłałem więcej niż raz odpowiedź- jestem tu dopiero od wczoraj! To co pisałem o tym prawym_garze,o problemach z jego pracą  to jest podparte doświadczeniem zdobytym przy naprawianiu takich sprzętów ( parę ładnych lat_do tyłu robiłem remonty takich sprzętów dosyć często, dla kolegów i znajomych) i w tym celu w tamtym czasie zakupiłem lampę_stroboskopową, czujnik mikrometryczny wkręcany zamiast świecy ,miernik ciśnienia i mierniki elektryczne! Moje twierdzenie_można łatwo sprawdzić!:: ustaw przerwy na obydwu przerywaczach jednakowo, ustaw zapłon na właściwy na obydwu tłokach, pod_śrubkę krzywki przykręć mały blaszany krążek , zaznacz punkty które będą się pokrywały z otwarciem przerywaczy i podepnij_lampę stroboskopową ( nawet 6v można tylko zasilanie lamy podepnij do innego aku)  I JEŻELI po odpaleniu silnika punkty będa_w innym iejscu to ja mam rację  (przesuniecie będzie wynikać z luzu łożyska i podskakiwania wału gdyż CZ ani JAWA nie ma_odśrodkowego przyśpiszacza zapłonu)  Mam także świadomość że waże jest jeszcze wiele innych żeczy(ciśnienie na cylindrze,_czystość wydechu,stan simerringa na wale),ale jeśli ktoś już szuka w elektryce to te żeczy już sprawdził!!! ,Jeszce jedno_-można spróbować jeszcze jednego rozwiązania-podepnij obcy akumulator prosto do cewek na zaczey zasilające a minus do ramy i_odpal sprzęta!!( często przyczyną są spadki na instalacji-stacyjka,zaciski)   Mam nadzieję że komuś pomogłem Jeżeli ktoś coś_potrzebuję a ja dam radę to proszę pisać   mój mail to  mazi2008@o2.pl  pozdrawiam!!!
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2012, 22:29:08 wysłana przez mazi2008 »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
44 Odpowiedzi
21475 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 06, 2012, 19:03:45
wysłana przez Pavlus
19 Odpowiedzi
6728 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 17, 2014, 22:32:42
wysłana przez Jawaczeska350ts
51 Odpowiedzi
12714 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 19, 2016, 23:40:37
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
25 Odpowiedzi
9879 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 07, 2016, 23:24:00
wysłana przez Mariangtix
27 Odpowiedzi
3538 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2022, 13:55:09
wysłana przez kamil199402