Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 11:20:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do dołu

Autor Wątek: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638  (Przeczytany 88589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #125 dnia: Kwietnia 28, 2015, 22:22:37 »

Kurde jeden chwali i drugi i weź tu wybierz  ???

Co raz wiecej elementów innych firm udaje sie nam z powodzeniem zastosować w Jawie.
Jesteśmy niczym OBRSO dla FSO  :D
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #126 dnia: Kwietnia 28, 2015, 22:36:16 »

Dobra Panowie. Małe podsumowanko po przejechaniu 1000km na mickarbie.

Kolego Rozztocz, zabrakło mi w podsumowaniu słowa o zadymieniu. Czy uległo zmianie?
Pytam właśnie o to, ponieważ jakoś szczególnie zależy mi na bezdymnej pracy silnika.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #127 dnia: Kwietnia 28, 2015, 23:27:02 »

Kolego Second pytaj Alka i Karolka. Oni jechali za mną... Ja w lusterkach dymu nie widziałem. Oczywiście jak przycisnąłem ponad 110km/h to tak smuga zostaje... Ale tak jak jechaliśmy spokojnie to chłopaki mówili że za mną spoko...
W porównaniu do Jikova jest o niebo lepiej. Zadymienie było za mną zawsze, bo jeżdżę na czerwonym mineralnym castrolu. Więc on trochę bardziej dymi niż półsyntetyki...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2341
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #128 dnia: Kwietnia 29, 2015, 08:31:11 »

Jawa musi kopcić ;) To jest urok dwutakta . Popatrzcie na to od innej strony . Jeden leje malinkę mineralną inny castrol syntetyk . Jeden daje 1/40 a inny 1/50 (o docieraniu już nawet nie wspominam) . Przejdźcie się na zlocie i oglądnijcie rejestracje widać kto kopci i pluje olejem a inny ma zadek czyściutki

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #129 dnia: Maja 05, 2015, 09:47:17 »

Dzis dotarl z Indii gaznik Mikcarb VM28. Z zakladaniem mi sie nie spieszy ale chcialem napisac o lince a dokladniej jej lączeniu z przepustnicą. Rozni sie ono od wielu innych gaznikow w tym od Jikova i moze wywolac troche konsternacji. Nypel na koncu linki musi byc troche grubszy niz do Jikova. Wklada sie go w centralny otwor przepustnicy, przesuwa w bok w rowku w ksztalcie litery L i blokuje w nim blaszką dociskaną sprezyną przepustnicy.
Wklejam angielska instrukcje do Mikcarba, w ktorej jest to wyjasnione. Ustawianie poziomu paliwa tez jest tam opisane.
http://www.hitchcocksmotorcycles.com/pictures/content2/micarb_notes_-_a4.pdf
Jak dorobie linke to zapodam szczegoly.
A na marginesie dodaje, ze adres, z ktorego wyslano mojego Mikcarba, zawiera slowo Nagar...

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #130 dnia: Maja 05, 2015, 10:58:35 »

Kolego Yabaman u mnie linka pasowała bez przeróbek. Fakt że odlew tam gdzie jest ta literka L był nie dokładnie wyszlifowany i musiałem się chwilę nagłowić jak ta linka ma być założona... U mnie działa na oryginalnej Jawowskiej lince...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #131 dnia: Maja 05, 2015, 11:06:59 »

Potrzebna "grubosc" nypla ocenilem na oko ale jesli Kolega potwierdza, ze oryginalna linka pasuje to tym lepiej. Po prostu pomyslalem sobie, ze jesli nypel bedzie mial srednice nieco tylko mniejsza niz centralny otwor przepustnicy to pewniej sie o nia zahaczy.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #132 dnia: Maja 05, 2015, 11:12:16 »

Potrzebna "grubosc" nypla ocenilem na oko ale jesli Kolega potwierdza, ze oryginalna linka pasuje to tym lepiej. Po prostu pomyslalem sobie, ze jesli nypel bedzie mial srednice nieco tylko mniejsza niz centralny otwor przepustnicy to pewniej sie o nia zahaczy.

Wieczorem postaram się zrobić zdjęcie jak moja linka jest założona...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #133 dnia: Maja 10, 2015, 15:23:55 »

Są juz w tym wątku zdjecia Mikcarba wmontowanego do TS-ki a czesc Kolegow miala zapewne okazje oglądac go na zlocie. Pozwalam sobie jednak dodac zrobione dzis zdjecia, na ktorych mozna ocenic wymiary VM28 w porownaniu do oryginalnego Jikova.
Ameryki nie odkrywam ale komus moze sie przydac.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #134 dnia: Maja 10, 2015, 17:15:30 »

O tym nie pomyślałem. Ale od czego jest forum. Fajnie kolego że wrzuciłeś te pomiary ;)
A jeszcze zapytam jakie masz dysze w swoim mikcarbie?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #135 dnia: Maja 11, 2015, 17:04:54 »

Moj Mikcarb ma dysze wolnych obrotow 25 i glowna 110 (to standardowa konfiguracja do Royala 500). Gaznik nie jest jeszcze zalozony ale dysze wolnych obrotow chyba zmienie mu na 35 a jako glowna dobiore cos w zakresie 100 - 130 bo takie dysze mam.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #136 dnia: Maja 11, 2015, 21:42:47 »

Yabaman, a podasz może jaki rozmiar gwintu mają dysze? Jeżeli np. M5 to mamy szeroki wybór do dostania od innych gaźników.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #137 dnia: Maja 11, 2015, 21:48:47 »

Dysza glowna mikcarba ma gwint M5 i mozna zastosowac dysze od innych gaznikow. Oryginalna ma kolnierz o srednicy 8mm (specyfikacja Mikuni) ale te popularniejsze z kolnierzem 6mm (specyfikacja Keihina) tez pasuja.
Dysza wolnych obrotow stanowi calosc z rurka emulsyjna i w jej miejsce pasuja dysze od niektorych gaznikow Mikuni (lub ich chinskich kopii). 

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #138 dnia: Maja 11, 2015, 22:32:27 »

Kolego Yabaman, moja jawa chodzi bardzo ładnie na tej samej konfiguracji dysz, ale jeśli masz chęć to zmień, zobaczymy jak silnik będzie na tym pracował
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #139 dnia: Maja 11, 2015, 22:51:14 »

Pytałem, bo VM24 pasujący do żeliwniaka ma uboższą dyszę główną.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #140 dnia: Maja 11, 2015, 23:36:06 »

Mikcarba VM24 w kawalkach nie widzialem ale w zestawie naprawczym do tego gaznika widac dysze o takim samym ksztalcie jak w VM28. A wiec zdjecia, ktore powyzej wkleilem, pokazuja dysze pasujace do obu gaznikow Mikcarb.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #141 dnia: Maja 11, 2015, 23:40:54 »

Aaa i jeszcze jedna ciekawa rzecz jaką zauważyłem. Zawsze miałem bardziej okopcony lewy tłumik na końcówce. Po ostatnim myciu i przejechaniu około 200km tłumiki są okopcone równomiernie...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #142 dnia: Czerwca 06, 2015, 15:05:43 »

W koncu zabralem sie za swojego Mikcarba i go zalozylem. Ladnie na nim Jawa pracuje. Jak pojezdze to zdam relacje ale najpierw pozwole sobie wrocic do kwestii dysz.
Zalaczam zdjecia przedstawionych powyzej dysz glownych wkreconych do Mikcarba. Mozna przekonac sie, ze dysze obu rodzajow tam pasuja.
Dysze wolnych obrotow zmienilem na rozmiar 30. Po regulacji  Jawa wolno na niej mruczy, bez zadnych opoznien wkreca sie na obroty i wraca na wolne wiec jest chyba dobrze (pojezdze i sprawdze jeszcze oryginalny rozmiar 25 i cos wiekszego niz 30).
Gaznik z airboxem polaczylem guma od Royala 500 i zaciskami od jakiejs Hondy (z zasobow garazowych; chyba od CB 1100).
Ku kontemplacji wklejam strony z dyszami z japonskiego katalogu motocyklowego.

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #143 dnia: Czerwca 06, 2015, 19:36:23 »

Już nie moge doczekać się swojego egzemplarza, bo mój gaźnik zaczyna co raz gorzej pracować. Raz trzyma ustawione obroty a raz są za niskie. O spalaniu wolę się nie wypowiadać.
Jeszcze raz zapytam. Nie ma potrzeby zmiany dysz od razu? Można śmiało zakładać. Poziomu paliwa również nie trzeba regulować? :)
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwca 06, 2015, 19:51:30 »

W TS nie, nie w wersji do TS. Roztocz ma micarba do TS i dysz nie zmieniał, ale model do żeliwniaka ma dyszę 90, na której zatrzesz silnik. Przejrzałem trochę ofert na ebayu i VM24 ma główną dyszę 90 głównie. Jak przyjdzie od Roztocza do mnie gaźnik to się dowiem jaka jest.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwca 07, 2015, 05:20:13 »

model do żeliwniaka ma dyszę 90, na której zatrzesz silnik.
Zatarcia raczej nie bedzie bo zmniejsza sie osiagi na wysokich obrotach.
TS na oryginalnym Jikovie jezdzi prawie normalnie z dysza 72 w miejscu glownej (zamiast 92). Prawie normalnie bo troche brakuje jej pary przy duzym otwarciu przepustnicy.
A jaka dysze ma oryginalny gaznik od zeliwniaka?

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #146 dnia: Czerwca 07, 2015, 10:32:24 »

Ja dobijam do 2500km przejechanych na tym gaźniku.
Spalanie oscyluje wokół 4L/100km. Jazda bardzo mieszana bo ostatnio dojeżdżałem nią no pracy cały tydzień...
Mam coś takiego że czasem zjeżdżając z góry puszczę gaz (czy dojeżdżając do skrzyżowania) to motocykl delikatnie poszarpuje. Zastanawiam się czy nie jest przyczyną stosunkowo mała dysza biegu jałowego.
Kolego Yabaman zwróć uwagę podczas testów czy będziesz miał podobne objawy.
Przekonamy się  czy to tylko przypadłość mojej smoczycy ;)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #147 dnia: Czerwca 07, 2015, 10:49:15 »

Roztocz spróbuj delikatnie opóźnić zapłon.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #148 dnia: Czerwca 07, 2015, 11:42:34 »

Mam elektronika od Groma... I tu też zastanawiam się czy nie ma wpływu "podwójna iskra" z cewki od CC700... Ale jakby nie patrzeć skład mieszanki też ma na to wpływ...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #149 dnia: Czerwca 07, 2015, 11:57:14 »

Iskra raczej nie, ja mam normalny gaźnik i zapłon sovek i tak mi poszarpywała jak był za wczesny. Dodatkowo było też takie szarpanie jak się jechało ze stałą prędkością 50km/h na 3 biegu.
Wcześniej próbowałem to korygować poziomem paliwa i srubą od biegu jałowego, ale nic to nie dawało.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
17 Odpowiedzi
6973 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 31, 2006, 02:53:20
wysłana przez Johnny
wielkie obroty

Zaczęty przez jawa 1234 Mechanika

6 Odpowiedzi
4313 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 24, 2008, 18:54:24
wysłana przez lluke
5 Odpowiedzi
21103 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2008, 21:23:24
wysłana przez Krycha
2 Odpowiedzi
4020 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2011, 19:32:05
wysłana przez Mathini
3 Odpowiedzi
3784 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 13, 2014, 10:25:15
wysłana przez czesiek