Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 11:20:40
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do dołu

Autor Wątek: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638  (Przeczytany 88589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #150 dnia: Czerwca 07, 2015, 11:57:42 »

na Vape też jest "podwójna iskra" i szarpania nie ma.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #151 dnia: Czerwca 07, 2015, 15:02:39 »

Zapłon mam ustawiony na 2.8mm i również zauważam szarpanie. Na 3.0mm nie miała mocy na "dole"
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #152 dnia: Czerwca 07, 2015, 17:50:31 »

model do żeliwniaka ma dyszę 90, na której zatrzesz silnik.
Zatarcia raczej nie bedzie bo zmniejsza sie osiagi na wysokich obrotach.
TS na oryginalnym Jikovie jezdzi prawie normalnie z dysza 72 w miejscu glownej (zamiast 92). Prawie normalnie bo troche brakuje jej pary przy duzym otwarciu przepustnicy.
A jaka dysze ma oryginalny gaznik od zeliwniaka?

Do 634 ma być 115, do CZ 350 ja już w końcu nie wiem. Podobno 103 do 472.6 dałem taką dyszę przed zlotem i silnik zaczął się zacierać. Z pogorszeniem osiągów to nie do końca prawda, jak masz za ubogą mieszankę, ale nie przesadnie ubogą to silnik ma super przyrost mocy i jest bardzo zrywny od samego początku, ale zabawa kończy się na wymianie cylindrów. Chyba, że masz większe szczęście i zgasisz silnik zanim się zatrzyma. Wcześniej miałem 115 i nie miałem takiego problemu, nawet w najpodlejszych warunkach silnik się nie zatrzymał(otwarta przepustnica, czeskie pagórki i skromna temperatura 34 stopni w słońcu) tylko wówczas jak miałem 115 to miałem bardzo wylatany gaźnik, którym dało się zgasić silnik. Odbudowałem gaźnik i chciałem to zrobić dając dysze z instrukcji obsługi i tematu wg. Mechanika350 ale jak widać wyszło to bokiem. Od razu napiszę, że lewego powietrza nigdzie nie ma, bo robiłem już test plaka. Pytanie jeszcze w jaki sposób była zrobiona dysza 103, którą kupiłem bo gaźnik stroi się na dwa sposoby. Po prostu na wymiar 115 to będzie 1.15mm, bądź na przepływ cieczy przez dyszę i wtedy wymiar będzie inny. Według czeskich źródeł model CZ 472 powinien mieć dyszę główną 112. To by się pokrywało z prawdą, bo na 115 nie miałem jakoś pogorszonych osiągów, mogłem spokojnie na liczniku zobaczyć 135 km/h. Mi silnik słabnął na otwartej przepustnicy więc dysza główna 103 była za uboga. Wszystkie inne możliwości wykluczyłem, wydechy szczelne, zapłon 2.7 przed GMP, zimne świece F100, hamulce nie były wciśnięte i nie tarły, nie było wiatru i było może 16 stopni jak silnik miał dość. Z maksymalną przejechałem może 500 m i koniec.

Z zapłonem jest to samo, bo jedna książka podaje skrajność, a czesi zrobili vape na 2.4 przed GMP więc coś jest na rzeczy. Może posiadacze Cezet 350 się wypowiedzą jakie mają dysze zamontowane w gaźnikach? Można by zweryfikować ile jest prawdy w tym wszystkim.

Cytuj
Zapłon mam ustawiony na 2.8mm i również zauważam szarpanie. Na 3.0mm nie miała mocy na "dole"

W żeliwniaku na 2.7 mam efekt nagłego "kopa". Ustawię 2.4 jak vape i zobaczymy.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 07, 2015, 17:53:08 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #153 dnia: Lipca 11, 2015, 13:52:47 »

Gazniki Mikcarb maja juz swoje watki poswiecone ustawieniom i regulacji. Pozwole sobie powrocic do dywagacji o innych zmiennikach oryginalnego Jikova.
Z internetowego szrotu motocyklowego wyhaczylem uklad dolotowy z Yamahy RD 250 ('76) lacznie z gaznikami oraz dodatkowo gazniki od Yamahy TZR250. Gazniki od RD250 to oryginalne Mikuni VM28, japonscy krewni Mikcarba VM28, juz z plastykowymi plywakami ale jeszcze z niemal identycznym odlewem. Troche te gazniki przelezaly i byly bardzo zasyfione ale udalo mi sie je doprowadzic do porzadku. Lewy gaznik ma ssanie i mozna go zakladac i uzywac pojedynczo (na te okolicznosc dostal dzis nowa dysze wolnych obrotow #30 i glowna #120). Prawy w konfiguracji do twina byl podlaczany do lewego i dlatego nie ma osobnej dzwigni ssania.
Gazniki od TZR250 (Mikuni TM28) maja pochylona gardziel ale przy odrobinie inwencji do Jawy TS da sie je zalozyc (wskazana bylaby zagieta rura laczona do oryginalnego krocca wlotowego i inny airbox lub stozek na wlocie. TZR to sportowy dwusuw i jego gazniki nadaja sie nawet do wyscigow. Nie ma w nich sruby skladu mieszanki - wymienia sie dysze wolnych obrotow i reguluje polozenie przepustnicy. Raczej nie sa to gazniki projektowane do jazdy na niskich obrotach i w Jawie sa troche "na wyrost" ale zanabylem je dla dwoch ukladow ssania na linke, ktore pasuja do Mikuni i Mikcarba VM28 (oraz do wielu innych japonskich gaznikow i ich chinskich kopii).

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #154 dnia: Lipca 20, 2015, 11:08:12 »

Znowu pod wlasnym postem ale bedzie mowa o kolejnym japonskim gazniku. Przedstawione powyzej gazniki VM28 z motocykli Yamaha RD i wczesnych modeli RZ "wyewoluowaly" i staly sie bateria gaznikow sprzezonych ze soba ukladem ssania i mechanizmem sterowania przepustnicami. Na ponizszych zdjeciach przedstawiam gazniki od yamahy RZ250R (jeszcze z poziomymi gardzielami; chyba z 2000 roku) polaczone z airboxem od RD250 z 1976 roku. Rozstaw gaznikow w tej baterii jest taki sam jak w starej RD250.
Przepustnice, a dokladniej walki je unoszace, sa mechanicznie ze soba sprzezone  a ich wzajemne polozenie reguluje sie srubami. Mozna uznac to za "synchronizacje". Ponaddto osobna sruba sluzy do ustalania polozenia obu sprzezonych przepustnic - zastepuje ona typowe ukosne sruby podpierajace przepustnice.
Do tarczy obracajacej walkami przepustnic zalacza sie dwie linki - jedna to ta od rekojesci gazu, druga przenosi obrot tych walkow na zawory w kanalach wylotowych.
Gazniki z tej baterii mozna rozlaczyc i lewy po zatkaniu wylotu ukladu ssania z prawej strony i dobraniu dysz moze byc zastosowany pojedynczo w miejsce oryginalnego Jikova.
Jako calosc bateria ta moze sluzyc jako material do przerobki Jawy 638 na dwa gazniki. Troche bedzie ciasno i trzeba by wyrzucic oryginalny airbox wraz z jego oslonami ale da sie ja wmontowac. Jak kiedys bede mial nadmiar czasu wolnego to moze sie skusze.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #155 dnia: Lipca 28, 2015, 14:55:12 »

PAnowie, u mnie na mickarbie i ustawieniu dysz 35 / 120 oraz iglicy na środku 3 ząbek od góry lub dołu było za ubogo i silnik ze dwa razy złapał - jeszcze chodzi ale pewnie zimą będziesz szlif. Przestawienie iglicy na drugi żabek od dołu ,czyli czwarty od góry pomogło i teraz lepiej trochę chodzi i mniej się grzeje. Świece miały taki charakterystyczny szarawy nalot - ktoś pisał że taki nalot jest wtedy gdy jest za uboga mieszanka. Powiedzcie proszę czy poprostu mam taki silnik który wymaga bogatej mieszanki czy raczej jest to spowodowane złym ustawieniem poziomu paliwa ? Za niski ? Czy może dysza 120 lub 35 to za mało dla jawy. Śruba składu mieszanki przy iglicy na drugim ząbku od dołu wykręcona ok 3/4 obrotu. Jak się wyktręci cały obrót to lepiej idzie ale znów się grzeje.
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #156 dnia: Lutego 07, 2016, 13:40:09 »

Gaznikowych eksperymentow ciag dalszy. Tym razem przyblize gaznik Keihin PE28 produkowany na licencji w Tajlandii oraz kopiowany w Chinach i na Tajwanie.
Na eBay-u trafilem chyba na ten licencyjny bo ma numery wskazujace na jakas kontrole jakosci i dysze z oznaczeniami. Konfiguracja dysz jest raczej "dwusuwowa" : dysza wolnych obrotow 38 i dysza glowna 110 (zmienilem ja na 125).
Do zalet zaliczylbym ssanie na linke i sruby regulacji z prawej strony (przy lewostronnym wozku to ma znaczenie).
Za mankament mozna uznac brak typowej regulacji polozenia iglicy oraz dlugosci pancerza linek ssania i gazu. Iglice podnioslem dodajac podkladke a linki dorobilem tak, ze maja okolo 2 mm luzu i regulacja nie jest im potrzebna.
PE28 nie ma power jeta ale w korpusie sa nadlewy na jego kanaly (chyba tak jak w gaznikach Keihin PWK (oraz OKO i KOSO) power jet wystepuje w gaznikach o innej srednicy gardzieli).
Iglica jest dociskana w dol mala sprezynka, ktora moze bardzo latwo zginac (prawie na pewno zrobi to przy rozbieraniu gaznika w nocy na trasie   ::)).
Sprezyna przepustnicy jest bardzo duza i twarda w porownaniu do tej z Jikova i przypuszczam, ze po kilkuset kilometrach jazdy mozna miec dosc trzymania manetki gazu. Zamienilem ja na bardziej miekka z zasobow garazowych.
Na wlocie PE28 ma srednice 49 mm i jest krotszy od Jikova wiec oryginalna gume trzeba czyms zastapic (na zdjeciach jest kawalek dwucalowej rury z ukladow turbodoladowania, ten sam ktory dopasowalem do gaznika OKO 30.
Silnik odpalil bez problemow, dobrze sie wkreca i schodzi z obrotow. Do ustawienia wolnych obrotow trzeba zaslepic krociec do podlaczania pompy paliwowej (lub podajnika oleju w 2T). Bez zaslepienia jest przez niego zasysane lewe powietrze i wolne obroty sa nierowne.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #157 dnia: Lipca 03, 2016, 10:08:30 »

Cicho tu ostatnio wiec znow pisze pod wlasnym postem.
Jakis czas temu pisalem o gazniku OKO 30mm. Wybralem go miedzy innymi dlatego, ze mial power jet (OKO w wersji 28mm go nie mial). Z tego samego powodu a takze "dla eksperymentow" zanabylem gaznik KOSO 28mm (a wlasciwie to jego chinska kopie bez oznaczen na dyszach ) i tutaj pokaze roznice miedzy tymi gaznikami wywodzacymi sie z japonskiego gaznika Keihin PWK.
OKO i KOSO sa do siebie bardzo podobne ale jak dokladniej sie przyjrzec to maja niewielkie roznice w odlewie korpusu, komorze plywakowej i wnetrznosciach. Czasem na tyle istotne, ze niektore ich czesci nie beda wzajemnie zamienne. Z gory na dol, jest to inna srednica sruby regulacji linki (6mm i 7mm), power jet laczony do korpusu gaznika w OKO i do komory plywakowej w KOSO - w zwiazku z tym odlewy korpusu i komory sie roznia, na oko nieco wieksze sa otwory w rozpylaczu dyszy glownej w KOSO. Przepustnica, iglica, dysze, ssanie, plywak i zaworek iglicowy sa takie same. Zalozylem KOSO 28mm w konfiguracji dysz 38/135 i z iglica na srodkowym rowku i proby na tych ustawieniach wypadly pomyslnie (do precyzyjnego doboru rozmiaru dysz i ustawien musze troche wiecej pojezdzic).

lukas092

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #158 dnia: Stycznia 22, 2020, 10:58:08 »

I jak się sprawdza gaźnik oko 30mm bo właśnie się przymierzam do kupna. Myślałem żeby kupić w jackmotors ale oni piszą że 30mm też nie ma power Jet
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #159 dnia: Stycznia 22, 2020, 13:36:38 »

Identyczny gaźnik pe28 założyłem koledze do MZ trophy , całkiem fajnie sobie na nim radzi
Zapisane

zagier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 68
  • Jawa 638
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #160 dnia: Stycznia 22, 2020, 18:59:11 »

Ja zainspirowany eksperymentami Yabamana używam 28mm i jest ok. Odpalanie bardzo pewne i równe wolne obroty. Reakcja na gaz również bardzo dobra. Spalanie około 5-6 litrów. Dysze mam 135/40 i chyba jest trochę za bogato ale ze względu na docieranie tak zostawiłem. W tym roku mam zamiar zmienić na 130 /35 i zobaczyć czy uda się trochę zejść ze spalaniem.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2020, 19:06:12 wysłana przez zagier »
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1009
  • :)
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #161 dnia: Stycznia 22, 2020, 19:37:20 »

Dysza głowna wystarczy 120 w zupełności natomiast dyszę jałowych dałbym 40-50 nizej bym nie schodzil, ja w ten sposób wyeliminowałem u siebie efekt szarpania po odpuszczeniu manetki. Jadąc do Bodzia jawa spalila równe 4.5l, natomiast podczas wycieczki na jesiennym w pelni załadowana tzn jakies 40kg bagażu i jazda po górach wyszła 4.2l
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #162 dnia: Stycznia 22, 2020, 19:43:08 »

Wygląda praktycznie identycznie jak moje podróbki polecam i cz i Jawa chodzi na tym o niebo lepiej niż na jjjjjjikowie
Zapisane
    Status GG

lukas092

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #163 dnia: Stycznia 22, 2020, 22:12:19 »

To chyba decyzja zapadła. Chyba że macie jakieś inne podpowiedzi co do gaźnika w podobnej kwocie...?
Zapisane

Tomaszek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • Silnik, dwa koła i mina wesoła
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #164 dnia: Stycznia 22, 2020, 22:32:40 »

Wygląda praktycznie identycznie jak moje podróbki
Podróbki czyli chinole z Ali np?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #165 dnia: Stycznia 23, 2020, 04:57:56 »

Akurat z gmoto do 640 kupowałem a do cz już nie pamiętam, parę lat na nim jeżdżę ale są te gaźniki wszechdostepne na allegro i jest do nich wszystko do dokupienia
Zapisane
    Status GG

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #166 dnia: Marca 31, 2020, 13:08:10 »

Czyli gdybym znalazł gażnik o średnicy 28mm z Power Jetem to będzie wystarczający dla silnika 638?
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #167 dnia: Marca 31, 2020, 13:20:41 »

Bedzie odpowiedni jesli zostana wlasciwie dobrane dysze. Power Jet nie jest konieczny ale jesli jest to dobrze.
PWK30 tez daje rade gdy ma prosty dolot:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=14154.msg372108#msg372108
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=14154.msg372051#msg372051

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Zapisane

bartek_tabaka

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Są rzeczy ważne i Cezeta
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #169 dnia: Grudnia 22, 2021, 08:36:14 »

Ja kupiłem pwk 28 który wygląda identycznie za 109 zł i jestem bardzo zadowolony.
Zapisane
CZ 350 472.6 89r
CZ 175 487 89r

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #170 dnia: Grudnia 22, 2021, 12:18:41 »

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gaznik-oko-racing-30mm-pwk-clear-edition?from=listing&campaign-id=19&q=Ga%C5%BAnik+pwk
Warto? Czy kupić najtańszy za jakieś 130zl?


Testowałem dwa tańsze gaźniki. Oba były wykonane zaskakująco dobrze i działały tak, jak trzeba.
Dlatego sugeruję, abyś nie przepłacał.
Zapisane
Aktualnie: HD Heritage Softail TC88, Royal Enfield Himalayan.
Wcześniej: Enfield Bullet, Jawa 638.0, BMW R1100R, Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #171 dnia: Marca 29, 2022, 14:02:23 »

Jawa 638. PWK 28 czy 30?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #172 dnia: Marca 29, 2022, 14:14:20 »

Jak koledzy wyżej nie ma sensu przepłacać do aluminium podejdzie i 30 ale ja nie wsadzałem
Zapisane
    Status GG

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #173 dnia: Marca 29, 2022, 14:26:17 »

28 i 30 ta sama cena i wymiary montażowe i dlatego nie wiem który brać.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Zamiennik oryginalnego gaźnika do 638
« Odpowiedź #174 dnia: Marca 29, 2022, 14:29:14 »

Ja bym (będę) brał 28. Już dobrze przetestowany jest na forum :)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
17 Odpowiedzi
6973 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 31, 2006, 02:53:20
wysłana przez Johnny
wielkie obroty

Zaczęty przez jawa 1234 Mechanika

6 Odpowiedzi
4313 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 24, 2008, 18:54:24
wysłana przez lluke
5 Odpowiedzi
21103 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2008, 21:23:24
wysłana przez Krycha
2 Odpowiedzi
4020 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2011, 19:32:05
wysłana przez Mathini
3 Odpowiedzi
3784 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 13, 2014, 10:25:15
wysłana przez czesiek