Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 12:05:12
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Ankieta

Jakie swiece najlepsze dla jawy ts 350 ??

Bosch
- 1 (6.3%)
PAL//ISKRA
- 5 (31.3%)
Champion
- 1 (6.3%)
Inne (jakie?>?)
- 9 (56.3%)

Głosów w sumie: 6

Głosowanie skończone: Kwietnia 03, 2007, 16:31:19


Autor Wątek: Swiece?  (Przeczytany 13521 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 30, 2007, 22:12:09 »

No pewnie, że da się je¼dzić na świecach z dlugim gwintem  <blink>

Ale to najprostszy sposób na... pozbycie sie gwintu w głowicy  <hammer>
Dobrze to opisał lukasz85

Dużo je¼dziłem na PAL-ach i  nie było ¼le, ale polecam  Iskrę F100
 
A jeśli dobrze pójdzie to  przetestuję (jako pierwszy?) w Jawie NGK BR8HIX  i podzielę się wrażeniami  <thumbup>
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 30, 2007, 23:09:18 »

chłopaki nie wiem jak możecie pisać takie pierdoły..   jeśli motor ma dobrze ustawiony zapłon to nie ma mowy o nagarze na świecy!!! ta świeca to myślę ze był przypadek.....
a o co chodzi z tym tłokiem  <blink> jak może sie tłok zniekształcić <dontgetit> przecież jeśli świeca nie uderza o tłoka to nie stanie sie z tłokiem nic
A świeca biała informuje o złej mieszance paliwa... za mało oleju stosujesz
jeszcze mi sie nie zdarzyło tak abym nie mógł odkręcić świecy, i jak pamiętam od zawsze stosowałem świecę z długim gwintem

a podkładki to chyba jeszcze gorszy pomysł ponieważ jeśli choć trochę złe dociągniemy świecę to pó¼niej może sie pojawić dziura w baku lub strata kompresi oraz wywalanie mieszanki
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

nerlst

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 30, 2007, 23:34:07 »

Stosowanie świec z długim gwintem to jeden z najgłupszych błędów jakie można popełnić. Prawdopodobnie świeca została zniszczona z powodu samozapłonu spowodowanego zawirowaniami mieszanki lub w bezpośrednim starciu z tłokiem, w komorze spalanie nie może nic wystawać oprócz samej elektrody świecy, było już o tym wiele razy na forum.


pzdr
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 31, 2007, 10:38:06 »

 swieca wkrecona z długim gwintem nie ma szans na dotkniecie tłoka, swieca wkrecona w głowice wystaje góra 2milimetry  bardziej (sprawdzałem ) , nie wiem co to samozapłon poniewaz jeszcze mi sie to nie zdazyło  ,, jedyna rzecz jaka mogła sie stać z ta swiecą to była wina zapłonu gdyz miałem przez jakis czas ¼le ustawiony..
nie mowie ze nie macie racji ale mysle ze nie ma roznicy w czasie jazdy na siwecy z długi a krótkim gwintem
takze <cheers>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Ripi

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 31, 2007, 11:35:42 »

ale mysle ze nie ma roznicy w czasie jazdy na siwecy z długi a krótkim gwintem

Bez watpienia zgodze sie z nim. Tylko czy, aby swiece z duzym gwintem sie sa drozsze <lol> (2 zl od swiecy -bosch)
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 31, 2007, 11:49:25 »

Jest różnica jeśli świece wkręcisz tak, że będzie wystawała więcej niż sama elektroda, zawirowania mieszanki w komorze spalania mają zły wpływ na pracę silnika. Być może Ty tej różnicy nie odczuwasz, ale sam widziałeś co się stało z tą świecą. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, poczytaj opracowania pana Sałka.


pzdr
Zapisane

Kosa86

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 31, 2007, 21:12:32 »

co wy gadacie!!! moim zdaniem nic sie niedzieje ze swieca z dlugiim gwintem ja juz jezdze ok 2lata i praktycznie nic sie niedzieje, i nia ma spalania stukowego. pracuje idealnie. a od elektrody do tloka to jeszce swiat drogi :D :D :D heh.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 31, 2007, 22:57:50 »

Dla opornych fragment tekstu z książki pana Sałka: "..., w czasie sprężania temperatura mieszanki rośnie i w pewnym momencie może uzyskać tzw. temperaturę zapłonu, zapali się samoistnie. [...] Jeśli samozapłon następuje przed właściwym momentem zapłonu od iskry, to jest on bardzo szkodliwy dla silnika. Zmniejsza jego sprawność, może także spowodować uszkodzenie mechaniczne. [...] Ostre krawędzie w komorze spalania, zbyt głęboko wkręcona świeca zapłonowa, wystająca do komory spalania, części uszczelki lub duża ilość nagaru - mogą być przyczyną samozapłonu." Jest jeszcze inny fragment, ale nie chce mi się go szukać, myślę, że to wystarczy. Stosowanie świec z długim gwintem  niszczy gwint w głowicy, wystarczy, że na wystającym gwincie w komorze osadzi się trochę nagaru. Na prawdę nie widzę sensu w stosowanie takich świec. Tekst typu "jeżdżę 10 lat i nic się nie dzieje" spoko, tylko ciekawa co powiesz jak pojedziesz kawałek dalej od domu i silnik ch** strzeli bo nie chciało ci się poszukać odpowiednich świec do moto.... Ludzie trochę wyobra¼ni.


pzdr
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 01, 2007, 00:06:11 »

Mozę i Pan Sałek ma racje lecz z tego co on pisze to czemu świeca w głowicy w polonezie wystaje około 1milimetr gwintu?? 
według książki ustawiłem zapłon i jawa paliła do tyłu.. wiec czy ja mam coś skopane czy dane podane w książce są niewiarygodne??
niektórzy piszą ze zawsze z jednej rury więcej dymi, a jak mi nie dymi bardziej to mam coś popsute??
chce tylko powiedzieć przez to że nie można wierzyć wszystkiemu co sie czyta i słyszy, i najlepiej to sprawdzić na własnym doświadczeniu , skoro już tyle czasu jeżdżę tak jak w tej chwili i nic sie nie stało z gwintem to o czym to świadczy?? Wiele osób też mówi ze polskie tłoki są złe  a ja twierdze ze są dobre tylko my popełniamy błąd przy eksploatacji

Nerlst masz racje pewnie z tymi świecami ze nie powinny być z długim gwintem , i powiem tylko tyle nie ma osoby tutaj na forum aby była pewna na 100% czemu moja jawa paliła dużo i nadal nie jestem pewien czy zeszło spalanie do 6,5 litry , i za pierona nie wierze ze to jest wina dysz bo ktoś musiał by je rozwiercić 2 razy bardziej  . 

w skrócie .... każda jawa jest inna moja Twoja czy jeszcze innego i jeśli ktoś nie wierzy ze da sie zrobić tak aby na świecy nie było nagaru niech sie zgłosi do mnie albo zacznie stosować porządny olej stichl gdzie 1 setka kosztuje 5zł i mogę zagwarantować ze na swiecy nie będzie nagaru pozdówka dla wszystkich i browar za cierpliwość do moich tez   
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

nerlst

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 01, 2007, 09:36:40 »

Gustaw spójrz parę postów wyżej, wstawiłeś fotki rozwalonej świecy, całej w nagarze, prawie roztopionej (być może spalanie detonacyjne spowodowane złą cyrkulacją mieszanki lub złej jakość paliwem, można rozpoznać po metalicznych stukach w komorze spalania, jest o wiele gorsze od samozapłonu), Jawa pali Ci dużo, a piszesz, że je¼dzisz i nic Ci się nie dzieje... Książki są po to właśnie, żebyś nie musiał testować wszystkiego na własnej skórze. W której książce wyczytałeś, że Jawa powinna bardziej kopcić z jednego gara? Ja tak nie mam. Jeśli chodzi o zapłon w tej samej książce można przeczytać, że w starych silnikach nie warto polegać na fabrycznych ustawieniach zapłonu, bo nawet dla takich samych silników wartość ta może być inna, dlatego warto zapłon ustawiać doświadczalnie w Jawie np. od 2,4 do 3,2.  To czy na świecy jest nagar nie zależy głównie od oleju tylko od składu mieszanki paliwo-powietrze, stosunku olej-benzyna i odpowiednio ustawionym zapłonie, je¼dziłem na Mixolu i też nie miałem nagaru na świecach.  <cheers>


pzdr
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 01, 2007, 09:51:24 »

Dodam jeszcze, że silnik 2T mimo prostej budowy jest dość wymagający jeśli chodzi właśnie o niby takie błahe rzeczy jak wystający gwint świecy w komorze spalania. Jeśli chcecie, żeby Wasze silniki były sprawne musicie zwracać uwaga na takie szczegóły jak świece, połączenie ga¼nik-cylindry (bakielit), połączenie ga¼nik-"airbox", czysty filtr powietrza i wnętrze "airboxu", dobre paliwo, odpowiednia mieszanka, dobrze ustawiony zapłon i ga¼nik, naładowany aku itp. Taki silnik będzie mniej palił i dobrze pracował.


pzdr
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 01, 2007, 11:07:20 »

świeca była zanieczyszczona z powodu złego spalanie mieszanki po uszkodzeniu elektrody , dobrałem złą cieplność i świeca sie stopiła porostu

a wracając do tematu czy jak założę te parę podkładek dystansowych to co sie poprawi?? jak zaobserwować zmiany w pracy silnika??
pozdr :)
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

nerlst

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 01, 2007, 11:31:12 »

Ale po co bawić się w podkładki? Nie lepiej kupić odpowiednie świece. Zmiany można różnie zaobserwować, przede wszystkim przyspieszenie, reakcja silnika na dodanie gazu, jak schodzi z obrotów, jak odpala, czy równo chodzi, odgłos pracy, pobór paliwa itd. itp. U mnie np. po wymianie filtra powietrza i wyczyszczeniu airboxu silnik był nie do poznania, wszystko trzeba było ustawiać od nowa, mniej pali. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek regulacji trzeba sprawdzić czy świece, filtry, połączenia ga¼nika itd. są oki bo inaczej regulacja nie ma sensu.


pzdr
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 01, 2007, 11:48:57 »

zgadzam sie z Tobą ale po co mam kupować jeszcze raz świece o takich samych symbolach skoro już takiemam tylko z długim gwintem( strata kasy) więc lepiej podłożyć podkładki :)   
pozdr ;)
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

lyyy

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 01, 2007, 11:51:01 »

o ile można sobie dyskutować na tematy typu ustawianie gażnika czy zapłonu,o tyle sprawa świecy jest chyba jasna.chyba że ktoś jest w stanie wymienić plusy zastosowania świecy z długim gwintem.w co wątpie.oczywiście poza zmniejszeniem objętości komory spalania,co też nie wpływa raczej w jakimś wyrażnym stopniu na paramerty pracy silnika.(moim skromnym zdaniem).

pozdr
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 01, 2007, 17:40:21 »

no to po co wogole ktos wymyslil krotki gwint?? chyba raczej nie po to aby krocej sie wkrecalo <lol>
Zapisane

wiacu

  • Gość
Odp: Swiece?
« Odpowiedź #41 dnia: Marca 22, 2009, 17:47:26 »

Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Swiece

Zaczęty przez mymateusz Mechanika

1 Odpowiedzi
2638 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 29, 2011, 21:41:04
wysłana przez deejf
Pali swiece

Zaczęty przez kichau Elektryka

10 Odpowiedzi
5884 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 02, 2012, 18:48:56
wysłana przez kichau
5 Odpowiedzi
3060 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 05, 2015, 21:46:32
wysłana przez von_Majzel
5 Odpowiedzi
3422 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 04, 2016, 17:05:54
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
1 Odpowiedzi
1730 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 18, 2020, 19:20:39
wysłana przez Pietras