Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 08:46:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ładowarka / Prostownik Turnigy  (Przeczytany 12262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Ładowarka / Prostownik Turnigy
« dnia: Października 27, 2012, 15:17:42 »

Witam.

Dzisiaj przy konserwacji motocykla na zimę z braku prostownika typowego zastosowałem coś czym ładuję różne inne baterie i różne pakiety. Póki co głównie tego używałem do akumulatorów elektrycznych replik karabinów ASG typu Nimh. Nicd, Li-po, Life. Jako że to urządzenie można ładować różne akumulatory o różnych napięciach przy czym samoistnie przestaje ładować jak skończy i podaje wszystkie parametry przy ładowaniu podłączyłem to do akumulatora Jawy 12 V 5 ah. Po ustawieniu odpowiednich parametrów ładowania akumulator podładował się bardzo szybko po czym Jawa zaraz odpaliła. Urządzenie kosztuje fakt około 160 - 180 zł, ale jest dobre i przy swoich drobnych rozmiarach w trasę jak znalazł.


http://allegro.pl/ladowarka-turnigy-accucel-6-nowe-gwarancja-i2735907810.html

Parametry

- napięcie zasilania [ 11-18V ] - umożliwia kontrolowanie napięcia w trakcie procesów ładowania / rozładowywania
 - Regulacja prądu ładowania [ 0,1A-5A ] -umożliwia zmiany tej wartości nawet podczas procesu ładowania
 - liczba cell ładowowanych dla ogniw NiCad/NiMh [ 1-15 ] - ładowarka sama rozpoznaje ilość cell
 - liczba cell ładowanych dla ogniw Li-ion/Polymer /LiFe [ 1S-6S ] - to kilka trybów ładowania: ładowanie normalne, z balanserem ogniw,ładowanie szybkie, specjalny tryb ładowania w przypadku dłuższego przechowywania, tryb rozładowywania.
 - ładowanie akumulatorów Pb [ 2V-20V ] - przykładowo żelowe lub ołowiowe samochodowe
 - rozładowywanie dla LiPo / LiFe / NiCd / NiMH / Pb - [ 0,1A - 1A ]
 - regulacja parametru delta peak dla ogniw NiCad/NiMh w zakresie [ 4-20mV/cell ] - nie wszystkie ładowarki posiadają tą funkcję a jest bardzo przydatna, zapobiega przeładowywaniu akumulatorków
 - ładowarka posiada wyjście USB, które umożliwia kontrole procesu ładowania / rozładowywania na PC mimo że w innych ładowarkach piszą, że jest takowe wyjście to nie stety ono nie działa
 -umożliwia ustawienie czasu między procesami ładowania/ rozładowywania w zakresie [ 1m-60m ]
 -umożliwia ustawienie maksymalnego czasu lub prądu ładowania, dzięki czemu na pewno nie uszkodzimy naszych ogniw

Poza tym istnieje możliwość :
 zapamiętania 10 różnych trybów ładowania tzw."pamięci",
 włączenia/wyłączenia sygnalizacj dzwiękowej jak i ustawienia alarmu dla napięćia wejściowego (dzięki temu ładując ogniwa z aku. samochodu gdzieś w terenie nie rozładujemy aku. samochodu do końca ;)

« Ostatnia zmiana: Października 27, 2012, 15:19:35 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Koder

  • Po polsku: jeżdżę moto Jawa i autem Honda
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • Jawa TS-350
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #1 dnia: Października 27, 2012, 18:49:38 »

Reklamę zrobiłeś ekstra :-)
Ale...
Witam.
{...}Po ustawieniu odpowiednich parametrów ładowania akumulator podładował się bardzo szybko po czym Jawa zaraz odpaliła.[...}
Na pewno PODŁADOWAŁ się szybko, ale czy się NAŁADOWAŁ? Nie ma czegoś takiego (jak dla akumulatorków Ni-Mh, Ni_Cd czy innych podobnych) co nazywa się szybkie ładowanie akumulatorów kwasowy, tudzież żelowych - bo to to samo, tylko elektrolit ma inną postać.
Cytuj
- napięcie zasilania [ 11-18V ] - umożliwia kontrolowanie napięcia w trakcie procesów ładowania / rozładowywania
Jak naładować akumulator 12-to woltowy zasilając ładowarkę napięciem 11, 12, czy nawet 15V? Kiedy tenże akumulator MUSI dostać napięcie co najmniej 14,4V aby zostać w pełni naładowany (pomijam tu kwestię czasu ładowania).
Cytuj
- ładowanie akumulatorów Pb [ 2V-20V ] - przykładowo żelowe lub ołowiowe samochodowe
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym (patrz wyżej).
Ładowarka zasilana napięciem max 18V potrafi naładować akumulator 20 woltowy?
Jakim cudem?
Zapisane
Były:
Komar "sztywniak", MZ 250 "jaskółka", MZ 250 Trophy, CZ 350 z "salonu", Trabant Kombi, FSO 125p.
Są:
Jawa TS-350 po kapitalce
Honda Prelude 2.0 III-gen
Wypowiedź mogła zawierać "lokowanie produktu"... ale idiotyzm :-)))

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #2 dnia: Października 27, 2012, 18:58:11 »

Nie żyjemy w PRL'u każdy teraz może iść do sklepu i kupić ładowarkę do akumulatorów. Nie ma po co kombinować, no chyba ze ktoś lubi kombinować.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Koder

  • Po polsku: jeżdżę moto Jawa i autem Honda
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • Jawa TS-350
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #3 dnia: Października 28, 2012, 18:21:15 »

http://allegro.pl/ladowarka-turnigy-accucel-6-nowe-gwarancja-i2735907810.html
Kliknąłem dzisiaj ten link.
No niestety okazało się, że kolega Kutron po prostu bez zastanowienia skopiował opis ładowarki z tejże aukcji.
Moim zdaniem, opisując działanie urządzenia powinniśmy opierać się na własnych doświadczeniach z tymże ustrojstwem.
Sprzedawcy na Allegro wciskają czasem max ciemnotę.
Zapisane
Były:
Komar "sztywniak", MZ 250 "jaskółka", MZ 250 Trophy, CZ 350 z "salonu", Trabant Kombi, FSO 125p.
Są:
Jawa TS-350 po kapitalce
Honda Prelude 2.0 III-gen
Wypowiedź mogła zawierać "lokowanie produktu"... ale idiotyzm :-)))

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #4 dnia: Października 28, 2012, 18:28:12 »

Hello.

Fakt faktem skopiowałem ten opis z aukcji racja. Postaram się poszukać wiarygodniejszego źródła co do danych ładowarki. bo jeszcze wszystkich możliwości nie sprawdziłem jej. Podładował się w 30 sekund. Co do pełnego naładowania dam nie długo znać ile dokładnie wyszło.

Opis funkcji:
- sterowana mikroprocesorowo
- delta-peak czułość (NiMH/NiCd)
- pojedyncze balansowanie celek Li-ion, LiPo, LiFe, Ni-Cdi NiMH
- funkcja magazynowania - podtrzymanie na niskim prądzie
- funkcja odłączania czasowego lub po przekroczeniu nastawionej pojemności
- pomiar napięcia wejściowego  - ochrona przed rozładowaniem źródła
- pamięć ostatnich 5 cykli ładowania

Parametry techniczne:
- napięcie wejściowe: 11~17v
- moc ładowanie: Max ładowanie : 50W / Max rozładowanie: 5W
- prąd ładowania regulowany w zakresie: .1~6.0A- waga: 355g

Ilość ładowanych ogniw:
Ni-MH/NiCd cells: 1~15
Li-ion/Poly cells: 1~6
Pb : 2~20v

« Ostatnia zmiana: Października 28, 2012, 18:45:35 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Koder

  • Po polsku: jeżdżę moto Jawa i autem Honda
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • Jawa TS-350
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #5 dnia: Października 28, 2012, 18:45:42 »

[...]Co do pełnego naładowania dam nie długo znać ile dokładnie wyszło.
To może być trudne. Bo ładowanie aku to dość skomplikowany proces.
Niby prądem 1/10 pojemności przez 10 godzin, ale podczas ładowania prąd pobierany przez aku maleje, aby go zwiększyć, trzeba zwiększyć napięcie. A tu kolejne ograniczenie, nie możemy podnieść napięcia ładowania powyżej 14,8V (max 15,0V - w porywach), więc w końcowej fazie ładowania prąd, siłą rzeczy, będzie mniejszy od 1/10 pojemności. Reasumując; czas i prąd ładowania nie są wartościami stałymi.
Osobiście używam prostownika (czy jak kto woli; ładowarki) własnego projektu. Ładuje do 14,5V (bo nie prąd ładowania w aku kwasowych jest najważniejszy, ale max napięcie) i trzyma tak przez te książkowe 10 godzin, potem przechodzi w tryb pracy buforowej, czyli podtrzymuje napięcie na aku 13,5V. Tak może stać całą zimę, całe życie :-)
Cytuj
Parametry techniczne:
- napięcie wejściowe: 11~17v
- moc ładowanie: Max ładowanie : 50W / Max rozładowanie: 5W
- prąd ładowania regulowany w zakresie: .1~6.0A- waga: 355g

Ilość ładowanych ogniw:
Ni-MH/NiCd cells: 1~15
Li-ion/Poly cells: 1~6
Pb : 2~20v
Odrobina matematyki:
17V zasilania i ładowanie aku do 20V... nie możliwe.
Ni-MH/Ni-Cd 15 ogniw to 15*1,2V, czyli 18V. Z zasilania 17V nie możliwe.
6A ładowania przy mocy max 50W dostępne jest tylko do napięcia 8,33...V
zakładając zerowe straty.
« Ostatnia zmiana: Października 28, 2012, 20:40:43 wysłana przez Koder »
Zapisane
Były:
Komar "sztywniak", MZ 250 "jaskółka", MZ 250 Trophy, CZ 350 z "salonu", Trabant Kombi, FSO 125p.
Są:
Jawa TS-350 po kapitalce
Honda Prelude 2.0 III-gen
Wypowiedź mogła zawierać "lokowanie produktu"... ale idiotyzm :-)))

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 01, 2012, 13:27:15 »

Muszę cię tylko uprzedzić, że ładowarki Tunirgy są często rozkalibrowane i nie kończą ładowania kiedy trzeba. Program ładowania ten sam, jednak ja bym kupił na twoim miejscu IMax B6. Sam posiadam Redox'a Alpha i także nim ładuję aku od Knedla, ale nie tylko.




Apropos ładowania aku z zasilaniem niższym napięciem to poinformuję was, że urządzenie posiada transformator, jeśli wiecie wszystkie urządzenia są zasilane z sieci el-en napięciem zmiennym, które można transformować, czyli można nawet z niższego napięcia podbić na większe, lecz będą straty w energii.
Mówiąc wprost ładowarka ma mini autotransformator. Jednak ładowarka też ma zakres napięcia wejściowego, przy którym może pracować. U mnie to od 11V do 18V. Napięcie będzie mieć wpływ tylko na pobór mocy przez ładowarkę, a nie na jakość ładowania.

Sam sobie strzeliłem w stopę :) Ładowarka jest zasilana napięciem stałym, co nie zmienia faktu, że posiada "wzmacniacz".
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2012, 13:32:10 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ładowarka Mikroprocesorowa Turnigy
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 01, 2012, 13:33:28 »

Ja mam bardzo podobną , używam od 2 lat , działa super . Wcześniej miałem podobne tylko nie ładowały ogniw litowych . Polecam każdemu .


PS. to nie jest prostownik . To jest ładowarka mikroprocesorowa . Prostownik robi prąd stały ze zmiennego , a te cuda czynią dużo więcej czarów z prądami . Dwa , ona jest zasilana prądem stałym , to co miałaby prostować ??


PS2. Ja mam dokładnie tą : http://sklep.rcmodelsport.pl/index.php?products=product&prod_id=10094
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2012, 13:45:13 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 01, 2012, 14:52:50 »

Cześć.
W sumie to do końca nie wiem o co chodzi w tym temacie ale domyślam się, że chodzi o ładowanie akumulatorów, hehe  ;D sam nie miałem doczynienia z tą ładowarką Turnigy.
Jednak mogę polecić ładowarkę z lidla :)  taką
http://fanlidla.pl/gazetka/2012.10.11.do.samochodu/7421,Prostownik,automatyczny,do,akumulatora
Koszt 70 zł, gwarancja 3 lata.
Ładuje jak trzeba czy to akumulator samochodowy czy motocyklowy. Nie można w nim prądu ładowania ustawiać jest w pełni automatyczna, ale ładuje długo jak trzeba bo tak powinno się ładować akumulator jak ktoś piszę, że naładowany szybko to coś nie teges jest.
Moje wymagania spełnia, tak że polecam :)
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 01, 2012, 15:48:51 »

Kupiłem to codo z Lidla  3 tyg temu  :) , powiem tak, zła nie jest, pełny automat, 6/12V, itd.. :) ,  ale zauważyłem że nie bardzo ma siłę bujnąć aku jak jest rozładowany na maxa, 
ja moje "padło" najpierw musiałem pobudzić (przez parę min) prostownikiem samochodowym  ;) ,


tylko zaznaczę że ten mój aku jest już moocno wyeksploatowany, nadaje się na wywalenie, ale przez zimę jeszcze musi wytrzymać, nówkę zakupię dopiero na wiosnę  ;) ,

ja mam jeszcze taką, kieszonkową :) , też daje radę, jedyny minus, trochę długo ładuje(ok 30 godz) :)
http://moto.allegro.pl/ladowarka-prostownik-al300-pro-motocrosssw-i2640602842.html
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2012, 15:56:35 wysłana przez andree »
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 01, 2012, 16:09:00 »

Jak ktoś ma do ładowania tylko kwasowe akusie to taka chińska z Lidla za 7 dych jest dobra .
Jak ktoś używa więcej rodzajów akumulatorów - NiMh'y , Li-Pole to warto 4 dyszki dołożyć : http://sklep.rcmodelsport.pl/index.php?products=product&prod_id=18456


Oczywiście podłączanie jej pod komputer aby zobaczyć wykresy ładowania to raczej opcja dla zawodników startujących w klasach modeli elektrycznych , ale podłączenie czujnika temperatury , tak tylko dla bezpieczeństwa to fajna opcja .
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2012, 16:10:47 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 01, 2012, 16:15:55 »

ta z Lidla jak i ta "mała" z mojego linku, nie tylko kwasowe ładują,  żelowe aku  też nimi można ładować   ;)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 01, 2012, 19:17:08 »

Pomijam fakt bzdur w opisie tytułowej ładowarki.
Przy ładowarkach opartych na przetwornicach może być napięcie ładowania wyższe od napięcia zasilającego ładowarkę. Nawet jeśli oba są stałe. Tak więc możesz sobie zasilać 9V i naładować standardowy aku 12V.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przetwornica_napięcia
"generalnie jest tak że napięcie stałe jest zamieniane na zmienne (kluczowane z dużą częstotliwością ) i podawane na transformator podwyższający dalej na prostownik i filtr i znów mamy stałe. są też inne przetwornice bez trafo tylko z cewką - włącza się klucz przez cewkę zaczyna płynąć prąd, klucz się zamyka a cewka chcąć utrzymać przepływ prądu reaguje napięciem i prąd dalej płynie tylę że przez obciążenie. to tak małym skrótem" cyt. grzeskk - elektroda

Jawolotmen, Koder -  nie wprowadzajcie ludzi w błąd, szczególnie Koder, który jako "projektant" własnych ładowarek, takich rzeczy pisać nie powienien  ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2012, 19:23:43 wysłana przez n3stor.mariusz »
Zapisane

Koder

  • Po polsku: jeżdżę moto Jawa i autem Honda
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • Jawa TS-350
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 06, 2012, 20:06:14 »

[...] PS. to nie jest prostownik . To jest ładowarka mikroprocesorowa . Prostownik robi prąd stały ze zmiennego , a te cuda czynią dużo więcej czarów z prądami . Dwa , ona jest zasilana prądem stałym , to co miałaby prostować ??[...]
A ten prąd stały do zasilania to skąd bierze? Zasilasz ją akumulatorem, czy masz może sieć stałego w domu? ;-)
ta z Lidla jak i ta "mała" z mojego linku, nie tylko kwasowe ładują,  żelowe aku  też nimi można ładować 
Akumulatory żelowe są akumulatorami kwasowymi. Różnica polega na tym, że elektrolit na bazie kwasu siarkowego ma postać żelu. Jest to bardzo wygodne, ponieważ taki akumulator może pracować w dowolnym położeniu, ale nadal jest to akumulator kwasowy.
[...]"generalnie jest tak że napięcie stałe jest zamieniane na zmienne (kluczowane z dużą częstotliwością ) i podawane na transformator podwyższający dalej na prostownik i filtr i znów mamy stałe. są też inne przetwornice bez trafo tylko z cewką - włącza się klucz przez cewkę zaczyna płynąć prąd, klucz się zamyka a cewka chcąć utrzymać przepływ prądu reaguje napięciem i prąd dalej płynie tylę że przez obciążenie. to tak małym skrótem" cyt. grzeskk - elektroda[...]
Domyślam się, że kolega świeżo po szkole (lub w trakcie nauki) nafaszerowany teorią, a praktyki nie posiada za wiele. Nie neguję tego, co kolega ZACYTOWAŁ, fakt - tak działa przetwornica. Ale przetwornica to nie jest perpetum-mobile. Tutaj tez działają prawa fizyki i matematyki (m.in.). Podnosząc napięcie (zakładając zerowe straty mocy, dobre przetwornice mają straty faktycznie niewielkie) proporcjonalnie spada prąd wyjściowy. Zgodnie z zależnością I=P/U. To tylko jeden z przykładów :-)
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2012, 20:23:09 wysłana przez Koder »
Zapisane
Były:
Komar "sztywniak", MZ 250 "jaskółka", MZ 250 Trophy, CZ 350 z "salonu", Trabant Kombi, FSO 125p.
Są:
Jawa TS-350 po kapitalce
Honda Prelude 2.0 III-gen
Wypowiedź mogła zawierać "lokowanie produktu"... ale idiotyzm :-)))

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 10, 2012, 06:57:16 »

Cytuj
Domyślam się, że kolega świeżo po szkole (lub w trakcie nauki) nafaszerowany teorią, a praktyki nie posiada za wiele. Nie neguję tego, co kolega ZACYTOWAŁ, fakt - tak działa przetwornica. Ale przetwornica to nie jest perpetum-mobile. Tutaj tez działają prawa fizyki i matematyki (m.in.). Podnosząc napięcie (zakładając zerowe straty mocy, dobre przetwornice mają straty faktycznie niewielkie) proporcjonalnie spada prąd wyjściowy. Zgodnie z zależnością I=P/U. To tylko jeden z przykładów :-)
Ale co ma piernik do wiatraka? Co tu ma do rzeczy perpetum-mobile i "zaginanie praw fizyki"?  Kto broni podnieść prąd wejściowy? Stwierdziłem, że nie masz racji, twierdząć, że
Cytuj
"Odrobina matematyki:
17V zasilania i ładowanie aku do 20V... nie możliwe.
Ni-MH/Ni-Cd 15 ogniw to 15*1,2V, czyli 18V. Z zasilania 17V nie możliwe."
P.S. 1.Na elektrodzie szukałem jakiegoś ładnego obrazkowego opisu przetwornicy, stąd cytat. 2. Tak się składa, że "ten nie posiadający za wiele praktyki kolega" w mojej osobie zrobił pierwszy w polsce fizycznie jeżdzący motocykl z napędem elektrycznym (vmax 130km/h 200km zasięgu przy pełnym pakiecie akumulatorów). i do tego nie jestem i nie nazywam siebie elektronikiem. Mam inny zawód.
pozdrawiam.

Zapisane

Koder

  • Po polsku: jeżdżę moto Jawa i autem Honda
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • Jawa TS-350
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 10, 2012, 19:50:20 »

[...]Tak się składa, że "ten nie posiadający za wiele praktyki kolega" w mojej osobie zrobił pierwszy w polsce fizycznie jeżdzący motocykl z napędem elektrycznym (vmax 130km/h 200km zasięgu przy pełnym pakiecie akumulatorów). i do tego nie jestem i nie nazywam siebie elektronikiem. Mam inny zawód.[...]
Łaał!!! No gratuluję! Jestem pod ogromnym wrażaniem! Na prawdę gratuluję i życzę dalszych sukcesów :-)
Zapisane
Były:
Komar "sztywniak", MZ 250 "jaskółka", MZ 250 Trophy, CZ 350 z "salonu", Trabant Kombi, FSO 125p.
Są:
Jawa TS-350 po kapitalce
Honda Prelude 2.0 III-gen
Wypowiedź mogła zawierać "lokowanie produktu"... ale idiotyzm :-)))

pires

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Bemoto Motocykle
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 10, 2012, 20:38:25 »


Również  posiadam ładowarkę z lidla już ze 3 lata. Nie mogę powiedzieć złego słowa, do tego ma tę zaletę że posiada zakres 6V.

[...]Tak się składa, że "ten nie posiadający za wiele praktyki kolega" w mojej osobie zrobił pierwszy w polsce fizycznie jeżdzący motocykl z napędem elektrycznym (vmax 130km/h 200km zasięgu przy pełnym pakiecie akumulatorów). i do tego nie jestem i nie nazywam siebie elektronikiem. Mam inny zawód.[...]

Kolego pochwal się tym wynalazkiem, z przyjemnością zobaczę Polską Myśl Techniczną. Poza tym przy cenach benzyny trzeba szukać czegoś bardziej oszczędnego.  ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2012, 21:22:32 wysłana przez pires »
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 11, 2012, 07:23:25 »

[...] PS. to nie jest prostownik . To jest ładowarka mikroprocesorowa . Prostownik robi prąd stały ze zmiennego , a te cuda czynią dużo więcej czarów z prądami . Dwa , ona jest zasilana prądem stałym , to co miałaby prostować ??[...]
A ten prąd stały do zasilania to skąd bierze? Zasilasz ją akumulatorem, czy masz może sieć stałego w domu? ;-)


One są na 12V ponieważ na lotniskach modelarskich i torach dla autek nie ma raczej zasilania w prąd , więc podłączasz ją pod akumulator w aucie (lub motórze) żeby naładować pakiety do modeli na miejscu =) A w domciu mam zasilacz (transformatorowy z prostownikiem) z komputera do którego ją podłączam ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 11, 2012, 11:08:20 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Koder

  • Po polsku: jeżdżę moto Jawa i autem Honda
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • Jawa TS-350
Odp: Ładowarka / Prostownik Turnigy
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 11, 2012, 18:00:29 »

One są na 12V ponieważ na lotniskach modelarskich i torach dla autek nie ma raczej zasilania w prąd , więc podłączasz ją pod akumulator w aucie (lub motórze) żeby naładować pakiety do modeli na miejscu =) A w domciu mam zasilacz (transformatorowy z prostownikiem) z komputera do którego ją podłączam ;)
Chyba mówimy o 2 różnych rzeczach, ale OK :-)
Więc jednak zmienne i prostowanie tegoż zmiennego jest potrzebne - prawda?
Również, aby naładować akumulator w aucie, nawet prostownikiem impulsowym (przetwornicą), potrzebne jest zmienne. Masz rację, te urządzenia robią "cuda" (to raczej przesadne określenie) z prądem. Zasilane są z prądu przemiennego (bywają zasilane ze stałego, ale to raczej ma zastosowanie głównie w przemyśle, gdzie zainstalowane są sieci napięcia stałego 220 i/lub 24V), który prostują po to, aby zamienić go znów w prąd zmienny, tym razem jednak o dużo wyższej częstotliwości niż w sieci (20, 30 40 i więcej kHz), aby znów go wyprostować w międzyczasie (tak to określmy) kontrolując i ewentualnie ograniczając lub stabilizując prąd wyjściowy, napięcie itd.
Zapisane
Były:
Komar "sztywniak", MZ 250 "jaskółka", MZ 250 Trophy, CZ 350 z "salonu", Trabant Kombi, FSO 125p.
Są:
Jawa TS-350 po kapitalce
Honda Prelude 2.0 III-gen
Wypowiedź mogła zawierać "lokowanie produktu"... ale idiotyzm :-)))
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
3777 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 05, 2007, 22:44:16
wysłana przez tokarz
Ładowarka do akumulatora

Zaczęty przez EWA_21 Elektryka

24 Odpowiedzi
8220 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 14, 2008, 08:48:58
wysłana przez AndrewS
8 Odpowiedzi
4803 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 05, 2013, 09:06:34
wysłana przez SofCHJanek
19 Odpowiedzi
1958 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 01, 2023, 20:43:28
wysłana przez maron123
9 Odpowiedzi
1304 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 21, 2024, 21:42:02
wysłana przez Rozztocz