Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 11:26:50
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Kanały  (Przeczytany 8462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TheRans

  • Artysta-Motórzysta
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
  • Czyżbym nie posiadał motocykla? W cale nie, mam CZ
Kanały
« dnia: Listopada 03, 2012, 02:49:39 »

Grzebałem w forum, ale nic nie znalazłem, więc pytam: jestem na etapie rozpołowionego silnika (aktualnie regeneruję wał) i zastanawiam się jakie usprawnienia można wdrożyć na tym etapie. Można jakoś poprawić kanały w cylindrach/karterach, może jakaś przeróbka o której nie wiem, doradźcie :)


Nie chodzi mi o podkręcenie silnika, a zwykłe usprawnienie. Nawiasem mówiąc, tuningować klasyka... eh.
Zapisane
    Status GG

Motórzysta

  • Kierownik zamieszania wesołego miasteczka
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 187
  • Remoncik w pełni-40%
Odp: Kanały
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 03, 2012, 04:42:43 »

Spróbuj wypolerować kolektor ssący no i dopasować go dokładnie do cylindrów, Chodzi o kanały którymi płynie mieszanka, żeby nie było progów i im gładsze tym lepiej, jak masz rozebrany silnik to możesz wypolerować komorę korbową, kanały płuczące zgrać z karterami, żeby nie było progów pomiędzy kanałami a karterem, ewentualnie jak ci się nie zgrywają dokładnie kanały w tulei i w cylindrze (w tulei masz większy otwór niż w aluminium w cylindrze) to możesz wyrównać to tak, żeby ładnie się to razem zgrywało, nie da to wiele ile zawsze coś, interesowałem się dłuższy czas usprawnieniami silników dwusuwowych i trochę o tym czytałem, z resztą dalej to robię.
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Kanały
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 03, 2012, 09:50:39 »

Juz była mowa ze polerka kanałów pogarsza doprowadzenie paliwa.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

radzisz

  • Gość
Odp: Kanały
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 03, 2012, 09:58:51 »

Polerka kanałów powoduje to,że mieszanka gładko przepływa,a gdy kanał jest delikatnie chropowaty mieszanka mocniej się rozbija a to jest bardzo potrzebne w silniku,więc nie radzę polerki bo tylko zamulisz silnik.
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Kanały
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 03, 2012, 10:06:10 »

Przy polerce dodatkowo paliwo sie skrapla na ściankach.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kanały
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 03, 2012, 10:38:29 »

A polerka króćca ssącego i fazowanie z cylkami ?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Kanały
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 03, 2012, 10:40:16 »

Weźcie popatrzcie na filmy z yt chociażby gdzie ludzie profesjonalny porting cylindrów robią do wyczynowych 2t i każdy jeden mechanik dąży do jak najgładszego przepływu na wsystkich oknach. Każda książka mówi o likwidacji zadziorów i niedoróbek więc nie wprowadzajcie chłopaka w błąd ,że pogorszy osiągi.
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: Kanały
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 03, 2012, 10:47:30 »

Przy polerce dodatkowo paliwo sie skrapla na ściankach.

Chropowatosc powierzchni nie ma wplywu na punkt rosy

radzisz

  • Gość
Odp: Kanały
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 03, 2012, 10:48:13 »

Poradziłbym przetestować a nie czytać czasopisma,temat tej polerki kanalików przerobiłem i silnik przestał się wkręcać tak jak powinien.
Ale droga wolna może warto.
No chyba ,że  sam spitoliłem robotę
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2012, 10:51:49 wysłana przez radzisz »
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: Kanały
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 03, 2012, 10:53:28 »

Moze byc, ze przy chropowatej powierzchni tworza sie zawirowania i kropelki paliwa lepiej mieszaja sie z powietrzem. Calkiem mozliwe.

radzisz

  • Gość
Odp: Kanały
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 03, 2012, 10:54:12 »

Moze byc, ze przy chropowatej powierzchni tworza sie zawirowania i kropelki paliwa lepiej mieszaja sie z powietrzem. Calkiem mozliwe.
Bo tak jest w 100%.
Zapisane

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Kanały
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 03, 2012, 10:54:22 »

Ja robiłem i polecam. Od siebie mogę dodać ,że polerowanie na lustro szczególnie komory korbowej bym sobie odpuścił ,ale wyrównanie chropowatości, wad odlewniczych, łączenia kanałów płuczących z karterami jak najbardziej tak.

Przy okazji jeśli cylinder jest po szlifie sfazuj sobie okna. Silnik powinien ciszej pracować i wydłużysz żywotność pierścieni.
Zapisane

Jws

  • Gość
Odp: Kanały
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 03, 2012, 11:16:42 »

A o jakim motocyklu mowa? Bo jeśli o żeliwniaku to nie ma potrzeby korekty kanałów - cylinder to monolit- w 638 jest wprasowana tuleja -często jest źle dopasowana.
Zapisane

kozak471

  • Gość
Odp: Kanały
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 03, 2012, 13:37:38 »

A o jakim motocyklu mowa? Bo jeśli o żeliwniaku to nie ma potrzeby korekty kanałów - cylinder to monolit- w 638 jest wprasowana tuleja -często jest źle dopasowana.

Właśnie o to chodzi, mam cylindry na biurku i patrząc na nie jest  trochę może nie do "tuningu" ale najzwyczajniej w świecie poprawienia. Bo każdy wie jak było robione nasze perełki.
Zapisane

Jws

  • Gość
Odp: Kanały
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 03, 2012, 19:57:34 »

To jaki masz ten silnik? Alu czy żel?
Zapisane

TheRans

  • Artysta-Motórzysta
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
  • Czyżbym nie posiadał motocykla? W cale nie, mam CZ
Odp: Kanały
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 03, 2012, 20:43:37 »

Dobra, po pierwsze, dzięki za zainteresowanie tematem :)


Po drugie - 634 6V żeliwo po szlifie :D o fazowaniu okien już czytałem



Co do polerki, zdań jest tyle ile osób. Nawet u mnie na uczelni były podzielone ;) Jedyne czym mogę Wam podpowiedzieć to to, że spotkałem się w zakładzie w Krakowie z taką usługą dot. nowych 2T i nie była zbyt tania. Grzebię w jakichś knigach za bardziej naukowym podejściem do tego, jak coś wygrzebię to powiem ;p
Kanały zatem zostawiam w spokoju. Bardziej chodziło mi o modyfikacje ich średnic czy łączenie ich... coś kiedyś mi się obiło o uszy i mimo że coś tam już wiem zawsze wolę zapytać :)


Skrzynię korbową trochę się boję ruszyć, bo zastanawiam się nad pewną kwestią: otóż myślałem czy rowki które tam są to efekt toczenia, czy też są to specjalne rowki pomagające w osadzaniu się mieszanki i smarowaniu łożysk, wału etc. Zeszlifowanie ich i spolerowanie skrzyni korbowej mogło by utrudnić osadzanie się mieszanki. I jak jest z przestrzenią szkodliwą, nie wpłynie to negatywnie? I tak naprawdę co da wypolerowanie skrzynki korbowej?


Zastanawiałem się również nad podtaczaniem tłoków. w teorii wiem wszystko, ale czy w ogóle się to opłaca?


I co mogę z tym silnikiem jeszcze zrobić? :)


Wybaczcie jeżeli gadam głupoty, co nieco już wiem, ale zawsze fajnie wiedzieć więcej ;D
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2012, 20:45:12 wysłana przez TheRans »
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Kanały
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 03, 2012, 21:15:04 »

Z tłokami sie opłaca. O ile odchudzenie jest jakieś porządne i zrobione fachowo.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

von_Majzel

  • Gość
Odp: Kanały
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 03, 2012, 21:58:08 »

Moje tłoki z pierścieniami ważyły ciut , ciut mniej niż 200g każdy , jak je zakładałem =)
Tylko robić trzeba z głową , żeby się nie rozpadło na obrotach .
Zapisane

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Kanały
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 04, 2012, 09:57:03 »

Odchudzając tłok zmieniacie fabryczne wyważenie układu więc mogą zwiększyć się wibracje po takiej procedurze ,jeśli pare gram ubędzie z tłoka lub więcej.
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Kanały
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 04, 2012, 10:04:26 »

Jeżeli z dwóch stron obrobi się identycznie, to nie wiem skąd wibracje?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Kanały
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 04, 2012, 10:14:56 »

Jak ktoś robi remont jakiejś 350tki to niech sobie zważy oryginalny tłok a ten nowy. Później niech zważy dwa nowe po kolei i zdziwi się jaka jest pomiędzy nimi różnica ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: Kanały
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 04, 2012, 10:32:29 »

Jak ktoś robi remont jakiejś 350tki to niech sobie zważy oryginalny tłok a ten nowy. Później niech zważy dwa nowe po kolei i zdziwi się jaka jest pomiędzy nimi różnica ;D

Nawet oryginały?
Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Kanały
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 04, 2012, 10:37:47 »

Jeżeli z dwóch stron obrobi się identycznie, to nie wiem skąd wibracje?

Poczytaj na czym polega wyważenie układu korbowo-tłokowego to będziesz wiedział.
Choćby pod tym linkiem http://tuningskp.w.interia.pl/korbowod.html

Nie można sobie od tak wstawiać cięższego czy lżejszego tłoka. O ile cz/jawa 350 nie kręci szczeólnie wysoko o tyle tolerancja niedoważenia w silniku przy 8000 czy 10000 tyś obrotów wynosi nawet 0.5g i mniej.

Złe wyważenie powoduje zazwyczaj bardzo duże wibracje silnika ,które sa odczuwalne na calym motocyklu i niestety znacznie skraca żywotność wału. Nie można sobie takich rzeczy lekceważyć od tak.
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Kanały
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 04, 2012, 15:13:03 »

Kup lub od kogoś pożycz, przeczytaj i wszystko stanie się proste:
http://ksiegarniagliwice.pl/ksiazka/45953/tuning-zwiekszanie-sprawnosci-silnikow-spalinowych

Pozdrawiam
Zapisane
Aktualnie: HD Heritage Softail TC88, Royal Enfield Himalayan.
Wcześniej: Enfield Bullet, Jawa 638.0, BMW R1100R, Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Czym polerować kanały

Zaczęty przez mechanik32 Mechanika

14 Odpowiedzi
7639 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 13, 2007, 19:54:22
wysłana przez tomecki83