Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 12:01:10
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Czyszczenie blach  (Przeczytany 22505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Demonos

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 14, 2006, 17:39:10 »

akurat lagi u mnie dobrze się trzymają. Wieczorem wrzucę fotki, jak wyglądają po sezonie użytkowania i ostatniej wyprawie do Giżycka
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 15, 2006, 12:14:40 »

Lagi były polerowane na wiosnę. Od tamtej pory nic z nimi nie robiłem. Na pirewszej fotce stan po przyjechaniu w niedzilę z Giżycka (po wyschnięciu). Na drugiej fotce stan po przetarciu schuchą szmatą...
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2006, 09:54:25 wysłana przez -Demonos- »
Zapisane

Sikor

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 15, 2006, 14:13:02 »

efekt jest naprawde świetny jednak zdecyduje sie na tą polerke :D :o
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 15, 2006, 19:05:13 »

Polerowane aluminium naprawde wygląda pięknie.Warto jest troszkę posiedzieć nad tym dla uzyskania takich efektów. <worship>
Zapisane

Sikor

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 21, 2006, 18:32:40 »

Panowie ważne pytanie czy jeśli jakiś elementy jest skorodowany i nieda sie zeszlifować całej rdzy bo wnikła głęboko to czy trzeba coś specjalnego na to zastosować przed malowaniem ?? czy rdza może wyjść spod nowego lakieru ??
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #30 dnia: Lutego 22, 2006, 20:34:10 »

Najlepszą metodą na głęboko skorodowane stalowe detale jest oczywiście piaskowanie.Mozna kupić specjalne pistolety które podpina sie do kompresora o odpowiedniej wydajności ,potrzeba też troche piasku (odpowiedniej ziarnistości)i jakies okulary zabezpieczające oczy.No ale najprostszą są chyba specjalne farby podkładowe.Ostatnio na TVN Turbo ,gość zabezpieczał spód starego Golfa taką farbą. <photo>
Zapisane

Sikor

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #31 dnia: Lutego 22, 2006, 23:40:34 »

Ostatnio na TVN Turbo ,gość zabezpieczał spód starego Golfa taką farbą. <photo>

Oto własnie mi chodziło widziałem ten program jak koleś miział wacikiem głeboką rdze i też chętnie wymiziałbym swoje blachy ale niewiem czym gdzie i za ile ??
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 24, 2006, 18:24:23 »

rozumiem ze polerowanie karterow da taki sam efekt jak pokazane wyzej polerowane lagi, w sumie bede mial troche czasu jak wysle wal do regeneracji  :)
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 26, 2006, 17:00:49 »

no i wczoraj troche zajalem sie prawym karterem, tak w sumie na probe, chcialem  zobaczyc jak to idzie, no i mam chyba za drobny papier, zaczynalem od 800, ale na karterze sa glebsze  wrzery tu na tej plaskiej powierzchni u gory  i 800 nie daje rady, natomiast tu pod gaznikiem jest OK , do tego kartery byly  malowane kiedys, ale popsikalem je specjalnym sprayem do usuwania starych uszczelek i bierze tez farbe :-), oczywiscie robie na mokro, najgorsze sa zakamarki
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Demonos

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 26, 2006, 17:05:18 »

800 to za drobny, zdecydowanie. Na początek, do zdarcia farby i wyrównania głębszych rys we¼ 200. Ten etap, usuwania resztek farby i wyrównywanie głębokich rys to najgorszy i najżmudniejszy etap. Jak to przejdziesz, to potem leci już błyskawicznie.  <thumbup>
Zapisane

semaj

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 26, 2006, 17:32:49 »

Zdecydowanie tak, jak mówi Demonos.
Ja np przedwczoraj polerowałem aluminiową półkę na zegary - była w opłakanym stanie i zaczynałem od papieru 90 na wiertarce a i tak nie pozbyłem się wszystkich wżerów, ale jak już się świeci jak lustro to nawet te parę dwumilimetrowych wżerów nie przeszkadza  <punk>
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2006, 17:34:41 wysłana przez semaj »
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #36 dnia: Marca 01, 2006, 12:26:23 »

no a ja walcze prawy karter juz mozna powiedziec ze jest ok, swiatlo odbite zarowki nawet razi, ale nie jest to tak jak Demonosa uchwyt na lampe, na elementach widac zarys  odbitej lampy i zarowki, mam nadzieje ze reszte zrobi pasta + filc, bo widze ze papier nawet ten drobny,  powoduje powstawanie malutkich rysek i to jest chyba juz kres jego mozliwosci, karter tarelm wczoraj w sumie cos kolo 6 godzin :D

aha pasta lekkoscierna
jest tez pasta ktora sie nazywa TEMPO stosowalem ja na swoim 125p i byla ok
stosowal ktos  Automaxa i Tempo ??
ktora lepsza ??
one pewnie sa podobne
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2006, 12:28:50 wysłana przez AndrewS »
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #37 dnia: Marca 03, 2006, 18:40:59 »

no to sobie narobilem bigosu

kartery prawie skonczone i prawa pokrywa silnika
dzis przyjzalem sie glowicom i cylindrom najpierw
je oczysicilem z piachu i ze starej farby przy pomocy jakiegos chemicznego srodka ladnie luszczy farbe, zapomnialem nazwe, potem jeszcze potraktowalem w/w elementy karcherem z goraca woda + srodek chemiczny + ok chyba 120 bar + dysza wibrujaca  <thumbup>  no na sloncu sie juz ladnie blyszczalo
ale kiedy zanioselm do srodka i przylozylem do karterow zrozumialem ze teraz czeka mnie dalsza polerka  :-/
poprostu cylindry nie pasuja do lsniacyh karterow 

aha datkowo robie polerke ukladu ssacego, a wlasciwie to poprawiam po fabryce skazy  <evil> 
czy polerowac tez gore tlokow ?? da to cos
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #38 dnia: Marca 03, 2006, 19:47:02 »

Kolego AndrewS nie chcialbym gasic twoich zapedow ...
ale nie poleruje sie ani glowic ani cylindrow. Kolega wypiaskowal albo wyszkielkowal glowice i cylinder w mz250 etz, (no nie powiem z zazdroscia patrzylem) ale pojawil sie jeden duzy problem ... a mianowice silnik sie mocno  grzal. Nikt nie wiedzial o co chodzi a na przegladzie sie z kumpla śmieli i pytali czy jeszce jezdzi. Pozniej ja pojechalem na przeglad i zprowokowalem rozmowe na temat polerowania aluminium. I sie dowiedzialem, ze odlewy na cylindrach i glowicach sa celowo porowate aby umozliwialo to lepsze chlodzenie i niejako "wiekszy opor przechodzenia powietrza przez radiatory". I tak oto wyleczylem sie z żadzy posiadania polerowanych cylindrow i glowic a kolega wymienil na inne nie polerowane...
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #39 dnia: Marca 03, 2006, 19:57:51 »

Z polerowaniem zgoda- faktycznie zminiejsza się powierzchnia z której odprowadzane jest ciepło zatem ZWIEKSZA się opór cieplny powstałego radiatora.
Co do piskowania i szkiełkowania nie moge się zgodzić z wypowiedzią kolegi. Bo właśnie te operacje pozostawiają po sobie "dziury" w materiale, co powoduje rozwijanie powierzchni :) a tym samym ZMNIEJSZANIE oporu cieplnego (znam osobę która wozi radiatory do piaskowania żeby lepiej odprowadzały ciepło).
Zapisane

Sikor

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #40 dnia: Marca 03, 2006, 19:59:52 »

Nieno litości stary Etz miały tendencjie do pzregrzewania się nawet bez polerki i moim zdaniem negatywny wpływ polerki na wydalanie ciepła z cylindrów to bajka może teoretycznie ma to racje bytu ale porowatośc cylindrów nie sięga nawet 1mm więc wyrównanie powierzchni nic tu nie zmienia
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #41 dnia: Marca 03, 2006, 20:04:51 »

hmm troche mi zabiles klina
co ja teraz zrobie jak kartery sa ladne a cylindry nie <crybaby>
ale latwo sie nie poddaje
i mam w takim razie kilka pytan  :>
dlaczego radiatory chlodzace procesor i inne elementy kompa sa glatkie ??
dlaczego te elementy w motocyklach takich jak np. harley tez sa nawet nie glatkie, a wyglebiscie gladkie ??, nawet chromowane !!
skoro az tak to by utrudnialo oddawanie ciepla to by przeciez tak nie robili
nastepny przyklad i ostatni to to ze kolega milimetr w swojej jawie wyszkielkowal caly silnik i nie pisal o problemach z przegrzewaniem, tak wiec przypadek twojego kolegi mogl byc spowodowany czym innym, moze tlok sie zacieral itp. 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #42 dnia: Marca 04, 2006, 01:14:55 »

Moim zdaniem- czego wcześniej nie napisałem- polerka nie ma aż tak dużego wpływu na odprowadzanie ciepła, żeby jakoś drastycznie silnik się przegrzał:)
Szkiełkowanie, jak już wcześniej pisałem, podobnie jak piaskowanie rozwija powierzchnię i zwieksza skuteczność odprowadzania ciepła- przynajmniej w teorii bo jak wiadomo z praktyką różnie bywa :D

Radiatorami na procku to troszkę cos innego. Zauważ że w tym przypadku mamy chłodzenie wymuszone przez wiatraczek- to jest trochę inna bajka niż chłodzenie naturalne.

W mojej jawci delikatnie przepolerowałem dekle, kartery poprzedni właściciel pomalował więc tak zostały, zaś cylindry i głowice mam w planie kiedyś wyszkiełkować. Nie przejmuję sie przegrzewaniem- ta dyskusja zaczyna przypominać trochę rozwazania akademickie- w teorii jakieś znaczenie mają ale w praktyce są pomijalne :D
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #43 dnia: Marca 04, 2006, 14:51:14 »

wspominalem juz kiedys w jakims watku ze polerowanie aluminium ma negatywny wplyw na odprowadzanie ciepla.Ale nie sadze zeby wypolerowane kartery w jawie mialy jakikolwiek ujemny skutek.W koncu kartery nie osiagaja az tak wysokich temperatur.Najbardziej narazony jest cylinder i tam wlasnie powierzchnia powinna byc chropowata.Co do radiatorow w komuterach moze nie wsztstkie sa chropowate ale za to stosowane sa inne metody zwiekszenia powierzchni odprowadzania temperatury.Stosuje sie rozne powirzchnie: faliste,trojkatne i inne na zebrach radiatorow.Idealnie wypolerowana musi byc jedynie powierzchnia styku w punkcie radiator a element z ktorego ma zostac odprowadzone cieplo. Wyzej bylo wspomniane ze mz miala tendencje do przegrzewania.Hmm nie wiem w jakim modelu ale w mojej mz  po dlugiej jezdzie umialem bez problemu dotknac cylindra i sie nie oparzyc w przeciwienstwie do jawy.Mz z tego co wiem miala zla konstrukcje cylindra z powodu duzej roznicy temperatury jaka miala miejsce w okolicach okna wydechowego a oknami przelotowymi cylindra(napelniajacymi) co skutkowalo szybkim zuzyciem cylindra w miejscu wydechu.
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2006, 14:54:29 wysłana przez rumcajs251 »
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #44 dnia: Marca 04, 2006, 18:59:51 »

ale przeciez motocykl nie stoi tylko jedzie, to tak jakby dmuchal na niego bardzo duzy wentylator  :>
czyli co radzicie nie polerowac jednak cylindrow i glowic ??, a moze tylko do okreslonej ziarnistosci papieru ?? tak zeby zedrzec stara farbe i ciemne plamy
popatrzylem na glowice teraz i one sa i tak juz same w sobie gladkie
albo jeszcze inaczej zrobic to czyszczenie tylko na glebokosc ok 1 -1,5 cm
tak eby z gory wygladalo ok  :>
troche to w sumie dziwne bo pomalowanie cylindrow farba tez stanowi jakas tam izolacje i wiecej farby tym gorsze chlodzenie
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

semaj

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 05, 2006, 00:08:56 »

AndrewS, ja Ci proponuję byś wziął szczoteczkę do zębów, nałożył na nią automaxa i tak poczyścił. Taką kombinacją nie wygładzisz nic, tylko lepiej oczyścisz, a żeby oczyścić między żeberkami trzeba rozgrzać nóż techniczny do czerwoności i nim odchudzić szczoteczkę tak, by weszła między żeberka :) U mnie szczoteczka do zębów była najpraktyczniejsza:)
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 05, 2006, 08:14:11 »

mimo tego co napisalem ja i tak bym wypolerowal cylindry i kartery:P Widzialem obudowane jawy owiewkami i tez goscie nie narezkali na zbyt wysoka temperature.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 05, 2006, 08:52:38 »

Osobiście lśniący jak lustro silnik mi sie nie podoba- wolę delikatny "satynowy" połysk, ale gdyby mi sie podobało też bym polerował nie przejmując sie temp.
Ale gary jednak bym wyszkiełkował- wyobrażam sobie jaka to "fajna" musi być robota polerowanie każdego żeberka i to jeszcze przy tak utrudnionym dostępnie do nich, a że jestem leniwy, poszedłbym na łatwiznę :D
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 08, 2006, 21:04:31 »

no cylindry i glowice zrobilem tak z grubsza, bo chcec to zrobic tak jak kartery to chyba ze 2 tygodnie roboty <frusty>, gdyby byly nominalne to moze bym sie zdecydowal na szkielkowanie
w sumie niezle efekty daje tez duza gesta dosyc miekka szczotka druciana na wiertarce stolowej, probowalem tez przeleciec zrobione wczesniej elementy i efekt po szczotce jest jeszcze lepszy

 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Czyszczenie blach
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 15, 2006, 16:17:55 »

a tak oto z grubsza wygladaja moje kartery

 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
4592 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 17, 2009, 22:56:27
wysłana przez mo202
3 Odpowiedzi
2704 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 25, 2010, 14:44:30
wysłana przez Strażak
42 Odpowiedzi
13198 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 22, 2014, 05:47:39
wysłana przez grześ350
4 Odpowiedzi
3566 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 19, 2016, 20:04:21
wysłana przez Pawand
19 Odpowiedzi
7899 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 12, 2019, 11:14:55
wysłana przez Bison