Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 00:21:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY  (Przeczytany 4555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Masochista

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Jawa 356 59' Jawa 638-0 88'
Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY
« dnia: Listopada 11, 2012, 21:30:15 »

Witajcie! Mam problem.. Chce zrobić generalke silnika, i kilka dni temu go rozpołowiłem. Zauważyłem, że łożyska na wale mają luz, ale rzecz w tym, że nie same w sobie łożyska, tylko jakby w tym "siedlisku" w karterze.. Chciałem sprawdzić czy mają luzy, włożyłem palec w łożysko, i poruszałem, góra,dół,prawo,lewo i nic, zero luzów, ale w momencie wyciągania palca z łożyska przesunęło sie w moją strone, zacząłęm nim poruszać do przodu do tyłu i są wyczówalne luzy, jak to rozwiązać? Szłyszałem o metadodach na klej, słyszałęm również o punktowaniu kartera śrubokrętem  (takienabijanie małych zadziorów) ale nie widzi mi sie niszczenie karterów..   Mieszkam w okolicach Piły, czy jest ktoś z tej okolicy? Byśmy sie spotkali, ktoś by ocenił bardziej fachowym okiem :)
Zapisane
Wszyscy dziwią się, że zachowuje sie jak wariat.. Jestem wariatem!

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 368
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 11, 2012, 22:22:53 »

Na dłuższą metę tylko wymiana karterów... Koniecznie obu połówek. Chociaż może ktoś ma na klei i sobie chwali... Ja swego czasu punktowałem i po kilku dniach łożyska się "obróciły" i dalej to samo.
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 12, 2012, 13:50:43 »

Jeśli łożyska tak pływają jak mówisz to klejem uratujesz te gniazda. Kiedyś miałem taki klej do łożysk z praktyk coś jak by niebieski kolor miał ale też zalatywał zielenią. Jak nim przykleiłem łożysko w Ts 150 a za dwa lata przyszło ten silnik rozpołowić to matko bosko co się z tym męczyłem. Tak złapało że prasą to łożysko wyciskać trzeba było :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 12, 2012, 15:03:15 »

Popytaj w sklepach z klejami, albo sprawdź na stronie producenta ( np. Loctite). Są specjalne preparaty do unieruchamiania łożysk w gniazdach.  Ważne jest żeby dobrać odpowiedni preparat do wielkości luzu, no i żeby nie użyć płynu do uszczelniania połączeń gwintowych żeby wkleić łożyska  :D . Uprzedzając opinie wszystkich tych, którzy już tak zrobili i trzyma. Może będzie trzymać, ale może też stracisz kilkadziesiąt złotych. Inne siły działają na połączenie gwintowe, a inne na płaszczyzny ( krzywizny ) styku łożyska z karterem, dlatego też płyn-klej, którego użyjesz powinien być odpowiednio dobrany pod tym właśnie kątem ( adhezja, kohezja i takie tam pierdoły ;) ).
Zapisane

posiadacz

  • Łotwa 2016
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 452
  • jawa ts 350 1990r
Odp: Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 12, 2012, 20:39:03 »

Jeśli łożyska tak pływają jak mówisz to klejem uratujesz te gniazda. Kiedyś miałem taki klej do łożysk z praktyk coś jak by niebieski kolor miał ale też zalatywał zielenią. Jak nim przykleiłem łożysko w Ts 150 a za dwa lata przyszło ten silnik rozpołowić to matko bosko co się z tym męczyłem. Tak złapało że prasą to łożysko wyciskać trzeba było :P
Przy rozbieraniu podgrzać
Zapisane
jawa ts 350

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 12, 2012, 20:49:06 »

Klej do łożysk to tzw. spoiwo anaerobowe. Może uratować kartery, ale właśnie przy następnym demontażu może być kłopot.

Sam używałem tego specyfiku, tylko u mnie wyjechany był czop na wale i łożysko można było wsuwać i zsuwać ręką. Trzyma bardzo dobrze do tej pory, jest to mocny klej, więc postaraj się nie nanieść go na wewnętrzne bieżnie łożyska, bo jak zaschnie, to jest naprawdę ciężki do usunięcia.
Zapisane

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 12, 2012, 23:55:32 »

To ważne co pisze Zmiennik. Przy wklejaniu łożyska w karter ryzyko jest mniejsze, ale jak składasz połówki silnika i trzeba przykleić łożysko do czopa to bardzo łatwo "zapaprać" bieżnie. Chwila nieuwagi, za grubo posmarowany czop i od razu masz klej pomiędzy kulkami ( też tak miałem :D ). Jeśli masz sprężarkę to da się wydmuchać póki świeże, ale po co sobie robić kłopot
Zapisane

Domin0

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z łożyskami, OKOLICE PIŁY
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 13, 2012, 08:58:40 »

Witajcie! Mam problem.. Chce zrobić generalke silnika, i kilka dni temu go rozpołowiłem. Zauważyłem, że łożyska na wale mają luz, ale rzecz w tym, że nie same w sobie łożyska, tylko jakby w tym "siedlisku" w karterze.. Chciałem sprawdzić czy mają luzy, włożyłem palec w łożysko, i poruszałem, góra,dół,prawo,lewo i nic, zero luzów, ale w momencie wyciągania palca z łożyska przesunęło sie w moją strone, zacząłęm nim poruszać do przodu do tyłu i są wyczówalne luzy, jak to rozwiązać? Szłyszałem o metadodach na klej, słyszałęm również o punktowaniu kartera śrubokrętem  (takienabijanie małych zadziorów) ale nie widzi mi sie niszczenie karterów..   Mieszkam w okolicach Piły, czy jest ktoś z tej okolicy? Byśmy sie spotkali, ktoś by ocenił bardziej fachowym okiem :)


|Nie chce mi sie czytać reszty wypocin użytkowników forum.

Odemnie:
Kup nowe kartery<okolice stówki>
Poszukaj nawet czystych co by nie trzeba było sie pierdzielić z myciem ich :p
Szkoda Czasu, Nerwów, Kasy<taaak Kasy> i tego myślenia non stop kiedy sie to rozdupcy...
W sumie jak dobrze poklei to też będzie, jednak...

Zrobisz jak zechcesz...

PS: Sprawdź stan czopów wału jak i wału korbowego<daj go do jakiegoś zakładu na sprawdzenie>
Booo kartery sie tak nie wyrabiają OT Tak :]
Coś musi nie grać :]
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
16 Odpowiedzi
6979 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 02, 2012, 21:02:34
wysłana przez Motórzysta
2 Odpowiedzi
3019 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 14, 2013, 17:24:31
wysłana przez raafaal20
3 Odpowiedzi
3790 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 13, 2014, 10:25:15
wysłana przez czesiek
0 Odpowiedzi
1771 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 03, 2015, 01:03:22
wysłana przez jedrek124
16 Odpowiedzi
4159 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 18, 2016, 00:06:09
wysłana przez adamsky771