Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:52:32
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Szczęki ALSAN  (Przeczytany 19141 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Szczęki ALSAN
« dnia: Listopada 24, 2012, 13:08:05 »

Cześć
Kupiłem w Czechach niby miały być oryginalne bo z Czech, a dostałem szczęki firmy ALSAN.
Otwory na sprężynki nie równo nawiercone, musiałem wiercić bliżej krawędzi bo nie dało się założyć sprężynek.
Po złożeniu wszystkiego nie mieszczą się w bębnie :( próbowałem szlifować mini szlifierką z kamieniem, ale nic to nie dało jak bym zebrał z 3 mm to by weszły, ale to prawie całe okładziny bym zeszlifowałem.
Doszedłem do wniosku, że szczęki są większe o te 2-4 mm, odlew inny co widać jak się postawi oryginalną starą i nową alsan na biurku, różnią się wysokością.
Moje pytanie brzmi czy to od innej jawy są ? bo do 638 na przód nie pasują :( czy takich Chiński bubel czy reklamować czy co ?
 



Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 24, 2012, 13:24:15 »

Widzę, że te okładziny są przyklejone  :-\
Gdyby było przynitowane to radziłbym Ci rozwiercić nity, zdjąć okładziny i założyć je na stare szczęki.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 24, 2012, 13:51:43 »

one nie wchodzą na całej szerokości 3 mm czy tylko w jednym miejscu - spróbuj zeszlifować trochę i trochę podpiłować na kamieniu szlifierskim normalnym i wtedy zobacz, albo jak masz możliwość to reklamuj
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 24, 2012, 17:36:23 »

Próbowałem je wcisnąć, kładę na bęben i obracam w ten sposób na okładzinach zaznaczyłem w którym miejscu szura to na jakiś 50 %. Zeszlifowałem kamieniem dość sporo, próbuje znowu i co nic nawet kawałka, jak pasuje ze starymi to różnica około 3 mm. Na prawdę kicha i się zastanawiam czy aż taki badziew  czy ktoś miał z Was szczęki tej firmy ? Czy one po prostu są do innego modelu.

Ja po prostu założyłem stare, jak bym te nowe zaczął szlifować to wyglądały by gorzej  jak stare :>
Później kupie same okładziny i albo przykleję albo zanituje jak dostane odpowiednie nity.
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 24, 2012, 17:57:21 »

Te szczęki robione są nad wymiarowo,wiec nie pozostaje nic innego jak zeszlifowanie do wymiaru umożliwiającego montaż,po ułożeniu hamulce są całkiem niezłe,trzeba tylko raz w roku rozebrać i dobrze wydmuchać a następnie przemyć benzyną ekstrakcyjną - szczęki bardzo pylą.
W naszych sklepach motocyklowych dostępne są szczęki i klocki firmy EBC:
http://bikes.ebcbrakeshop.co.uk/?make=C.Z.%2FJAWA&model=350&bike_id=1487&spec=&year=&numberplate=

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 24, 2012, 18:17:08 »

widziałem i ferrodo w agmocie - tzn. do innego motocykla ale wymiarowo bardzo zbliżone...
holger jesteś w stanie podać numer katalogowy tych szczęk ebc ?

//już ogarnąłem - szczęki EBC Bike Brakes Shoe (949)

holger co ile kilometrów ty wymieniasz szczęki mniej więcej ? bo ty już masz sporo najeżdżone to masz orientację
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2012, 18:34:20 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

przemek_2255

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 123
  • JAWA TS350 638-1 91r
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 24, 2012, 19:18:25 »



jest inny na to sposób jeszcze takie rozwiązanie w TS wymyślił mój kumpel.
Podszlifować troche tą rozpórke co widać na zdjeciu ew. szczęki w tym miejscu gdzie jest ta rozpórka




Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 24, 2012, 19:25:56 »

Mostasz,na 24 tys km mam drugie szczęki,gorzej ze chyba musze zmienic bęben:-S

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 24, 2012, 19:35:47 »

TO jest jakieś rozwiązanie bo w tych moich to nie to, że okładziny są za grube, tylko szczęki inaczej odlane jak by większe,.
Jak by tą płaską część szczęk zeszlifować z 1-2 mm to by się pewnie udało, może spróbuje :)
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 24, 2012, 19:37:39 »

czyli zużywają się bardzo wolno ? czyżby bęben się przecierał ? jaka może być tego przyczyna ? ja mam u siebie z tyłu wymienione na niefabryczne chińskie, przez poprzedniego właściciela - prawie nie widać oznak zużycia, mam zapasowy komplet z jawaczęści i zastanawiam się nad upolowaniem tych ebc albo ferrodo puki jeszcze są w sprzedaży
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 24, 2012, 19:41:04 »

czyli zużywają się bardzo wolno ? czyżby bęben się przecierał ? jaka może być tego przyczyna ? ja mam u siebie z tyłu wymienione na niefabryczne chińskie, przez poprzedniego właściciela - prawie nie widać oznak zużycia, mam zapasowy komplet z jawaczęści i zastanawiam się nad upolowaniem tych ebc albo ferrodo puki jeszcze są w sprzedaży
Ja mam masę  ;) , więc mimo tarczy z przodu tylny trzeba mocno dociskać  ;D

Modyfikacja tylnych szczęk wg pomysłu Czeskich kolegów:
http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/10.htm

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 24, 2012, 19:53:08 »

Szlifowanie papierem ściernym czy kamieniami jest bez sensu. Nie będą przylegały na całej powierzchni do bębna. Najlepiej przetoczyć na tokarni.
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 24, 2012, 21:24:32 »

ta modyfikacja polega na zeszlifowaniu żeby większa część szczęki stykała się z bębnem ?  nad podobnym patentem myślałem w romecie bo też najbardziej ściera się kawałek szczęki
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3010
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 28, 2012, 07:27:40 »

Mostasz,na 24 tys km mam drugie szczęki,gorzej ze chyba musze zmienic bęben:-S
mało kto pamięta że bębny są elementem, który trzeba wymieniać, nie pamiętam gdzie ale widziałem w jakiejś instrukcji co ile sprawdzenie ewentualnie wymiana. Na razie są dostępne na przykład tutaj: http://allegro.pl/piasta-beben-kola-jawa-350-cz-nowa-i2810597351.html
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 28, 2012, 09:51:46 »

w jakiejś czeskiej instrukcji jest zalecana wymiana co 50 000 km
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 28, 2012, 15:51:00 »

Ale dlaczego trzeba je wymieniać?
Nie dało by rady ich przetoczyć? zaaplikować grubsze okładziny i jazda ;D
jak się będę nudził w zimie to przetnę piaste z jawy i zobaczę co tam w środku pepiki wymodzili :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3010
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 28, 2012, 16:01:06 »

przetoczenie pewnie nie mniej niż 30 zł plus kombinacja z grubszymi okładzinami pytanie czy warto? Wszystko ma swoje wartości graniczne tak bęben jak i tarcza poniżej których nie należy użytkować takiej części. Pytanie: czy warto?
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 28, 2012, 16:03:58 »

No tak tylko nigdzie nie spotkałem się z takimi wartościami dotyczącymi hamulców w jawie tudzież cz...
Trzeba po prostu zobaczyć ile tam jest tego żeliwska w tej piaście ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Jws

  • Gość
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 28, 2012, 23:06:52 »

Przetaczanie jest bez sensu bo jeszcze bardziej "zużywamy" bęben.
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 29, 2012, 16:10:31 »

Przetaczanie jest bez sensu bo jeszcze bardziej "zużywamy" bęben.

Tak racja. Tarcze też się toczy i się ich zużywa. Chodzi o to by wyrównać powierzchnie styku z okładzinami. Na bębnie jak i tarczy wyżłabiają się rowki i trzeba je usunąć. Nikogo do tego nie namawiam. W wsk kolegi wystarczyło zwiększyć średnicę o 2mm by wyrównać bęben. Hamowało bardzo dobrze po tej operacji ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Motórzysta

  • Kierownik zamieszania wesołego miasteczka
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 187
  • Remoncik w pełni-40%
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 29, 2012, 16:16:23 »

Ja te rowki w bębnie jawy wyrównywałem wiertarką i okrągłym kamieniem, kamień najlepiej taki delikatniejszy, z delikatnym ziarnem, i z uwagą żeby nie porobić wżerów, później wszystko się ładnie dociera i hamuje jak trzeba :) Z resztą wcześniej miałem niezłe wibracje na kierownicy jak hamowałem przodem bo pół bębna było ciut przyrdzewiałe, i miałem ABS  :P
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 29, 2012, 16:27:36 »

Ja te rowki w bębnie jawy wyrównywałem wiertarką i okrągłym kamieniem, kamień najlepiej taki delikatniejszy, z delikatnym ziarnem, i z uwagą żeby nie porobić wżerów, później wszystko się ładnie dociera i hamuje jak trzeba :) Z resztą wcześniej miałem niezłe wibracje na kierownicy jak hamowałem przodem bo pół bębna było ciut przyrdzewiałe, i miałem ABS  :P

Ty się chyba śmierci nie boisz :o
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Motórzysta

  • Kierownik zamieszania wesołego miasteczka
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 187
  • Remoncik w pełni-40%
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 29, 2012, 16:41:17 »

Powiem tak, jawa stała 12 lat i po tym czasie przejechałem nią kawałek i miałem ABS :D Smierć w oczach to miałem jak sie rozdupcył uszczelniacz rzed łożyskiem i towot pociekł na szczęki i ja miałem 130 na blacie :D aż skwierczało :P
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 29, 2012, 16:43:04 »

ciekawe przeżycia są na zeszklonych szczękach, wciskasz pedał z całych sił a to nie chcę hamować
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Szczęki ALSAN
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 29, 2012, 16:45:25 »

ciekawe przeżycia są na zeszklonych szczękach, wciskasz pedał z całych sił a to nie chcę hamować

Kiedyś pisałem by zakładać bardziej miękkie. Te oryginalne kupę warte są. Może i te miękki szybciej lecą ale ja cz 175 blokowałem na nich przednie koło na ancfalcie bez większych problemów.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
5406 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 28, 2009, 20:15:28
wysłana przez Anarch
23 Odpowiedzi
9805 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 01, 2020, 20:18:29
wysłana przez Adam112
0 Odpowiedzi
1721 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 28, 2017, 22:59:10
wysłana przez Ajgor
9 Odpowiedzi
3181 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 05, 2019, 23:22:43
wysłana przez Arek0402