Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: ładowanie o co chodzi??  (Przeczytany 22863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MZiobro

  • Gość
ładowanie o co chodzi??
« dnia: Maja 03, 2007, 23:08:49 »

jakis czas temu wymienilem silnik w swoje jawie ,wczesniej mialem 6V a teraz jest 12V..oczywiscie instalacje zrobilem od podstaw na nowo wedlug schemtow z forum oraz ksiazki...ale....do 3000 obr swieci mi sie lampka ladowania a po 3000 gasnie...co moze byc uszkodzone?? zaznacze ze aku jest nowy ale watpie by mial wplyw na to...Pomozcie....i powidzcie na co wydac kase? :D
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 03, 2007, 23:20:35 »

Sprawd¼ prostownik czy wszystkie fazy są ok i jeżeli tak to tylko regulator
Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 03, 2007, 23:25:55 »

Sprawd¼ prostownik czy wszystkie fazy są ok i jeżeli tak to tylko regulator

prostownik zrobilem nowy...wiec jest na bank ok
Zapisane

lukaszz1789

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 04, 2007, 10:07:43 »

Sprawdz stan szczotek w prądnicy....
Ja miałem motyw w 6V jak założyłem nóweczke szczotkotrzymacz i miałem odrazu szczotki ale nie te czarne tylko jakieś w kolorze miedzi. Te miedziane to jakies gówno zamiast ładować aku to padało do 0. Po zmianie szczotek na inne [te czarne] wszystko jest OK
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 04, 2007, 14:34:31 »

Cytuj
prostownik zrobilem nowy...wiec jest na bank ok
A dobrze zrobiłeś i połączyłeś ten prostownik.
Bo jeśli któraś z diód w mostkach jest spalona lub ¼le podłączona to objawy mogą być takie jak opisałeś.
A tak w ogóle to we¼ miernik i pomierz napięcia ładowania w pełnym zakresie obrotów.
Powinno być powyżej 14V .   <thumbup>
Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 04, 2007, 19:06:26 »

Cytuj
prostownik zrobilem nowy...wiec jest na bank ok
A dobrze zrobiłeś i połączyłeś ten prostownik.
Bo jeśli któraś z diód w mostkach jest spalona lub ¼le podłączona to objawy mogą być takie jak opisałeś.
A tak w ogóle to we¼ miernik i pomierz napięcia ładowania w pełnym zakresie obrotów.
Powinno być powyżej 14V .   <thumbup>


na bank jest dobrze zrobiony...a moze to regulatro napiecia???
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 06, 2007, 10:23:56 »

zanim zacznę coś radzić może powiesz czy masz prądnice 12v czy alternator, w zasadzie gdzieś w odpowiedziach pada  wyraz prostownik zatem zakładam, że masz altka
jeśl tak to sprawd¼ jeszcze raz dokładnie najlepiej w nocy zachowanie kontrolki- czy się  żarzy(w dzieñ nie widać tego) czy świeci  czy nie świeci, i w jakich obrotach co sie dzieje aa sparwd¼ woltomierzem czy pomimo niegaśniecia kontrolki napiecie wzrasta i jak tak to do ilu V ?
Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 06, 2007, 11:24:43 »

zanim zacznę coś radzić może powiesz czy masz prądnice 12v czy alternator, w zasadzie gdzieś w odpowiedziach pada  wyraz prostownik zatem zakładam, że masz altka
jeśl tak to sprawd¼ jeszcze raz dokładnie najlepiej w nocy zachowanie kontrolki- czy się  żarzy(w dzieñ nie widać tego) czy świeci  czy nie świeci, i w jakich obrotach co sie dzieje aa sparwd¼ woltomierzem czy pomimo niegaśniecia kontrolki napiecie wzrasta i jak tak to do ilu V ?

mam altka...wlasciwie to kontrolka sie żarzy na tyle jednak mocno ze widac ja w dzien...nie jest moze tak mocna jak przy tylko wlaczonym samym zaplonie...i gasnie momentalnie po przekroczeniu 2500-3000obr....a zaraz lece sprawdze napiecie...Tak jak pisalem prostownik mam nowy(zrobiony wedlug schematu z czeskiej strony) instalacja jest od poczatku zrobiona na nowo...szczotki sa ok,aku nowy ,swiatla,migacze itp wszystko dziala jak powinno..
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 06, 2007, 14:04:29 »

coś jeszcze, zobacz koniecznie w nocy sprawdzic zachowanie kontrolki  i czy czasem po zgaśnieciu jak piszesz nie żarzy sie jednak słabo na tyle, że nie widac w dzieñ a widać za to w nocy bo jeśli tak to mam pewne przyspuszczenia a dziwne troche to wygląda co z opisu bo po właczeniu kluczyka  świeci mocno jak sie domyslam,nastepnie przygasa po uruchomieniu silnika ale żarzy się mocno- lecz słabiej niż na niepracujacym silniku( to potwierdziłeś akurat) by potem zgasnąć tak jak powinna ale dopiero w  obrotach  ok 3000 czyli duzych moż na by powiedzieć. Czy tak?

częściowo stawiam na przeka¼nik, niedociśniete przewody wzbudzenia  az do stacyjki(czasem połaczenia w kostce  ta pod bakiem śniedzieją) i zwarcie lub przerwe w uzwojeniu stojana co potwierdziłoby się jak kontrolka zamiast gasnąć jak piszesz żarzyłaby sie słabo dlatego sprawd¼ jeszcze raz w nocy najlepiej-tak jak to widac było w PF 126p z prądnicami.
Krótko: potrzebuję więcej aczkolwiek :>  znaczących szczegułów.
PS
sprawd¼ jeszcze napięcie na zaciski DF regulatora czy raczej DF szczotek bo łatwiej będzie i czy zmienia sie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej pod obciazeniem np.
« Ostatnia zmiana: Maja 06, 2007, 14:06:02 wysłana przez madras30 »
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 06, 2007, 15:08:32 »

Madras - kontrolka w jawie jest sterowana przeka¼nikiem więc nie może się żarzyć - albo świeci albo nie, ew. może mrugać, ale jak się żarzy to znaczy że coś jest nie halo z samą kontrolką.
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 06, 2007, 17:50:35 »

oczywiscie, że przeka¼nik jest tylko do  sterowania kontrolką ,  czym przeciez sterować  w altermatorze obcowzbudnym jak w np jawie?

zaczekaj proszę może na spotrzeżenia kolegi, sprawa rozwojowa przecież jest  :)

Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 06, 2007, 20:25:30 »

wiec sprawdzilem w ciemniejszym pomieszczeniu i kontrolka pali sie caly czas dosc mocnym swiatlem praktycznie nie wiele slabiej niz przy wylaczonym moto( pisalem ze swieci slabiej ale to byla wina tego ze aku sie troszke rozladowal a dzis naladowalem ) i gasnie calkiem po przekroczeniu 2800-3000obr,wszystkie styki sa ok,co do pomiarow to nie mierzylem ( a niech tam dzis jest niedziela)
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 06, 2007, 22:36:39 »

no cóż, jeśli napięcie przy pracujacym silniku jest ok (czyli wzrasta z nap. na zaciskach akumulatora do wart ok 14,5-14,7 V także pod obciążeniem) to jak wynika także z wypowiedzi kolegi  Xargo1 nie działa przeka¼nik.
albo.
1,jeśli napięcie na zacisku DF nie mienia się podczas pracy silnika z rózną prędkoscia obrotową albo wynosi 0 to padł reg.
2. przerwa lub zwarcie z masą uzwojeñ  wirnika
3. zwarcie z masą uzwojeñ stojana
4. uszkodzenie prostownika
5. przerwa w obwodzie szczotek

Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 07, 2007, 18:25:12 »

a wiec dzisiaj sprawdzilem stojan-jest ok,wirnik-jest ok,ukl.ladowania wedlug ksiazki ale nie sprawdzilem podczas pracy silnika oraz przekaznik ale nie wiem czy jest to dobrze bo na stykach 30/51 a 87a nie mam 12V tylko niecale 10...a kable ktore dochodza do tych stykow po odlaczeniu od przekaznika daje 12V zmierzone....
Ale tak jakpislem dzisiaj sie przejechalem i kiedy nie mam ladowania motor chodzi -tak mi sie wydaje na jeden gar a kiedy sie wkreci i kontrolka ladowania zgasnie chodzi na dwa cylindry (czuc ze ma sile)
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 07, 2007, 20:24:36 »

a tak spytam: jak sprawdzałeś stojan?? U mnie ostatnio był przypadek gdzie rezystancja jednej cewki różniła się od pozostałych, tylko nie wychwycił mi tego miernik za dwie dyszki ale na chwilkę pożyczyłem w pełni profesjonalny miernik i dopiero on wskazał różnice. Co wskazywałoby na zwarcie międzyzwojowe jednej fazy. A zachowanie kontrolki było podobne do tego co opisujesz.

Pozdro

Ps. wirnik też może mieć takie zwarcie, najlepiej porównać wskazania z kilku wirników.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 07, 2007, 20:47:52 »

a tak spytam: jak sprawdzałeś stojan?? U mnie ostatnio był przypadek gdzie rezystancja jednej cewki różniła się od pozostałych, tylko nie wychwycił mi tego miernik za dwie dyszki ale na chwilkę pożyczyłem w pełni profesjonalny miernik i dopiero on wskazał różnice. Co wskazywałoby na zwarcie międzyzwojowe jednej fazy. A zachowanie kontrolki było podobne do tego co opisujesz.

Pozdro

Ps. wirnik też może mieć takie zwarcie, najlepiej porównać wskazania z kilku wirników.

wszystkie pomiary robilem tak jak w pisza w ksiazce J.Kruszewskiego....miernik mam za 350zl wiec chyba jest dobry :)
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 07, 2007, 23:23:15 »

Napięcie mierz na zaciskach akumulatora.
Wraz z obrotami powinno wzrosnąć do 14V max14,4V  (przy naładowanym akumulatorze)

Ja dalej obstawiam uszkodzenie prostownika ew. jego nieprawidłowe podłączenie.

Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 08, 2007, 19:39:34 »

Napięcie mierz na zaciskach akumulatora.
Wraz z obrotami powinno wzrosnąć do 14V max14,4V  (przy naładowanym akumulatorze)

Ja dalej obstawiam uszkodzenie prostownika ew. jego nieprawidłowe podłączenie.



sprawdzalem dzis na drugim prostowniku....to samo :'(
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 09, 2007, 15:57:11 »

co z pomiarami na pracującym silniku? i pomiarem wzbudzenia ? na "stojaka" niewiele da sie zdziałać tym bardziej, by odrazu radzić co kupić jak sytuacja jest nie jasna trochę. Z reguły jak pada reg to napiecie na akusiu wzrasta do 17-18 V i gotuje akusia momentalnie a przy okazji pali żarówkę/ki. U Ciebie jak piszesz brak wzbudzenia raczej jest za co tez przeciez odpowiada regulator tylko patrząc na kontrolkę (za która odpowaida skolei przeka¼nik) to napiecie pojawia się  jednak wyższych obrotach i to jest zastanawiające. Woltomierza nie zastąpi kontrolka jednak.
nie zamieniłas przypadkiem kabli na szczotkach? albo regulatorze- do wyjscia 54 nie jest nic podłączone. Tak patrzyłem na schematy i powiem, że zagubic sie można nieco w tej plontaninie stąd dla pewnosci sprawdziłbym jeszczew raz podłaczenie prostownika, reg i przeka¼nika oraz kontrolki. Zauważ, że z wyjscia D+ regulatora kabel idązie nie tylko do  przkaxnika lecz zasila tez po drodze inne elementy. Dlatego zanim wywalisz kase na np. reg i niemałą bo w koñcu te pare zł drogą nie chodzi lepiej sprawdzić dokładnie połączenia a tym bardziej, że instalacja była robiona- z całym szacunkiem dla Ciebie-nie chce Cię mieć na sumieniu jakby przez pomyłkę np w jednym kablu zostałbyc posiadaczem 2 sprawnych regulatorów  :>

a jeszcze jedno, któryś z kolegów z forum  pisał że na jednym z kolorwych  schematów jest jakis błąd!
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2007, 16:35:56 wysłana przez madras30 »
Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 09, 2007, 17:14:11 »

co z pomiarami na pracującym silniku? i pomiarem wzbudzenia ? na "stojaka" niewiele da sie zdziałać tym bardziej, by odrazu radzić co kupić jak sytuacja jest nie jasna trochę. Z reguły jak pada reg to napiecie na akusiu wzrasta do 17-18 V i gotuje akusia momentalnie a przy okazji pali żarówkę/ki. U Ciebie jak piszesz brak wzbudzenia raczej jest za co tez przeciez odpowiada regulator tylko patrząc na kontrolkę (za która odpowaida skolei przeka¼nik) to napiecie pojawia się  jednak wyższych obrotach i to jest zastanawiające. Woltomierza nie zastąpi kontrolka jednak.
nie zamieniłas przypadkiem kabli na szczotkach? albo regulatorze- do wyjscia 54 nie jest nic podłączone. Tak patrzyłem na schematy i powiem, że zagubic sie można nieco w tej plontaninie stąd dla pewnosci sprawdziłbym jeszczew raz podłaczenie prostownika, reg i przeka¼nika oraz kontrolki. Zauważ, że z wyjscia D+ regulatora kabel idązie nie tylko do  przkaxnika lecz zasila tez po drodze inne elementy. Dlatego zanim wywalisz kase na np. reg i niemałą bo w koñcu te pare zł drogą nie chodzi lepiej sprawdzić dokładnie połączenia a tym bardziej, że instalacja była robiona- z całym szacunkiem dla Ciebie-nie chce Cię mieć na sumieniu jakby przez pomyłkę np w jednym kablu zostałbyc posiadaczem 2 sprawnych regulatorów  :>

a jeszcze jedno, któryś z kolegów z forum  pisał że na jednym z kolorwych  schematów jest jakis błąd!

ide zaraz sprawdzac kable :>w sumie to ja instalacje kladlem wedlug ksiazki,ale jednak troszke zerkalem na schemat z forum....Potem napisze do czego doszedle mlub tez nie doszedlem :)
Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 09, 2007, 21:53:51 »

wlasnie wrocilem od jawy....wiec przejrzalem wszystko w instalacji ii prawie wszystko bylo ok podlaczone..nie podlaczylem do regulatora D+ od STOP....najdziwniejsze jest to ze jak poprowadzilem przewod od stopu..do D+ to nie zapala sie kontr.ladowania wogole.....nie wiem o co chodzi.....
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 09, 2007, 22:06:13 »

oo nareszczie kolega nie krzyczy pogrubionymi literami i nie cytuje wszystkiego  <thumbup>. Faktycznie dziwne. Zaczynam  twierdzić, ze reg jest dobry i przekaxnik a wina lezy raczej w kablach. Sam postudiuję schemat troszkę i polukam  ;]. Coś mnie łamie wkościach, że szukac nalezy w podłaczeniach przekaxnika i własnie gdzie piszesz. Zdaje sie jak pamiętam  ten sam przewód zasila też przerywacz kierunkowskazów

a może masz instalacje podłączona wg schematu 640? nie jestemw stanie w tej chwili powiedziec czym sie różni od 638 bo mam czarnobiały z kreseczkami róznej maści- jakiś spec od morse`a ją kreslił?  <furious>
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2007, 22:17:33 wysłana przez madras30 »
Zapisane

MZiobro

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 09, 2007, 22:10:22 »

z tego co po schemacie widze to do stopu idzie kabel niebieski z zacisku 15 na stacyjce....co to jest masa czy +??
robilem wedlug 638 oraz ksiazki do jway TS (zolta ksiazka) oraz rowniez do jawy/cz bo tak jak pisalem zmienialem z 6V na 12V...praktycznie ze starej inst.niewiel esie ostalo.....kable od przekaznika,altka,regulatrora wszystko zrobiem na nowo...jedynie stare zostaly kable moze z 2-3 od stacyjki i do cewek ale to jest to samo co w 12V instalce
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2007, 22:17:19 wysłana przez Marcin ziobro »
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 09, 2007, 22:23:43 »

raczej idzie w odwrotna stronę: od D+ do przerywacza potem na automat stopu i przez kostke pod bakiem do zacisku 15. prąd płynie  chyba jednak od stacyjki  do tych elementów bo działają dopiero powłaczeniu kluczyka zatem z 30 jest łaczona z 15 po właczeniu kluczyka i doprowadza prąd do przerywacza, automatu i regulatora

aa D+ łączy się z + przerywacza ! w mechanicznym przerywaczu może to i nieistotne ale w elekonik nie  działa inaczej, może i kontrolka świra dostaje? popatrrzę jeszcze w schematy
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2007, 22:31:11 wysłana przez madras30 »
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: ładowanie o co chodzi??
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 09, 2007, 22:41:31 »

A że tak zapytam. Jakie szczotki masz na alternatorze? Ja kupiłem nowe jakieś. I je musiałem podpiłować. Bo chyba przez mały styk miałem problemy z ładowaniem...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
ale o co chodzi....

Zaczęty przez Aniol Mechanika

4 Odpowiedzi
3514 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 22, 2007, 22:35:46
wysłana przez lukasz85
10 Odpowiedzi
6996 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 08, 2007, 11:27:15
wysłana przez Rozztocz
5 Odpowiedzi
5024 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 13, 2012, 00:50:25
wysłana przez TheRans
13 Odpowiedzi
10360 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 18, 2013, 17:16:41
wysłana przez Anusiak
3 Odpowiedzi
2396 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 20, 2015, 22:57:19
wysłana przez Jacko