Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:28:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z zapalaniem [rozwiązany] - gaźnik  (Przeczytany 12390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Reborn 638
Problem z zapalaniem [rozwiązany] - gaźnik
« dnia: Grudnia 28, 2012, 23:55:35 »

Witam.

Remontuje Jawe 638 i mam następujący problem. Po 12 letnim postoju remontuję maszynę, wymieniłem wszelkie gumowe ustrojstwo jakie tylko znalazłem, zapłon wyregulowany (2,4mm przed GMP ), świece wymienione, gaźnik wyczyszczony, a motorek gadać nie za bardzo chce. zimnego zapalić jest cieżko, ale jak się uda to na wolnych obrotach chodzi tylko na ssaniu. Brakuje mi już pomysłów co mu jeszcze może dolegać. może ktoś ma jakieś sugestie:)
« Ostatnia zmiana: Marca 27, 2013, 13:14:36 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
    Status GG

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 29, 2012, 00:06:01 »

uszczelnij silnik, może gdzie lewe powietrze sobie ciągnie;)
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1771
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 29, 2012, 00:08:28 »

Zapłon na 2.7 mm przed GMP.
Zwiększ poziom paliwa w komorze pływakowej.
Paliwo jak leci z kranika? Ciurkiem?

Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 29, 2012, 00:09:52 »

Cześć.

Wg mnie zapłon trochę za późny, optymalne wyprzedzenie to 2,7-2,8 mm przed GMP.
Akumulator masz naładowany? Jak silnik się zagrzeje, to lżej odpala? Spróbuj lekko podnieść poziom paliwa w gaźniku, zapinkę ustaw na środkowym rowku iglicy i próbuj. :)
Śruba od powietrza (ta pozioma) powinna być wykręcona o ~1,5 obrotu

Pzdr.
Zapisane

Gielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Reborn 638
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 29, 2012, 00:22:17 »

kranik nowy i akumulator też (załadowany po same brzegi :) ) także z tym problemu nie ma, gaźnik regulowałem, ale jutro zrobię to na nowo jak mi nerwy troszkę puszczą, bo już dzisiaj piwka nie mam na uspokojenie. A co do lewego powietrza, to skąd jeszcze je może ciągnąć?? jutro przestawię jeszcze ten zapłon. A jak się ugrzeje to chodzi jak by chciała a nie mogła, tylko na ssaniu dobrze kręci.
Zapisane
    Status GG

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 29, 2012, 00:29:31 »

A co do lewego powietrza, to skąd jeszcze je może ciągnąć??

Na łączeniach (gaźnika z króćcem, króćca z cylindrami i w wielu innych miejscach). Najpierw jednak wyeliminuj przyczyny, które wyżej opisano, a jak to nie pomoże, to będziemy dumać. :)
Zapisane

Gielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Reborn 638
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 29, 2012, 00:35:52 »

Tak też zrobię :) od rana biorę się ostro za robotę i potem powiem co z tego wynikło :)
Zapisane
    Status GG

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 29, 2012, 00:36:39 »

na zapłonie 2.4mm też powinna odpalić zresztą jawa zawsze odpali prawie na każdym zapłonie tylko nie raz na dwa będzie pracować nie raz na jeden albo coś będzie nie tak:D ja bym najpierw gaźnik przepatrzył dawka paliwa itd;)
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 29, 2012, 00:40:42 »

jak na ssaniu tylko dobrze chodzi, to chyba za małą dawkę paliwa dostaje  ::)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 29, 2012, 05:04:53 »

Masz stary czy nowy gaźnik? chodzi mi czy nie za bardzo zużyta przepustnica. Z tą zmianą poziomu paliwa to bym nie szalał tak od razu. Powyginasz blaszki i kolejny problem się zrobi. Sprawdź jak z tą szczelnością.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 29, 2012, 07:16:31 »

Co dokładnie robiłeś silniku, zdejmowałeś cylindry?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 29, 2012, 08:29:42 »

za niski poziom paliwa w komoże pływakowej moim zdaniem jesli chosdzi o zapłon to powinna bez problemu na nim mieciutko chodzic i palic
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 29, 2012, 08:46:10 »

Proponuje zdjąć gumę gaźnik-airbox, odpalić, rozgrzać trochę silnik, wyłączyć ssanie, przystawić dłoń tak na 1-2cm przed dolotem powietrza i dać gazu, tylko trzymaj rękę sztywno, bo jak dasz gazu to Ci ją przyciągnie do dolotu i nie będzie to miarodajna próba. Jeśli się wkręci, tzn. że poziom może być za niski
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 29, 2012, 08:58:23 »

a kolego remont był robiony silnika i domniemam ze labirynt dobrze był zrobiony jesli   tak  to czepił bym sie tego gaźnika i poziomu paliwa (to jest  strasznie upierdliwa sprawa w tych gaźnikach)
Zapisane
    Status GG

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 29, 2012, 09:38:29 »

Jeśli paliwo z kranika leci prawidłowo,
jeśli gaźnik jest czysty ( komora pływakowa,dysze i pozostałe),
jeśli dopływ powietrza na drodze airbox -gaźnik jest drożny ( często pod siedzeniem,przy akumulatorze do wlotu powietrza coś wpada),
jeśli połączenie gaźnik -flansza-gardziel-cylindry jest szczelne,
jeśli zapłon jest prawidłowo wyregulowany( zakładam że elektrownia czyli altek,płytka przerywaczy,krzywka,prostownik,regulator są sprawne) ,
to proponuję  wymianę simeringu na wale od strony alternatora.Jeśli jednak i to nie pomoże to pozostaje na początek zdjęcie "góry" silnika i wstępne oględziny układu tłokowo-korbowego.

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1155
  • Mustang EBE
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 29, 2012, 10:52:39 »

Jeśli paliwo z kranika leci prawidłowo,
jeśli gaźnik jest czysty ( komora pływakowa,dysze i pozostałe),
jeśli dopływ powietrza na drodze airbox -gaźnik jest drożny ( często pod siedzeniem,przy akumulatorze do wlotu powietrza coś wpada),
jeśli połączenie gaźnik -flansza-gardziel-cylindry jest szczelne,
jeśli zapłon jest prawidłowo wyregulowany( zakładam że elektrownia czyli altek,płytka przerywaczy,krzywka,prostownik,regulator są sprawne) ,
to proponuję  wymianę simeringu na wale od strony alternatora.Jeśli jednak i to nie pomoże to pozostaje na początek zdjęcie "góry" silnika i wstępne oględziny układu tłokowo-korbowego.

amen


 a jeśli to nie pomoże to czoło wału lub labirynt

( a tłoki  nie są  odwrotnie założone?)
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 29, 2012, 11:22:26 »

Co do uklładu czoło walu - labirynt to raczej bym wjedyątpił. Przy takim uszkodzeniu objawem bylby okrutnie cięzki rozruch na zimno  i trudności w uzyskaniu wolnych obrotów oraz klekot w dole silnika.Na obroty gdy już odpali będzie wchodzić dobrze. Przerobiłem już ten temat wielokrotnie w przeszłości :(
Przy zamienionych tłokach by tylko prychała.
Uszkodzony simmering powodowalby kiepską prace tylko jednego cylindra,tego po którego stronie by padł uszczelniacz. Rzadko padają 2 naraz.
 Według mnie jest to wina gaźnika lub "ciała obcego" w airobxsie. Mialem tak. Długo szukałem przyczyny az znalazlem szmatę która owinęla się wokół filtra powietrza :D
Paliwo z kranika powinno lecieć ciągłym strumyczkiem,korek baku musi mieć sprawne odpowietrzenie.
Ja jeszcze raz dokładnie wyczyściłbym gaźnik,najlepiej spręzonym powietrzem i podwyzszył poziom paliwa. Zakładam,że z zapłonem już się uporałeś.Nawet silnik z kiepską kompresją będzie się wkręcał na obroty. Tyle,że mocy będzie tyle ile kot naplakał a halas będzie az za bardzo słyszalny. Powodzonka, jak sie uporasz z defektem napisz co to było :)
Ps. Miałem podobny problem z Jawą Fonera. Tutaj zawinił zbyt niski poziom paliwa i zla regulacja skladu mieszanki. Objawy były identyczne,jakoś pracowała jedyni na ssaniu,bez niego dlawiła się i gasła
 
« Ostatnia zmiana: Grudnia 29, 2012, 11:26:42 wysłana przez kozulec »
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 29, 2012, 11:44:52 »

Prawie wszystko już napisano. Do roboty  ;D
Dysza wolnych obrotów i poziom paliwa - od tego bym zaczął.
W/w dysza ma miniaturową dziurkę która często potrafi się zatkać - i zero wolnych obrotów - i nie tylko...
Tylko jej nie rozkalibruj przy czyszczeniu.
Naprawdę niezłym pomysłem jest podmiana gaźnika z innej sprawnej Jawy. Ale nie każdy ma dostęp do takiego luksusu.
Świece masz sprawdzone? (w innym silniku)
Zapisane

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 29, 2012, 17:26:45 »

Dużo napisano o poziomie paliwa. Jestem pewny, że wielu nie wie jak go ustawić. Mało tego, ja też tego nie wiem. Ale na razie jest mi to nie potrzebne.
Zapisane

Waldi

  • W poszukiwaniu jawy...
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Romet Ogar 200 '88 Bi-Color
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 29, 2012, 17:54:50 »

Polecam stary sposób, na sprawdzenie, czy łapie lewe powietrze. Zapal ją, ustaw tak, aby pyrkała na wolnych, weź dezodorant i psikaj w miejscach połączeń: gaźnika z airboxem, gaźnika z króćcem, króćca z cylindrami, cylindrów z głowicami i cylindrów z dołem silnika. Jeśli w którymż z miejsc zaobserwujesz wzrost obrotów, to znaczy, że w tym miejscu masz nieszczelność i musisz się tym zająć :)
Zapisane
    Status GG

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 30, 2012, 09:57:25 »

Polecam stary sposób, na sprawdzenie, czy łapie lewe powietrze. Zapal ją, ustaw tak, aby pyrkała na wolnych, weź dezodorant i psikaj w miejscach połączeń: gaźnika z airboxem, gaźnika z króćcem, króćca z cylindrami, cylindrów z głowicami i cylindrów z dołem silnika. Jeśli w którymż z miejsc zaobserwujesz wzrost obrotów, to znaczy, że w tym miejscu masz nieszczelność i musisz się tym zająć :)

Ciekawy sposób ;)
Trzeba będzie przetestować na krzywym gaźniku żeliwniaka ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 30, 2012, 12:55:56 »

Ja stawiam na nieszczelność pomiędzy cylindrami, krućcem i gaźnikiem. u mnie jak była nieszczelność to jak jawa była zimna to trzeba było ją dłużej na ssaniu trzymać bo gasła
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

Gielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Reborn 638
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 30, 2012, 23:53:36 »

Więc po kolei :) zapłon przeregulowałem tak jak pisaliście, (elektryka sprawna) ładowanie i iskra jak marzenie, nawet nowe świece kupiłem. głowice i cylindry wyleciały, dałem nowe uszczelki, ale problem jak był, tak dalej jest. No to ogień i gaźnik na stół. Przeczytałem jakiś sprytny temat o regulacji tego poziomu paliwa i bez regulacji się obyło bo ładnie leci te 11mm, co do baku chwilowo go brak wiec zapalana jest z baku zastępczego, znaczy się z karnistra z kranikiem :) paliwa ma dość :) mimo usilnych regulacji gaźnika i czyszczenia wszystkiego wielkie g.... z tego wyszło (pewnie dlatego że w niedziele grzebałem i małżonka się denerwowała :P ) Jutro na wiosce nowy gaźnik poszukam i zobaczymy.

Zapisane
    Status GG

wiedzmin

  • Gość
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 31, 2012, 00:55:13 »

Wydaje mi się że masz gdzieś przedmuch możesz sprawdzić kompresję czy jest dobra. Moim zdaniem to nie gaźnik. Mogłeś też źle wbić uszczelniacz na wale albo masz nieszczelną skrzynię korbową.
Zapisane

Gielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Reborn 638
Odp: Problem z zapalaniem
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 02, 2013, 22:41:28 »

Mam winnego. Gaźnik muszę wymienić. kolega pożyczył mi swój i motor pracował normalnie. Miał troszkę za wysokie obroty, ale to szczegół. Jeszcze raz rozbiorę tego gada i zobaczę czy coś nie jest zapchane, a jak nie muszę się za innym rozejrzeć.

Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
4503 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2011, 08:46:46
wysłana przez deejf
5 Odpowiedzi
7198 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2012, 08:24:12
wysłana przez Jawolotmen
Gaźnik ???

Zaczęty przez jankowoj Szybka interwencja

13 Odpowiedzi
5625 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 07, 2012, 08:57:15
wysłana przez jankowoj
20 Odpowiedzi
10236 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 04, 2013, 08:26:13
wysłana przez Karolek
9 Odpowiedzi
3083 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 27, 2015, 08:11:30
wysłana przez ShoQz7