Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 21:50:33
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem  (Przeczytany 5708 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« dnia: Lutego 24, 2013, 12:20:24 »

witam mam problem z 1 i 4 biegiem czy
może to być spowodowane
podkładką pod koszem
sprzęgłowym ?? Jak przytrzymam
nogą 1 czy 4 to normalnie chodzi
ale jak puszcze to po chwili
wypada.Ale jak 4 przytrzymam
chwilę tak z 2 sekundy i puszczę
to trzyma 1 muszę trzymać cały czas.Skrzynia w dobrym stanie po wymianie łożysk wodzików.
Zapisane
    Status GG

mazi2008

  • Gość
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 24, 2013, 13:00:26 »

prawdopodobnie masz ukrzywiony zmieniacz! Szkoda że jak robiłeś remont skrzyni nie sprawdziłeś w odpowiedni sposób zmieniacza biegów(najsłabszy jest w miejscu sprężynek ustalających położenie zerowe wybieraka)-wystarczył raz niedokładnie wbić bieg,gaz do oporui gotowe!!!  A to że skrzynia jest w dobrym stanie to tak twierdzisz "na oko"? czy sprawdziłeś stan kłów(nie mogą być zaokrąglone) napisz coś więcej to ci pomogę!!!
Zapisane

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 24, 2013, 13:36:47 »

Kły nie są zaokrąglone ale to chyba będzie wina tego automatu bo miał lekkie luzy
Zapisane
    Status GG

mazi2008

  • Gość
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 24, 2013, 13:56:54 »

same luzy to nie wszystko!, po wyjęciu sprawdź kąt pomiędzy tą częścią przylegającą do korpusu silnika a tą częścią na której pracuje tzw. motylek(musisz oczywiście to zrobić po wcześniejszym wyjęciu go ) jeśli nie ma kąta prostego znaczy to że jest uszkodzony i trzeba wziąść się za naprawę ,a po tym trzeba złożyć kratery z samą skrzynią i skontrolować zazębienie!, ja u siebie dorabiałem jeszcze podkładkę pod wałek zdawczy (pomiędzy łożysko a seger) -po to aby sksowac luz  pomiędzy wałkiem zdawczym a kolem zębatym przesuwnym (przy załączonym 4 biegu) i to jest właśnie  4 bieg

EDIT:

i jeszcze jedno -po prawidłowym ustawieniu zmieniacza trzeba go jeszcze usztywnić- jak chcesz to podeślę ci zdjęcie takiego usztywnionego

Nie piszemy posta pod postem. - Rozztocz
« Ostatnia zmiana: Lutego 25, 2013, 10:39:55 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 24, 2013, 14:03:06 »

Jak możesz to podeślij będę wdzięczny.
Zapisane
    Status GG

mazi2008

  • Gość
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 24, 2013, 14:18:31 »

takie trochę niewyrażne,ale myśle że uchwycisz ! (przed sprężynką i za 2 sprężynką widać take wspawane 2 trójkąty usztywniające! jutro mogę ci podesłać takie dokładniejsze z konkretnym opisem!
Zapisane

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 24, 2013, 14:26:08 »

Jak możesz to podeślij.
A czy wytarcie tych "zębów" ma znaczenie
Zapisane
    Status GG

mazi2008

  • Gość
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 24, 2013, 14:39:32 »

zbyt wielkiego znaczenia w tym miejscu nie ma,gdyż te zęby odpowiadają z wysuwanie się bolców z wybieraka, ale jakbyś robił remont zmieniacz t i to z powodzenie zrobisz!  nie wiem z kąd jesteś ,ale jakbyś mi dostarczył ten zmieniacz mogę ci go zrobić!

Zapisane

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 12, 2013, 08:46:38 »

Jaką grubość na mieć podkładka pod koszem sprzęgłowym ? I jaką podkładkę dać pod wałek zdawczy?
Zapisane
    Status GG

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 12, 2013, 08:54:47 »

Podkładka ma być taka, by łańcuszek sprzęgłowy był w jednej linii z zębatką :)
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 12, 2013, 09:52:03 »

ta podkładka pod koszem ma 2.5 mm grubości  ;)
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 12, 2013, 09:59:57 »

Na wałek zdawczy idzie specjalna podkładka zabezpieczająca odkręcenie nakrętki. Żadnej innej podkładki tam nie ma.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

mazi2008

  • Gość
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 12, 2013, 10:10:13 »

oryginalnych innych podkładek tam nie ma, ale przy składaniu skrzyni możesz stwierdzić czy wałek zdawczy nie jest za bardzo oddalony od koła przesuwnego znajdującego się na luzie pomiędzy 3 a 4 biegie i czy 4 bieg załącza się w pełni tz.( czy kły wsuwają się całkowicie w koło wałka zdawczego), jeżeli nie to dosuwamy wałek zdawczy na pożądaną głębokość i dorabiamy podkładkę pomiędzy łożysko wałka zdawczego a seger zabezpieczający go przed wysuwaniem. 
Zapisane

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 12, 2013, 18:35:00 »

A co z 1 ??Podkładka ma dokładnie 2,68mm ta pod koszem sprzęgłowym nie mam pojęcia jak to naprawić bo jak pisałem wcześniej muszę trzymać nogą ta dźwignie zmiany biegów aby 1 nie wyskakiwała macie jakieś pomysły?

Zamieszczam filmy z rozebranego silnika na których mam nadzieję widać wszystkie luzy (nie smiejcie się z rękawiczek specjalnie tak zrobiłem aby łatwiej śruby odkręcać hehe ;D )
http://www.youtube.com/watch?v=8K8PFWmu7yQ
http://www.youtube.com/watch?v=36pGJrSrATE
Może coś to pomoże
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2013, 18:41:24 wysłana przez CZ#350 »
Zapisane
    Status GG

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Cz 350 problem z 1 i 4 biegiem
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 13, 2013, 08:21:56 »

Pół skrzyni do wymiany :o
Koło 1 biegu wytarte, sprzęgła kłowe zaokrąglone.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Problem z 4 biegiem Jawa 638-5

Zaczęty przez karol12345 « 1 2 » Mechanika

32 Odpowiedzi
10177 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 03, 2012, 19:27:15
wysłana przez reegok-jawa350
Problem z 1 biegiem

Zaczęty przez MARi « 1 2 » Mechanika

33 Odpowiedzi
13428 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2011, 12:15:18
wysłana przez Bulo
17 Odpowiedzi
7952 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 13, 2013, 09:51:14
wysłana przez jawol RIP
9 Odpowiedzi
3664 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 31, 2014, 16:31:25
wysłana przez matex1432
30 Odpowiedzi
7128 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 23, 2014, 20:56:36
wysłana przez hawer