Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 23:48:38 *
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: używane zabezpieczenia sworzni  (Przeczytany 16551 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 29, 2013, 17:28:52 »

c 330 przy 2 tysiach sie rozlatuje
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 29, 2013, 17:31:27 »

E no, dobre c330 wykręci ze 2400  ;)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 29, 2013, 17:32:58 »

Ok 2400 obr/min, ale w silnikach 2t nie spotkałem z zabezpieczeniami typu seger.
Azbescik robi ktoś jeszcze w Lublinie wały do 2t?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 29, 2013, 17:36:25 »

franciszków koło swidnika najfajniej facet składa to do kupy chociaż nie byłem u niego już jakiś czas. Kiedyś ja sie w to bawiłem nawet mam jeszcze gdzieś kły i czujnik zegarowy ale juz sie w to nie bawie nie mam czasu.
Zapisane
    Status GG

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 29, 2013, 18:06:24 »

Dzięki Azbescik, a tak w ramach ciekawostki są silniki w których nie stosuje się zabezpieczeń,  sworzeń montuje się na gorąco w korbowodzie np silnik 1.6 peugeot 405.
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 30, 2013, 08:12:30 »

C-330 nie powinno przekraczać 2tys obr.
Raz jak z kolegą wracaliśmy w deszcz z dwukółką pełną pszenicy to z górki na asfalcie rozkołysaliśmy ją do 2.700obr :o
To nie był dobry pomysł ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 30, 2013, 09:13:38 »

to masz słabe c330 - ten którym ja jeździłem to 2500 bez problemów łapał oczywiście pusty
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 30, 2013, 12:09:28 »

 ;D ;D ;D ;D widze miłośników dużo naszego boskiego ursusa . nasze kochane knedle tez na luzie czy tam na jedynce można rozkręcić do 7000 tys ale ile to wytrzyma wtedy. A tak apropo nigdy nie miałem zadnego ursusa kiedys dawno temu pare razy robiłem te silniki i tyle poprostu  :P
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #33 dnia: Marca 30, 2013, 12:16:59 »

Karolek bo to zależy od typu silnika i konstrukcji jego wykonania.

W Jawie mamy sworzeń pływający.

Nie myślałem że założenie segerów może nieść ze sobą takie konsekwencje.
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2013, 12:20:42 wysłana przez Mofeix »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

von_Majzel

  • Gość
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #34 dnia: Marca 30, 2013, 12:28:16 »

nasze kochane knedle tez na luzie czy tam na jedynce można rozkręcić do 7000 tys


A ja mojego knedla rokręcam tak nawet na 4-ce =D
Ale zawiecha i hample nie na takie prędkości ... A zabezpieczenia mam druciane .
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #35 dnia: Marca 30, 2013, 12:36:01 »

Mi to druciane ścierwo raz wypadło i bajzlu narobiło
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #36 dnia: Marca 30, 2013, 12:56:46 »

Jeśli druciana używka nie ma odkształceń i z pewnym oporem daje się umieścić na miejscu oraz siedzi tam w sposób pewny to nie widzę powodu by zakładać nowe. Tym bardziej,że nie wierze chińszczyźnie.
Bardzo ważne jest jego prawidłowe założenie.  Gdy nie będzie siedział prawidłowo w swoim rowku to na pewno wypadnie i narobi szkód :(
Tak więc przed zalożeniem cylindrów sprawdzić 2 razy :)

Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #37 dnia: Marca 30, 2013, 13:32:54 »

Dlaczego druciane,a nie segery? Nie trzeba szukać odpowiedzi w fizyce kwantowej,a ruszyć rozumem.
Po pierwsze rowek w tłoku,jak już zostało to zauważone.Okrągły ,prostokątny.
Po drugie przyjrzyjcie się zakończeniu sworznia tłokowego. Na końcach ma fazkę, i ona wcale nie jest po to aby nam łatwiej sworzeń wchodził w tłok. Jest dlatego że jak ktoś też zauważył sworznie są pływające i gdy podczas pracy sworzeń przesunie się do zabezpieczenia ma je ta fazką rozpychać ,a nie wypychać. I tu!
Po trzecie. Oryginalne zabezpieczania miały dwa wąsy wygięte lekko w jedną stronę. I właśnie należy je tak zakładać ,aby wąsy wystawały do gładzi cylindra. Gdy damy na odwrót lub wąsy nie są podgięte ,sworzeń zaczyna wypychać zabezpieczenie. A potem to już sami wiecie.
To samo tyczy się segerów. Sworzeń napiera na oczka i nagle pyk i kuku.
W starych silnikach np M20 z Warszawy są segery ,ale Mają oczka podgięte. Montaż i zasada działania jak wyżej.
Ameryki nie odkryłem, proste jak ... A jednak.   

Ja mam druciane oryginalne z jakiegoś silnika wyjęte. Lat to one mają łłoochoo.
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2013, 13:35:51 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #38 dnia: Marca 30, 2013, 17:45:35 »

Dlaczego druciane,a nie segery? Nie trzeba szukać odpowiedzi w fizyce kwantowej,a ruszyć rozumem.
Po pierwsze rowek w tłoku,jak już zostało to zauważone.Okrągły ,prostokątny.
Po drugie przyjrzyjcie się zakończeniu sworznia tłokowego. Na końcach ma fazkę, i ona wcale nie jest po to aby nam łatwiej sworzeń wchodził w tłok. Jest dlatego że jak ktoś też zauważył sworznie są pływające i gdy podczas pracy sworzeń przesunie się do zabezpieczenia ma je ta fazką rozpychać ,a nie wypychać. I tu!
Po trzecie. Oryginalne zabezpieczania miały dwa wąsy wygięte lekko w jedną stronę. I właśnie należy je tak zakładać ,aby wąsy wystawały do gładzi cylindra. Gdy damy na odwrót lub wąsy nie są podgięte ,sworzeń zaczyna wypychać zabezpieczenie. A potem to już sami wiecie.
To samo tyczy się segerów. Sworzeń napiera na oczka i nagle pyk i kuku.
W starych silnikach np M20 z Warszawy są segery ,ale Mają oczka podgięte. Montaż i zasada działania jak wyżej.
Ameryki nie odkryłem, proste jak ... A jednak.   

Ja mam druciane oryginalne z jakiegoś silnika wyjęte. Lat to one mają łłoochoo.
Amen.
Dodam że na te druty uważać bo czasem te wąsy są za bardzo podgięte i potrafią w jednym miejscu ocierać o gładź cylindra.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #39 dnia: Marca 30, 2013, 19:01:35 »

I właśnie należy je tak zakładać ,aby wąsy wystawały do gładzi cylindra. Gdy damy na odwrót lub wąsy nie są podgięte ,sworzeń zaczyna wypychać zabezpieczenie. A potem to już sami wiecie.

Mógłbyś pokazać foto takiego zabezpieczenia? Chodzi mi o wygięcie tych "wąsów", zaciekawiło mnie to. Może nie widziałem oryginalnych zabezpieczeń albo nie przypominam sobie, spotkałem się tylko z takimi:

http://allegro.pl/jawa-ts-350-cz-tlok-kpl-nominal-lewy-slowacki-i3095042339.html

i takimi:

http://allegro.pl/jawa-350-ts-org-czeskie-tloki-kpl-tlok-4-szlif-i3100406592.html
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #40 dnia: Marca 30, 2013, 19:14:15 »

Tak wyglądają oryginalne zabezpieczenia jawoskie:
http://www.motorstore.pl/img/e537f51104bdb00c5d61ad8e8ee87463.jpg
Wąsy mają odgięte jak na zdjęciu poniżej. Widać że to zabezpieczenie nie leży całą płaszczyzną na stole bo ma wąsa odgiętego ;D
http://img849.imageshack.us/img849/7374/sworzentlokapilarekspal.jpg  (to nie jest jawoskie zabezpieczenie, podałem dla przykładu ;D )


Może warto by było podzielić ten temat, przenieść do odpowiedniego działu bo są tutaj ciekawe informacje a w szybkiej interwencji zginie w czeluściach ;)
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2013, 19:20:53 wysłana przez Marcin_93 »
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #41 dnia: Marca 30, 2013, 19:23:24 »

Tak wyglądają oryginalne zabezpieczenia jawoskie:
http://www.motorstore.pl/img/e537f51104bdb00c5d61ad8e8ee87463.jpg
Wąsy mają odgięte jak na zdjęciu poniżej. Widać że to zabezpieczenie nie leży całą płaszczyzną na stole bo ma wąsa odgiętego ;D
http://img849.imageshack.us/img849/7374/sworzentlokapilarekspal.jpg  (to nie jest jawoskie zabezpieczenie, podałem dla przykładu ;D )


Może warto by było podzielić ten temat, przenieść do odpowiedniego działu bo są tutaj ciekawe informacje a w szybkiej interwencji zginie w czeluściach ;)


Nic dodać nic ująć. Marcin_93 kuma czaczę ;D
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2013, 19:25:06 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #42 dnia: Marca 30, 2013, 19:30:36 »

Się trochę w swym krótkim życiu tego widziało :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: używane zabezpieczenia sworzni
« Odpowiedź #43 dnia: Marca 30, 2013, 20:48:54 »

Dzięki za wyjaśnienie. :) Z takimi się najczęściej spotykałem, jak 1-szy link od Marcina.
 
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2013, 22:07:43 wysłana przez Zmiennik »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
3927 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 29, 2010, 09:06:42
wysłana przez Jawsim
9 Odpowiedzi
4562 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 11, 2014, 22:48:46
wysłana przez Jawolotmen
3 Odpowiedzi
2145 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 13, 2015, 22:16:18
wysłana przez DziadekJacek
2 Odpowiedzi
2673 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 01, 2016, 21:01:15
wysłana przez Zmiennik