Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 23:39:09 *
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: tłok - identyfikacja  (Przeczytany 15193 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
tłok - identyfikacja
« dnia: Kwietnia 01, 2013, 16:45:45 »

Witam, zdjąłem dzisiaj górę i widzę tłok który nie wydaje mi się oryginalnym ale jak możecie to zerknijcie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d63a8db5f28f595.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a12affa371b16ae.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa4863a8b025658f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ddfabda56e8f3b6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74fab1d5a1512306.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50447a278f858641.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b19ca6c0201bdde1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a79a82fa5fc7be9d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d56a0a8d09ee8f45.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58e50ce9dc4d4791.html
Teraz moje pytanka:
1. jak tłok ma luz taki że w cylindrze da się nim pokręcić lewo prawo 1 mm może nawet dwa (ruch obrotowy) to ma luz w główce korbowodu i takiego luzu nie powinien mieć ?
2. czy na tłoku powinno być nabite CZ ? bo teraz jest coś jakby MH ?
3. Jeżeli czuć pod palcem ząbek na cylindrze to bezwzględnie szlifować ? Jeżeli tak to kupować tłoki na 1 szlif czy od razu na drugi jak czuć ząbek - ważne żeby dało się zebrać tyle żeby nie było ząbka i czasami te 0,25 mm nie wystarcza...
4. Czy fabrycznie nakrętki głowicy są z podkładkami zwykłymi i sprężynującymi (do każdej nakrętki dwie podkładki) czy powinny być tylko podkładki zwykłe ?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 16:48:24 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 01, 2013, 16:50:53 »

tłok oryginał ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 01, 2013, 16:52:43 »

podkładek sprężynowych nie powinno być
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 01, 2013, 16:57:02 »

tłok raczej nie powinien się obracać, bo to oznacza że jest już zużyty sworzeń/łożysko igiełkowe lub korbowód

zależy jak bardzo ten ząbek jest wyczuwalny, jak odpala i chodzi, bo może się okazać że jeszcze pochodzi np. 10kkm lub za 100km pęknie pierścień czy ukruszy tłok
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 01, 2013, 17:39:47 »

Gdy masz MH to jest to czeski oryginał  :)
To na ktory szlif wyda dowiesz się po zmierzeniu cylindra średnicówką. Gdy wyda na 1 szlif to rob 1, jeśli nie wyda to rób 2. Jeśli próg jest bardzo wyraźny to raczej drugi
Jak co to mam zbędne nowe tłoki z symbolem MH na 1 szlif.  80 zł za komplet, tyle ile dałem.Wezmę na Kamieńsk jak coś :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 17:59:35 wysłana przez kozulec »
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 01, 2013, 18:15:24 »

Z tego co zauważyłem to mostasz ma 638 a ty kozulec żeliwo więc tłoczki nie podpasują :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 01, 2013, 18:17:27 »

Z tego co zauważyłem to mostasz ma 638 a ty kozulec żeliwo więc tłoczki nie podpasują :P
Racja, tego nie wziąłem pod uwagę  :-[ Sorki :)
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 01, 2013, 18:30:20 »

spróbuję zrobić zdjęcia tego ząbka to coś powiecie, nie jest duży ale z jednej strony czuć palcem konkretnie
- wiesz Turbo, że było u mnie prawy cylinder jakoś słychać, kombinowałem żeby pomierzyć pierścienie ale jak jest ząbek to chyba nie ma co zakładać nowych ...
Zastanawia mnie tylko po co i dlaczego ktoś zdejmował głowicę, ponieważ są dane podkładki sprężynujące i jedna nakrętka od wewnętrznej strony była na klucz 17 ? A tłok jest nominał - czyżby był problem z drugim tłokiem ? bo narazie sprawdzałem tylko prawą stronę


Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 01, 2013, 18:43:56 »

kombinowałem żeby pomierzyć pierścienie ale jak jest ząbek to chyba nie ma co zakładać nowych ...
Zastanawia mnie tylko po co i dlaczego ktoś zdejmował głowicę, ponieważ są dane podkładki sprężynujące i jedna nakrętka od wewnętrznej strony była na klucz 17 ? A tłok jest nominał - czyżby był problem z drugim tłokiem ? bo narazie sprawdzałem tylko prawą stronę

Gdybyś chciał koniecznie zakładać nowe pierścienie, to przy górnym pierścieniu dobrze byłoby sfazować jego krawędź pilnikiem pod kątem 45*, żeby nie uderzał o próg; inaczej będzie stukać.
Oczywiście jest to krótkotrwałe rozwiązanie problemu i lepiej zrobić całość - szlif i nowe tłoki.

Akurat nakrętki na klucz 17 często są używane, bo "czternastki" trudno dostać, więc jeśli komuś zginęła, to zastąpił taką. :)
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:09:12 »

Tak to wygląda - teraz zasadnicze pytanie - jeżeli jest taki ząbek to jawa ma 20 - 25 000 przebiegu, a wał wytrzymuje max 40 000 i ciekawe czy jak się zmieni tłoki nie trzeba będzie zaraz rozpoławiać czego się najbardziej boję ... bo nie mam narzędzi i nie robiłem tego nigdy wcześniej, no robiłem ale w 50 -tce
Ewentualnie zastanawiam się czy nie wymenić dwóch pierścieni na każdym z tłoków i sworzni z igiełkami tak żeby to pojeździło przez ten sezon - bo teraz bardzo potrzebuję na wiosnę motocykla i nie bardzo mam pieniądze na generalkę ~ 1500 zł drogą nie chodzi

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19d7e0bc09ee933d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87967ec9ef42d480.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c123eb91e84d5cc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e13b5038b54624b2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e48e09bf2efc00b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91f9718575b33c2d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b0d2fb437cb005e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/098878c2ae10e4e9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67beca5a0a5b60da.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32e2aab5612e8017.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42152f9fe64441c4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b962a131c9351f6e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13f56309939fa661.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9c523dd1becaaf2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29161a10498b2ecb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faace3e4709f50a4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/087c453401387a0b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f5dbea8aead0297.html
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 21:12:38 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:17:33 »

Jak nie chcesz się pakować w koszta a Jawa jeszcze w miarę normalnie pracowała to zmień tylko pierscienie,ale wszystkie 6 sztuk. Jak masz prog to górny pierscień nieco sfazuj. Nie będzie dzwonić.
Ale po sezonie szykuj się na remont
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:20:04 »

jeżeli nie chcesz wydawać kasy na remont a koniecznie i za wszelką cenę chcesz jeszcze sezon przejeździć to zrobił bym tak:

Po pierwsze przehonował bym cylindry takim urządzeniem
http://allegro.pl/honowanie-cylindrow-przyrzad-51-177mm-jonnesway-i3132181887.html

ja za takie cudo zapłaciłem 70zł

zmienił bym pierścionki i cieszył się jazdą spokojnie przez sezon;)

WYDAJE mi się że tak niema tak wielkiego przebiegu, może 10kkm ?
Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:25:34 »

po 10 000 km nie było by ząbka - 18 000 ma napewno bo na liczniku jak ją kupiłem było 15 000 a z 2,5 nakukałem w tamtym roku ja
zastanawiają mnie tylko podkładki sprężynujące przy wszystkich ośmiu nakrętkach głowicy - na moje oko lewa głowica nie była odkręcana, tylko prawa i z prawej strony słychać luz na sworzniu tłoka (charakterystyczne cykanie). Najchętniej wymieniłbym tłoki tylko zastanawiam się czy wał to wytrzyma, nawet gdyby nie miał luzów 
co do fazki na pierścieniu - czym to robić ? pilnikiem :D bo maszyny szlifierskiej nie mam
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 21:27:10 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:26:08 »

Nie wiem czy honowanie ma tu sens.
No chyba,ze ma rysy lub ślady po zatarciu
Wymiana samych tłoków nie ma sensu bez szlifu. Strata kasy. Tłok wymienia się jak jest uszkodzony.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 21:28:49 wysłana przez kozulec »
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:28:19 »

Nie wiem czy honowanie ma tu sens.
No chyba,ze ma rysy lub ślady po zatarciu

zmniejszy próg i pomoże dotrzeć się pierścionkom :)

Ale fakt faktem to wszystko to jest "Leczenie syfa maścią"
Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:28:27 »

żadnych rys ani śladów na gładzi cylindra...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:32:43 »

żadnych rys ani śladów na gładzi cylindra...

zawsze jak składałem jakiś silnik czy to w skuterku czy mojej pierwszej jawie czy nawet w samochodzie zawsze czymś honowałem tuleje(oczywiście jeżeli nie były honowane:D)
i nigdy nie przyniosło to negatywnego skutku(przynajmniej tak mi się wydaje)

Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:36:10 »

tak normalnie to nie ma sensu honować - robi się to po szlifie
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:39:19 »

tak normalnie to nie ma sensu honować - robi się to po szlifie

w przypadku zakładania nowych pierścieni niema to sensu?
przecież rysy na cylindrach są podstawą do dotarcia pierścieni
Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

cdsoftware

  • Gość
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:43:26 »

tak normalnie to nie ma sensu honować - robi się to po szlifie

Dokładnie - jakby nie patrzył honowanie to minimalne rysowanie powierzchni cylindra - w celu szybszego dotarcia się pierścienia ;) samo honowanie nie zastąpi szlifu, nie zdejmie progu z cylindra, i tak naprawdę nic nie da jeśli jest duży próg.

Jaki daje się luz na zamku - 0,1 ?? teoretyzuję ;) przykładowo :D masz luz 0,1 na zamku, musisz go zrobić w miejscu gdzie jest najmniej zużyty cylinder, robisz go, a powiedzmy masz próg 0,15mm ;) i co wtedy ?? albo pierścień pęknie przy pierwszym pokręceniu ... albo co innego się skiepści :D
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 21:48:48 wysłana przez cdsoftware »
Zapisane

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:45:17 »

tak normalnie to nie ma sensu honować - robi się to po szlifie

Dokładnie - jakby nie patrzył honowanie to minimalne rysowanie powierzchni cylindra - w celu szybszego dotarcia się pierścienia ;) samo honowanie nie zastąpi szlifu, nie zdejmie progu z cylindra, i tak naprawdę nic nie da jeśli jest duży próg.

Moje doświadczenia i obserwacje nie pozwalają się z wami zgodzić:)
Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:48:03 »

ogorek nie upieraj się - tu jest pytanie czy wał wytrzyma operację zmiany tłoków i jak ewentualnie jeszcze to można rozwiązać ...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:51:17 »

zdejmij jeszcze cylindry i sprawdź może korby  ;)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Ogorek350ts

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • JAWA 350 TS 1987r :D
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:51:58 »

W sumie racja.. wprowadziłem niepotrzebne zamieszanie i chaos..

przepraszam

Jak kolega nie założy i nie sprawdzi to się nie przekona, czasami trzeba ratować sytuację pół środkami
Zapisane
Stajnia;
Jawa 350 TS 1987
Jawka 50 mustang

Wróciłem! tym razem z mocą !

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:53:37 »

tak normalnie to nie ma sensu honować - robi się to po szlifie

Dokładnie - jakby nie patrzył honowanie to minimalne rysowanie powierzchni cylindra - w celu szybszego dotarcia się pierścienia ;) samo honowanie nie zastąpi szlifu, nie zdejmie progu z cylindra, i tak naprawdę nic nie da jeśli jest duży próg.

Moje doświadczenia i obserwacje nie pozwalają się z wami zgodzić:)


Skutków negatywnych nie było, a były jakieś pozytywne??

Mostasz zdejmij górę, sprawdź korbowody(luz), sprawdź łożyska sworzni(dla spokojności wym wymienił), sprawdź luz pierścieni na zamku, sprawdź luz tłoka w cylindrze(wystarczy pomiar szczelinomierzem).
Sama wymiana tłoków czy pierścieni na nic się tutaj nie zda.
Wymienisz pierścienie to będzie tylko gorzej. Cylinder po takim przebiegu jest owalem a nowy pierścień jest okrągły. Będą potężne przedmuchy, a zanim się pierścienie dotrą to się silnik rozleci.

Jeździłeś na tym silniku, więc powinieneś być w stanie ocenić jego stan. Czy bardzo dzwonił itp.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
99 Odpowiedzi
39516 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 16, 2014, 20:24:36
wysłana przez Pawand
1 Odpowiedzi
2659 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 18, 2014, 12:49:04
wysłana przez Junak
1 Odpowiedzi
2882 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 04, 2015, 15:02:08
wysłana przez Ajgor
2 Odpowiedzi
2580 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 03, 2018, 21:55:40
wysłana przez sztynx
9 Odpowiedzi
3351 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 02, 2019, 23:16:43
wysłana przez kuba.g6