Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 10:43:22
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: tłok - identyfikacja  (Przeczytany 15188 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:54:22 »

andree - jeżeli nie mają luzu to szlif i po kłopocie ? a inne pytanie czy to technicznie możliwe żeby po takim przebiegu zrobił się luz na górnym otworze korby (tu gdzie się wkłada sworzeń) i jaką średnicę powinien mieć otwór korby ?
@Lopez - no właśnie było słychać tylko prawy tłok tzn. luz sworznia tłokowego... tylko że jak rozebrałem i zobaczyłem ząbek to chętnie bym to zrobił żeby w tym sezonie nie mieć kłopotów - jawa paliła z kopa zimna i ciepła
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 21:57:17 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

cdsoftware

  • Gość
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 01, 2013, 21:55:45 »

sytuacja z życia,
x lat temu robiłem remont silnika w garbusie, notabene dość znanemu człekowi ;) Arturowi Andrusowi, co prawda wtedy jeszcze nie był aż tak znany.
Człek się uparł na zrobienie tylko góry - czyli głowice, i nowe cylindry z tłokami.
Po rozebraniu stwierdziłem że to nie ma sensu, bo są dość duże luzy na tzw. dole ;) gość został o tym poinformowany, niestety stwierdził że nie ma akurat pieniędzy na zrobienie całości i że decyduje się tylko na górę. Został poinformowany, że nie ma żadnej gwarancji ile to pojeździ po takim zabiegu.

Nie wiem czy zrobił 1000km, niestety dół nie wytrzymał i w trybie przyspieszonym silnik musiał wylądować na stole, zostać rozebrany i zrobiony dół, na szczęście z górą nic się nie stało.

Suma summarum - wniosek z tego jeden, jeśli masz jakikolwiek cień wątpliwości, wywalaj wał i rób całość ;) przy swojej robociźnie liczy się to troszkę inaczej - tylko koszt części i regeneracji wału. A radość z dobrze wykonanej roboty - nie da się tego policzyć :D
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 01, 2013, 22:00:16 »

jeżeli jak silnik jeszcze chodził, nie było słychać łożysk, i jak teraz by  sprawdził korby i by nie miały luzów góra, dół, to po co zaraz kapitalke  robić..
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 01, 2013, 22:00:39 »

CDSoftware - ja nie mam narzędzi żeby rozpołowić i społowić silnik, zdystansować skrzynię i żeby potem biegi działały jak należy, a tak to trzeba jeszcze łożyska wymienić i uszczelniacze i wiem że w 1000 zł się nie zamknę z tym,a skrzynia chodzi mi ślicznie i wolałbym sam tego nie robić - mam od tego super speca ze skarżyska kamiennej który mi to ogarnie mam nadzeję, ale w tym sezonie wolałbym się w takie koszty nie pchać
@Andree - sworznie trzeba czymś wypychać czy wyjdą lekko jak się wyjmie zabezpieczenia ? mam niby przyrząd do wyjmowania sworznia (taki którym się odkręca filtry oleju w samochodach) ale jest już dosyć późna godzina a musiałbym go poszukać
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 22:02:19 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 01, 2013, 22:05:46 »

Zrobisz całą górę to szybko wykończy się dół. To jest więcej niż pewne.

Jeśli korby nie mają luzu, dzwonienia nie było to próg nie jest duży. Zmień łożyska igiełkowe na sworzniach(ostatecznie nawet na koszyki) i hulaj dalej.

Tłoki miały dużo nagaru na denkach??
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 01, 2013, 22:08:20 »

Jak działa to na razie dołu nie ruszaj. Zrób to na spokojnie po sezonie.
Sworzeń nie powinien sprawić szczególnych trudności. Nie wiem czy pomoże ściągacz gdy masz sworznie zaślepione. Ale chyba w 638 były przelotowe. Nie pamiętam dokładnie. Dawno to było :(
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 01, 2013, 22:09:49 »

ze sworzniami różnie bywa, niema reguły, w moim silniku co z kozulcem rozkładaliśmy ostatnio, łatwo wyszły  :)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 01, 2013, 22:44:31 »

zdystansować skrzynię i żeby potem biegi działały jak należy, a skrzynia chodzi mi ślicznie i wolałbym sam tego nie robić -

A co Ty tam chcesz dystansować i po co ?

Zamierzasz kartery szlifować ? czy dawać uszczelkę między nie ?
Bo nie rozumiem...
Zapisane
    Status GG

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 01, 2013, 23:09:41 »

Turbo - skrzynia jeżeli jest używana to się wyciera i po społowieniu trzeba ją dystansować cienkimi podkładkami stalowymi - 0,25 , 0,5 mm itd. bo inaczej zęby 2 i 3 biegu kiepsko na siebie zachodzą  :P . Zdjąłem tłok i już wiem że na prawym korbowodzie mam wyczuwalny luz góra - dół, więc pewnie muszę się wypisać z tegorocznego kalendarza zlotowego, chyba że przyjadę pociągiem  :'( :'( :'(   albo szybko wygram w totka  8)
@Lopez - tłoki nie miały dużo nagaru ale trochę było, ogólnie czarne - tak jak na zdjęciach ;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 23:18:49 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 01, 2013, 23:31:47 »

Jeśli skrzynia dobrze działa przed remontem to i po będzie.
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 01, 2013, 23:34:41 »

Cytuj
Turbo - skrzynia jeżeli jest używana to się wyciera...
Chyba nie o mnie chodzi :P

Cytuj
Zdjąłem tłok i już wiem że na prawym korbowodzie mam wyczuwalny luz góra - dół, więc pewnie muszę się wypisać z tegorocznego kalendarza zlotowego, chyba że przyjadę pociągiem  :'( :'( :'(
A na Kamieńsk chociaż pojedziesz ?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 01, 2013, 23:45:44 »

wiem Turbo pomyliłem się
na Kamieńsk  :D ;D  - chyba że wygram przed 20 kwietnia w totka ;)  albo pociągiem  :P
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2013, 23:51:59 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 02, 2013, 00:04:39 »

Właśnie dla tego ja nie rozkładam swojego silnika, wiem że stuka w nim z lewej strony i lubi zgrzytać na 1 i 3 biegu jak się mocno gazu da  :-X
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 02, 2013, 06:42:36 »

Dlatego ja mysle o pociagu  ;D, Turbo taka jazda na dluzsze wypady za fajna nie jest, a i potem gniazda lozysk sie wyrabiaja
U nie poprostu widac ze ludzka reka Sie do tego silnika nie dotykala i szkoda by go bylo zniszczyc
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 02, 2013, 06:54:33 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 02, 2013, 09:33:23 »

Sworzeń może ciężko siedzieć w tłoku albo i też luźno, reguły na to nie ma.
Będzie problem? podgrzewasz troszkę tłoka i ma wyjść.
Bierznia główki korbowodu po takim przebiegu nie powinna być rozbita. Tłok Ci się obraca tylko i wyłącznie przez wykończony sworzeń i igiełki. Tym się nie przejmuj bo po 5 tys.km będziesz miał to samo. Bierznia główki korbowodu w 175tce po przebiegu 90tyś.km złapała owal. Różnica była 0,05mm
Pakuj nowe pierścienie, łożyska igiełkowe, sworznie i sypaj kilometry na koła.
Pierścienie kup jeden nadwymiar większe i dopracuj pilnikiem tak jak powinny być zrobione jazda ;D
Nigdy nowe pierścienie nie trzymały luzu takiego jak powinny jak ja kupowałem ;)
Moja 175tka miała próg taki że małysz jak by go miał na skoczni to by się wbił nartami w niego ;D
Przeżyła 6 zmian pierścieni i nic się nie stało :P . Tylko że ona zawsze była kręcona dosyć ostro więc i próg mogła mieć wyżej :D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 02, 2013, 10:25:48 »

tylko ze ja się boje że to mógł dół stukać - i z tym w sumie strach jeździć a ja tu po warszawie robię 300 km tygodniowo i to na sporych obrotach
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 02, 2013, 15:53:42 »

specjalnie post pod postem, później scalę bo chcę żeby się na głównej pokazało
kiedy i po co zmienia się czoło walu i klocek ? kiedy jest luźne i przepuszcza powietrze ? czy jest jeszcze jakiś inny powód ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 02, 2013, 18:27:23 »

Czoło wymienia się kiedy jest luźne. Tzn gdy wchodzi w kartery luźno lub przy złożonym silniku bez cylindrów można nim poruszyć do przodu i tyłu. Czoło ma za zadanie rozdzielić skrzynie korbową. Gdy jest ono nieszczelne mieszanka przepływa z jednej strony na drugą utrudniając pracę silnika.
To samo tyczy się labiryntu.

Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

kat94

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • CZ 350 472,6 86r.
    • Hussars ASG
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 20, 2013, 04:03:52 »

Z doświadczenia powiem Ci tak. Jeśli masz luzy na wale a zrobisz górę to w szybkim czasie wał się rozleci. A w takim stanie przed rozebraniem bez remontu jeśli wał nie jest tragicznie rozklekotany to spokojnie byś dojechał do kamieńska  :D  a co do reszty remontu ( rozpoławiania skrzyni) nic Ci nie powiem bo się na tym nie znam. Mam dwa silniki, w dwóch skrzynie do roboty i boję się tego zaczepiać

Zapisane
    Status GG
CZ 350 1986r.
WSK 175

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 20, 2013, 08:57:37 »

ooo konrad o jakiej wczesnej godzinie - mój się właśnie społawia ;) dam znać jak go będę odpalał
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

kat94

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
  • CZ 350 472,6 86r.
    • Hussars ASG
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 21, 2013, 09:25:23 »

Ale sam go robisz ?
Zapisane
    Status GG
CZ 350 1986r.
WSK 175

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: tłok - identyfikacja
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 21, 2013, 11:54:11 »

Może i dał bym radę, tylko czym ? Czy widziałeś żebym miał ściągacze ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
99 Odpowiedzi
39501 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 16, 2014, 20:24:36
wysłana przez Pawand
1 Odpowiedzi
2659 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 18, 2014, 12:49:04
wysłana przez Junak
1 Odpowiedzi
2881 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 04, 2015, 15:02:08
wysłana przez Ajgor
2 Odpowiedzi
2580 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 03, 2018, 21:55:40
wysłana przez sztynx
9 Odpowiedzi
3351 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 02, 2019, 23:16:43
wysłana przez kuba.g6