Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 19:25:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie  (Przeczytany 15588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 02, 2013, 19:35:30 »

Zobacz na moje zdjęcie tez wszystko działa.

Widocznie tutaj są jakieś dwa rozwiązania. Bo ja nie mam szczotki na masie. No zobacz na moje zdjęcie
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 02, 2013, 19:37:03 »

Cytuj
NIE!!! Patrz na schemat który podałem kilka postów wyżej. Mam według niego i działa. Jedna szczotka do regulatora a druga do masy!!!
bo zależy jaki ma się typ regulatora
np. ja mam taki że żadna szczotka nie może by podłączona do masy
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 02, 2013, 19:38:38 »

I ja też. Bo mam regulator z auta. A w alternatorze żadna szczotka nie ma masy. A Kolega ma z fiata. więc powinien mieć podłączone jak ja

Schematu do regulatora nie dostałeś?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #53 dnia: Maja 02, 2013, 19:41:10 »

nie dostałem, a mam taki jak w linkach od was maluchowski elmot mały aluminiowy z dwoma kablami
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #54 dnia: Maja 02, 2013, 19:41:17 »

I ja też. Bo mam regulator z auta. A w alternatorze żadna szczotka nie ma masy. A Kolega ma z fiata. więc powinien mieć podłączone jak ja

Schematu do regulatora nie dostałeś?


Masz inny typ regulatora. Kolega Arek ma regulator od 126p i w tym wypadku ma być tak jak mówię.

I przy tym regulatorze żarówka musi mieć 4W.
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 02, 2013, 19:43:22 »

Tak więc Arek podłącz jak mówi Lopez.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #56 dnia: Maja 02, 2013, 19:45:01 »

żarówka ma 4w 12v, instalacja kontrolki jest jak w poprzedniej 6v instalacji nic nie zmieniałem tylko wpiołem tam gdzie na rysunku

czyli jak Lopez jak mozesz naszkicuj mi taki schemacik bo z opisów mi ciężko coś wywnioskować
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #57 dnia: Maja 02, 2013, 19:52:17 »

Nie ma co malować. Sczotkę którą masz podłączoną do diód wzbudzenia(kabelek od prostownika) oraz do regulatora i kontrolki odłączasz i podpinasz na masę. Reszty nie ruszasz.

Z kontrolki idzie nibieski przewód do regulatora itp. z drugiej strony ma być do plusa. Nie wiem jak jest w 6V.

I jeszcze podłącz masę pod obudowę regulatora.


Na dzisiaj tyle wykładów. Idę na piwo. Jutro znajdę schemat od 6V i Ci powiem dokładnie co Gdzie podłączyć.
« Ostatnia zmiana: Maja 02, 2013, 19:57:18 wysłana przez Lopez »
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #58 dnia: Maja 02, 2013, 20:02:43 »


W przypadku regulatora rnc-12 z malucha żadna szczotka nie idzie bezpośrednio na masę. Kolejność szczotek nie ma znaczenia jeżeli żadna nie jest masowana gdzieś na stałe. Regulator ten działa zwierając wzbudzenie do masy i dlatego jest wymagane takie połączenie, tak samo jak mostek z regulatorem ode mnie. Moc lampki ładowania zależy od regulatora i nie musi wynosić 4W.
Wrzucam schemat 9d z regulatorem malucha RNC-9D. Bezpiecznik wzbudzenia nie jest konieczny.
Aby sprawdzić czy alternator działa zastępujesz regulator żarówką 21W 12V. Tylko wtedy nie "gazujemy" bo napięcie nie jest ograniczane. Ewentualnie wpinasz tę żarówkę bezpośrednio do + aku, wtedy wzbudzenie jest cały czas.
« Ostatnia zmiana: Maja 04, 2013, 09:15:10 wysłana przez SofCHJanek »
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 02, 2013, 20:04:21 »

czyli ten zielony z prostownika niebieski z kontrolki i żółty z regulatora na mase tak
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 02, 2013, 20:09:12 »

No to teraz i ja namieszałem. Podaj oznaczenie Twojego regulatora.
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #61 dnia: Maja 02, 2013, 20:10:30 »

RNC 12 14v taki mam regulator

Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #62 dnia: Maja 03, 2013, 00:32:20 »

Czyli zajebałem sprawę. Byłem pewnien, że masz inny regulator. Zrób tak jak radzi Janek.
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #63 dnia: Maja 03, 2013, 09:42:04 »

Czy na schemacie Uzw wzbudzenia To jest to dodatkowe wyjście co w  org było na przekaźnik?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #64 dnia: Maja 03, 2013, 10:24:27 »

Nie. Schemat jest dla MZ. Uzwojenie wzbudzenia to wirnik.
Zapisane

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #65 dnia: Maja 03, 2013, 12:00:42 »

wirnik się nie magnesuje przy włączonym zapłonie, pominięcie regulatora tez nie daje żadnych oznak, prąd bezposrednio  na szczotki tez nic nie zmienia
nie mam pojęcia co jeszcze, moze ten altek jest walniety rzeczywiście
Zapisane
    Status GG

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #66 dnia: Maja 03, 2013, 12:45:55 »

foto jak to wyglada
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #67 dnia: Maja 03, 2013, 12:52:56 »

Na prostowniku dobrze masz + i -?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #68 dnia: Maja 03, 2013, 13:01:39 »

tak + do tej grubej śruby - do drugiej obudowy to jest napewno dobrze zresztą jak i reszta, mnie się wydaje że ten altek bedzie walnięty
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #69 dnia: Maja 03, 2013, 13:03:12 »

Odepnij szczotki od alternatora
i podlacz pod nie akumulator. i odpal. Ma być ładowanie. Tylko nie gazuj
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #70 dnia: Maja 03, 2013, 13:04:38 »

sprawdzałem nic się nie dzieje ładowania brak
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #71 dnia: Maja 03, 2013, 13:05:27 »

No to teraz
Sprawdź na zwarcie do masy alternator i wirnik.

Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #72 dnia: Maja 03, 2013, 16:47:14 »

i zrobione, łądowanie jest, lampka świeci i gaśnie, wszystko działa.
Przyczyną braku był urwany drut od uzwojenia wirnika który to powinien być podłączony do zewnętrznego pierścienia po którym slizgają się szczotki, wirnik naprawiony i działa.
testy drogowe niebawem, zostało jeszcze przerobić dekiel, ustawic zapłon do porządku i uporządkowac przewody.

Dzięki wielkie wszystkim którzy chcieli i pomogli.
Zapisane
    Status GG

Arek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 164
  • CZ 350 82r
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #73 dnia: Maja 07, 2013, 19:20:03 »

dziś znów mi mrugała lampka od ładowania, szczotki zrobione nie klinują sie jak za pierwszym razem a lampka mruga czasami podczas jazdy.
Zastanawiałem się czy może to być spowodowane tym że aku jest w pełni naładowane i nie pobiera prądu bo wiem że takie czary się robiły w fiatach i polonezach na bardzo długich trasach.

Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: przeróbka 6 na 12 v potrzebny elektryk pilnie
« Odpowiedź #74 dnia: Maja 07, 2013, 20:58:45 »

Jak lekko mruga ze nie pełną siłą to któraś faza Tak było u mnie jak oderwałem ostatnio jedna faze
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2013, 21:02:29 wysłana przez Mofeix »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Potrzebny Pilnie !!

Zaczęty przez £opian Mechanika

4 Odpowiedzi
3463 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2007, 08:26:45
wysłana przez £opian
PILNIE POTRZEBNA PORADA

Zaczęty przez Arek Mechanika

8 Odpowiedzi
5030 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 11, 2007, 20:30:40
wysłana przez Arek
32 Odpowiedzi
11753 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 11, 2012, 09:34:20
wysłana przez jack63
13 Odpowiedzi
3782 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 06, 2015, 19:00:19
wysłana przez Karolek
15 Odpowiedzi
5511 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 07, 2016, 00:56:03
wysłana przez Jawolotmen