Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 04:40:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 634-7 problemy ze wszystkim  (Przeczytany 21463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 08, 2013, 14:32:56 »

Zamiast się pytać co i dlaczego. Zamiast żądać dowodów na to czy na tamto...
Weźta w dłoń szczelinomierze i mierniki zegarowe do regulacji zapłonu śrubokręt lub jak kto woli wkrętak i biegiem do garażu lub tam gdzie stoi wasza Jawa lub Cezet.
Zamiast teoretyzować tu na forum i pitolić farmazony, żądać dowodów i wywodów sprawdźcie to sobie sami: Jak to jest w rzeczywistości z tym zapłonem.
Przy okazji włączcie też kojarzenie faktów i pamięć długotrwałą co by za kilka tygodni nie wałkować tego tematu ponownie.
Powodzenia.
Zapisane

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 08, 2013, 14:35:40 »

Jeżeli zmieniasz przerwę zmienia się kąt zapłonu. Koniec.
Żadne "koniec", uzasadnij dlaczego tak jest. Oświeć mnie jakim cudem przy poluzowaniu śruby regulacji przerywacza nagle odkręca się cala płytka regulacyjna i zmienia położenie o kilka stopni ?

Przy zmianie przerwy płytka z przerywaczem nie przestawia się, ale zmienia się punkt w którym krzywka otwiera przerywacz, bo ślizg na przerywaczu jest od niej w innej odległości. Czyli jak zmieniasz przerwe, zmieniasz wyprzedzenie zapłonu. Dla tego też jak zmieniasz przerywacze, trzeba ustawić też wyprzedzenie, bo są minimalnie inne. 
Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 08, 2013, 14:37:36 »

Mofeix, Jawol, Żbik mają rację, to co napisał kiełek ja pisałem wcześniej, jak ktoś ma problemy z rozumowaniem, nie mój problem.
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #53 dnia: Maja 08, 2013, 14:55:27 »

"motomaciey" Nie odbiorę Ci tej przyjemności poznania zasady działania zapłonu. Pozwolę Ci iść i przekonać się na własnej skórze.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #54 dnia: Maja 08, 2013, 18:43:26 »

Dobra Pany , sory za zadyme , wyszło jak wyszło , platynki jadą oryginalne nowe , jutro bedą pewnie , zapłon bedzie ustawiany od nowa , zadbałem juz o to , widocznie przy wymianie tylko kondensatorów nie ustawia sie na nowo zapłonu , przepraszam za nie wyrozumiałość ...
Zapisane
    Status GG

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 08, 2013, 18:56:03 »

Zęby na zapłonie Jawy chłopcze, zjadłem gdy Ty potrzebowałeś bocznych kółek żeby poruszać się rowerem.
W temacie nie udzielałbym się gdybym nie miał przyjemności samemu wymieniać przerywaczy w motocyklu tasiora. Przy zmianie przerwy na przerywaczu kąt wyprzedzenia zapłonu pozostaje NIEZMIENNY.
Wywalcie kowadełka z zapłonu pozostawiając same młoteczki, bez przestawiania płytki zapłonowej młoteczki będą poruszane zawsze w tym samym momencie niezależnie od tego w jakim położeniu znajduje się kowadełko (pod warunkiem, że jego ustawienie pozwala na podniesienie młoteczka) i czy w ogóle tam jest. Nie odsyłajcie mnie do praktyki bo to jest to czym zajmuję się na co dzień, z resztą zapytajcie tasiora jak chodziła JAWA gdy do mnie przyjechał a jak gdy wracał.

@edit: nie pije do Ciebie tasior.
Zapisane

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #56 dnia: Maja 08, 2013, 19:00:08 »

Dużo lepiej , gdy motomaciey założył swoją platynkę , fakt ze nie była nowa i tez było ciut przepalona , ale w lepszym stanie od mojej , i jawa zagadała już na niej inaczej ...
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #57 dnia: Maja 08, 2013, 19:26:34 »

Maciey, nie śmiem podważać Twojego autorytetu, ale wg mnie ma to wpływ na kąt wyprzedzenia. Zmień zużyty przerywacz na nowy z wyższym elementem stykającym się z krzywką, wtedy przerwa będzie większa i analogicznie przerywacz zacznie otwierać się wcześniej i to dużo wcześniej.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #58 dnia: Maja 08, 2013, 19:35:34 »

Przy zmianie przerwy na przerywaczu kąt wyprzedzenia zapłonu pozostaje NIEZMIENNY.

 BZDURA.... no ale jak tak regulujesz to twoja sprawa i nie musisz zabijać postami...

Nie dlatego najpierw ustawia się odpowiednią przerwę i dopiero potem kręci się płytką - żeby potem nie ruszać płytki i zmieniać przerwę bo wtedy w całkiem innym momencie zacznie się rozwierać czyli automatycznie jest inne wyprzedzenie.
« Ostatnia zmiana: Maja 08, 2013, 19:39:07 wysłana przez Filip Ts 350 »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 08, 2013, 19:41:26 »

To może teraz ja ;) .Teoretycznie:jeżeli Jawa przed wymianą przerywaczy miała zapłon ustawiony prawidłowo  a  przerwę np.0,3 i pracowała normalnie czyli prawidłowo to po wymianie przerywacza na nowy i ustawieniu takiej samej przerwy czyli 0,3 powinna pracować tak samo jak przed wymianą przerywaczy a zapłon nie powinien się zmienić a raczej nie ma prawa sie zmienić.Jednak z praktyki wiem że ustawienie takiej samej przerwy po wymianie jest praktycznie niemożliwe (różne czynniki np.zużycie tulejki osi młoteczka ,zużycie czyli nadpalenie ,nierównomierne wyklepanie samych styków,błąd pomiaru szczeliny),i dlatego powinno sie skontrolować zapłon .Nie piszę regulować ponownie lecz skontrolować .Zapłon Jawy ma pewien margines błędu 2,7 do 3,4 mm przed GMP.Inaczej to wygląda gdy wymieniamy krzywkę ;) :-*
Zapisane

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 08, 2013, 22:57:47 »

Przy zmianie przerwy na przerywaczu kąt wyprzedzenia zapłonu pozostaje NIEZMIENNY.

 BZDURA.... no ale jak tak regulujesz to twoja sprawa i nie musisz zabijać postami...

Nie dlatego najpierw ustawia się odpowiednią przerwę i dopiero potem kręci się płytką - żeby potem nie ruszać płytki i zmieniać przerwę bo wtedy w całkiem innym momencie zacznie się rozwierać czyli automatycznie jest inne wyprzedzenie.
Masło maślane. Idź do motocykla, pokręć wałem i sprawdź.
Zapisane

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #61 dnia: Maja 09, 2013, 00:30:38 »

Ustawiałem zapłon w 350 jakies 1500 100 900 razy. Nie ważne niech kolega kupi sobie elektonika i będzie zgoda  ;) - tam nic nie nożna żle zrobić. PS podoba mi się styl twojej jawy tylko siedzenie jakieś inne zapodaj.... pozdro.
Zapisane

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #62 dnia: Maja 31, 2013, 21:38:36 »

Pany ja już nie mam siły , Zapłon jest napewno teraz dobrze ustawiony , nowe płytki itp , sytuacja pojawia sie taka , zrobiłem jakos 50km w dwie strony , na test zrobiłem iglice na pierwsze wcięcie od góry , bo widziałem duzo oleju na tłumikach , jawa przerywała nadal , a gdy śrubę od mieszanki wkreciłem na 0.5 obrotu to przerywania nie było ... Teraz w dodatku po tym przejechaniu 50km aku padł ... A świece czarne ... do 2000tys obrotów przerywa a powyżej już nie ... nie wiem już co robić ...
Zapisane
    Status GG

Rider350

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa'83 Huska'07
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #63 dnia: Maja 31, 2013, 21:42:23 »

Jaką masz dysze biegu jałowego?
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #64 dnia: Maja 31, 2013, 21:44:09 »

Nie chce być złym prorokiem ale ten silnik klasyfikuje się raczej do remontu niz do regulacji :'(
Zapisane

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #65 dnia: Maja 31, 2013, 21:46:27 »

kurde , teraz ci nie powiem bo nie wiem , ale jest wszystko oryginał , nic w gaźniku nie było wymieniane , jak był tak jest , sorki za brak info o tym ale nie pamiętam musiałbym iść zobaczyć , zaznaczam ze to gaźnik od jawy 634 żeliwniak , nie jest to od TS .


Nie chce być złym prorokiem ale ten silnik klasyfikuje się raczej do remontu niz do regulacji :'(

tylko że tak nie ma co remontować , silnik jest zdrowy , było wszysto przęglądane podczas naprawy skrzyni ... i po za wodzikami , łożyskami wału i simmeringami było okey .

przepraszam za post pod postem ; / zapomniałem się .
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2013, 21:49:33 wysłana przez Kanter »
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #66 dnia: Maja 31, 2013, 21:47:28 »

Nie chce być złym prorokiem ale ten silnik klasyfikuje się raczej do remontu niz do regulacji :'(

tylko że tak nie ma co remontować , silnik jest zdrowy , było wszysto przęglądane podczas naprawy skrzyni ... i po za wodzikami , łożyskami wału i simmeringami było okey .
A jednak coś jest nie tak  :'( Kto weryfikował ten silnik ?Czy osoba która to robiła miała już kontakt z Jawą i widział silnik dobry i zły.I pytanie jak i kto ten silnik składał?Dużo pytań i niejasności...
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2013, 21:51:00 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Rider350

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa'83 Huska'07
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #67 dnia: Maja 31, 2013, 21:49:28 »

Jeżeli dysza biegu jałowego jest zbyt mała albo przytkana to silnik będzie miał za mało paliwa na niskich obrotach i stąd może być przerywanie. Powinna być 55, sprawdź czy jest ok albo spróbuj umyć gażnik.
Zapisane

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #68 dnia: Maja 31, 2013, 21:52:49 »

Jeżeli dysza biegu jałowego jest zbyt mała albo przytkana to silnik będzie miał za mało paliwa na niskich obrotach i stąd może być przerywanie. Powinna być 55, sprawdź czy jest ok albo spróbuj umyć gażnik.

gaźnik przedmuchany kompresorem i caly wyczyszczony , na wolnych czyli na jałowym chodzi dobrzę , jak sie rusza to do 2000 tys obrotów przerywa , a jad podkręciłem śrubę od regulacji składu mieszanki z 1,5 na 0,5 obrotu to przestała przerywać ... a dlaczego prąd zgubiła ? i czemu świece czarne na zapince od góry ? nie rozumiem tego , i ta dysza ...
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2013, 21:53:48 wysłana przez Kanter »
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #69 dnia: Maja 31, 2013, 21:53:54 »

a dlaczego prąd zgubiła ? i czemu świece czarne na zapince od góry ? nie rozumiem tego , i ta dysza ...
[/quote
Podpowiem Ci coś odpał ten silnik na samochodowym aku 12v.Odepnij kabelek niebieski od zacisku prądnicy odłącz 6v aku i podłącz tą 12-kę.Silnik zapali i jeżeli jest zdrowy to będzie chodził jak ten
http://youtu.be/GgKRxF5Mfdo100%100%
Zapisane

Rider350

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa'83 Huska'07
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #70 dnia: Maja 31, 2013, 21:56:03 »

 Regulacja iglicy nie wpływa na prace silnika na niskich obrotach tylko właśnie dysza biegu jałowego. Masz ładowanie wogóle?
Zapisane

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #71 dnia: Maja 31, 2013, 21:59:24 »

właśnie ładowanie było cały czas , a jak zajechałem na 5 min przerwy i odpaliłem po chwili przerywała wyłaczyłem światła normalnie chodziła , ale po chwili zgasła i aku padnięty .
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #72 dnia: Maja 31, 2013, 22:00:57 »

Jeżeli musisz wkręcić tak mocno śrubę składu mieszanki na wolnych obrotach to albo silnik zasysa lewe powietrze albo nie ma juz siły pracowac na normalnym składzie.a po jakims czasie pracy na wzbogaconej mieszance i tak sie zalewa i gaśnie.
Zapisane

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #73 dnia: Maja 31, 2013, 22:01:26 »

Nie chce być złym prorokiem ale ten silnik klasyfikuje się raczej do remontu niz do regulacji :'(

tylko że tak nie ma co remontować , silnik jest zdrowy , było wszysto przęglądane podczas naprawy skrzyni ... i po za wodzikami , łożyskami wału i simmeringami było okey .
A jednak coś jest nie tak  :'( Kto weryfikował ten silnik ?Czy osoba która to robiła miała już kontakt z Jawą i widział silnik dobry i zły.I pytanie jak i kto ten silnik składał?Dużo pytań i niejasności...
Silnik remontował doświadczony mechanik żużlowy, nie ma mowy o fuszerce.

Tasior, naładuj aku i podjedź we wtorek, zmierzymy ładowanie.
Zapisane

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Jawa 634-7 problemów cdn ...
« Odpowiedź #74 dnia: Maja 31, 2013, 22:05:11 »

Jeżeli musisz wkręcić tak mocno śrubę składu mieszanki na wolnych obrotach to albo silnik zasysa lewe powietrze albo nie ma juz siły pracowac na normalnym składzie.a po jakims czasie pracy na wzbogaconej mieszance i tak sie zalewa i gaśnie.

lewe powietrze ? glowice uszczelnione i cylindry tez nie przepuszczają , a jaka może być przyczyna tak mocno wkręconej sruby ? i ze tak akurat chodzi dobrze ?
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Lewy gar

Zaczęty przez mindplayer350 Mechanika

12 Odpowiedzi
4779 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 06, 2008, 00:39:11
wysłana przez mindplayer350
Lewy gar... Jawa 350ts

Zaczęty przez Miodek1990 Mechanika

6 Odpowiedzi
4598 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 23, 2008, 22:30:32
wysłana przez Borowaty
10 Odpowiedzi
5787 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 19, 2010, 13:47:26
wysłana przez Matexx
18 Odpowiedzi
7917 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 04, 2013, 19:56:34
wysłana przez Paweł.M
2 Odpowiedzi
2440 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 22, 2015, 17:11:00
wysłana przez puciu