Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 10:31:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 634-7 problemy ze wszystkim  (Przeczytany 21476 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 3375
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 07, 2013, 09:40:32 »

dobra to juz wiem , a na platynkach 0.4mm okey tez wiem , ale na tym od lewego cięzko bedzie ustawic , ponieważ są wytarte te sypki w przerywaczu , dlatego teraz jest wieksza na lewym .
To jak wiesz co jest nie tak to zmień uszkodzony element i wtedy ustawiaj.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 07, 2013, 09:43:43 »

ja tylko dodam w swoim silniku mimo czujnika położenia tłoka czechosłowackiego nie byłem w stanie ze względu na brak regulacji ustawić lewego cylindra na 2,7. Jeżeli prawy ustawiłem na 2,7 mm to lewy mogłem ustawić co najmniej na 3 mm przez GMP. Od razu dodam że płytki nie wyglądają na pogięte - orginalne płytki i fabryczne śruby. Wał też nie był przestawiony na czopie. Niezła zagadka, co ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 07, 2013, 09:45:10 »

Mostasz, śmierdzi mi to zużytą krzywką ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 07, 2013, 09:52:37 »

niekoniecznie- na logikę jak się siądzie przed zapłonem to ona powinna być za duża a nie za mała jeżeli są takie dolegliwości. Kombinowałem podpiłować ten plastik przy przerywaczu ale przy okazji remontu silnika doszedłem do wniosku że lepiej dotrzeć na elektroniku to może dłużej posłuży...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 07, 2013, 09:53:45 »

przed chwila był u mnie sąsiad w sklepie , i powiedział mi że ma szczelinomierz ... Kur** ze wczesniej nie pomyslałem , po pracy biore od niego i ustawiam .
Zapisane
    Status GG

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 07, 2013, 10:04:50 »

Sorry, wycięło mi prawie cały wpis. W międzyczasie wątek się rozwinął i wszystko już
zostało wyjaśnione. Jak masz mocno zużyte kowadełka to platynki się czasem nawet nie podnoszą na krzywkach.
Zanim ustawisz przerwę to sprawdź czy nie ma wżerów na powierzchniach styku i je zlikwiduj.
Dopiero potem ustawiaj przerwę bo inaczej na płaszczyźnie platynek będziesz miał przepisowe
0,4mm, a razem z wżerami 0,8mm i już po przerwie.
Porada praktyczna dla "zaawansowanych". Bibułka papierosowa "za moich czasów "
miała 0,05mm grubości. Jak nie było czym ustawić przerwy to się ją składało 8 razy i było piękne
0,4mm :-)). W drodze jak znalazł, a przydawało się przede wszystkim w Jawkach 50 bo tam
platynki ustawiało sie na 0,05mm w punkcie zapłonu. Metalowy szczelinomierz przylegał do namagnesowanych
platynek i przy tak cieńkiej blaszce nigdy nie było wiadomo czy jest przerwa, czy nie.
A z bibułką idealnie
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 07, 2013, 15:00:19 »

na lewym przerwa się zmieniła , więc naprawiam

zapłon jest good malyna .

Jak może być zapłon good malina ustawiony, skoro zmieniałeś przerwę ? To Ty nie wiesz, że po każdym dotknięciu przerywacza tzn. jakiejkolwiek ingerencji w jego ustawienie trzeba wsadzić czujnik w garnek i ustawić półpłytkami wyprzedzenie ?

Jak Ty w ogóle tę przerwę ustawiałeś ? na oko ?

Tak się właśnie kończy, jak oddajesz komuś moto to ustawienia i nie masz zielonego pojęcia jak to działa  ::)
Zapisane
    Status GG

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 07, 2013, 15:09:32 »

Sprawa wyglada tak : Ustawiłem teraz przerwe 0.4mm i dzieję sie to samo ... A jak zapłon ustawić to nie wiem ...
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 07, 2013, 15:28:22 »

tłumaczę Ci, skoro zmieniłeś przerwę to zapłon jest do regulacji.
Skoro Ci iskrzy, to zmień kondensator, chyba, że masz wypalone styki to to nie pomoże. Zamień kondki, jak się przeniesie na drugi gar to masz odpowiedź,
Zapisane
    Status GG

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 07, 2013, 16:42:53 »

http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/regulacja-zaplonu-w-silniku-jawa-(demonos)/ - najpierw przeczytaj to, potem ustaw przerwę na świecy 0,6 mm i potem gadaj co jest nie tak.
Dajcie mu jeszcze link do żółtej książki o jawie bo ja nie mogę znaleźć i się chłopak może jakoś ogarnie.
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 07, 2013, 21:07:54 »

tłumaczę Ci, skoro zmieniłeś przerwę to zapłon jest do regulacji.
Skoro Ci iskrzy, to zmień kondensator, chyba, że masz wypalone styki to to nie pomoże. Zamień kondki, jak się przeniesie na drugi gar to masz odpowiedź,

przy zmianie platynek zmieniasz regulacje zapłonu ? Dziwne , jakoś tego nie odczułem , bo własnie teraz wiem o co kaman , platynka jest wyjebana ponieważ na większej przerwie niz 0,4mm silnik dobrze pracuje . Więc wiadomo o co chodzi .
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 07, 2013, 21:09:19 »

Widzisz i nie grzmisz.....
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 07, 2013, 21:11:06 »

no od kiedy się reguluje zapłon gdy zmieniasz przerywacze ? Rozumiem , reguluje się przerwe między nimi , ale nie kąt wyprzedzenia lub opóźnienia zapłonu ...
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 07, 2013, 21:13:59 »

Widzisz i nie grzmisz.....

Dokładnie

no od kiedy się reguluje zapłon gdy zmieniasz przerywacze ? Rozumiem , reguluje się przerwe między nimi , ale nie kąt wyprzedzenia lub opóźnienia zapłonu ...

człowieku, ściągnij koło i jeb... się w czoło
jak zmienia się przerwa na przerywaczu, to automatycznie zmienia się kąt wyprzedzenia, jak masz większą przerwę, platyny otwierają się szybciej, czyli kąt większy, jak mniejszą, otwierają się później, czyli zapłon jest opóźniony, więc kąt jest mniejszy.
To takie trudne do pojęcia ?
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 07, 2013, 21:14:53 »

Oprocz tego dochodzi do tego nowy przerywacz, więc wyższy ślizgacz.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 07, 2013, 21:16:31 »

Albo niższy, różnie to bywa  ::)
Zapisane
    Status GG

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 08, 2013, 00:30:05 »

przy zmianie platynek zmieniasz regulacje zapłonu ? Dziwne , jakoś tego nie odczułem , bo własnie teraz wiem o co kaman , platynka jest wyjebana ponieważ na większej przerwie niz 0,4mm silnik dobrze pracuje . Więc wiadomo o co chodzi .

 
Byłbym wdzięczny za rozwinięcie tej tezy ;-). Od kiedy przerwa na przerywaczu określa stan jego zużycia?
 
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 08, 2013, 01:04:10 »

Panowie, z teoretycznego punktu widzenia kolega Tasior ma rację. A to, że w praktyce nie jesteśmy w stanie idealnie odwzorować przerwy na przerywaczu przed i po jego przykreceniu to już inna sprawa-choć dla sprawy ważniejsza. A co do znaczenia wysokości elementu ślizgowego na przerywaczu-jeden palnął a drugi mu jeszcze wtóruje...
Zapisane

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 08, 2013, 10:43:00 »

Strażak, skoro już tak walisz z grubej rury to wes sam się w czoło jebnij ale tak porządnie. Czego z pyskiem wyjeżdzasz na chłopaka ? Skoro uważasz, że przy wymianie samego przerywacza smienia się kąt wyprzedzenia zapłonu to uzasadnij swoją teorię ale nie jakimś z dupy wziętym tekstem tylko podaj proszę definicję.
Zapisane

tasior0407

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Suzuki Savage LS 650 Za jakiś czas CZ 175
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 08, 2013, 11:11:29 »

przy zmianie platynek zmieniasz regulacje zapłonu ? Dziwne , jakoś tego nie odczułem , bo własnie teraz wiem o co kaman , platynka jest wyjebana ponieważ na większej przerwie niz 0,4mm silnik dobrze pracuje . Więc wiadomo o co chodzi .

 
Byłbym wdzięczny za rozwinięcie tej tezy ;-). Od kiedy przerwa na
przerywaczu określa stan jego zużycia?

źle too zrozumiałeś , tu chodziło mi o to ze platynka w miejscach styku miala wżery mocne już i iskrzyło , a gdy przerwe zwiększyłem to iskra znikneła a i moto odpalil i chodzil .
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 08, 2013, 12:09:01 »

Jeżeli zmieniasz przerwę zmienia się kąt zapłonu. Koniec. Tak to działa.
A to ze zmienisz na starym ustawieniu płytki przerywacz. I przerwy. I odpali to o niczym nie świadczy. Bo zapłon masz rozjechany.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 08, 2013, 12:28:55 »

Jako że regulowałem zapłon w zeszłym tygodniu (przy użyciu czujnika zegarowego) to podam że u mnie zmiana przerwy o 0,1mm powodowała przestawienie wyprzedzenia zapłonu o około 0,5mm więc sporo.
To że po wymianie przerywacza należy sprawdzić i doregulować zapłon, wynika moim zdaniem z tego że nie jesteś w stanie na nowym przerywaczu ustawić idealnie takiej samej przerwy jak na starym. Wydaje mi się, aczkowiek nie jestem pewien, że gdyby udało się na nowym przerywaczu ustawić idealnie taką samą przerwę jak na starym, to kąt wyprzedzenia zapłonu by się nie zmienił, nawet jeśli nóżka przerywacza nowego byłaby innej długości niż starego.
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 08, 2013, 12:30:53 »

Ale po co zmieniać przerywacze skoro nie potrafi się ustawić zapłonu?
Jaki sens jest wkładania tam rąk? Albo zmieniasz i regulujesz zapłon odpowiednio. Albo nie dotykasz tego bo bardziej spiepszysz
Malo poradników regulacji zapłonu?
http://www.breinride.home.pl/moto/wws/breinride2.html
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 08, 2013, 13:42:51 »

Jeżeli zmieniasz przerwę zmienia się kąt zapłonu. Koniec.
Żadne "koniec", uzasadnij dlaczego tak jest. Oświeć mnie jakim cudem przy poluzowaniu śruby regulacji przerywacza nagle odkręca się cala płytka regulacyjna i zmienia położenie o kilka stopni ?
Zapisane

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 183
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: Lewy Gar Jawa 634-7
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 08, 2013, 13:59:28 »

Panowie ile można.....kolega żbik ma rację amen.
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Lewy gar

Zaczęty przez mindplayer350 Mechanika

12 Odpowiedzi
4779 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 06, 2008, 00:39:11
wysłana przez mindplayer350
Lewy gar... Jawa 350ts

Zaczęty przez Miodek1990 Mechanika

6 Odpowiedzi
4598 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 23, 2008, 22:30:32
wysłana przez Borowaty
10 Odpowiedzi
5787 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 19, 2010, 13:47:26
wysłana przez Matexx
18 Odpowiedzi
7922 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 04, 2013, 19:56:34
wysłana przez Paweł.M
2 Odpowiedzi
2440 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 22, 2015, 17:11:00
wysłana przez puciu