Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 23:29:10
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zalety instalacji 12V  (Przeczytany 7867 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marcincz

  • Gość
Zalety instalacji 12V
« dnia: Czerwca 20, 2007, 19:57:29 »

Witam!

W swojej jawie lux mam do wymiany kartery i ogólnie silnik do remontu. Wpadłem więc na pomysł że przy okazji zmienię sobie instalację na 12V. Czytałem że wielu ludzi ostatnio to robi.

Ale jako ze jest to dosc spory wydatek to chcialbym sie Was zapytac czy sie to poprostu oplaca? Co da mi instalacja 12V czego nie ma 6V? Większa iskra? £atwiejszy rozruch zimnego silnika?
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 20, 2007, 20:25:47 »

Rozrusznika to raczej nie zamontuje bo mi po prostu nie potrzebny a poza tym za duzo z tym roboty. A jakie gadzety masz na mysli? gps? zapalniczka? elektroniczne liczniki?
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 20, 2007, 21:12:06 »

ja w Cz mam 6V i mam już akuś na wykoñczeniu i powiem ze na skrzyżowaniu gdzie mam włączony kierunek stop światła motorek chodzi bez zmian. Jak będzie brak ładowania to moza bezproblemowo dojść co jest popsute gdyż mamy tylko regulator . 210 W jest dla 12V a jak masz 6V to 60 jest wystarczające (światła mi lepiej świecą jak w Ts-ce) ogólnie jak miałeś dobre ładowanie to po co kombinować i wydawać kasę)
Pozdr
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Piotrek350

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 20, 2007, 21:24:25 »

Najwieksza zaletą 12v jest (chyba)  to ze masz alternator a nie prondnice
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 20, 2007, 21:55:27 »

Jeśli chodzi o ładowanie to nie moge nazekac, działa bez zarzutu. Więc chyba nie ma sensu zmieniac na instalacje 12V, lepiej te pieniądze zainwestować w pożądny remont silnika tak żeby moto dobrze chodził. A jak wszystko dobrze ustawione to i z odpalaniem problemów nie ma.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 20, 2007, 22:45:16 »

Taniej można kupić używaną prądnice niz alternator.

Wersja alternatorowa ma dodatkowo prostownik. Nie ma tego w 6V więc sie nie moze zepsuć.

Szczotki 6V moża naprawić kawałkiem patyka  :>



Wersje 12V mozna odpalic z aku samochodowego.,...
£adowanie jest od niższych obrotow...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 20, 2007, 22:52:38 »

Pamiętaj tez że łatwiej jest dostać elementy 12 woltowe. Gdy np. padnie ci żarówka w trasie to dostaniesz ją bez problemu na każdej stacji benzynowej. Do tego w razie problemów zawsze możesz pożyczyć prąd z dowolnego samochodu. Możesz też zastosować sporo mocniejszą żarówkę halogenową dla lepszej widoczności. Do tego pierdółki typu gniazdo zapalniczki (czyli ładowarka do telefonu), podgrzewane manetki czy radio z samochodu ;). No ma też jeden minus - nie zapalisz moto z pychu z padniętym AQ, chyba że w prosty sposób przerobisz prostownik i dasz regulator z MZ lub poloneza...
Zapisane

Janos

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 21, 2007, 22:45:19 »

gdy masz inst. 12v mozesz zastosowac moduł. poprawia on spalanie, zmniejsza zuzycie paliwa. silnik chodzi równiej. modul daje bardzo mocną iskre nawet na przerwie na swiecy 4mm. (aż strzela!) <thumbup>
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 21, 2007, 23:26:22 »

Chodzi Ci o Vape? Jeśli tak to na 6V tez mozna kupić tylko że o wiele drożej kosztuje...
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 27, 2007, 16:06:50 »

Przywracam stary wątek.
Jako że zdecydowałem się na zmianę instalacji na 12V to szukam kilku części: prostownika, regulatora, przeka¼nika, alternatora i wirnika. Jeśli ma ktoś na zbyciu takie części to proszę o kontakt: marcin845@gmail.com To pierwsza sprawa.

Poza tym proszę aby ktoś napisał gdzie umieścić prostownik i przeka¼nik w motorze tak żeby nie zawadzały. Tzn gdzie znajdują się one oryginalnie w Waszych motocyklach?
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 27, 2007, 16:10:23 »

Przerwa na świecy 4mm  <eek>
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 27, 2007, 16:16:42 »

Prostownik regulator i przekaznik mam jak cos pisz na GG 8503490
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 28, 2007, 17:15:44 »

chcialbym zauwazyc ze na ostatnim zlocie w piotrawinie przy totalnie padlinowatym aku 12V (pod obciazeniem 3V), odpalano mnie z pychu bez problemu, po kilku obrotach walem silnik zaskakiwal, podejzewam ze z 6V nie bylo by tak prosto
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

mietek2

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 01, 2007, 02:18:38 »

jednak 12v jest lepsze!!!!!!!!!!
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 16, 2007, 23:37:10 »

Gotowe!!!
Od dzisiaj mam jawe 350 lux 12V. Trochę było z tym roboty ale myślę że się opłacało.
Teraz mam zajefajną iskrę, właściwie to nie wiem czy to dlatego że drugie kable czy że instalacja 12V. Ale chyba te 12V to sprawiło bo nowych kabli nie miałem gdzie kupić więc założyłem stare tyle że od ts-ki.

Brakuje mi jeszcze tylko akumulatora, klaksonu, przerywacza kierunków poza tym musze kupić nowe szczotki bo kontrolka ładowania gaśnie dopiero po 2500 obrotów. Ale jawa już sprawdzona, odpaliłem z prostownika.  <thumbup>
Zapisane

DawidH

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 17, 2007, 14:34:35 »

A mnie ciekawi jak jest z obciązeniem silnika. 210W zapewne bardziej obciaza silnik niz 60W, wiec mniej mocy uzytecznej. Ja mam 6V i napewno jej nie zmienie a ze na skrzyzowaniu swiatla pulsuja razem z kierunkami to taki juz urok. A co ze słabym akmulatorem to jak kontrolki dadza oznake zycia to zawsze zapali.
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 17, 2007, 22:27:59 »

W pełni się zgadzam z Dawidem.
Czy to instalacja 12 czy 6V trzeba o nią czasami zadbac.
Wyczyścic styki, sprawdzic kable, szczotki, dolac wody do akumulatora itd itp.

Jak wiemy czym je¼dzimy to nic nas niezaskoczy.

Trzeba po prostu znac swój motocykl. Reszta to sprawa drugorzędna.
Dlatego nie widzę sensu na siłę zmieniac instalacji z 6 na 12V.
Pozdrawiam,
« Ostatnia zmiana: Lipca 17, 2007, 22:33:15 wysłana przez Jacu Frankensztajn »
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 17, 2007, 23:42:30 »

No z tym zapalaniem to niestety trochę lipa wychodzi. Taka konstrukcja lektryki. ale łatwo mozna to przerobic i wtedy można palić moto z pychu nawet bez AQ. A co do obciążenia silnika alternatorem to jest do tego specjalna regułka zwana indukcyjnością ;). Upraszczając: im większy pobór prądu tym większy prąd płynie przez uzwojenia alternatora, a tym samym zwiększa obciążenie dla silnika
Zapisane

moonraker

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 18, 2007, 10:37:48 »

Moze troszke nie na czasie odpowied¼ ale jednak, podstawową zaletą instalacji 12V jest to że płynie przez nią o połowę mniejszy prąd niż przy 6V (przy tej samej mocy odbiornikach) a tym samym spadki napięcia są mniejsze, mniej się wypalają styki, wydziela się mniej ciepła itd
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 18, 2007, 11:31:45 »

Kilka postów wyżej napisałem że kontrolka ładowania gaśnie dopiero około 2,5 tyś. obrotów oraz że nie mam jeszcze akumulatora a jawę odpalam z prostownika.
Przejrzałem kilka wątków o wspomnianej kontrolce, zastosowałem się do porad które tam były ale nic nie pomogło. Więc pomyślałem sobie że odłącze prostownik i zobacze  jak moto je¼dzi. Okazało się że gdy nie ma prostownika podłączonego to jawa nawet na 1,3 tyś. obrotów chodzi normalnie a moto gaśnie dopiero na 1 tyś obrotów(właśnie wtedy na chwilę zapala się kontrolka ale od razu gaśnie bo nie ma akumulatora).

A teraz moje pytanie dlaczego jak jest podłączony prostownik to kontrolka gaśnie na 2,5 tyś obrotów a jak nie ma to 1,3 tyś i motor chodzi normalnie?
Zapisane

moonraker

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 18, 2007, 14:12:25 »

Kolego we¼ i przeczytaj to co napisałeś i się jeszcze raz zastanów :) O co ty wogóle pytasz? Od kiedy to się sprawdza ładowanie bez akumulatora przy podłaczonym prostowniku? Zamontuj akumulator i wtedy sprawd¼ ładowanie. A to ze kontrolka ci gaśnie dopiero przy 2,5tyś obr to może byc całkiem prawidłowe bo tak własnie działa regulator napięcia, włącza obwód ładowania gdy napięcia na prądnicy będzie wyzsze od napięcia akumulatora ( w twoim przypadku prostownika).
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: Zalety instalacji 12V
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 18, 2007, 15:12:23 »

No to teraz wszystko jasne... Nie wiedziałem o tym po prostu.
A akumulatora jeszcze nie kupiłem po prostu i dlatego odpalałem z prostownika.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
zwarcie w instalacji

Zaczęty przez cinq Elektryka

3 Odpowiedzi
4884 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 08, 2006, 22:29:42
wysłana przez cinq
16 Odpowiedzi
10445 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 10, 2006, 21:28:03
wysłana przez KOREK
6 Odpowiedzi
4448 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 08, 2007, 16:08:42
wysłana przez Energizer
Zwarcie w instalacji ???

Zaczęty przez Kojot 304 « 1 2 » Elektryka

40 Odpowiedzi
14882 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 01, 2008, 21:15:43
wysłana przez mariusz
2 Odpowiedzi
2831 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 08, 2012, 16:25:11
wysłana przez Jws