Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 11:21:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: problemy z zaplonem  (Przeczytany 18208 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Orzeszek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 841
  • CZ 350 1982 ,CZ 350 1984
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 30, 2013, 20:42:16 »

chyba jasne jest że jak się krzywka wytrze to będzie otwierać przerywacz w innym miejscu?nie?jak jest mniejsza buła na krzywce to otworzy go później.tak? prościej się nie da.więc to Ty mazi chyba nie masz racji.przerwa też się oczywiście zmniejszy-tak jak piszesz.
widzę że tak samo myślimy nowa krzywka nam odpowie na pytanie
dzięki
Zapisane
    Status GG

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 30, 2013, 20:43:18 »

ADAM wszystkiego nie napisał na wiosennym też miał ten problem na innym wale ,teraz ma inny wał i nadal ten sam problem został czyli obstawiam krzywke. widze że się spózniłem nieco

Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 30, 2013, 20:47:33 »

ADAM wszystkiego nie napisał na wiosennym też miał ten problem na innym wale
Nie widziałem w tym żadnego problemu :D
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

mazi2008

  • Gość
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 30, 2013, 20:47:39 »

dobra Adam- sprawdź i zobaczymy ;D , powrócimy do tematu po twoich testach ( dla mnie to nie wytarta krzywka ) a wy co mówicie że to wytarta krzywka- zwróciliście uwagę na 2 fotce że zapłon jest na maksa opóźniony a nie przyspieszony!!!!!!!!  ( piszecie że wytarta krzywka opóźnia zapłon to trza go by przyspieszyć a nie opóźniać-  CO NIE!!! 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) )
Zapisane

lyyy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • CZ 350 6V 1985r
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 30, 2013, 20:52:33 »

mimo że jestem za tym że teoretycznie zużyta krzywka powoduje opóżnienie zapłonu ,to jednak moim zdaniem nie jest powodem braku regulacji na płytce.po prostu to opóźnienie raczej nie powinno być aż tak duże.nie jest przypadkiem pokrzywiony stojan?

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 30, 2013, 20:55:04 »

Regulowałem to i albo krzywka, albo stojan sa krzywe, bo plytka nie chce wchodzić jak należy na swoje miejsce.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

mazi2008

  • Gość
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 30, 2013, 20:57:47 »

Ci z pewną teorią - zobaczcie 2 fotkę i przemyślcie temat a po tym piszcie 8)
Zapisane

mazi2008

  • Gość
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:00:57 »

To znaczne przestawienie w strone opóżnienia zapłonu.
To raczej wskazuje na nieznaczne przestawienie czopa wału...
Przy wytarciu krzywki poszłoby w stronę przyspieszenia zapłonu...
  i o tym mówiłem 8)
Zapisane

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:03:29 »

mazi faktycznie masz racje  tylko mnie zastanawia dlaczego na dwóch wałach jest identyczny problem
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

mazi2008

  • Gość
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:05:09 »

jak wirnik prądnicy będzie felerny tak może być i dlatego pisałem o próbie z innym wirnikiem 8)
Zapisane

mazi2008

  • Gość
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:09:00 »

chyba jasne jest że jak się krzywka wytrze to będzie otwierać przerywacz w innym miejscu?nie?jak jest mniejsza buła na krzywce to otworzy go później.tak? prościej się nie da.więc to Ty mazi chyba nie masz racji.przerwa też się oczywiście zmniejszy-tak jak piszesz.
   i kolego gdzie teraz jesteś --- jak piszesz że otworzy się póżniej to trza przyspieszyć -a jest na maksa opóżniona --- i co na to powiesz???????   Pisałem- jak czegoś nie jesteście pewni do końca to nie wprowadzać innych w błąd 8) 8) 8)
Zapisane

lyyy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • CZ 350 6V 1985r
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:19:01 »

ano jestem. to co zacytowałeś było odpowiedzią na Twój poprzedni post,a nie potwierdzeniem że to wina krzywki.

mazi2008

  • Gość
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:24:31 »

no jednoznacznie pisałeś że "wytarta krzywka  opóźni otwarcie przerywaczy" i normalnym jest że przy ustawianiu zapłonu przyspiszysz je żeby zapłon był w granicach normy---- a NA FOTCE JEST NA MAKSA OPÓŹNIONY 8) 8) 8)   i pisałeś że nie mam racji 8)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2013, 21:26:57 wysłana przez mazi2008 »
Zapisane

Orzeszek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 841
  • CZ 350 1982 ,CZ 350 1984
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:32:52 »

ADAM wszystkiego nie napisał na wiosennym też miał ten problem na innym wale
Nie widziałem w tym żadnego problemu :D
[/quo
sory Mati zapomniałem masz rację dwa wały ten sam problem przyczyna tkwi chyba w czymś innym
Zapisane
    Status GG

Orzeszek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 841
  • CZ 350 1982 ,CZ 350 1984
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:37:27 »

To znaczne przestawienie w strone opóżnienia zapłonu.
To raczej wskazuje na nieznaczne przestawienie czopa wału...
Przy wytarciu krzywki poszłoby w stronę przyspieszenia zapłonu...
  i o tym mówiłem 8)
panowie czy to pech aby dwa wały miały problem z czopem i to w dodatku taki sam
gdyby były inne objawy na drugim wale to bym zrozumiał że to czopy ale są te same objawy na dwóch wałach
Zapisane
    Status GG

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:39:12 »

spróbuj podmienić wirnik z drugiej CZ i będziesz miał odpowiedz
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

mazi2008

  • Gość
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:45:28 »

o wirniku już wcześniej mówiłem- żeby inny założyć- bo to jest naprawde mały problem  - jeśli ten problem powtarzał by się częściej- co każde ustawienie(regulacja) inaczej,, to trza kombinować   czy stojan ma nierówne podparcie na łapach, czy płytka przerywaczy żle leży w stojanie 8)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2013, 22:02:34 wysłana przez mazi2008 »
Zapisane

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:52:27 »

mazi dobrze gada adam poprzekładaj po kolei i będziesz wiedział co trzeba kupić wymienić a masz z czego przekładać  8)
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

madras30

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwca 30, 2013, 21:55:30 »

a ile wynosi u Ciebie promieniowe bicie czopa wału po skręceniu silnika?

może ścisnąłeś sobie wał nieznacznie podczas montażu i teraz zamiast czop obracać się prawie ładnie w osi  to zatacza większe kółeczko niż dopuszcza fabryka i podnosi Ci krzywkę ponad plan, stąd brakuje regulacji i musiałeś maksymalnie opóźnić zapłon...  a pamiętaj że krzywka jest oddalona od czopa wirnikiem stąd setka na czopie a na krzywce... :D , to oczywiście może być jedna z przyczyn
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2013, 23:11:23 wysłana przez madras30 »
Zapisane
3.5 (38) TS

Orzeszek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 841
  • CZ 350 1982 ,CZ 350 1984
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #44 dnia: Lipca 07, 2013, 21:03:55 »

panowie bardzo bym się cieszył aby więcej was się wypowiedziało na temat tego problemu
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #45 dnia: Lipca 07, 2013, 22:28:45 »

Z krzywką to jeszcze popatrz dokładnie . U kumpla mojego w Biłgoraju też zapłonu nie szło ustawić . Dałem mu na chwilkę moją zapasową krzywkę i nie ten motór się zrobił . Ale jeśli to nie to to kombinuj dalej , miałeś dwa wały , to raczej mało prawdopodobne aby dwa były tak samo pokrzywione , co z resztą nie jest aż takie łatwe i wał raczej skręciłby się po drugiej stronie , od zębatki , bo tam największe momenty on przenosi . Ewentualnie jeśli to są wały rozbierane , od jednego gościa co je błędnie poskładał , to wtedy trzeba by wał jakiś "fabryczny" mieć aby różnice jednoznacznie stwierdzić .
Ale popatrz na resztę , krzywkę (noooo też) , przerywacze czy nie za krótkie mają ślizgacze , czy w dobre miejsca na stojanie jest płytka przykręcona , czy stojan nie przekrzywiony , itp , itd . Masz też drugi motór , tak masz napisane , jak on pali i jest sprawny to postaw jeden koło drugiego , zdejmij dekle , zobacz gdzie jest różnica . Może tak się uda ? Bo coś nie gra , coś się zużyło , trzeba znaleźć .
Zapisane

Orzeszek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 841
  • CZ 350 1982 ,CZ 350 1984
Odp: problemy z zaplonem
« Odpowiedź #46 dnia: Lipca 07, 2013, 22:54:14 »

Z krzywką to jeszcze popatrz dokładnie . U kumpla mojego w Biłgoraju też zapłonu nie szło ustawić . Dałem mu na chwilkę moją zapasową krzywkę i nie ten motór się zrobił . Ale jeśli to nie to to kombinuj dalej , miałeś dwa wały , to raczej mało prawdopodobne aby dwa były tak samo pokrzywione , co z resztą nie jest aż takie łatwe i wał raczej skręciłby się po drugiej stronie , od zębatki , bo tam największe momenty on przenosi . Ewentualnie jeśli to są wały rozbierane , od jednego gościa co je błędnie poskładał , to wtedy trzeba by wał jakiś "fabryczny" mieć aby różnice jednoznacznie stwierdzić .
Ale popatrz na resztę , krzywkę (noooo też) , przerywacze czy nie za krótkie mają ślizgacze , czy w dobre miejsca na stojanie jest płytka przykręcona , czy stojan nie przekrzywiony , itp , itd . Masz też drugi motór , tak masz napisane , jak on pali i jest sprawny to postaw jeden koło drugiego , zdejmij dekle , zobacz gdzie jest różnica . Może tak się uda ? Bo coś nie gra , coś się zużyło , trzeba znaleźć .
dzięki sprawdzę
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
50 Odpowiedzi
16179 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 05, 2007, 16:18:26
wysłana przez bakczysaraj
8 Odpowiedzi
4778 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 28, 2007, 18:36:13
wysłana przez pteo89
2 problemy

Zaczęty przez mati krk Mechanika

10 Odpowiedzi
4360 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2009, 21:40:32
wysłana przez Jawsim
6 Odpowiedzi
4102 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 25, 2009, 16:16:44
wysłana przez mati krk
25 Odpowiedzi
10643 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 16, 2013, 23:04:08
wysłana przez AndrewS