Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 15, 2025, 18:39:35
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika  (Przeczytany 9190 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« dnia: Lipca 14, 2013, 13:06:04 »

Witam, mam problem z odpaleniem silnika, (silnik załapie ale trzeba się nieźle napocić, i trzyma wysokie obroty koło 6tys i nie chce z nich zejść, regulacja śruby wolnych obrotów nic nie dała) przed remątem palił od kopa, teraz gdy wymieniłem wszystkie simeringi i posklejałem go na hermetyk nie chce odpalić. Podejżewam o winę czoło wału. W środku czoła nic nieruszałem bo wszystko jest dobrze, jednak nie wieczm czy nie powiniem go uszczelnić po bokach aby szczelnie przylegał do karteru. W takim wypadku łapie lewe powietrze z sąsiedniego cylindra. Powiem że zapłon jest ustawiony idealnie a świecą są sprawne.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:04:48 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 14, 2013, 13:09:51 »

A nie łapie Ci czasem lewego powietrza przez króciec ssania?
Wydaje mi się że jak by czoło było nieszczelne to silnik by się nie kręcił tak wysoko.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:48:09 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 14, 2013, 13:12:20 »

Linka gazu Ci się czasem nie blokuje na tych 6 tys ? :)
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:48:25 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 14, 2013, 13:17:22 »

króciec ssania jest również przyklejony hermetykiem przez uszczelkę,

Linka gazu Ci się czasem nie blokuje na tych 6 tys ? :)
  ;) Napewno nie
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:48:36 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1009
  • :)
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 14, 2013, 13:19:07 »

kranik czysciles ??paliwo mocno leci ???mozliwe ze ta gumka w kraniku spuchła i paliwo slabo leci. gaznik czysciles ??
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:48:49 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 14, 2013, 13:22:28 »

kranik czysciles ??paliwo mocno leci ???mozliwe ze ta gumka w kraniku spuchła i paliwo slabo leci. gaznik czysciles ??
Sprawdzałem takie banalne sprawy jak dysze w gaźniku przepustnice czy się zamyka i otwiera czy paliwo leci czy zapłon jest ustawiony czy kondensatory są sprawne, sprawne świece i cewki. :D O 15:00 jadę po miernik kompresji i może coś więcej się rozjaśni.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:47:22 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 14, 2013, 13:22:40 »

Może uszkodziłeś simering, albo głowice nie są szczelne. Zrób "test plakowy", czyli odpal silnik i psikaj plakiem w miejsca, przez które może brać lewe powietrze, w ten sposób możesz namierzyć gdzie jest nieszczelność.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:49:00 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 14, 2013, 13:26:27 »

Plakiem? Czyli wodą z Ludwiekim?
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:49:16 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1009
  • :)
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 14, 2013, 13:27:55 »

Plak to taki spray do wszystkiego nablyszcza itp ;D
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:49:42 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 14, 2013, 13:30:47 »

Okej coś wymyśle. Boje się żebym silnika znów nie rozpoławiał. Kleiłem tylko kartery. A tak przy okazji się zapytam bo nie którzy twierdzą że jak jest ładny karter jak u mnie to można kleić bez papierowej uszczelki, co wy na to?
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:49:51 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 14, 2013, 13:32:34 »

uszczelki miedzy karterami oryginalnie nie ma i nie zakłada się w ten sposób może zdystansować skrzynie biegów.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:50:02 wysłana przez Laszlo »
Zapisane

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 14, 2013, 13:34:25 »

A pod cylinder i głowice? Sam hermetyk starczy?
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:50:14 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 14, 2013, 13:38:10 »

Ja widzę jak ten silnik poskładany  ::) pod głowice się nie daję sie silikonu czy hermetyku
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:50:24 wysłana przez Laszlo »
Zapisane

jan12384

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Jawa 350 TS 638 1989r.
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 14, 2013, 13:39:44 »

Ja mam wszystko na sylikon czerwony tylko pof głowicami są te metalowe i jest dobrze.

« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:50:36 wysłana przez Laszlo »
Zapisane

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 14, 2013, 13:42:31 »

Głowicy nie kleiłem tylko dałem te metalowe podkładki, interesuje mnie tylko czy powieniem przykleić czoło wału do karteru (Ja go nie kleiłem). Czy dwie komory powinny być od siebie uszczelnione?
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:50:47 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 14, 2013, 13:52:30 »

Mi to też wygląda na nieszczelność króćca ssącego, może najpierw dokręciłeś cylindry, a potem zakładałeś króciec?
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:50:59 wysłana przez Laszlo »
Zapisane

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 14, 2013, 14:00:35 »

Mi to też wygląda na nieszczelność króćca ssącego, może najpierw dokręciłeś cylindry, a potem zakładałeś króciec?
Owszem najpierw dokręciłem cylindry a potem zakładałem króciec oraz gaźnik. I jeśli tu jest błąd to chodzi o to że gdybym zrobił odwrotnie czyli najpierw założył króciec to on dopasował by się do cylindrów a gdy zrobiłem na odwrót to króciec może odstawać bo cylindry mogły się minimalnie przesunąć? Dobrze rozumuje?
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:51:12 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1009
  • :)
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 14, 2013, 14:06:13 »

dobrze ale niekoniecznie to jest przyczyna.odpal ja i psikaj plakiem w okolicy tego króććca i zobacz jak silnik bedzie reagowal
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:51:23 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 14, 2013, 14:15:31 »

A to ten plak będzie uszczelniał bąblił się w miejscu wycieku czy co?
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:51:35 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1009
  • :)
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 14, 2013, 14:20:57 »

silnik zacznie wariowac. nigdy nie uzywales plaka np zeby odpalic auto w zimie czy cos ???
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:51:44 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 14, 2013, 14:25:03 »

Nie  :) Ale skoro już wiem na czym polega test plakiem to myślę że mogę użyć acetonu i psikać czymś.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:51:56 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 14, 2013, 14:28:23 »

Może spróbuj poluzować głowicę i dokręć króciec.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:52:10 wysłana przez Laszlo »
Zapisane

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 14, 2013, 14:38:22 »

Napisze wieczorem o efektach prac, dziękuje za pomoc, jak ją odpale to pochwale się zdjęciami  ;D
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2013, 15:52:26 wysłana przez Laszlo »
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 14, 2013, 16:45:21 »

Sprawdziłem kompresje na lewym garze jest 10atm a na prawym jest 9atm (w serwisówce prawidłowe sprężanie wynosi 10,2atm), różnica może wynikać z tąd że w sklepie mieli jeden komplet nominalnych pierścionków to kupiłem drugi po 1 szlifie i zpiłowałem lekko pierscionki na zamkach. Zdjąłem też kolektor ssący i poluzowałem głowice po czym go dokręciłem a potem spowrotem dokręciłem głowice. Test plakiem również nic nie wykazał, a motocykl nadal ciężko odpala. Postaram się jeszcze o inny gaźnik chociaż ten również wydaje się okej, dla pewności poczyściłem jeszcze raz dysze, ale to również nic nie dało.
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 691
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Jawa TS 350 638, problem z odpaleniem po remoncie silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 14, 2013, 16:54:51 »

Sprawdź czy przepustnica ci się nie wiesza. Swego czasu właśnie tak miałem, był minimalny próg w gaźniku i potrafiła się ni z tego, ni z owego zawiesić.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
66 Odpowiedzi
19930 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 17, 2012, 21:38:33
wysłana przez Tigras
10 Odpowiedzi
4595 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 25, 2012, 23:14:09
wysłana przez hollq
4 Odpowiedzi
2709 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 23, 2014, 08:34:00
wysłana przez Mathini
88 Odpowiedzi
26348 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 10, 2015, 00:36:30
wysłana przez second
30 Odpowiedzi
7578 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 19, 2017, 20:05:02
wysłana przez maki53