Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 00:21:35
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Paliwo pod gaźnikiem  (Przeczytany 10754 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bezli†osny

  • Gość
Paliwo pod gaźnikiem
« dnia: Lipca 21, 2013, 12:41:48 »

Cześć. Po skończeniu jazdy, wyłączeniu silnika i zamknięciu kranika paliwa, lub najpierw zamknę kranik silnik chwilę pochodzi i dopiero go wyłączę, odstawiam Jawę do garażu i na drugi dzień jest mokro od paliwa pod gaźnikiem. Skąd ono tam się bierze?? Zaczęło to się niedawno, kilka dni temu. Zamknięty kranik paliwa szczelny, sprawdzałem. Moje podejrzenie pada na zawór kulkowy sterowany pływakiem, lub uszczelkę, bo gaźnik był ostatnio kilkakrotnie rozbierany i może uszczelka się rozszczelniła. Bardziej jednak stawiam na zawór, ale nie wiem, co z tym zrobić. Kupować nowy gaźnik? Proszę o pomoc, co może być przyczyną wycieku paliwa z gaźnika przez noc postoju i jak to naprawić? :( :( :(  Dodam, że Jawa chodzi jak piorun, bez problemów, kolor świec, jasno brązowy, w czasie jazdy i chwilowych postojów nic złego się nie dzieje.
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2013, 12:43:45 wysłana przez bezli†osny »
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 21, 2013, 12:44:27 »

Myślę że masz jednak nieszczelny kranik, bo niby skąd ma się wziąć nadmiar paliwa w gaźniku.
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 21, 2013, 12:50:49 »

Nieszczelny kranik to niemożliwe. Zdejmuję zamknięty wężyk z gaźnika i jest sucho i czysto. Nic nie cieknie. No chyba że zostawię tak wężyk na noc, podstawię słoiczek i zobaczymy czy będzie sucho. Jednak pływak i zaworek kulkowy powinny zamknąć paliwo nawet przy otwartym kraniku, no nie tak?
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 21, 2013, 12:53:38 »

Jeśli masz już troszeczkę zużyty zawór iglicowy w gaźniku zawsze odrobinę paliwa przepuści, sprawdź z ze zdjętym wężykiem.
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 21, 2013, 12:55:37 »

Ok. Sprawdzę. Jutro dam znać. To wyjątkowo upierdliwa i śmierdząca przypadłość i zaczęła się tak nagle, że się dziwię. Może jeszcze ktoś się odezwie, że to coś innego a nie kranik paliwa?
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2013, 12:59:05 wysłana przez bezli†osny »
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 21, 2013, 13:02:24 »

Wężyka?? Nie kranika? Jak kranik zamknięty to wężyk nie ma nic do gadania, no chyba że kranik nieszczelny, jak pisał Karolek wyżej, zobaczymy jutro.
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 21, 2013, 13:17:21 »

Komora pływakowa może ma jakieś mikropęknięcie?

Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 21, 2013, 14:02:40 »

A u mnie lało w miejscu gdzie wężyk nachodził na filtr paliwa :)
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

bezli†osny

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 21, 2013, 14:06:19 »

Komora chyba nie ma mikropęknięć. Byłem właśnie przed chwilą w trasie, jakieś 20 km aby przedmuchać silnik z resztek tego paliwa. I przejrzałem ten kranik, co pisał Karolek. Zdjąłem wężyk z gaźnika i skurczę, patrzę, że przy zamkniętym kraniku coś powolusieńku tworzą się kropelki paliwa u wylotu. No skurczę, tak jakby jednak ten kranik był ciut nieszczelny. Dokręciłem boczną śrubę i jakby jest szczelniej. Podstawiłem słoiczek na próbę i zobaczymy. Gdyby jednak to był kranik, to Karolek ma u mnie dobre piwo /wysyłka murowana/. Ja taki dość wieloletni motocyklista, a kranik to taka prosta sprawa, że na to nie wpadłem od razu, eh   :-[
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 21, 2013, 15:29:11 »

prawie każdy kranik coś puszcza minimalnie  :P prawdopodobnie masz do wymiany zaworek od paliwa w gaźniku - większości ludzi stwarza on co jakiś czas problemy i trzeba go wymieniać na nowy  ;D ja w tamtym roku wymieniałen czeski z jawaczesci.pl a teraz znowu wymieniałem na czeski z czech bo ten co był zaczął puszczać paliwo  :D
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

bezli†osny

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 21, 2013, 17:17:21 »

Dzięki, zobaczymy jutro dokładnie, co to było. Ale myślę, że jakby kranik był szczelny, to będzie ok., bo wtedy na bank paliwo nie zleci do gaźnika. Moim zdaniem i z moich doświadczeń wnioskuję, że kranik muuusi być szczelny i tak zawsze miałem w motocyklach i motorowerkach.
Zapisane

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 390
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 21, 2013, 17:38:19 »

A kronik masz IKOV czy made in china ?
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 21, 2013, 17:59:52 »

to masz mało doświadczenia  ::) Czeski gaźnik jest marki JIKOV  :D ;D
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 390
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 21, 2013, 18:43:23 »

 Literówka się przytrafiła i od razu po łbie oberwałem .  Wiem coś o tym chińczyku,jak zamknę paliwo tą dźwignią w przód to jest OK jeśli dźwignią do tyłu mam mokry gaźnik i silnik.Dlatego wracam do oryginału.
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 21, 2013, 21:27:15 »

A kronik masz IKOV czy made in china ?
Kranik nie Jikov, jakiś no name, bez nazwy, zamiennik jakiś. To chyba jedyna część nieoryginalna w moim sprzęcie. Założyłem taki tak tymczasowo, kiedy zbiormik wyczyściłem z rdzy i jakoś tak siedzi do dzisiaj. Zamówiłem nowy na allegro, też nie Jikov, bo szkoda mi kasy na kranik, który nie ma wpływu na pracę silnika. Ten zamówiłem, pewny sprzedawca, niemal nie ma negatywów, zobaczymy
http://allegro.pl/jawa-ts-350-jawka-50-nowy-kranik-paliwa-z-nakretka-i3374401403.html


Specjalnie wziąłem no name, zamiennik, bo większość Jikovów na allegro za małą kasę to podróbki made in china. Zresztą te niby oryginalne, droższe, za ok. 50 zł na allegro to też nie jestem pewien, czy nie przyślą mi china. Wiem, wiem, na jawaczesci.pl jest oryginał, ale przesyłka tak nieprzyzwoicie droga, że na razie zrezygnowałem. Zobaczymy, jaki będzie ten co zamówiłem. Jak solidny producent, to będzie jakiś czas ok.
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2013, 21:40:19 wysłana przez bezli†osny »
Zapisane

hase

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 83r
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 21, 2013, 21:40:13 »

Też kupiłem taki jak ten i wyciekało paliwo, dla tego posłużył jako dostawca części do Jikova który zamontowałem i jest dobrze.
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 21, 2013, 21:41:30 »

Też kupiłem taki jak ten i wyciekało paliwo
No toś mnie pocieszył  :'( :'( :'(  Na razie to zdejmuję na noc wężyk z gaźnika i podstawiam słoiczek  :-[  Jak jeżdżę, to jest ok  :)
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2013, 21:43:22 wysłana przez bezli†osny »
Zapisane

hase

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 83r
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 21, 2013, 21:51:18 »

Ja robiłem dokładnie tak samo  :) .
Zapisane

Krzysiek

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 21, 2013, 22:33:50 »

bezlitosny

Prawdopodobnie masz nieoryginalną niebenzynoodporną uszczelkę w kraniku, która powoli puchnie i przepuszcza benę - a w czasie jazdy może gasnąć silnik.
Uszczelki montowane w krajowej produkcji tych kraników są produkowane z takiego właśnie materiału - i znowu napiszę że miałem taki przypadek przy wymianie kranika.
Guma uszczelki puściła benzynę, pod motorem kałuża, a maszyna stała obok pracującego pieca CO.
Niewiele brakowało a wysadziłbym dom.
Wq..łem się maksymalnie, łap za tel. i nagadałem gościowi/allegro/duży sklep moto, co sprzedaje i jakie są tego konsekwencje.
Przy zakupie tego elementu radzę wymienić tę uszczelkę na oryginał zwłaszcza jak parkujemy moto w zamkniętym garażu a w/w kranik to produkt krajowy.
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2013, 23:34:43 wysłana przez Krzysiek »
Zapisane

Mariano Italiano

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • eMZeciarz
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 22, 2013, 19:01:09 »

Powiem wam, że mam ten sam problem i szlak mnie trafia z powodu głupiego kranika. Na allegro są do kupienia kraniki Jikov czeskie za 20zł nowy i za 54zł nowy

tutaj ten za 54:
http://allegro.pl/oryginalny-czeski-kranik-paliwa-jawa-50-350-ts-cz-i3358915745.html
tutaj ten za 20:
http://allegro.pl/kranik-paliwa-filtr-jawa-350-jawa-50-jikov-czechy-i3399304216.html

powiedzcie mi ludzie, czy te kraniki czymś się różnią? Czy są różne Jikovy na rynku ;-). Mam do kupienia 2 takie kraniki i poJAWIA się pytanie, czy jest po co płacić więcej.

Zapisane
Jawa 638.1 03 + Velorex 562, Jawa 23p 1984, Jawa 638 czarna, Yamaha Virago 535, Benelli Imperiale 400 2020

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 22, 2013, 21:18:27 »

Ja mam ten droższy od ponad roku. Nic się z nim nie dzieje. Miałem taki sam dylemat - tańszy czy droższy, kupiłem w końcu droższy, ludzie pisali że w tańszych szybko pada uszczelka. Tak na moje oko już na zdjęciach aukcji widać że ten droższy jest wykonany dokładniej i z lepszych materiałów.
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 22, 2013, 22:21:08 »

A ile Ci tego paliwa wycieka? Może po prostu tylko tyle ile masz w komorze pływakowej ( nieszczelności i zużyty zaworek iglicowy - sprawdź czy masz pod zaworkiem podkładkę) i kranik nie ma tu nic do rzeczy? Podstaw jakieś płaskie naczynie pod gazior i zobacz  rano ile wypłynęło. Z pierwszego posta nie wynika, że zleciał Ci cały zbiornik ;)
Zapisane

mazi2008

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 22, 2013, 22:27:03 »

Cześć. Po skończeniu jazdy, wyłączeniu silnika i zamknięciu kranika paliwa, lub najpierw zamknę kranik silnik chwilę pochodzi i dopiero go wyłączę, odstawiam Jawę do garażu i na drugi dzień jest mokro od paliwa pod gaźnikiem. Skąd ono tam się bierze?? Zaczęło to się niedawno, kilka dni temu. Zamknięty kranik paliwa szczelny, sprawdzałem. Moje podejrzenie pada na zawór kulkowy sterowany pływakiem, lub uszczelkę, bo gaźnik był ostatnio kilkakrotnie rozbierany i może uszczelka się rozszczelniła. Bardziej jednak stawiam na zawór, ale nie wiem, co z tym zrobić. Kupować nowy gaźnik? Proszę o pomoc, co może być przyczyną wycieku paliwa z gaźnika przez noc postoju i jak to naprawić? :( :( :(  Dodam, że Jawa chodzi jak piorun, bez problemów, kolor świec, jasno brązowy, w czasie jazdy i chwilowych postojów nic złego się nie dzieje.
     Ja mam to samo u siebie- tylko że nie zawsze się to dzieje  - niekiedy stoi 2 dni i nic a na następny dzień mokro >:(    U mnie stwierdziłem uszkodzenie uszczelki w kraniku ( mam tę z pięcioma otworami)  i powoli paliwo z kranika wycieka pomimo zamknięcia go :(    Planuję zmienić tę uszczelkę i nic więcej nie będę robił bo moto śmiga zajebiście 8) 8) 8) 

http://allegro.pl/jawa-cz-jawka-uszczelka-kranika-oryginalna-czeska-i3347474953.html     
« Ostatnia zmiana: Lipca 22, 2013, 22:42:23 wysłana przez mazi2008 »
Zapisane

lukasv00

  • Gość
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 23, 2013, 10:42:50 »

Ja miałem w Jikovskim kraniku już po niedługim czasie sparciałe uszczelki bak-kranik.
Wymieniłem na porządne grube i wszystko przeleciałem uszczelniaczem i teraz nic kompletnie nie cieknie.
Zapisane

hase

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 83r
Odp: Paliwo pod gaźnikiem
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 23, 2013, 11:15:21 »

Jak pisałem wcześniej ten podrabiany kranik posłużył mi jako dostawca części do starego trzydziestoletniego Jikova. Wymiana uszczelki nie wiele pomogła gdyż jak rozebrałem oba kraniki to Jikov ma ścianki w środku jak lustro natomiast podrabiany ma spore rysy których nie sposób uszczelnić. A to czy winny jest kranik czy gaźnik łatwo sprawdzić gdyż jak podstawisz słoiczek pod wężyk to paliwo powinno być tylko w słoiczku a pod gaźnikiem sucho, i to cała filozofia, no chyba że słoiczek się przeleje  :)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Jawa 350 TS Czyżby problem z gaznikiem ?

Zaczęty przez kozak471 « 1 2 » Mechanika

33 Odpowiedzi
9871 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 26, 2012, 20:08:55
wysłana przez daniel9415
Problem z gaźnikiem w Cz 350 !

Zaczęty przez grzegorz1993k3 Mechanika

6 Odpowiedzi
4004 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 02, 2012, 20:41:55
wysłana przez CZ#350
4 Odpowiedzi
3320 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 10, 2013, 16:56:47
wysłana przez Kanter
3 Odpowiedzi
2748 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 10, 2014, 22:19:08
wysłana przez Ciastek
8 Odpowiedzi
4441 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 28, 2014, 18:02:16
wysłana przez jawol RIP