Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:58:20
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Części na remont w zimę  (Przeczytany 5460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krzychu9412

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
  • 350 / 634.7
Części na remont w zimę
« dnia: Sierpnia 28, 2013, 08:12:47 »

Cześć :) w zimę chcę przeprowadzić remont w mojej Jawie 350 634.7 więc już zbieram kasę i pokolei staram się uzupełniać części które nadają się do wymiany. Muszę rozpoławiać silnik więc chcę zakupić nowy komplet uszczelniaczy oraz łożysk w tym tygodniu chcę zakupić same łożyska i tu mam pytanie czy brać orginał ZKL czy może FAG? na allegro nie widzę kompletu orginalnego ZKL więc niewiem jaka cena ale FAG jest 180zł. Teraz drugie pytanie jakie kupić te orginalne czy Fag? może lepiej nie komplet a każdy osobno, będzie taniej? proszę o rady :)

http://allegro.pl/nelmoto-jawa-cz-350-zestaw-lozysk-fag-do-silnika-i3480710044.html FAG
Zapisane
    Status GG

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 28, 2013, 08:27:15 »

nie bierz zestawu z allegro . Udaj się z rozmiarami łożysk do sklepu " uszczelnienia , pasy , łożyska , części do ciągników , maszyn itp itd " i tam sobie wybierzesz co uważasz .

Ludzie polecają SKF  ;D
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 28, 2013, 08:28:19 »

Łożyska z luzem C3 tak - ale tylko na środek wału - jak włożysz wszędzie silnik bedzie chodził jak sieczka  ;)
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 28, 2013, 09:00:30 »

Łożyska z luzem C3 tak - ale tylko na środek wału - jak włożysz wszędzie silnik bedzie chodził jak sieczka  ;)
A jaki luz powinny mieć łożyska boczne wału ? Żyłem w przekonaniu, że wszędzie C3, tak remontowałem facetowi ostatnio silnik 638 i pracuje jak pszczółka.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 28, 2013, 09:23:46 »

Gdy remontowałem WSK czy MZ to na wał także dawałem łożyska z C3 i jeźdżą, nie u mnie, ale jeżdżą i wcale nie jest głośniej jak przed remontem.

Weź sobie FAGi albo SKF
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

krzychu9412

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
  • 350 / 634.7
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 28, 2013, 09:32:55 »

Okey, wezmę FAG. Jeszcze niedaleko mnie jest sklep który ma łożyska uszczelniacze oringi itp więc kiedy będę miał czas pojadę zapytać w jakiej cenie są u nich więc może będzie taniej a FAG też mają :D Czy ten zestaw z allegro będzie pasował do mojej Jawy?
Zapisane
    Status GG

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 28, 2013, 09:45:15 »

Mnie kiedyś stary mechanik powiedział (i tego się trzymam) że powiększony luz (np C3) daje się w układach gdzie mogą wystąpić "zaburzenia" osiowości. Np łożyska na wał w WSK, które są osadzone w 2 połówkach karterów, gdzie wiadomo kartery po latach mogą nie złożyć się idealnie, dajemy luz C3. Wówczas odchyłki w osiowości otworów nie szkodzą łożysku bo ma ono powiększony luz i pracuje jak należy podczas gdy łożysko z luzem normalnym zapewne uległoby przyspieszonemu zużyciu.
Tam gdzie jest tylko 1 łożysko lub 2 ale blisko siebie, na 1 wałku (np. czop piasty koła przedniego w Syrenie) tam daję luz normalny.
Dla przykładu, pracuję w firmie wytwarzającej sprzęt AGD (m.in. pralki). W pralce ładowanej od przodu, gdzie bęben jest mocowany na krzyżaku, zaś czop krzyżaka siedzi w alumioniowej tuleji zatopionej w plastikowym zbiorniku, dajemy 2 łożyska z luzem normalnym.
Zaś do pralki ładowanej od góry, gdzie bęben jest osadzony na 2 łożyskach, po jednym z każdej strony (dzieli je szerokość bębna pralki czyli jakieś 30 - 35cm) idą łożyska z luzem C3.
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

marek1815

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Čezeta 175 typ 450
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 28, 2013, 10:21:41 »

Ja jak robiłem remont w motrze to zakladalem TIMKENY i simga, ze az milo a teraz do WFM kupilem sobie Japońskie łożyska Koyo. Wiadomo, ze Timkeny sa tańsze ale jakiś powod, ze sa tansze musi byc.
Zapisane
    Status GG

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 28, 2013, 18:22:28 »

Książka wyraźnie pisze, że na wał mają być łożyska ze zwiększonym luzem. Łożyska z luzem C3 z CSRR dał mi Laszlo na przymiar do kupna i pochodziły one z silnika 487 Ola.

Takie też zamontuję i zobaczymy co będzie.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

motolegendy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Części na remont w zimę
« Odpowiedź #9 dnia: Września 20, 2013, 14:15:39 »

Mnie kiedyś stary mechanik powiedział (i tego się trzymam) że powiększony luz (np C3) daje się w układach gdzie mogą wystąpić "zaburzenia" osiowości. Np łożyska na wał w WSK, które są osadzone w 2 połówkach karterów, gdzie wiadomo kartery po latach mogą nie złożyć się idealnie, dajemy luz C3. Wówczas odchyłki w osiowości otworów nie szkodzą łożysku bo ma ono powiększony luz i pracuje jak należy podczas gdy łożysko z luzem normalnym zapewne uległoby przyspieszonemu zużyciu.
Tam gdzie jest tylko 1 łożysko lub 2 ale blisko siebie, na 1 wałku (np. czop piasty koła przedniego w Syrenie) tam daję luz normalny.
Dla przykładu, pracuję w firmie wytwarzającej sprzęt AGD (m.in. pralki). W pralce ładowanej od przodu, gdzie bęben jest mocowany na krzyżaku, zaś czop krzyżaka siedzi w alumioniowej tuleji zatopionej w plastikowym zbiorniku, dajemy 2 łożyska z luzem normalnym.
Zaś do pralki ładowanej od góry, gdzie bęben jest osadzony na 2 łożyskach, po jednym z każdej strony (dzieli je szerokość bębna pralki czyli jakieś 30 - 35cm) idą łożyska z luzem C3.


W 100% się zgadzam z tym.  :D
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Co to za części?

Zaczęty przez wojtas91 Mechanika

18 Odpowiedzi
6906 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 13, 2007, 13:52:14
wysłana przez wojtas91
19 Odpowiedzi
12387 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 16, 2021, 14:10:31
wysłana przez Jacek64
8 Odpowiedzi
4276 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 01, 2013, 12:28:06
wysłana przez Szroth
1 Odpowiedzi
2467 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2014, 16:21:17
wysłana przez Anusiak
14 Odpowiedzi
5579 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 04, 2016, 17:20:00
wysłana przez elkinio