Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 07:53:05
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Biegi Jawa CZ 350  (Przeczytany 11297 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pizmowiec

  • Gość
Biegi Jawa CZ 350
« dnia: Sierpnia 12, 2007, 13:11:09 »

Witam wszystkich

Przejrzałem ogromną ilość postów na temat biegów, ale nie znalazłem wszystkich informacji niestety. Problem rozpoczął się od samego kupna Jawa CZ 350. Przestał wchodzić 4 bieg. Następnego dnia wchodził już tylko 1 bieg a pozostałe po odciągnięciu kopniaka na zewnątrz motocykla. Zgodnie z sugestiami postu z forum zdjąłem lewy karter i zauważyłem iż zsunęła się sprężyna odpychająca wałek kopniaka. Kupiłem nową (w starej brakowało około 1/4 zwoju w stosunku do nowej). Skręciłem na uszczelkę i hermetic, wlałem nowy olej i biegi na sucho zaczęły bez problemu wchodzić jak należy. Następnego dnia odpaliłem CZ 350 i 1 bieg wchodzi bez problemu a pozostałe już nie. Na sucho już tez żadne biegi nie wchodzą. Czyżby znowu spadła ta sprężyna ? Co jest nie tak ? W chwili gdy ruszyłem i zacząłem gmerać d¼wignia zmiany biegów by wrzucić 2 bieg, to zgasł silnik i nie można go było przez dłuższa chwile zapalić. Po jakichś 5 minutach zapalił, ale biegi nie wchodzą poza 1 biegiem. Co może być przyczyną takiego zachowania motocykla ? Czy gaśnięcie silnika może mieć jakiś związek z niewchodzącymi biegami ?
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 12, 2007, 21:59:04 »

Dziwne powiem. Zastanawiam sie jak mogła się zsunąć (popatrz na rysunek)? może nie wchodziła dobrze w swoje miejsce i blokowała d¼wignię? , możliwe bo jak piszesz była za krótka.
Za przełączanie biegów w "górę" odpowiada dolny piesek popularnie nazywany (na rysunku oznaczony 10 tką, drugiego chyba nie dorysowali :-/ ) natomiast na dół czyli 4-1 górny. Popatrz po rysunku. Może coś z nim? sprężynka uszkodzona i nie zazębia sie z tarczą?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/408f2301151ef58f.html

pozdrawiam
mad
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 12, 2007, 22:01:49 wysłana przez madras30 »
Zapisane

Pizmowiec

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 13, 2007, 12:37:45 »

Aby sprawdzić stan "pieska", to trzeba rozpołowić silnik czy też daje się to sprawdzić - wymienić bez rozpoławiania silnika ?
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 13, 2007, 13:01:12 »

Te zapadki bez problemu można wymienić czy też sprawdzić bez rozpoławiania tylko trzeba uważać żeby nie wpadły do skrzyni biegów, ponadto od strony prądnicy trzeba zdjąć krzywkę która odpowiada za automatyczne wysprzęglanie.
Dokładnie takie coś: http://www.agmot.pl/foto.php?i=6193
Jest to zabezpieczone takim pręcikiem który można wybić nawet gwo¼dziem.
Pó¼niej bez problemu można wyciągnąć wałek zmieniacza.

Pozdrawiam
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 13, 2007, 16:21:34 »

W zasadzie wszystko już wiesz uważaj na te pieski jak pisze kolega wyżej bo kiedyś stawiałem z  kolegą moto w różnych pozycjach by wypadły  :P na szczęście  wypadły bez wykręcania i rozpoławiania silnika. Do demontażu czy ich montażu dopasuj sobie np kawałek podgiętej blaszki by aby wałek z tymi zapadkami wysunął sie i wsunął bez problemów z tarczy, ot taki prosty przyrządzik  :>
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 13, 2007, 16:29:12 »

Czasami jak coś wpadnie nie tam gdzie trzeba przydaje się śrubokręt z magnetyczną koñcówką. Albo poprostu wąski magnes.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2007, 16:31:03 wysłana przez Jacu Frankensztajn »
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 13, 2007, 20:35:53 »

nie pisałem o tym bo próby spełzały na niczym, magnes chwytał się wszystkiego oprócz tego co trzeba  <furious> a jak chwycił zapadkę to ta zaraz chwytała sie wałka czy zębatki, owszem przy odrobinie szczęścia może się udać. Próba kręcenia całym motorem to ostateczność przed rozpołowieniem przecież  ;] :)
Zapisane

Pizmowiec

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 13, 2007, 23:02:08 »

Bardzo dziękuję za wszystkie informacje i porady, niezbędne by cała operacja nie zakoñczyła się tragicznie <yes>. Jutro ze szwagrem zabieramy się za te biegi. Zapomniałem być może o najważniejszym.
Tak jak pisałem wcześniej biegi na sucho wchodziły. Postanowiłem wystawić motor z garażu. Najpierw toczyłem go do tyłu (oczywiście na luzie) i wszystko było OK. Po wytyłowaniu chciałem go popchnąć do przodu (też na luzie).  Tylne koło się zablokowało. No i potem już biegi nie wchodziły.
Zastanawiam się Czy i jaki jest związek między blokowaniem się koła a problemami z biegami. Może ta informacja Wam coś mówi i będziecie w stanie coś jeszcze mi podpowiedzieć.

Aha i jeszcze jedno. Mam nowszy typ CZ 350 niż ten którego tyczy się rysunek pokazany przez madras30. Czy to dużo zmienia?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2007, 23:08:20 wysłana przez Pizmowiec »
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 14, 2007, 00:08:06 »

nie wiem szczerze mówiąc-pisząc raczej. sądzę, że nie. Ja mam TS .Skrobnij do Pawła. To dzięki jego uprzejmości  szastam :>  skanami instrukcji montażowej Może koledzy z forum tez poradzą  poradzą szczegółowiej.
Zapisane

JoShiMa

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 14, 2007, 11:28:46 »

Się włączę, bo Piżmowiec to mój mąż :) Tę instrukcję montażową z której pochodzą pokazane przez Ciebie skany mamy. No i właśnie trochę inaczej to wygląda na rysunkach a trochę inaczej w realu.

No i to blokujące się na luzie koło.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2007, 11:31:49 wysłana przez JoShiMa »
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 14, 2007, 12:19:24 »

ok, przecież nikogo na siłę nie uświadamiam :), a probuję pomóc wręcz. Inaczej... rozumiem , że chodzi o inny typ, słyszałem coś o innym walku, chyba krótszy jest, reszta raczej jak wynika logicznie taka sama. a co do samej roboty to zawsze na rysunku wygląda wszystko  jasno i prosto  :>, spoko jawa to nie zegarek z mnóstwem różnych trybików, Jak piszesz macie szczegółową instrukcję a jeszcze jest forum  <thumbup>
Zapisane

JoShiMa

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 14, 2007, 13:48:06 »

Cytat: madras30
ok, przecież nikogo na siłę nie uświadamiam :), a probuję pomóc wręcz.
Chyba ¼le mnie zrozumiałeś. Ja bardzo doceniam Twoje podpowiedzi i starania. Problem jest po mojej stronie. Po prostu mam obawy czy sobie poradzimy z tym problemem.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 14, 2007, 16:05:32 wysłana przez JoShiMa »
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 14, 2007, 14:55:18 »

na pewno poradzicie  <punk>, z instrukcją montażową nie będzie problemu, zawsze można sie poradzić na forum przecież a koledzy na pewno pomogą w koñcu jesteśmy rodziną  <thumbup>, może w pobliżu jest ktoś kto może służyć realną pomocą? sprawd¼ np. na g.maps
pozdrawiam
mad. <cheers>
Zapisane

JoShiMa

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 14, 2007, 17:06:53 »

madras30 a rzucisz linka, jakoś nie mogę znale¼ć, choć pamiętam, że gdzieś było na forum :(
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 14, 2007, 20:03:44 »

Zapisane

JoShiMa

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 16, 2007, 09:48:14 »

Noooo Wczoraj objeżdżaliśmy naszą Cześkę   <cheers> i biegi chodzą az miło.

W środę wieczorem przyjechał mój brat. Jest mechanikiem samochodowym. Ogólnie mam na temat jego umiejętności jak najlepsze zdanie. Jest po prostu świetny, ale specjalizuje się w samochodach a głównie w oplach a z motocyklami nie ma prawie wcale do czynienia a silnika od Jawy w życiu nie rozbierał, więc nie robiłam sobie większych nadziei.

Otworzyli karter sprzęgłowy i działali tylko z tej strony. Okazało się, że część opisana na rysunku pokazanym przez madras30 nr 3 jest wyrobiona a może nawet ukruszona i przy próbie wrzucenia biegów 2,3 i 4 wałek zazębia bardzo słabo i omyka.

Część jest do wymiany, ale chłopaki dokonali naprawy dora¼nej (mój brat jest jednak mechanikiem geniuszem). Pod pokrywę sprzęgła włożyli baardzo grubą uszczelkę co spowodowało, że wałek jest przez sprężynę odsuwany bardziej i zazębia się lepiej pozwalając jednak wrzucić bieg. Oczywiście wyjechać gdzieś dalej to strach, ale żeby robić kółka po osiedlu i zapoznawać się z motorem ucząc się płynnie zmieniać biegi to wystarczy.

Tak więc wczoraj motor po raz pierwszy u nas był naprawdę na chodzie. Piżmowiec nawet odważył się wziąć mnie na małą przejażdżkę. Wiatr we włosach i łzy spływające na tył głowy to jest to... <punk>

Mój brat pewniej czujący się na motocyklu rozpędził Cześkę do 110 km/h i zeznał, że mogłaby lepiej, ale nie było warunków jeśli chodzi o nawierzchnię.

Tak czy siak. Panowie. Serdecznie dziękuję za wszelkie porady i za podtrzymanie na duchu. W tym sezonie będziemy pewnie jeszcze skazani na doprowadzanie Cześki do pełnej sprawności ale w następnym to dopiero będzie jazda...
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 03, 2007, 16:47:49 »

Nie będę robił burdelu więc pisze tu.
Rzecz dzieje sie w CZ 175 rok 88.   Przeskakiwały mi biegi nr 1 i 2. ( nie wyskakiwały!!!!!!!)  w koñcu wziąłem się za naprawę i najpierw naprawiłem 2 złożyłem chodzi ale jedynka znowu przeskakuje więc kolejnego dnia rozebrałem  pod szlifowałem tryby i troszkę przegiąłem wodzik ( jakoś nie wstrzeliwał sie do koñca) i teraz są wszystkie biegi lecz ciężko chodzą ( wcześniej nawet nie czułem jak wbijałem) 4 bieg ciężko wchodzi( trzeba mocno do góry wajchę ) . Moje pierwsze pytanie brzmi:
1. które biegi są na których wodzikach( skrzynia taka sama co w TS lub CZ)?
2. czy może być to wina automatu że nie przełącza biegów.
3. w prawym karterze w miejscu gdzie wchodzi prowadnica wodzików jest wytarta dziura i jest około 1milimetr większa niż wałek czy to może być przyczyną?

Teraz jest lepiej jak wcześniej bo wszystkie biegi są i chodzą jak powinny lecz przeraza mnie to strzelanie przy przełączaniu tym bardziej że wcześniej tego nie było <oops>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 03, 2007, 19:27:22 »


3. w prawym karterze w miejscu gdzie wchodzi prowadnica wodzików jest wytarta dziura i jest około 1milimetr większa niż wałek czy to może być przyczyną?


Gustaw to może być przyczyną problemu... Ja rozbierałem kiedyś silnik z Cezet 350 i widziałem w tym miejscu dorobioną tulejkę, która załatwiała problem prowadnicy...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 03, 2007, 19:36:49 »

no ale wcześniej biegi wchodziły idealnie a teraz nie a przecież rozbierałem go 3 razy w ciągu 3 dni i nie wiem co teraz ,czy go ponownie rozebrać ,a może sie dotrą biegi?
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 03, 2007, 20:26:40 »

Trudno powiedzieć, skoro mówisz że luz jest około 1mm... Czasem to dużo, czasem mało...
Może się ułożą, może nie...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

kamil14511

  • Gość
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 10, 2009, 14:52:23 »

Sorki że wtrącę sie wam w rozmowę ale potrzebuje waszej pomocy mam jawe cz350 ale mam z nią problem tz kiedy wrzuce jakiś bieg to mi kopnik nie odbija do góry tylko musze nogą podnosić nie wiem c sie dzieje na wakacjah  rozpołowiłem silnik i wymieniłem automat i wodziki a jak wszystko skręciłem okazało sie ze biegi nie chodzą nie wiem o co kaman.Prosze was jeśli ktoś by wiedział to trzeba zrobić to prosze o pomoc. :(
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Biegi Jawa CZ 350
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 10, 2009, 16:59:20 »

to w koñcu kopnik nie odbija do luzu czy biegi nie wchodzą ?? bo jak biegi nie wchodzą to złe wodziki założyłeś , a jak nie odbija to spręzynki do dupy albo coś chaczy gdzieś
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
biegi jawa 250 353

Zaczęty przez pterock Mechanika

5 Odpowiedzi
4406 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 26, 2008, 19:06:52
wysłana przez pterock
Biegi

Zaczęty przez emil Mechanika

17 Odpowiedzi
6464 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 12, 2012, 20:01:35
wysłana przez Marcin_93
8 Odpowiedzi
4120 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 03, 2012, 21:40:12
wysłana przez Marcin_93
28 Odpowiedzi
11092 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 30, 2014, 01:23:32
wysłana przez Jawolotmen
4 Odpowiedzi
860 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 02, 2022, 12:37:31
wysłana przez atari001