Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 21:28:31
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Prądnica z Rometa 125 do CZ 6V  (Przeczytany 16454 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

13191

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • Cezet 175 487, Cezet 350 (silnik 638)
Odp: Prądnica z Rometa 125 do CZ 6V
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 10, 2014, 10:32:51 »

Jakby się nie zmieniała to przy obrotach 1 rpm też by było 100W?
Rzeczywiście źle się wyraziłem. Chodziło mi o obciążenie silnika powodowane magnetyzmem. W altku jest zmienne, przy magnesach stałych obciążenie silnika jest niemal stałe. Jednak przy altku PALowskim mamy problem z ładowaniem, a właściwie jego brakiem poniżej pewnych obrotów. W rozwiązaniu ze skuterka mamy "ładowanie" (czytaj napięcie powyżej 12v) już przy obrotach minimalnych pracującego silnika (ale nie 1rpm). Jeśli źle piszę, to proszę o poprawienie, ale chyba o to w tym chodzi.
Wydawało mi się, że niemal wszyscy na forum pragną Vape do swoich maszyn z elektrownią 6v. Obiecuję już nie reklamować mojego rozwiązania problemu za 1/3 czy tam nawet 1/4 ceny wapna.
Po obronie pracy postaram się dopieścić system 12v w 487 oraz zrobić parę zdjęć i pomiarów, jednak to będzie prawdopodobnie w marcu :D
Do tego czasu chyba nie jestem w stanie wnieść niczego więcej do tematu.
Zapisane
    Status GG

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Prądnica z Rometa 125 do CZ 6V
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 10, 2014, 12:24:13 »

w mojej jawce ohc z prądnicą na magnesach stałych, jak miałem światła tak zrobione by świeciły z prądnicy, to od 1000RPM w górę świeciły ładnie poniżej tych 1000RPM ich jasność była prawie zerowa

każdy, altek, prądnica ma swoją charakterystykę

te 100W w tamtej prądnicy na pewno nie jest dostępne od 800-1000RPM tylko od około 3000RPM
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

sagajev85

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • Były:Komar 1, Jawka, WSK 175, WSK 125 Jest CZ 175.
Odp: Prądnica z Rometa 125 do CZ 6V
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 10, 2014, 13:19:54 »

Proszę się nie zrażać :) Ja z chęcią posłucham co i jak w trawie piszczy z tym zapłonem:).
Wiadomo że pełne ładowanie nie będzie na wolnych obrotach ala Panowie CZ jak pochodzi chwilkę na wolnych ze światłami to jest lipa z napięciem na aku i światła słabe i wogóle, w układzie ze skuterka pewnie byłoby podobnie.... Ale jest jedna wielka zaleta ze zapłon w skuterku działa niezależnie od aku. Czyli jak nam padnie czy coś ni to trudno nie trzeba szukać prostownika pchać itd. Co do tych 100W przy 3000 obr. to byłbym happy jakby tak było ale po mojemu tyle napewno nie będzie przy tych obrotach bardziej w okolicach 4000-4500.
Miałbym do kolegi prośbę o jakiś mały schemacik jak kolega podłączył ten stator w instalacje W Cześce. Lub opisał chociaż skrócie.

Zapisane
    Status GG

13191

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • Cezet 175 487, Cezet 350 (silnik 638)
Odp: Prądnica z Rometa 125 do CZ 6V
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 10, 2014, 13:50:06 »

Schematu jako takiego nie posiadam. Mój stator działa na razie tylko jako zapłon. W założeniu ma zostać również wykorzystany prąd produkowany przez pozostałe cewki statora. W tym celu nabyłem regulator napięcia (stratny). Miałem pomysł na to, żeby nie zmieniać oryginalnej instalacji, tylko w miejsce akusia 6v wstawić 12v, odbiorniki zamienić na 12v, podłączyć oryginalne gaszenie pod cdi, regulator do aku i wsio. Oczywiście to tylko założenie i praktyka pewnie to zweryfikuje, ale wydaje mi się, że będzie działać :D
Chińska prądnica powinna mieć moc ok 85-90W, co i tak jest lepszym wynikiem niż ta z CZ.
Zapisane
    Status GG

sagajev85

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • Były:Komar 1, Jawka, WSK 175, WSK 125 Jest CZ 175.
Odp: Prądnica z Rometa 125 do CZ 6V
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 10, 2014, 15:37:41 »

A jako zapłon to spoko... narazie :) heh może być problem z resztą cewek z tego co "mówi" zdjęcie z aukcji statora część cewek jest 6V a cześć 12V (6-stki nawiniete grubym drutem). Prawdopobnie te cewki są "zmasowane" i w instalcji mamy prąd zmienny.
Więc docelowo trzeba je będzie "rozmasować'' i popodpinać aby dawały 12V i wyprostować prąd no i potem przez reg. napięcia i do aku.
Zapisane
    Status GG

13191

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • Cezet 175 487, Cezet 350 (silnik 638)
Odp: Prądnica z Rometa 125 do CZ 6V
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 10, 2014, 16:01:54 »

http://allegro.pl/stator-iskrownik-7-cewek-6-przewodow-romet-2t-i3873105563.html

Spójrz na zdjęcie z tej aukcji - cewki są z takiego samego drutu (tzn. średnica).
Ogólnie rzecz biorąc o takiej przeróbce są wątki na elektrodzie tyle, że w WSK 125. Wątek o podłączeniu regulatora napięcia:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2112906-30.html


Zapisane
    Status GG

sagajev85

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • Były:Komar 1, Jawka, WSK 175, WSK 125 Jest CZ 175.
Odp: Prądnica z Rometa 125 do CZ 6V
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 10, 2014, 21:30:50 »

Wiem też tam się dokształcałem :) W 125 to jest niebo a ziemia bo moc calej prądnicy w WSK to to chyba 50W moze mniej.
 
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
3843 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 16, 2010, 22:55:14
wysłana przez ozzy
16 Odpowiedzi
7836 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 21, 2012, 10:39:25
wysłana przez Marcin_93
28 Odpowiedzi
6282 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 31, 2018, 20:19:22
wysłana przez barty912
6 Odpowiedzi
2863 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 24, 2019, 12:47:47
wysłana przez Lukas
Prądnica

Zaczęty przez Kosmal Elektryka

1 Odpowiedzi
1743 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 13, 2021, 14:49:47
wysłana przez Adam112