Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 12:01:19
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dziwna zależność.  (Przeczytany 8173 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Renegade

  • Gość
Dziwna zależność.
« dnia: Września 04, 2007, 10:28:50 »


Witam.
Mam w swojej Jawie dziwną zależność. A mianowicie regulacji powietrza w ga¼niku a pracą prawego cylindra i czasem również i lewego. Chodzi o to że gdy mam ustawione powietrze na 0,5 obr. to niby jest ok. Motor ładnie reaguje na gaz, równo chodzi(?) właśnie że nie zawsze równo na oba naraz. najczęściej poniżej 2,5tyś. obr. chodzi na jeden. A jak zakręcam powietrze to chodzi na prawy a lewy przerywa. Gdy odkręcam jest na odwrót <dontgetit>.
Jak myślicie jaka może być tego przyczyna?? Bo ja już sam nie wiem <no>
Czy to może być wina ¼le wyregulowanego poziomu paliwa??

Proszę o pomoc. Z góry dzięki  <worship> 
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #1 dnia: Września 05, 2007, 22:26:21 »

 :[

Czyżby nikt się nie spotkał z takim przypadkiem??

Bo to raczej nie jest normalne zachowanie się silnika  <dontgetit>

Jeżeli w czymś się mylę to zwróćcie mi uwagę!!

Wpadłem na pomysł co to może być ale nie jestem pewien. Wydaje mi się że może któryś gar  łapie lewe powietrze i dlatego potrzebuje więcej albo mniej paliwa niż drugi.

Co o tym myślicie? Bo mi pomysłów zaczyna brakować. <sadwalk>

Jeżeli żeby odpowiedzieć na moje pytanie będziecie potrzebować innych informacji niż podałem to pytajcie. Chętnie powiem co i jak mam zrobione.

Pozdrawiam <punk>
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #2 dnia: Września 06, 2007, 07:49:17 »

tez tak obstawiam + przegroda a raczej uszczelnienie wału  <beer>

nikt nie odpisuje ponieważ jak sie zorientowałeś zapewne jak coś napiszesz to zaraz odsyła sie gostka do opcji szukaj, w której nie wiele można znale¼ć albo znajdujesz to co nie potrzeba  :'(, brak odpisywania pewnie znaczy, że problem jest tak błahy dla forumowiczów, że nawet napisać " szukaj" już się nie chce  <blink>,
nie jestem zwolennikiem takiego odsyłania szczególnie kogoś mniej zorientowanego czy nowego na forum zawsze można naprowadzić gdzie ew tego szukać czy podać zbliżony link.
« Ostatnia zmiana: Września 06, 2007, 07:52:15 wysłana przez madras30 »
Zapisane

cypis.z

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #3 dnia: Września 06, 2007, 08:48:12 »

Jak nie możesz ustawić wolnych obrotów to też myślę  <yes> że dostaje lewego  powietrza. A najgorszy z możliwych opcji to jest właśnie uszczelnienie wału - przegroda.
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #4 dnia: Września 06, 2007, 20:32:15 »

Nie chodziło mi o wolne obroty ale Serdeczne dzięki za pomoc :)

Czoło wału i klocek mam nowe do tego czoło jest pełne. W jakimś poście kiedyś już opisywałem co mam zrobione w mojej Jawusi.

Znalazłem już przyczynę a wpadłem na to, że akurat brak tulejki za wirnikiem alternatora jest przyczyną, czytając inny post.  :P

Okazuje się że to wszystko to przez mój błąd przy składaniu choć nie do koñca bo tej tulei i tak nie mam. Ale już wiem co zrobię i też będzie dobrze. Wstawię inny simering  :>
Dziwi mnie tylko to że Jawa chodziła nawet nie¼le bez tej tulei a przecież tamtędy uciekało sprężanie i dostawała lewe powietrze. Boje się co to będzie jak to zrobię :>

Ogólnie to dzięki wszystkim za pomoc <worship>
Zapisane

Arek

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #5 dnia: Września 09, 2007, 20:12:12 »

najprawdopodobnie bez tulejki chodziła dobrze dlatego, że możesz mieć gumowe lub blaszane uszczelnienie w łorzysku.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #6 dnia: Września 09, 2007, 21:04:04 »

Cytuj
Znalazlem przyczynę,  a wpadłem na to, że akurat brak tulejki za wirnikiem alternatora jest przyczyną, czytając inny post.  :P

to jednak archiwum pomoglo  :)
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #7 dnia: Września 09, 2007, 22:42:54 »

£ożysko nie miało osłonki bo kupiłem oryginalne.
Ale już zrobiłem Jawe. Rożnica kolosalna :D
Jeszcze zostało mi do wymiany zabierak i oring w nim i tylko lać wache i je¼dzić <punk> 
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #8 dnia: Września 10, 2007, 10:00:23 »

było pisane o nadwymiarowych oringach i tez mam taki wstawić, na zalecanym jak kiedyś robiłem remont sprzęgiełko pochodziło  2 tygodnie i z powrotem pojawiło sie to szarpanie
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #9 dnia: Września 10, 2007, 16:18:12 »

Hmm...

Wezmę to pod uwagę jak będę kupował. Dzięki.  :)
A jeżeli chodzi o nad wymiar to rozumiem że chodzi o grubszy czy tak?
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #10 dnia: Września 10, 2007, 21:58:24 »

podobno tak bo słyszałem o tym od znajomego zajmującego sie handlem min. takimi rzeczami, sam jestem zainteresowany, jak jeden z kolegów z forum pisał  dawno ju¼ na forum tylko to dla TS pomaga.
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #11 dnia: Września 10, 2007, 22:23:05 »

A dało by jak coś to załatwić taki oring?  ;)
Bo był bym chętny
Jak coś to moje GG to 11319589
Pozdrawiam <punk>
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #12 dnia: Września 11, 2007, 19:15:01 »

popytam jak będę w pobliżu co i jak  <book> i dam znać. może ktoś na forum zmieniał i da też jakieś namiary na parametry ?


Cześć Renegade  <cheers>
byłem i popytałem o co chodzi z tymi "nadwymiarowymi" oringami Otórz: jak wypowiadał sie sprzedawca nie ma jako tako nadwymiarowych odpowiedników danych oringów tylko firmy produkują te fajne gumowe kółeczka o takich a takich rozmiarach i po podaniu im wymiarów dobieraja z tabeli rozmiarów taki czy podobny. Sami nie dysponują rozmiarem do akurat Jawy w katalogu więc kropnałem się do sklepu z cześciami oto i zmierzyłem grubość-3 mm natomiast średnicy zdjąć nie mogłem bo poskręcane jakieś były i nijak mi wymiaru ustalic nie mogłem - 120-125 mm około. Zabieraka tez nie mieli więc jedynie co dobrałem u sprzedawców to 3.5  na 123.5 czy cos takiego choć jest  3,3 zdaje się. Stąd i moja prośba. Zwymiaruj mi proszę dokładnie głebokość i śr zew. i wew. kanałka w zabieraku bym mógł coś dobrać. Jako ciekawostke podano i  inne rozwiązanie. Sklep ten posiada specjalny klej do tego gatunki gumy znanej firmy Loc... cośtam  ;], (tubka jak cyjanopan, może troszke większa-9zł)i służy on miedzy innymi do klejenia oringów stąd jak proponowali mozna dobrac grubszy i dłuższy jak sie nie znajdzie odpowiedniego gotowca , uciąć i skleić z powrotem. Klej ten polecają i podawali mi nawet ciekawy przykład- kleją pęknięte pasy klinowe w tartaku- dziwne bo w takim pasie obciążenie przenosi linka zatopiona w gumie i sam zastanawiam się jak to zaplatają ale w nagłych awariach tak robią zanim kupią nowy by nie było zbytniego przestoju- np na 2 zmianie. W każdym bąd¼ razie istnieje taka możliwość choć podchodzę do tego z dużą rezerwą lecz oring ten pracuje tylko na ściskanie w sprzęgle jawy stąd i może i w ostateczności by tak zrobić.
Podaj mi zatem wymiary jak możesz tego kanałka bo bez tego nie ruszę a kupowac nowy jawowski za 5 złi uciąć by go mierzyć mija się z celem. W koñcu można go skleić spowrotem za pomocą tego kleju  :> tylko po co dodatkowo kupować klej. Jeśli możesz to skrobnij do mnie na prv boja doCiebie próbowałem ale jak widać dalej mam problemy z tym. Czy inni tez tak mają? coś to prv nie chodzi  :-/
« Ostatnia zmiana: Września 14, 2007, 07:59:33 wysłana przez madras30 »
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #13 dnia: Września 17, 2007, 19:39:28 »

Renegade - sprawa otwarta i czeka nadal !

może ktoś z forumowiczów pomoże i poda wymiary tego kanałka bo zainteresowany jakoś się nie odzywa
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #14 dnia: Września 17, 2007, 19:45:30 »

ten o- ring zawsze trafi szlag, jeśli będzie sprzęgło tak złożone, że bezpośrednio przy oringu będzie tarczka cierna. najpierw blaszana, potem cierna i jest ok. jeśli sprzęgło ciągnie to on tez padnie. a grubszy i tak się zjedzie do tego stopnia co cienki. nie widzę sensu.
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #15 dnia: Września 17, 2007, 21:15:05 »

Witam i przepraszam za zwlokę w odpowiedzi. Nie było mnie kilka dni na forum i takie zaległości.

Nadal jestem zainteresowany. A wymiary podam niedługo bo akurat zamierzałem zdjąć sprzęgło.

madras30 Proszę uzbrój się w cierpliwość :)
 Pozdrawiam <cheers>
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #16 dnia: Września 18, 2007, 16:28:44 »

ok dozbroiłem sie nawet na zapas Rene  :) bo bylem dziś w tej hurtowni ale po coś innego. Mam do niej kilka km tylko w zasadzie ale jestem tam raczej przy okazji stąd i nie wiedziałem czy temat nadal aktywny.

oczywiście Jawsim, że jeśli  tarcza potrze o oring to to długo to nie pochodzi. Od nowości u mnie była piąta metalowa przekładka  jak w oryginalnych serwisówkach a nie 4 jak w magicznej żółtej książeczce (od dawna jak każdy zastanawiam się skąd ta rozbieżność na rysunku), którą  także jak zauważyliście  <lookaround> posługuje się nasz Kapitan Jawa  <scared> ;], stąd jesli jest tam ta metalowa przekładka to oring pracuje tylko na sciskanie a więc grubszy oring jak domniemywam będzie lepiej amortyzował bicie kosza sprzęgłowego co na pewno ma wpływ na to szarpanie. Jak obracałem kiedyś u siebie koszem na tulejce bez zabieraka to były wahnięcia i pionowe i poziome. Dziwne. Nie upieram sie ale może to jest to?
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #17 dnia: Września 20, 2007, 15:09:38 »

Właśnie jestem w trakcie rozbierania sprzęgła i jak zobaczyłem swój oring to  <eek> Jego po prostu tam prawie nie ma  <scared> Zaraz skoñczę to napisze co i jak z tmi wymiarami.

A propo sprzęgła. Nie ma ktoś na zbyciu oryginalnego zabieraka do Jawy TS w bdb stanie i za niewielką kasę?? Bo mój już jest skoñczony :(
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #18 dnia: Września 20, 2007, 17:52:36 »

Dobra mam zabierak w ręku i tak :)

-średnica do zewnętrznej krawędzi - 127mm (krawędzi rowka)
-szerokość rowka - 3,6mm
-obwód - 380mm (po wewnętrznej krawędzi.

Pozdrawiam i czekam na rezultaty  <cheers>
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #19 dnia: Września 22, 2007, 21:36:03 »

ok  :)
127 to  śr. zewnętrzna zatem domniemywam, że oring  będzie na 125. 123,5 byłby zatem za mały

będę  w hurtowni w połowie tygodnia lub pod koniec stąd teraz Ty Renegade powiększ swój spokój  :>

ps- głębokość kanałka?
Zapisane

Pav

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #20 dnia: Września 22, 2007, 22:32:28 »

Ja tylko ze swojej strony dodam, że śruba odpowiadająca za stosunek paliwa do powietrza ma być wykręcona o 1 pełny obrót. To tylko w kwesti przypomnienia, bo ten temat został też na początku poruszony.
Dane wzięte z oryginalnej serwisówki.
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #21 dnia: Września 22, 2007, 23:19:41 »

Jeżeli chodzi o regulacje śruby dyszy powietrza to wyregulowałem ją podczas jazdy schylając się do ga¼nika  :P A co ciekaw jak sprawdziłem ile jest to właśnie troszkę powyżej 1 obr.

Co do głębokości rowka to jutro napisze bo diś już jest za pó¼no a w tymczasowym garażu (stara obora  :P) nie mam światła.
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #22 dnia: Września 23, 2007, 15:44:25 »

Dobra zmierzyłem i wyszło że głębokość rowka w zabieraku to 2,3mm.

A teraz uzbrajam się w cierpliwość  :P Pozdrawiam <cheers>
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #23 dnia: Września 24, 2007, 20:07:45 »

ok i dzięki Renegade, gdzieś pod koniec tygodnia będę lu¼niejszy i w pobliżu to zagadam o ten "nadwymiarowy" oring. Resztę ustaleñ na prv by nie zaśmiecać forum. Jak coś dobierzemy i będzie to chodziło i sprawdzi się to podamy kolegom co i jak ok?

ps, ja tez mam ciut za 1 obrót, na 1.5  mulasta bardzo a na 1 dusi się jak jest rozgrzany silnik.
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dziwna zależność.
« Odpowiedź #24 dnia: Września 24, 2007, 22:01:28 »

OK.
Będę czekał na informacje od ciebie jak by co to gdzieś u góry jest mojr gadu i mail też gdzieś powinien być ale jak byś nie znalazł to roki82@wp.pl lub renegade89@o2.pl oba aktualne ale częściej używam tego z WP.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
27 Odpowiedzi
9835 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 31, 2008, 02:35:40
wysłana przez Lukass102
4 Odpowiedzi
3462 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 12, 2013, 09:32:11
wysłana przez Marcin_93
4 Odpowiedzi
4162 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 17, 2013, 23:44:09
wysłana przez Kamil20121
1 Odpowiedzi
2534 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 20, 2014, 21:55:20
wysłana przez killler
16 Odpowiedzi
5930 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 25, 2014, 18:01:02
wysłana przez Orzeszek