Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:26:49
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Kývačka - wywrotność  (Przeczytany 8675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Kývačka - wywrotność
« dnia: Kwietnia 09, 2014, 17:43:21 »

O Kyvacce krążą legendy, że wywrotna jest.

Kto jeździł, niech podzieli się swoimi wrażeniami. Głównie chodzi mi o różnicę między jazdą na Barumach/Degumach/Stomilach (takie opony o kanciastej krawędzi) a jakiś nowszych (łagodniej zakończonych).
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 09, 2014, 18:15:37 »

Legenda spod sklepu Geesu... Zbudowana na "specyficznych umiejętnościach" i dość wyrafinowanej technice jazdy ówczesnych ujeżdżaczy Jaw i CZtek.

Przejechałem na Degumach i stomilowskich "kanciakach z krzyżykami" kilka sezonów i jakoś żyję  :o
Faktem jest, że profil ich był dość dziwny ale jeśli na zakręcie nie było piasku lub plamy oleju to przy ówczesnych prędkościach dawały radę.
Może dlatego że więcej w nich było kauczuku niż  sadzy?

Oto owe sławne Oponki:
http://allegro.pl/nowka-opona-detka-jawa-16-i4131344762.html
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2014, 18:20:36 wysłana przez jawol »
Zapisane

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 09, 2014, 18:32:47 »

Może jeszcze troszkę wyjaśnię, skąd to pytanie...

Miałem wcześniej Wueskę 175 na Stomilach. Rama trochę krzywa była, wszechobecne luzy; motocykl prowadził się stabilnie nawet, żaden zakręt czy zawrót nie sprawiał problemu. Przechylić mogłem się bez obaw, nic się nie ślizgało.

Ostatnio jeździłem Kyvacką, i... Mimo o wiele lepszego stanu technicznego, jej stabilność jest gorsza. Widać to głównie przy konieczności wykonania szybkiego manewru, przy przechylaniu Jawa zachowuje się tak... dziwnie, jakby w coś wątpiła.
Zastanowiło mnie, czy to może być wina tych kanciasto pomyślanych opon (bo Stomile w WSK bardziej zaokrąglone krawędzie mają jednak), czy może po prostu specyficznej pozycji za kierownicą (nisko, wąsko i daleko).
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 09, 2014, 20:17:27 »

Przypomnę tylko że "kiwaczka" się nazywa jak się nazywa nie ze względu na wywrotność:)
Chodzi tutaj o "wahliwą konstrukcję wahacza":)

Ale, że akurat się kojarzy, to ludzie dorysowali sobie resztę historii w postaci ponadprzeciętnej wywrotności- ot tak żeby pasowało do nazewnictwa, bo przecież znikąd się nie wzięło:)

Jeździ się nią inaczej niż współczesnymi motocyklami, to chyba oczywiste:)
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 09, 2014, 20:28:19 »

Legenda pochodzi z czasów gdzie o drogi asfaltowe i równe jak w dzisiejszych czasach(chociaż mogłoby być lepiej)było bardzo trudno. Podróżowało się drogami raczej kiepskiej jakości a często były to leśne trakty i polne ścieżyny lub piaszczyste drogi. Koła 16  i wąska kierownica sprawiały problemy z opanowaniem Jawy. W dzisiejszych czasach raczej nie powinno być takich kłopotów
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 09, 2014, 21:49:07 »

Ja zrobiłem jakieś 2500km kiwaczką i w normalnych warunkach na asfalcie prowadziła się bardzo dobrze, trochę za wąska kierownica, ale można się przyzwyczaić. Tylko na trawie i drogach szutrowych trzeba uważać przy hamowaniu przodem. Mogę śmiało stwierdzić że jest dużo bardziej stabilna np. od Simsona S51.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 09, 2014, 22:00:25 »

Mi dziadek też powiedział że jawy są wywrotne jak mu powiedziałem że kupuje Jawe ;D  coś w tej legendzie musi być, bo i szef w pracy mi tak mówił
Zapisane
    Status GG

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 10, 2014, 17:05:23 »

Chyba tylko Jawol nawiązał do tematu opon, reszta przemilczała. A o to mi głównie chodziło... ::)
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 10, 2014, 17:12:14 »

Nie rozumiem pytania, to chyba logiczne (bynajmniej dla mnie), że opony mają ogromny wpływ na prowadzenie motocykla, i nie dowiesz się, czy ta niestablność jeste spowodowana oponami dopóty, dopóki nie założysz innych mniej "kanciatych" opon.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 10, 2014, 17:34:35 »

Miałem obie takie opony http://allegro.pl/nowa-opona-kostka-vee-rubber-16-3-25-simson-mz-i4069199426.html i szła jak czołg, jeździło się fajnie, ale takie grube kostki znacznie ją osłabiały. Później założyłem Heidenau http://allegro.pl/opona-16-x-3-00-k31-heidenau-kolo-mz-es-250-przod-i4058639765.html i już trzeba było bardziej uważać, ale nie było tragedii.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 10, 2014, 18:23:19 »

Tragedii? Opony z plasteliny czy co...
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 10, 2014, 21:01:19 »

Ja zrobiłem już kivaćkami około 35 tys. km Jeździłem na nowych jak i na starych oponach i nie zauważyłem większej różnicy bo i skąd gdy średnia rzeczywista prędkość to 60km/h. Wg mnie to jeden z najbardziej zwrotnych motocykli, pokonać na niej zakręt to bajeczka :) Opinia wywodzi się z jazdy po polach, drogach szutrowych i piachach, ale pod takimi warunkami wszystkie motocykle są wywrotne. Wg mnie to tylko opinia przekazywana z pokolenia na pokolenie. Często słysze że '' mz trophy to dobry motocykl ale w nocy nie widać drogi jak się skręca "- kolejna głupia teoria bo kto w zakrecie skręca kierownicą?
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2341
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 10, 2014, 21:45:46 »

Bingo :)
Tak czekałem kiedy Gustaw się w tym temacie odezwie . Przypuszczam że jak to czyta to ze śmiechu klawiaturę opluje ;) . Można do tego dodać legendę o tym że smoki zjadały dziewice ( i pewnie przesz to wyginęły bo gdzie teraz są dziewice ) . Tak właśnie idzie niesłuszna fama która robi więcej złego niż dobrego :(

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 10, 2014, 23:34:29 »

Tragedii? Opony z plasteliny czy co...
Na mokrej trawie, na szutrze, albo błocie już nie jechało się tak pewnie jak na tych kostkach, ale wystarczyło ją wyczuć, zresztą jak każdy motocykl.

A co do lampy MZ Trophy. Przecież większość współczesnych ścigaczy i skuterów ma lampę która nie skręca z kołem i jakoś nikt nie narzeka :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 21, 2014, 10:43:23 »

http://www.youtube.com/watch?v=lUKSmB_NdVg


Od 11:30 minuty gadka tego gościa na ten temat. To tak dla ciekawskich :)
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

kuba6969

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • CZ 350 472.6 (12V)
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 24, 2014, 22:48:28 »

Moim zdaniem opony tutaj dużej różnicy nie dadzą. Jeśli chodzi o wywrotność to jak chciałem kupić jawę ts, tata mi odradzał bo ponoć te motory "nie skręcają" tak jak ten typek z oldtimerbazaru mówił o tych starszych nieco jawach, taka bolączka, ja za to teraz mam CZ, która wg. mojego tatusia jest dużo miększa i "skręca" :D niestety nie miałem okazji jeździć tską. Jbc jeździł po drogach asfaltowych (a nie polnych, jak ktoś wcześniej napisał) i bardzo dużo jednośladów przeszło przez jego ręce, więc coś w tym jest, ale to tylko jedno ze zdań wielu Jawerów :)

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 237
  • motórów kilka
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 24, 2014, 22:57:36 »

Moim zdaniem opony tutaj dużej różnicy nie dadzą. Jeśli chodzi o wywrotność to jak chciałem kupić jawę ts, tata mi odradzał bo ponoć te motory "nie skręcają" tak jak ten typek z oldtimerbazaru mówił o tych starszych nieco jawach, taka bolączka, ja za to teraz mam CZ, która wg. mojego tatusia jest dużo miększa i "skręca" :D niestety nie miałem okazji jeździć tską. Jbc jeździł po drogach asfaltowych (a nie polnych, jak ktoś wcześniej napisał) i bardzo dużo jednośladów przeszło przez jego ręce, więc coś w tym jest, ale to tylko jedno ze zdań wielu Jawerów :)




Jak tato jeździł 20 lat temu tską ma kartoflakach kanciastych oponach to nic dziwnego że ts anie skręcała .
Zapisane
    Status GG

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 25, 2014, 05:12:45 »

Troszkę racji o tych zakrętach jest ale przy małej prędkości ciężko się złożyć do zakrętu. Wg mnie nie jest tak źle, nie można wymagać cudów od tych motocykli  ;)
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 25, 2014, 08:19:31 »

Odpowiednia technika jazdy załatwia sprawę, u mnie dużo osób narzeka że Jawa ma nisko wydechy i na zakrętach zaczepiają o asfalt. Wystarczy hamować przed zakrętem a nie w trakcie jego pokonywania i na pewno niczym nie zaczepi.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

gregory909

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 28, 2014, 16:36:07 »

Do wszystkiego się idzie przyzwyczaić  :P Może nie będzie na takich oponach przyczepności rodem z torów Moto GP, ale przy umiejętnej jeździe nie powinny sprawiać problemów.
Zapisane

sebaxll

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 331
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1, Jawa 300CL
Odp: Kývačka - wywrotność
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 28, 2014, 21:27:32 »

Ja w swojej mam opony sprzed 1980 i nie odczuwam różnicy że się nie "prowadzi", przy tych prędkościach.......
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
3016 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 11, 2010, 17:45:30
wysłana przez muczos
1 Odpowiedzi
2299 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 21, 2014, 12:13:21
wysłana przez gustaw
2 Odpowiedzi
5956 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 22, 2015, 07:46:02
wysłana przez gustaw
4 Odpowiedzi
2829 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 29, 2015, 20:49:10
wysłana przez gustaw
6 Odpowiedzi
2630 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2015, 13:50:11
wysłana przez michalnet123