Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:52:38
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)  (Przeczytany 4731 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« dnia: Kwietnia 15, 2014, 18:13:29 »

Patrząc na głowicę w mojej Jawie 250/353, rok 1960, zauważyłem, że... stwarza ogromną przestrzeń, tzn. jest mocno "pogłębiona". Wygląda to tak:




Ja się nie znam, ale... Wg mojej wiedzy, obniża to stopień sprężania, co dziś konieczne raczej nie jest. Pytanie - czy dobrze kombinuję, że zmniejszenie tej przestrzeni zwiększyłoby delikatnie moc silnika? Jaką głowicę wtedy zastosować? (O ile pamiętam, do tych Jaw nawet różne typy były, o różnych właśnie kształtach.)
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 15, 2014, 18:28:20 »

Dobrze myślisz ja robiłem takie rzeczy w latach 80tych można splanować głowicę jest jedno ale materiał,istnieje możliwość wygięcia,pękniecia głowicy obroty silnika wzrastają cierpi wał łożyska itd w moim przypadku po takich modernizacjach zawsze coś nie wytrzymywało pierwsze głowica a potem wał nie polecam takich przeróbek bez głębszego zastanowienia.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 15, 2014, 18:48:24 »

Zastanawiam się nad tym samym w Cafe racerze z silnikiem CZ 175....
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 15, 2014, 18:58:33 »

Planowanie raczej niewiele tu  da, bo całą głowicę musiałbym ściąć. Ten dołek jest bardzo głęboki...

Ale fabrycznie, o ile mnie pamięć nie myli, to w tych silnikach widziałem też głowice o lepszych kształtach. Tylko nie pamiętam, czy to od Kyvacki było, czy już od Panelki czy coś takiego...
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:04:45 »

Wystarczy splanować 0,3mm a różnica będzie znaczna,kształt komory spalana jest dostosowany do tłoka więc zmiany kształtu komory nie polecam.
Zapisane

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:06:00 »

Zaokrąglenie tłoka wystaje może ze 2-3 mm ponad krawędź cylindra, a ten dół ze 5 cm...


Takie zdjęcie znalazłem: http://s19.postimg.org/ynfzzqgpu/Zdj_cia_140.jpg

Na górze wersja mocniejsza, na dole słabsza. Musiało mi się pokiełbasić z tymi głowicami, bo lepszej chyba już nie ma. Chyba...
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2014, 19:12:17 wysłana przez Balcar »
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:16:17 »

Przy 0,3mm zmniejszenia komory wyjdzie jakieś 0,6 atm więc przy 1mm będzie to około 1,8atm w zależnośc od stanu gładzi cylindra oraz pierścieni twoja wola ile zmniejszysz komorę spalania stare głowice z lat 60tych wątpie czy były odlewane ciśnieniowo,tematu głowic z tamtych lat nie analizowałem.PS.Jeszcze średnica cylindra jest ważna bo po szlifie zwiększa się pojemność zasysanej mieszanki itd,itd.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2014, 19:20:25 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:35:47 »

Cylinder jest świeżutko po czwartym szlifie, jeszcze nawet nie założony.

Czyli polecasz planować jednak? Czy różnica tak wątła będzie, że nie warto się bawić?
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 15, 2014, 19:43:54 »

Weź jeszcze pod uwagę stan wału czyli luzy jeśli wał nie jest pierwszej młodości to odradzam planowanie bo znacznie skróci jego żywotność obroty wzrosnąi nie będzie już możliwości zmniejszenia :) .
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2014, 21:41:38 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 15, 2014, 20:06:40 »

Delikatnie lewo-prawo
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 15, 2014, 20:17:08 »

Boczny luz jest nie szkodliwy najważniejszy jest góra dół jeśli nie ma to jest ok.Jak masz wał luzem to weż do jednej ręki za korbę od góry a drugą uderz w tą ręke kitórą trzymasz korbę zaraz będziesz wiedział czy masz luz,wał wymyj z pozostałości oleju żeby wynik był wiarygodny.
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Głowica w 250/353 (typ, osiągi)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 15, 2014, 21:36:51 »

Ja zmieniłem kształt komory spalania w WSK. Sprężanie było wyższe, ale silnik znacząco osłabł :D


A dokładniej to kuzyn zrobił sobie jedną głowicę, gdzie właśnie tą przestrzeń zaspawał i obrobił pod kształt tłoka. W opracowaniach Sałek pisał, że zazwyczaj kształt komory spalania jest zaprojektowany pod dany silnik i lepszego ukształtowania tej przestrzeni nie ma.


Pewnie jest, ale musiałbyś parę głowic zrobić i potem przekładać każdą po kolei na silniku. Nie lepiej po prostu Ci podtoczyć głowicę? Tylko zrób pomiar, żeby nie było tak że zaczęły Ci uderzać o głowicę krawędzie denka tłoka.


Najprościej było podkładać żyletki między tłok a głowicę. Będziesz wtedy wiedział ile można bezpiecznie stoczyć.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Jawa TS 350 sprzegło, osiągi

Zaczęty przez Rufus143 « 1 2 3 » Mechanika

59 Odpowiedzi
18463 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 26, 2009, 13:05:09
wysłana przez Rufus143
2 Odpowiedzi
3355 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2013, 10:12:34
wysłana przez czlowiekspider
35 Odpowiedzi
9909 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2013, 13:27:36
wysłana przez tasior0407
16 Odpowiedzi
8764 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 23, 2019, 20:18:47
wysłana przez Bimberpołudnie
2 Odpowiedzi
2645 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 08, 2018, 04:19:50
wysłana przez przemeeek89