Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 08:06:38
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Rama do proszku - przygotowanie  (Przeczytany 3783 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Rama do proszku - przygotowanie
« dnia: Maja 31, 2014, 12:42:29 »

CZ 350 472.5 1985 r.

Ramę chcę dać do piaskowania i malowania proszkowego.

Mam jednak wątpliwości co do wahacza:




Czy widzicie tutaj jeszcze tulejki, które trzeba wybić? Mnie się wydaje, że są, ale wyjść nic nie chce...

Pytanie drugie - czy tutaj nie jest coś ułamane czasem? Do czego to służyć miało?


Zapisane

debrzyna

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • Dwa x TS 350 jeden x cz 350
Odp: Rama do proszku - przygotowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 31, 2014, 13:18:22 »

Nie szukaj żadnych tulejek i ich nie wybijaj Opiaskuj jak leci całość i do malowania Potem otwory podskrobiesz .A ten dynks to wsparcie dla stopki centralnej.
A co do piaskowania to najlepiej to zrobić tuż przed malowaniem

Pinio

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • była CZ 175 A.D 1974 jest Kle 500 i Romet kadet
Odp: Rama do proszku - przygotowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 31, 2014, 22:17:29 »

to cos ułamane to nie czasem  mocowanie sprężyny do stopki?
Zapisane
    Status GG

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Rama do proszku - przygotowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 01, 2014, 10:15:16 »

Tylko jedna osoba na forum malowała ramę proszkowo?  ;D
Zapisane

debrzyna

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • Dwa x TS 350 jeden x cz 350
Odp: Rama do proszku - przygotowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 01, 2014, 13:58:54 »

A co jeszcze chcesz wiedzieć pytaj .Malowałem już trzy całe motory nie tylko rame, nawet koła wraz ze szprychami.
Malarza mam w  rodzinie jak co to dopytam

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Rama do proszku - przygotowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 01, 2014, 14:14:39 »

Tylko jedna osoba na forum malowała ramę proszkowo?  ;D

Niestety,nie dane mi było jeszcze dokładnie poznać budowy cezety,jednak większość potrzebnych informacji znajdziesz tu:
http://www.cezetmania.info/technika/index.html

Co do malowania proszkowego,to zwróć uwagę lakiernikowi aby przed włożeniem do pieca "przedmuchał " wszelkie wrażliwe miejsca,usuwając napyloną farbę.

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Rama do proszku - przygotowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 01, 2014, 14:26:11 »

To "coś" na tej ramie to opór stopki centralnej. Ja na to przymocowałem jeszcze kawałek gumy,aby nie było tego stuknięcia po złożeniu centralki.

Co do miejsc gdzie się potem coś wbija (tulejki) ,gwinty to należy je zabezpieczyć. Jeżeli najpierw idzie podkład a potem farba to potem w grę wchodzi tylko dremel. Tak mówię o podkładzie i farbie proszkowej.
Przedmuchanie niestety nie zawszę wychodzi.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Rama do proszku - przygotowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 01, 2014, 14:33:53 »

Tak w wahaczu jest tulejka, powinna łatwo wyjść, jak nie chce, jest zapieczona, trza ją wybić obojętnie w którą stronę, wyczyścić i przesmarować, a to zaznaczone strzałkami, to taki ogranicznik(chyba), o który powinny sie oprzeć stopki główne w poz złożonej.
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Glider

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
  • Jawa 555, CZ 125/453
Odp: Rama do proszku - przygotowanie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 01, 2014, 15:07:26 »

Tylko jedna osoba na forum malowała ramę proszkowo?  ;D


Ja malowałem  ;) . We wszystkie otwory gwintowane powkręcałem niepotrzebne śruby, potem się już nie bawiłem w gwintowanie lakieru tylko wykręciłem śruby i było gotowe. Dzięki śrubom gwinty nie były zniszczone przez piasek pod ciśnieniem. W otwory, gdzie wchodziły tuleje powkręcałem śruby z nakrętkami i dużymi podkładkami, żeby te otwory osłonić, a mniejsze otwory pozaklejałem. Pamiętaj, żeby przed lakierowaniem proszkowym pokazać facetowi co ma nie być polakierowane - powinien mieć specjalną taśmę, odporną na wysokie temperatury i te miejsca pozaklejać.
Zapisane
Pozdrawiam
Misiek

Jawka 555 '60
CZ 125 453 '66
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
19 Odpowiedzi
6185 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2007, 23:16:34
wysłana przez Schiso
29 Odpowiedzi
11657 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2011, 13:21:49
wysłana przez jack63
3 Odpowiedzi
2671 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 21, 2015, 11:58:13
wysłana przez puciu
25 Odpowiedzi
10719 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 07, 2016, 22:46:15
wysłana przez Czmielu
4 Odpowiedzi
3942 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 11, 2019, 18:16:09
wysłana przez Bison