Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 22, 2025, 19:10:58
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie  (Przeczytany 5221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie
« dnia: Czerwca 11, 2014, 20:00:00 »

Witam! Już dawno nie udzielałem się na forum :p. Dałem silnik od Jawki do remontu. Mechanik powiedział, że trzeba go uszczelnić, wymienić pierścienie i chyba tarcze ze sprzęgła. Resztę motoru postanowiłem wziąć do siebie, rozkręcać i dać do lakierowania. Jako pierwszą część daję ramę. Problem w tym, że nie wiem jak odłączyć ten wahacz tylnego koła. Jak jest ta duża śruba mocująca wahacz do ramy, to śruba kończy się dwiema nakrętkami a następnie jakimś elementem plastikowym, którego nie da się odkręcić. Jak to odłączyć? Bez tego nie wyjmę tej śruby :/ w załączniku zdjecie tego plastikowego czegoś :p
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

Balcar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Kývačka
Odp: Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 11, 2014, 20:11:26 »

Rurkę od smarowania (czyli to żółte) chwytasz np. kombinerkami, pociągasz i schodzi. ;) Cała filozofia...
Zapisane

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 11, 2014, 20:16:31 »

Ok dzięki, po prostu bałem się tego wyciągać na siłę :D
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 11, 2014, 22:44:14 »

Uważaj z tym bo raczej ciężko to dostać. Najlepiej wcześniej podgrzej końcówkę opalarką.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 12, 2014, 00:27:47 »

Pitolisz Lopez  :D teraz da się wszystko kupić. Ciągnik kolego koparką i nie pęknie. Częściej pęka przy przykręcaniu do silnika
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 14, 2014, 13:11:34 »

Już wyjąłem :D Kombinerki, trochę siły i poszło :D a tak z ciekawości do czego to wgl służy? :P aa i jeszcze tak na boku. SIlnik mam u mechanika, ale resztę u siebie. Co mógłbym jeszcze powymieniać/nasmarować, żeby potem przy jeździe moto mi się nie rozsypał? xD Jakieś łożyska wymienić, zębatki? Śrubki dać wszystkie nowe? :P Dodam, że gdy kręcę tylnym kołem to coś co chwilę szura. Jakim smarem  najlepiej wszystko smatować? Mam ŁT 43, będzie dobry do wszytkiego? :D


Mam jeszcze problem. Chciałem wyjąć tylny wahacz, ale nie dałem rady. Teraz mam już samą ramę z wahaczem, Gdy chciałem wyjąć wahacz, odkrecilem wszystkie śrubki, probowałem wybić tulejkę, ale nie udało mi się. Teraz wkręcałem te śrubki od wahacza i zauważyłem, że gdy wkręcałem tą śrubę od spodu (taka pod skos, na która nakręca się jeszcze nakrętke) to to takie "wgłebienie w tej tulei nei było równo z otworem, lecz troszę na boku. Nie wiem czy było tak od początku. Mam na siłę bić w tą tuleję, aby to wyrównać? Czy zostawić tak jak jest? :)  Dodaję zdjęcie tego. Sorka za słabą jakość, ale widać, ze to wgłebienie nie jest równe z otworem :)
                                                                                                     Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2014, 12:36:23 wysłana przez michalnet123 »
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960

patryk669966

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Jawa-Cz 175 typ 450
Odp: Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 15, 2014, 19:16:45 »

Ten plastikowy element służy do smarowania sworznia wahacza. Żeby wyjąć wahacz trzeba wybić sworzeń, wstawiam rysunek na którym widać ile elementów jest przy wahaczu. Nie możesz wkręcić śrubki ponieważ podczas wypijania przesunąłeś trochę sworzeń dlatego nie pasuje. Takie sprawy najlepiej rozbierać na prasie, z wypijaniem trzeba uważać żeby za bardzo nie rozklepać sworznia.
A i jeszcze najpierw wypija się sworzeń a później tulejki, po wyjęcie wahacza, chyba że chodzi nam o ten sam element, a różnie go nazywamy  ;)
Zapisane

michalnet123

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
Odp: Rozbieranie Jawy 250 typ 353/odrestaurowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 29, 2014, 15:51:56 »

Dobra dzięki [/size] Dałem jednak już ramę do piaskowania razem z wahaczem. Problem w tym, że lakiernik nie zabezpieczył tych tulejek od wahacza (śruby były z niego wyjęte) i farba naleciała do środka. Wahacz dalej chodzi swobodnie. Zrywać tą farbę ze srodka? Polać jakimiś chemikaliami? Czy zostawić to? :p[/color]
Zapisane
Jawa 250 353 1962. Pannonia 250 TLF deLuxe 1960. Wfm Osa M52 1960
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
44 Odpowiedzi
21891 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 07, 2016, 09:07:23
wysłana przez muczos
[all] Rozbieranie zastanego silnika

Zaczęty przez Sobek{Marek} « 1 2 » Mechanika

25 Odpowiedzi
10094 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 07, 2006, 19:31:33
wysłana przez Sobek{Marek}
5 Odpowiedzi
5098 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 22, 2006, 15:24:45
wysłana przez Demonos
Rozbieranie prądnicy 350 6V

Zaczęty przez reandeer Mechanika

9 Odpowiedzi
6382 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 23, 2012, 18:50:23
wysłana przez Arek
60 Odpowiedzi
15984 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2014, 20:59:05
wysłana przez michalnet123